5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:07

Zelf bedachte titel, maar even om een idee te geven waar ik naar op zoek ben.
Ik hou er onwijs van om lekkere dingen te eten, maar ik ben niet van het uren vooraf in de keuken voorbereiden.
Dus, wie deelt zijn maaltijden die maximaal 5 tot 10 minuten voorbereiding nodig hebben? Het liefst zo min mogelijk snijwerk, en eigenlijk ook zo min mogelijk ingrediënten, zonder dat het ongezond wordt :)

Ik begin alvast:

Pasta ricotta
-Ricotta
-spinazie(vers)
-tomatenpuree
-Pasta(ravioli met tomaat bijvoorbeeld)
- Kabeljauw of kippendijen
kruiden

Water opzetten voor pasta
Spinazie aan bakken met peper en zout
1 eetlepel ricotta er door roeren
1 theelepel tomatenpuree er door roeren en op smaak maken met zout
pasta koken
Kip of vis kruiden en bakken in de pan of in de oven. In de oven evt met trostomaatjes

Vis met asperges
-Groene asperges
-vis kabeljauw/witvis
-rijst
-hollandaise saus.

Maken gewoon zoals je normaal ook doet, en dan bij elkaar op het bord gooien :)


lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: 5 minut prep diner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:10

Gnocci met spinazie en vega spekjes.

Gnocci koken, intussen spinazie rustig opbakken en spekjes erbij. Gnocci erbij in en eventueel nog wat (soja) kookroom. Als je wilt wat kruiden maar ik doe t zonder want ik houd niet zo van kruiden.

Goed topic, ik weet nu wat ik vanavond kan eten :+

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:21

Zalm en papillotte. Zalm op een bedje van asperges in een stuk bakpapier vouwen, paar eetlepels bouillon erbij, dille, peper en zout erover heen en in de oven voor 20 minuten op 200 graden. Tagliatelle koken in bouillon en dat erbij serveren.

Kan ook met andere groenten, andere vis of met rijst in plaats van pasta.

Bloemetje75
Berichten: 1983
Geregistreerd: 19-07-11

Re: 5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:58

Pasta met hamblokjes en banaan.

Pasta koken
Uitje en knoflook fruiten, doos champignons in plakjes toevoegen. Als die gebakken zijn bakje roomkaas (Philadelphia ofzo) toevoegen. Als de roomkaas gesmolten is hamblokjes toevoegen en banaan in plakjes. Daarna paar eetlepels chilisaus/loempiasaus er door mengen. Serveren met de pasta.

Saus kan ook bij rijst.

Anoniem

Re: 5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:49

Bloemetje, banaan kan ik me dan echt niks bij voorstellen _O- Wordt het dan zoet of is het een tegenhanger van de ham?

Lies en Maan, die ga ik onthouden :)

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: 5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:55

Wij zijn verslaafd aan currys van de Jumbo. Tsja het snijwerk ontkom je niet aan m.i. (anders kun je een boel groenten wel laten zitten) maar ik maak het volgende:

Kipfilet in blokjes
Paprika
Champignons
Evt potje mais
Als alles aangebakken is (kip natuurlijk eerst) flikker je er een pakje kokosmelk bij en een pakje boemboe (wij zijn gek op groene curry). Roeren, even laten koken en klaar. Serveren met rijst. Verukkelijk.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:56

Oeh interessant ik volg even!

Ik kwam laatst nog een receptje tegen voor een slowcooker maar lijkt me dat het in een over op laag pitje ook wel kan.
https://marielleindekeuken.nl/2018/11/1 ... krieltjes/

GA hem van het weekend proberen maar denk dat ik het bier er maar uit laat.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:09

Aanschuiven bij pa/ma ook een optie, kost weinig voorbereiding :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Supervixen

Berichten: 12809
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:16

Ik vind de maaltijd voor 2 van de albert heijn echt een uitkomst.
Wel wat aan de prijs, maar snel klaar, alles vers en gesneden en een sausje erbij. Ik koop ze als ze in de bonus zijn, dat scheelt wat.
De kipsaté, thaise curry en beef teriyaki vind ik erg lekker.
Is in 15 min klaar. Fijn als we laat thuiskomen van het werk.

