maximale reistijd oefencross en crossles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

maximale reistijd oefencross en crossles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 10:28

Hoi

Kon zo snel niet een topic over vinden.

Ik ben wel benieuwd wat jullie maximale reistijd is voor een oefencross of training.

Volgend jaar wil ik meer oefencrossen en wat trainingen meepakken. Ik woon in Steenwijk ( kop van Overijssel)

Mij lijkt de cross op stal Jacobs(1 uur en 14 min) en Broekelo(1.5 uur) heel gaaf om eens te rijden. Maar ook te trainen op de vijfsprong (1 uur en 22 min) etc. Ik weet dat voor iedereen verschillend is wat je over hebt qua reistijd. Ik ben gewend om lang te reizen, endurance is namelijk ook niet echt in de buurt. Maar daar ben je wel de hele dag daar en met een oefencross een halve dag ofzo?

Maar ben wel benieuwd wat jou maximale reistijd is?

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Re: maximale reistijd oefencross en crossles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:38

Wij zitten snel op ong een uur vanaf onze woonplaats. DFW 1 uur, Dwingelerveld 45 min, Havelte ruim een uur, Den Ham 45 min.

Dus oefencrossen Hooghalen, Emmen, Den Ham, Balloo, Lemelerveld (boscross)....

Maar voor een evenement waar we graag heen willen, rijden we verder.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: maximale reistijd oefencross en crossles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:41

Toen mijn paard nog in Amsterdam stond, ging ik regelmatig trainen in Ede en Renswoude :j

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: maximale reistijd oefencross en crossles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:44

Ik woon bij je in de buurt (Vollenhove)
Zelf ga ik altijd naar Lelystad, dat is 40 minuten rijden.
Biddinghuizen is ook een optie dat is voor mij 45 minuten.

Renswoude ben ik ook eens geweest maar dat is gewoon te ver voor een training.
Voor een wedstrijd is mijn max 1 uur en 45 minuten. De meeste wedstrijden zijn voor ons 1,5 uur rijden.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: maximale reistijd oefencross en crossles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:55

Sla Jacobs maar over. Dat vind ik de tijd niet waard.
Renswoude, Ede en Lunteren zijn de terreinen waar ik graag heen ga.

Trainen kan ook fijn in Hernen bij Rob of in Biddinghuizen bij Alice/Gert. Dan heb je voornamelijk zandbodem voor de winter wel fijn

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: maximale reistijd oefencross en crossles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:47

Ik ga naar Renswoude of Hernen. Beide binnen een uur goed te doen.
Ede lijkt me ook een keer leuk, is ook ongeveer 45minuten. Voornamelijk omdat er geen snelweg naartoe is. Want qua afstand is het nog geen 40km

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 11:56

Ik dacht dat Renswoude en Ede ruim 2 uur rijden was maar is 1 uur en 20 min ongeveer.

Lelystad wou ik ook paar trainingen volgen is voor mij 50 min. Maar is nu helaas niet meer.

Bedankt allemaal trouwens.

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:07

JoycexEnya schreef:
Hoi

Kon zo snel niet een topic over vinden.

Ik ben wel benieuwd wat jullie maximale reistijd is voor een oefencross of training.

Volgend jaar wil ik meer oefencrossen en wat trainingen meepakken. Ik woon in Steenwijk ( kop van Overijssel)

Mij lijkt de cross op stal Jacobs(1 uur en 14 min) en Broekelo(1.5 uur) heel gaaf om eens te rijden. Maar ook te trainen op de vijfsprong (1 uur en 22 min) etc. Ik weet dat voor iedereen verschillend is wat je over hebt qua reistijd. Ik ben gewend om lang te reizen, endurance is namelijk ook niet echt in de buurt. Maar daar ben je wel de hele dag daar en met een oefencross een halve dag ofzo?

Maar ben wel benieuwd wat jou maximale reistijd is?


Broekelo ga je echt wel met een uur redden vanuit Steenwijk.

Bij Horse and You in Heeten kun je ook prima trainen en is ook nog wel te doen vanuit Steenwijk.

