Oranje / bruine vlekken op handen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 13:24

Volgens mij is dit ooit al een keer eerder gevraagd, maar dit was een oud topic en kon deze ook niet meer vinden dus ik hoop dat ik deze hier mag plaatsen.

Sinds een jaar of 2 heb ik regelmatig oranje bruine vlekken op mijn handen en vingers. Het lijken wel roestvlekken.
Vandaag zijn ze er weer. Dit keer een stuk kleiner en donkerder dan normaal. De vlekken verdwijnen meestal na 2/3 dagen.
Ben er al een keer meer naar de huisarts geweest. Deze kon t ook niet vinden.

Even wat verdere informatie over mijn gezondheid.
Loop al een tijdje bij het ziekenhuis vanwege een auto immuumziekte ( nog niet bekend welke, aangezien er heel veel soorten zijn)
Aangezien ik dus al een tijdje in het ziekenhuis loop vanwege gewrichtsklachten en chronische vermoeidheid heb ik ondertussen heel wat bloedtesten/urinetesten gehad
Verdere informatie :
Leverfunctie is goed
Nierfunctie is goed
Altijd bloed in mijn urine aanwezig
Altijd ontstekingswaarden aanwezig in bloed
B12 is voldoende
Cortisol is ook goed

Enige uitslag is : IgA-nefropathie (dan zijn de nierfilters beschadigd. Dat komt doordat de afweerstof IgA achterblijft in de nierfilters en de filters beschadigt.)
Heeft volgens nefroloog niets te maken met mijn klachten en is een vaak voorkomend iets.

Maar om terug te komen op de vlekken , vroeg me af of iemand hier bekend mee is?
( ik eet eigenlijk nooit wortels etc dus heeft waarsch niks met caroteen te maken)

Hier wat fotos


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Onderste foto is van vandaag

Quinto


Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:26

Oh ja die heb ik ook weleens. Vroeger trouwens meer dan nu. Nu nog maar zelden. Geen idee waar ze vandaan komen. Ze bleven bij mij wel langer zitten dan een paar dagen trouwens.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:47

Ik had exact dezelfde vlekken, en heb me lang afgevraagd waardoor het kwam. Blijkbaar kwam het door de zelfbruiner van mijn zusje, maar hoe dat precies op mijn handen kwam is nog altijd een raadsel.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 14:03

Oke dat is wel apart haha. Ik heb niemand in mijn omgeving met zelfbruiner en heb dit zelf ook nog nooit aangeschaft of uberhaupt aangeraakt ( heb van mezelf namelijk een bruin tintje :o )

Quinto

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:06

ik heb dit ook een tijdje gehad op mijn handen.
het bleek dat ik in de nacht (kleine) bloedneuzen had. bloed vlekt erg op huid en laat bruin/oranje vlekken achter

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:26

Ik heb vaak gelige vlekjes als ik niet helemaal lichamelijk fit ben, wellicht bij jou ook de oorzaak, omdat je zegt een auto imuunziekte te hebben misschien wel een symptoom daarvan.. maar daar kunnen ze je in het ziekenhuis het beste antwoord op geven :D .

Mijn vlekjes momemteel icm verkoudheid :Y) Afbeelding

[o]

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 14:31

Heb het inderdaad ook op de dagen dat het wat minder gaat. Zelf is mij door de deskundigen gezegd dat deze vlekken niet in verband staan met de klachten die ik heb. Maarja ben al meerdere keren afgescheept. Moest maar naar een psycholoog gaan om met mijn vermoeidheid om te leren gaan aangezien ze verder niks voor me konden betekenen >;)

Quinto

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 14:36

Ben er net trouwens achtergekomen dat ik ze ook op de rest van mijn lichaam heb

Quinto

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:44


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 14:56

Eet nooit wortels en dingen waar dit in zit eigenlijk.. dus denk t niet

Quinto

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:00

En je bent geen roker? :7

Carotenaderma:
Citaat:
Dit stofje zit in wortels en bijna alle andere gekleurde groenten en fruitsoorten.
...
Mensen die moeite hebben om bètacaroteen in het lichaam om te zetten in vitamine A, kunnen ook last krijgen van carotenoderma. Dit komt onder meer voor bij anorexia nervosa, diabetische nefropathie (complicatie bij suikerziekte), een traagwerkende schildklier (hypothyreoidie), leverafwijkingen en zeldzame genetische enzymdefecten.

09/10/2023 <3

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:28

Ik volg even. Heb er zelf namelijk ook last van en de oorzaak weet ik dus ook niet. Op dit moment, op 1 klein plekje op mijn duim na, is het rustig.