Afbeelding

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Anoniem

Re: 5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:20

Het klinkt idd duur, maar dat betalen wij ook gemiddeld per maaltijd. Maar wij eten dan ook regelmatig rundvlees, kabeljauw, groene asperges etc. :P

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:25

Niet iedereen zal dit lekker vinden maar wij vinden dit recept heerlijk!

Macaroni
Blikje tonijn per persoon (tonijn in olijfolie)
Blik mais
Grano padano kaas of een andere wat sterke kaas
Heinz ketchup :')

Water aan de kook brengen en de macaroni er in gooien. Ondertussen maak je de tonijn blikken open en laat je de olie uit lekken. In ieder bord 1 blikje tonijn. Als de macaroni bijna klaar is de mais toevoegen aan de pan.

Dan giet je je pasta en mais af en schept dit op de borden. Dan naar smaak ketchup en kaas er bij. Smakelijk :D

fjordjes

Berichten: 12016
Geregistreerd: 03-07-05

Re: 5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:28

Geen snel recept maar wel een tip als je snel wil snijden, neem een keukenmachine.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:38

Mijn favoriete makkelijke maaltijd is spaghetti met gehakt en diepvriesspinazie :9

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: 5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:56

Misschien niet heel gezond maar wel lekker en snel :))

Kip kerrie
Kip in de pan (wel even snijden / je koopt het gesneden)
Pakje honig kip kerrie saus erbij
Rijst in de pan

Klaar +:)+
Voor snelle gerechten vind ik de pakjes van saus van honig erg handig. Gebruik ook vaak de kruidige nasi en de tagliatelle saus. Scheelt zoveel tijd!

MarjanB

Berichten: 16405
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: 5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:17

Net iets langer maar wel heel lekker

Uitje en knoflook fruiten, spinazie erin en wat laten slinken. Beetje water er in en even laten koken. Daarna staafmixer er door wat crème fraiche en kruiden er in en afmaken met of een gekookt ei, bacon,spekjes of warmgerookte zalm

Afbeelding

Life is a balance of holding on, and letting things go…

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: 5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:30

Tagliatelli met zalm en prei.
Tagliatelli koken.
Prei aanstoven, kruiden met peper en zout.
Zalm bakken en kruiden met peper, zout en dille.
Zalm in stukjes doen, bij de prei voegen en doosje philadelphia erdoorheen roeren. Ricotta kan ook. Tagliatelli bij het zalm-preimengsel doen.
Klaar.
Ik koop gesneden diepgevroren preiwit. Scheelt weer tijd.

Born to slide, forced to work

Bloemetje75
Berichten: 1983
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:28

Zo reageerde ik ook toen iemand het me aanraadde.... maar de ham met banaan en chilisaus samen is echt lekker! Niet te zuinig zijn met chilisaus als alleen volwassenen mee eten.
Joolien schreef:
Bloemetje, banaan kan ik me dan echt niks bij voorstellen _O- Wordt het dan zoet of is het een tegenhanger van de ham?

Lies en Maan, die ga ik onthouden :)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:39

Super topic zeg!! Ik ken totaal geen gerechten behalve groente-aardappelen-vlees dus ik vind het erg moeilijk nu ik ook voor mijn vriend moet koken. En makkelijke gerechten komen zeer goed uit gezien ik voor mijzelf wat anders moet koken.

Ik ben nu aan het testen wat hij lust aan dingen zoals hakschotels, ratatouille uit blik etc. Zodat je er alleen wat rijst oid bij hoeft te maken. Maar tot nu toe vind ie het allemaal niet zo lekker :+

Ik raad overigens iedereen die van makkelijk koken houdt een airfryer aan!! Ik gebruik het ding zowat iedere dag voor aardappel producten en het vlees.
En de magnetron kan je gebruiken om heel snel groenten in te koken!


muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:44

Champignons even doormidden snijden,
Van die plakjes voorgekookte aardappels met kruiden,
Spekblokjes,
In pan donderen en bakken. Eerst de aardappels, dan de spek en als laatste de champignons erbij. Gewoon in 1 grote wok of hapjespan ofzo.