Ik meen dat afgelopen jaar er ook een oefencross was in de buurt van Hooghalen.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:18

Een oefencross valt qua tijd wel mee omdat je niet hoeft te dressuren en springen. Cross lopen kost natuurlijk ook tijd, dat word hier (Broekelo) vaak een dag van te voren gedaan. Steenwijk is inderdaad een uurtje hier naar toe, Heeten is een 10 minuten verder. In het noorden heb je tegenwoordig ook redelijk wat oefencrossen en ook crosstrainingen

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Re: maximale reistijd oefencross en crossles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:26

Bij mij is de reistijd voor een officiƫle cross maximaal 1,5 uur. Bij een oefencross is dit echt afhankelijk van de opzet. Als het een heel mooie oefencross is, dan wil ik hier ook best nog 1 uur voor reizen. Voor een training wil ik ook maximaal 1 uur reizen, tenzij het inclusief overnachting is.

Overigens ben je met Broekelo in de war met Boekelo. Broekelo, dit is de naam van de oefencross, wordt in Broekland verreden. Dit is voor jou ongeveer 45 minuten.

Er zijn daarnaast nog veel mooie crossterreinen richting het noorden! Deze zijn dichterbij dan Ede en Lunteren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:59

Wij staan op een eventing stal. Rijden dus nooit ver voor een training. Oefencross rijden we ook alleen op stal. Voor een wedstrijd rijden we heel het land door van Hulsberg tot Texel. Hebben wel eens verder gereden voor een training maar mijn man lest het liefst bij zijn eigen instructie. Daar haalt hij toch het meeste uit.

Ik vind trouwens Renswoude met trailer 1 u 20 vanuit Steenwijk wel heel positief gedacht daar doe je echt wel langer over.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: maximale reistijd oefencross en crossles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:43

Inderdaad met trailer ga je dat niet redden wij hebben er toen 1 uur en 35/40 minuten over gedaan vanuit Emmeloord.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 22:03

SusanH schreef:
Wij staan op een eventing stal. Rijden dus nooit ver voor een training. Oefencross rijden we ook alleen op stal. Voor een wedstrijd rijden we heel het land door van Hulsberg tot Texel. Hebben wel eens verder gereden voor een training maar mijn man lest het liefst bij zijn eigen instructie. Daar haalt hij toch het meeste uit.

Ik vind trouwens Renswoude met trailer 1 u 20 vanuit Steenwijk wel heel positief gedacht daar doe je echt wel langer over.


Stond echt via Google Maps hoor. Maar dan zonder trailer natuurlijk. Heb vanuit stal naar Renswoude

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: maximale reistijd oefencross en crossles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:37

Naar jacobs zou ik niet zo ver gaan rijden. Heel leuk daar maar niet de moeite om megalang voor te rijden.
Dan zou ik nog eerder naar KNHS [plaats] gaan en daar een instructeur fixen of zelf meenemen.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:16

JoycexEnya schreef:
SusanH schreef:
Wij staan op een eventing stal. Rijden dus nooit ver voor een training. Oefencross rijden we ook alleen op stal. Voor een wedstrijd rijden we heel het land door van Hulsberg tot Texel. Hebben wel eens verder gereden voor een training maar mijn man lest het liefst bij zijn eigen instructie. Daar haalt hij toch het meeste uit.

Ik vind trouwens Renswoude met trailer 1 u 20 vanuit Steenwijk wel heel positief gedacht daar doe je echt wel langer over.


Stond echt via Google Maps hoor. Maar dan zonder trailer natuurlijk. Heb vanuit stal naar Renswoude


Ja zonder trailer inderdaad wel. Maar het is grotendeels snelweg en daar mag je natuurlijk niet zo snel als gewoon met de auto :)

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:21

Wij zijn wij zijn wel al twee keer naar stal Jacobs geweest en vonden het juist hardstikke leuk!

De oefencross is twee dagen na elkaar, je kunt twee keer per dag starten en dat is ook goed te dien want niet megazwaar ofzo. Maar wel een leuk parcours!
Stalling is daar ook prima, zou het zo weer doen als het qua data uitkomt, ook al rijdt mijn dochter inmiddels volop de officiƫle crossen mee.

Hoogte is wel max 80/100 maar oefencross is niet alleen voor training maar ook voor de fun en pony geniet er ook echt van!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: maximale reistijd oefencross en crossles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 14:30

Ik ben niet iemand die heel hoog springt hoor ik heb een fjord en een tinker. Vind 80 cm hoog genoeg:o