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:37

Verroest (jaja :D) dit heb ik een paar weken geleden ook op mijn handen gehad. Viel me na het fietsen ineens op. Fiets nagekeken en alles wat ik nog vastgepakt had eventueel maar niks kunnen vinden wat het had kunnen zijn. Ik kreeg het er ook een dag of 3 niet vanaf.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:23

bzquinto schreef:
Heb het inderdaad ook op de dagen dat het wat minder gaat. Zelf is mij door de deskundigen gezegd dat deze vlekken niet in verband staan met de klachten die ik heb. Maarja ben al meerdere keren afgescheept. Moest maar naar een psycholoog gaan om met mijn vermoeidheid om te leren gaan aangezien ze verder niks voor me konden betekenen >;)


Kan best dat je de ziekte van lyme hebt.
De meest rare dingen komen er dan bij zodat de "borrelia" zich goed kan verschuilen.
Alleen om erachter te komen dat je de ziekte van lyme zou kunnen hebben, is echt lastig.
Hoe langer het in je systeem zit, des te moeilijker te vinden.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:32

Er zijn verschillende, zeldzame, ijzerstapelings-autoimmuunziektes. Hematochromatose is er één van.
Ik denk dat je arts het in die hoek moet gaan zoeken.

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 20:43

Ziekte van lyme ben ik ook op getest. Had begrepen dat dit in Duitsland uitgebreider wordt gedaan. Toen ik dit aan mn arts vertelde verklaarde die mij voor gek. “De testen in nl zijn volledig betrouwbaar”
Iemand enig idee hoe je dit in duitsland zou kunnen aanvragen en hoe dat zit qua kosten?

@ibbel bedankt voor de tip daar ga ik me ook even in verdiepen

Quinto

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:53

De Lyme testen in Duitsland zijn onbetrouwbaarder qua sensitiviteit. Daar wordt dus eerder vals-positief getest. Dan roepen mensen: "zie je wel, het is wél Lyme, en in NL konden ze dat niet aantonen maar in Duitsland wel." Maar dat is dus precies het omgekeerde van wat er werkelijk aan de hand is.

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 20:58

Ooh oke! Even weer over die hematochromatose, wat ik zo lees heeft dit ook te maken met je leverfunctie? Dit is wel getest en de leverfunctie is volgens de bloedtesten oké en ijzer wordt volgens mij in de ‘algemene bloedonderzoeken’ ook getest, maar dat weet ik niet zeker. Dus dat ga ik ook even met de arts overleggen

Quinto

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:59

Rebel_Jits schreef:
En je bent geen roker? :7

Carotenaderma:
Citaat:
Dit stofje zit in wortels en bijna alle andere gekleurde groenten en fruitsoorten.
...
Mensen die moeite hebben om bètacaroteen in het lichaam om te zetten in vitamine A, kunnen ook last krijgen van carotenoderma. Dit komt onder meer voor bij anorexia nervosa, diabetische nefropathie (complicatie bij suikerziekte), een traagwerkende schildklier (hypothyreoidie), leverafwijkingen en zeldzame genetische enzymdefecten.

Eh hier even reactie op, dat is het dus. Alles dat niet groen is aan groente geeft een schattig oranje/gele kleur en ziekjes zijn. Schildklier is dus boosdoener -O- . Mm weer wat geleerd.

Maar ja ik heb er dus ook last van, gaat hier gepaard met hangerig, darmklachten en moeheid. Rode biet nog erger, dan word ik knalrood :o

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:04

Ibbel schreef:
De Lyme testen in Duitsland zijn onbetrouwbaarder qua sensitiviteit. Daar wordt dus eerder vals-positief getest. Dan roepen mensen: "zie je wel, het is wél Lyme, en in NL konden ze dat niet aantonen maar in Duitsland wel." Maar dat is dus precies het omgekeerde van wat er werkelijk aan de hand is.


Probleem is gewoon dat de borrelia zich bijzonder goed weet te verstoppen en de wetenschap nog niet zo ver is om daar mee om te gaan.
Dat artsen je niet helpen wanneer je niet positief getest bent.
Ondertussen zijn er heel veel mensen vreselijk ziek en worden medisch niet (goed) geholpen.

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:30

Maar ja ik heb er dus ook last van, gaat hier gepaard met hangerig, darmklachten en moeheid. Rode biet nog erger, dan word ik knalrood :o[/quote]

Zoek ook eens op histamine intolerantie.
Maar denk dat een van je organen niet goed functioneert in het afvoeren van afval. problemen met galblaas kan ook vlekken geven.

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Oranje / bruine vlekken op handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:37

Ik neem aan dat je schildklier ook getest is? Aangezien ik zie dat het voor kan komen bij een traagwerkende schildklier (zie quote hierboven ergens) en hashimoto ook gewoon een auto-immuunziekte is. Vermoeidheid daarbij natuurlijk héél veel voorkomend is en spier/gewrichtsklachten ook. Je kan zelfs meerdere auto-immuunziektes hebben, ze schijnen nogal de neiging tot 'spaar ze allemaal' te hebben :=

Weet je ook hoe hoog je B12 was? Toen deze bij mij volgens de psych 'prima in orde' was, bleek hij volgens andere normen al erg in de gevarenzone te zitten. Heeft nog een jaar geduurd tot ik zo beroerd werd dat ik B12 smelttabletten ben gaan gebruiken en daar flink van opknapte. Inmiddels waarschijnlijk ook de oorzaak gevonden van het tekort, het lijkt erop dat ik glutenintolerant ben. In ieder geval is mijn vermoeidheid en pijnklachten ontzettend veel verbeterd sinds ik 5 weken geleden overgegaan ben op glutenvrije voeding.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DayDream21, Isab123, Littera, OmgiliBot, R0SE, SJP, Spike2019, Wescha en 118 bezoekers