Als luie drukke student ga ik even opletten of hier nog leuke dingen tussen zitten. Die Gnocci met spekjes en spinazie klinkt lekker! Misschien morgen even maken :D

n_twinkel
Berichten: 625
Geregistreerd: 29-11-08

Re: 5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:09

Ik lees graag even mee. Ik ben vaak pas laat terug van werk en ben dan toch wel flink inspiratieloos en heb ook niet altikd de energie om dan nog uitgebreid te gaan koken. Terwijl we wel graag gezond eten.

Luna Elite (kampioen), Dressuur Z1+11 Olivera van het rodeland NMK voorlopig keur merrie. Twinkel Dressuur L2+9 springen L+1. S-pri Dressuur Z1+1. Prominetty en Senna van het Antink opfok.

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: 5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 01:02

Oeehh leuke topic. Ik volg ook even. Ben geen Sterre kok mAar met 2 kids Altijd handig die gezonde makkelijke maaltijden. En leuk voor de variatie

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 01:26

Geryon schreef:
Super topic zeg!! Ik ken totaal geen gerechten behalve groente-aardappelen-vlees dus ik vind het erg moeilijk nu ik ook voor mijn vriend moet koken. En makkelijke gerechten komen zeer goed uit gezien ik voor mijzelf wat anders moet koken.

Ik ben nu aan het testen wat hij lust aan dingen zoals hakschotels, ratatouille uit blik etc. Zodat je er alleen wat rijst oid bij hoeft te maken. Maar tot nu toe vind ie het allemaal niet zo lekker :+

Ik raad overigens iedereen die van makkelijk koken houdt een airfryer aan!! Ik gebruik het ding zowat iedere dag voor aardappel producten en het vlees.
En de magnetron kan je gebruiken om heel snel groenten in te koken!


Ik vind zelf bijna alles lekkerder als het vers gemaakt is - dus ik snap best dat je vriend niet heel blij wordt van dingen uit blik ed.

Er zijn heel veel relatief simpele gerechten die niet zo veel tijd kosten. Denk aan maaltijdsoepen, ovenschotels en curry's, bijvoorbeeld. Of zoek een aantal dingen op uit de keuken die jij kan waarderen. Door nieuwe idngen te proberen, smaken te leren combineren ed, krijg je vaak ook weer inspriatie. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: 5 minut prep diner- makkelijke maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 01:40

Ik vind kapucijners met speklappen, ui, augurk en stroop heerlijk. Ik vervang de speklappen door vegetarische spek, omdat ik geen varkensvlees eten.

Andijvie stampot is ook met een kwartier te bereiden.

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 07:52

Riso met zalm (supersnel klaar en superlekker :j).

1 ui
200 gr riso / orzo
5 dl bouillon
200 gr verse spinazie
200 gr cherrytomaatjes
100 of 200 gr gerookte zalm

Ui bakken, riso erbij doen en even meebakken. Bouillon erbij en ongeveer 10 minuten zachtjes koken. Verse spinazie toevoegen in handjes. En als dat geslonken is de tomaatjes halveren en toevoegen, nog even meewarmen en dan de gerookte zalm erbij. Geregeld even roeren tussendoor. Is met een kwartiertje klaar :P.

<3 /3 Zazou /3 <3

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 07:55

fjordjes schreef:
Geen snel recept maar wel een tip als je snel wil snijden, neem een keukenmachine.

Ik heb een keukenmachine, daarin maak ik wel guacamole enzo, maar jij snijdt er ook groenten zoals ui en broccoli mee? Hoe dan? O:)

Mijn snelle go-to's zijn over het algemeen wok, met een zakje luie wokgroenten en een sausjes van Conimex; een broodje (vega) burger; of couscous met courgette, paprika, andere groenten en feta/geitenkaas.

Over het algemeen probeer ik in het weekend wat dingen voor te bereiden (hartige taart, slow cooker maaltijd of soep bijvoorbeeld), en die te gebruiken voor de snelle maaltijd doordeweeks.

Gelukkig is mijn vriend iets eerder thuis van werk waardoor hij vast kan beginnen, zo zitten we meestal wel voor half acht aan het avondeten.

@Geryon: AH heeft op de website veel gerechten die snel te maken zijn, zoeken op "snel" en dan even alleen hoofdgerechten selecteren. Dat misschien een optie? Diepvriesgroenten vind ik zelf altijd al een stuk beter te doen dan blik overigens!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, flooooo en 88 bezoekers