Een digitale piano kopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Een digitale piano kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 18:51

Hey!

Ik speel al heel lang piano en nu ik nog bij mijn ouders woon, kan ik dat op hun mooie schimmel (en dit keer gaat het niet over een paard) :D

Maar nu het volgende, ik ga binnenkort (binnen 2 maanden denk ik) uit huis! Super leuk natuurlijk maar.. de piano kan niet mee. Het zou wel mogen van mijn ouders, maar dan moet hij helemaal verhuisd worden door een bedrijf en naar een appartement en wat niet ideaal is. Dus dat is iets voor een volgend huis. Maar ik weet dat ik het spelen enorm ga missen en als ik een langere tijd niet ga spelen mijn pianospel achteruit gaat en dat zou ik erg zonde vinden.

Om nog wel piano te kunnen spelen zou ik graag een digitale piano willen kopen, want een echte piano kost me teveel en is wederom niet praktisch. Ik wil wel graag een digitale piano/keyboard die:
- Kwalitatief goed is
- Klinkt als een piano
- Net zo veel toetsen heeft als een piano
- Niet voelt als plastic, de aanslag van de toetsen mag ook zeker wat zwaarder
- Pedalen erbij

Qua centjes ben ik zeker bereid om er wat voor neer te leggen maar liever niet boven de 1000 euro, eventueel 2e hands vind ik ook trouwens geen probleem.

Maar nu, wat zijn jullie ervaringen met keyboards? Welke is goed en welke juist niet?
Ik zie bijvoorbeeld op internet zoiets: https://www.thomann.de/nl/hemingway_dp_501_mkii_at.htm?sid=267781807d00d042df052bab5d3c2def
En dat ziet er naar mijn mening redelijk uit, maar op een plaatje vindt ik een instrument wel moeilijk beoordelen. (Ik wil zeker ook wel langs een winkel om dat soort dingen uit te proberen hoor, zou alleen niet weten waar dat kan).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! :D

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.


Ibbel

Berichten: 49019
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Een digitale piano kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:01

Keyboard spelen spelen is iets totaal anders dan pianospelen!

Ze hebben allebei toetsen maar daar houdt het wel bij op. Ga dus voor een digitale/elektronische - geen elektrische, da's weer wat anders - piano (die je ook geruisloos met koptelefoon op kunt spelen), die aanslaggevoelig is en digitaal geprogrammeerd is met de klank van een (goede) piano.

http://www.bestedigitalepiano.nl/digita ... open-tips/

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 19:03

Ibbel schreef:
Keyboard spelen spelen is iets totaal anders dan pianospelen!

Ze hebben allebei toetsen maar daar houdt het wel bij op. Ga dus voor een digitale/elektronische - geen elektrische, da's weer wat anders - piano (die je ook geruisloos met koptelefoon op kunt spelen), die aanslaggevoelig is en digitaal geprogrammeerd is met de klank van een (goede) piano.

http://www.bestedigitalepiano.nl/digita ... open-tips/


Thanks, ik dacht eigenlijk dat een digitale piano hetzelfde was als een keyboard :+
Ik ga de link even lezen

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110568
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Een digitale piano kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:05

Kun je geen goede piano vinden via MP?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 19:10

Cayenne schreef:
Kun je geen goede piano vinden via MP?


Een echte piano is niet geschikt voor het appartement en als het wel zou kunnen zou ik die van mijn ouders mee mogen nemen :D

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

verootjoo
Berichten: 35630
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Een digitale piano kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:18

Echt gaan voor een digitale piano, van een keyboard krijg je spijt als pianist :+

Je hebt ze in alle soorten, maten en prijsklassen. Ik zou gewoon naar een winkel gaan en kijken wat binnen jouw budget fijn speelt.

[o]

theadora99

Berichten: 3627
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Een digitale piano kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:24

Hey :)
Je kan eens kijken bij van tol in soest, zij hebben best wel veel piano’s etc en misschien kunnennze je ook helpen als er niets is waar je wel iets kan “uitproberen”. Vrienden van mij zijn bekend daar en hebben hele goede ervaringen.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 19:26

theadora99 schreef:
Hey :)
Je kan eens kijken bij van tol in soest, zij hebben best wel veel piano’s etc en misschien kunnen ze je ook helpen als er niets is waar je wel iets kan “uitproberen”. Vrienden van mij zijn bekend daar en hebben hele goede ervaringen.


Hey Thea :D Thanks voor de tip, ik schrijf het op

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Shadow0

Berichten: 43485
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Een digitale piano kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:11

Ik heb een Korg, en gehaald bij deze winkel of een voorloper ervan: https://www.keymusic.com/musicstores/utrecht/
Met name bij de stage pianos staan daar een aantal modellen die goed lijken te voldoen en die wel spelen als piano's.

(Vergeet verder niet om even te controleren of er een pedaal bij zit, een standaard, en een goeie koptelefoon als je die nog niet hebt.)

goldith

Berichten: 492
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Een digitale piano kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:35

Ik heb ook een Korg, volgens mij de C1 Air. Ik vind het een prima alternatief voor een 'echte' piano. Grote voordelen zijn dat de piano makkelijk te verplaatsen is, de toetsaanslag heel dicht in de buurt komt van een akoestische piano en dat je een koptelefoon kunt gebruiken. Daarnaast kun je deze piano ook met bluetooth verbinden en zo meespelen met muziek die je bijvoorbeeld op Spotify afspeelt.

Ga wel echt in een winkel verschillende digitale piano's proberen, het verschil in gevoel en geluid is enorm!

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Een digitale piano kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 21:37

Thanks voor jullie reacties Shadow en Goldith, de Korg had ik nog niet voorbij zien komen maar wel de moeite waard dus?

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Een digitale piano kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:50

Mijn schoonbroer speelt ook op een Korg, welliswaar eentje van 3000 euro maar dat is voor de band :+

Ze hebben zelf ook een muziekwinkel (helaas niet bij jou in de buurt maar kop noord holland) en dealen veel in Korg.

Zij zijn erg enthousiast en tevreden met het merk, schijnt erg lekker te spelen en kan er een hoop mee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hel1, Kirsha, Rosalie_91 en 61 bezoekers