Allergische reactie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NadinexJip

Berichten: 50
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: Gouda

Allergische reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 00:08

Gister ben ik met mijn honden wezen wandelen. Een van hen heeft in een dood dier liggen rollen( geen idee welk maar stonk enorm). Ik heb haar gewassen daarna met shampoo voor gevoelige huid. Gister en vandaag verder niks gemerkt. Willen we ze net uitlaten jankt ze opeens enorm erg. Deed gek met haar rug.. dacht meteen aan een hernia :( maar blijkt ze nu allemaal harde iets wat rodere bultjes op haar rug te hebben. Nu heb ik haar weer met die shampoo gedaan. Haar rug voelt nu op plekken echt warm.. zou dit een allergische reactie op dat dode dier zijn? En kan dat pas na een dag optreden?

(Gaan morgen uiteraard naar DA mocht het niet opknappen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:12

Het zou zowel een reactie op het dier als op de shampoo of wellicht wel iets heel anders kunnen zijn. Weet je wat voor een dier het was? Ik zou ook de shampoo meenemen naar de dierenarts.

NadinexJip

Berichten: 50
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: Gouda

Re: Allergische reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 00:13

Nee, weet dus helaas niet waar ze in heeft liggen rollen. Ik heb haar eerst met shampoo gewassen waar ik haar altijd mee was. Daarna met medicinale, dat had ik nooit eerder gedaan. Zou ze daar reactie van kunnen krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:18

Dat zou kunnen inderdaad, het kan ook zijn dat de shampoo chemisch reageert op bijvoorbeeld ontvlooi-middel? Of dat de shampoo wellicht niet helemaal goed is uitgespoelt wat is gaan irriteren (wat weer jeuk en wondjes tot gevolg kan hebben). Of dat de shampoo wellicht toch te agressief voor de huid is geweest.

Ik weet niet zeker, maar ik dacht dat padden ook reacties kunnen veroorzaken?
Evenals sommige planten.

Ik zou morgen even bellen, ik weet niet waar je woont maar hier in de buurt kan je tegenwoordig ook appen met foto’s. Dan kan de dierenarts al advies geven of besluiten dat langskomen toch echt nodig is.

NadinexJip

Berichten: 50
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 00:20

Ontvlooi middel heeft ze niet recent gehad. Ik bedacht me net dat ze vanmiddag in het weiland ook ergens in heeft liggen rollen.. kan dus van alles zijn. Ik ga haar iniedergeval goed in de niet houden.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:20

Was het wel een dier en geen chemische rotzooi waar in gerold is?

NadinexJip

Berichten: 50
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: Gouda

Re: Allergische reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 00:23

Aan de geur te ruiken was het zeker iets doods of rottends :+