Foto’s van opgezadelde paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Foto’s van opgezadelde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 21:20

Goedenavond,

Met mijn paardje heb ik steeds hetzelfde probleem met zadels, het zadel ligt van voor te hoog en van achter te laag. Eerst dacht ik dat dit aan de boommaat lag (te smal), maar zelfs bij wijde zadels is dit het geval.

Nu heb ik twee zadels die zouden moeten passen (gecontroleerd), maar nu na een tijdje rijden, vraag ik me toch af of het zadel niet weer te laag ligt van achter. Maar aangezien ik graag spoken zie, zou ik graag wat vergelijkingsmateriaal zien.

Alleen, op Google vind ik bijna geen foto’s van paarden met een zadel, zonder dat er iemand op zit.
Dus wie biedt mij wat vergelijkingsmateriaal :D Vooral springzadels is lastig te vergelijken, omdat op stal niet veel mensen met zo’n zadel zijn.

Dank alvast!


Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Foto’s van opgezadelde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:42

Ik wil best een foto van mijn paard maken met goed passend springzadel.
Het heeft bij mij een hele tijd geduurd voordat ik een zadelmaker/passer gevonden had waar ik een goed gevoel bij had.
Ik herken het gevoel van twijfel als een zadel goed bevonden werd of juist afgekeurd werd op mijn paard en de volgende ‘expert’ sprak de ander dan weer tegen.

Zou je zelf foto’s van jouw paard met de twee zadels die goed zouden moeten liggen willen plaatsen?
Misschien delen we je twijfels, of juist weer niet.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:52

Ben je op zoek naar foto's met een springzadel of mag het ook een dressuurzadel zijn? Ik heb namelijk enkel een foto van een dressuurzadel.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Foto’s van opgezadelde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 21:54

Ik zie graag beide! :)

Helaas heb ik geen foto’s van de zadels, als ik er morgen aan denk zal ik ze maken. Aan de andere kant zit ik dan zelf heel de dag naar die foto’s te staren omdat ik het niet los kan laten ;)

Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:57

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Helaas de fotos zonder dek heb ik niet meer. Had ik ooit wel.

Laerkens Beauty

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Foto’s van opgezadelde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:01

Toevallig recent foto's gemaakt van mijn paard gezadeld omdat zij een net nieuw zadel heeft gekregen.
Afbeelding

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:06

Afbeelding

Afbeelding

Met dressuurzadel.

Edit: inderdaad ook benieuwd naar foto's van hoe jouw zadels liggen :)

Dicha v. Johnson
M1+9

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:30

Afbeelding

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Foto’s van opgezadelde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 10:10

Dank allen!

Zal vanavond wel wat foto’s maken. Mijn zadel is passend als icm een bontje. Dus het is sowieso wat moeilijker te zien.

Capriootje

Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:17

Ik heb ook alleen met bontje, ben benieuwd hoe jou zadel dan ligt dat je twijfelt.

Afbeelding

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Foto’s van opgezadelde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 23:04

Dank weer voor alle foto’s!!
Hierbij mijn zadel, maar ik ben er al uit haha ;)

Afbeelding
Afbeelding


Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Foto’s van opgezadelde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:52

Als je nog een springzadel wilt zien:

Afbeelding

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:04

Het midden van het zadel moet vlak zijn. Als je op de voorkant of achterkant zou drukken met je hand (terwijl hij er zo op ligt zonder aan te singelen) hoort het zadel in principe helemaal niet te bewegen. Stel je drukt op de achterkant en voorkant komt omhoog is hij te krap. Als je op de voorkant drukt en de achterkant komt omhoog dan is hij te breed.

Zelf ben ik van mening dat een zadel zo moet passen dat je zonder iets er mee kan rijden (zonder dekje, zonder bontje).

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 20:53

Bralindy schreef:
Het midden van het zadel moet vlak zijn. Als je op de voorkant of achterkant zou drukken met je hand (terwijl hij er zo op ligt zonder aan te singelen) hoort het zadel in principe helemaal niet te bewegen. Stel je drukt op de achterkant en voorkant komt omhoog is hij te krap. Als je op de voorkant drukt en de achterkant komt omhoog dan is hij te breed.

Zelf ben ik van mening dat een zadel zo moet passen dat je zonder iets er mee kan rijden (zonder dekje, zonder bontje).


Helemaal eens. Maar ik ben voor nu al lang blij dat ik iets heb wat stil ligt, niet schuift en het belangrijkste, waar mijn pony lekker onder loopt. Heb al meerdere “passende” zadels gehad en steeds was het gedoe. Pony ging er zelfs van huppelen/echt kreupel lopen.

En dat vind ik zo lastig. Zadel ligt voor het oog niet goed, maar pony loopt heerlijk. Maakt zijn passen ruim en af en heeft geen pas meer gehuppeld. En ben bang dat als ik dit zadel aanpas, dat het dan weer van vooraf aan begint :\

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Foto’s van opgezadelde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:26

Zo zwart wit als jij het stelt klopt het in mijn ogen niet bralindy. :)

Mijn paard had heel veel last van spieratrofie op haar rug, alleen net behulp van een prolite pad kon er een zadel op gelegd worden, anders drukte de kussens van alle gepaste zadels de spieren op haar rug weg.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Foto’s van opgezadelde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:02

Bralindy, theoretisch klopt dat voor een deel.
In de praktijk kan je tegenkomen dat een zadel los best goed ligt en als je er op gaat rijden toch niet meer past. Paarden zijn nu eenmaal niet statisch, ze bewegen en veranderen soms ook na het aansingelen en opstijgen.
Ik heb zelf een zadel liggen wat prima past los, maar met rijden zie je dat hij niet fijn is voor mijn paard.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers