You were a thief, you stole my heart

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

You were a thief, you stole my heart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 12:03

Lang gedacht dat alleen mannen dat konden :+

Kleine sprong terug in de tijd, drie jaar geleden:
“Daz loopt niet goed, maar je mag anders wel op Gold rijden?” zei de eigenaresse die ook altijd vertelde dat Gold haar regelmatig alle hoeken van de bak heeft laten zien. Ik was net een week uit het gips en was niet van plan om er weer in te gaan. “Overleef ik dat wel?” vroeg ik. “Wel ja, geen druk van hem vragen dat doet ie vast niks”. En daar zat ze, blauw van angst dat dan wel, op Gold.

Afbeelding

De pony die ik verzorgde liep nog steeds niet goed. En stiekem, zonder dat we het toegaven, vonden Gold en ik elkaar eigenlijk best wel leuk. Alles ging vanzelf en genoten steeds meer van elkaar. Tot het moment dat hij in de verkoop kwam. Ik zat in mijn derde jaar studie, had geen geld en tijd voor een eigen pony. Zonder echt afscheid te nemen, niet mijn sterkste kant, was Gold weg. Daarna heb ik 2 andere pony’s gereden, maar geen één was Gold. Ik kreeg spijt en heb de stoute schoenen aangetrokken en de nieuwe eigenaresse van Gold een berichtje gestuurd met; "mocht je nog een bijrijder zoeken zou je mij dan willen bellen". “Nou dat is eigenlijk wel een goed idee” stuurde ze terug. Ze had Gold voor haar kinderen gekocht maar die had hij al laten zandhappen dus iemand die hem wat fanatieker zou gaan rijden zou wel fijn zijn. En na ongeveer 1 jaar had ik was ik weer herenigd met mijn vriendje. Helaas hadden de eigenaresse en ik een andere kijk op dingen, dus zouden we de winter even af stand nemen om in het voorjaar weer contact op te nemen.

Ik was er klaar mee, ik wilde mijn eigen baas zijn. Inmiddels bijna afgestudeerd en met het vooruitzicht dat het financieel alleen maar beter kon gaan ben ik opzoek gegaan naar een maatje voor het leven. Een lieve valk pony kwam op mij af, het klikte wel en zat veel potentie in. Het bleef wel knagen dat ik de band die ik met Gold had niet maar haar zou kunnen krijgen. Ik moest het een kans geven, ze was leuk. Dus op Facebook een berichtje neergezet of iemand nog een leuke stal wist.

We waren klaar met werken en ik pakte mijn telefoon. “Ik zie dat je een stalling zoekt, ik heb nog wel een pony voor je staan..” stond er in mijn beeldscherm. De huidige eigenaresse van Gold. Ik hoefde geen twee keer meer na te denken. Hij hoort bij mij en ik bij hem. Dus sinds 15 maart ben ik de trotse eigenaresse van Gold.

Hij had een half jaar stil gestaan en wel veel gegeten. Hij was dof. Niet het blije ei die ik kende. Maar we hadden vanaf nu alle tijd, want hij hoeft nooit meer ergens ander heen.


Afbeelding

Hij is sinds hij hier op zijn 5 sterren verblijf staat waar hij niks te komt zo ontzettend vooruit gegaan. Afvallen gaat goed, training doet hem goed, grondwerk maakt ons een nog sterker team en hij heeft veel vriendjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In september begon ik ineens te twijfelen, ik merkte dat ik onzeker werd onder het zadel. Geen angst maar bang om iets fout te doen. Met de juiste begeleiding en op ons eigen tempo werd ik weer de trotste ruiter die ik altijd was.

In Oktober heb ik, voor mij, een moeilijke beslissing moeten nemen. Gold gaat steeds beter in zijn vel zitten, de dagen worden korter, een full-time baan, een vriend die wel eens aandacht wilt en nog een hoop vriendinnen. Egoïstisch zijn zat er even niet in, de zoektocht naar de perfecte bijrijdster kon gaan beginnen. En een beter iemand kon ik niet vinden, ik stond vol trots aan de bak rand te kijken naar die twee. Dit geeft mij rust en Gold ook, die komt nu aan zijn beweging!

Ik had nooit verwacht dat er een dier in mijn leven zou komen die altijd een spiegel voor mijn neus zou zetten, die er altijd voor mij zou zijn en waarmee ik kon lezen en schrijven. Samen zijn we wereldvreemd, maar met een beetje hulp kunnen we straks de wereld aan!

Afbeelding

Gold <3


Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Re: You were a thief, you stole my heart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:15

Wat een mooi topic! Soms moeten dingen zo zijn, jullie zijn daar wel een voorbeeld van :j
Geniet van je mooie paard!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: You were a thief, you stole my heart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:37

Wat word ik blij van dit topic! Zo te lezen zijn jullie voor elkaar gemaakt. Veel geluk! <3

Anoniem

Re: You were a thief, you stole my heart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:39

Heerlijk topic! Veel geluk samen!!

Narcissa
Berichten: 3046
Geregistreerd: 29-03-15

Re: You were a thief, you stole my heart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:13

Wat leuk dat je hem mocht overkopen! Dit heeft echt zo moeten zijn. Hopelijk mogen jullie nog vele jaren met elkaar gaan genieten!

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 10:27

Wat een lieve reacties! Dankjewel! Doet me goed :o :D

Gold <3

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: You were a thief, you stole my heart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:31

<3 wauw! Ment to be... Veel geluk samen!

kingbilly

Berichten: 404
Geregistreerd: 17-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:31

Wat een mooi verhaal! Ik wens jullie nog heel veel mooie avonturen ❤

My horse's feet are as swift as rolling thunder
He carries me away from all my fears
And when the world threatens to fall asunder
His mane is there to wipe away my tears.
~Bonnie Lewis


http://www.happyhealthyhorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:32

Wat een leuk verhaal! Top dat je Gold kon overkopen en ook goed van je dat je een bijrijdster gezocht hebt. Nog veel plezier met hem!

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:40

Prachtig! En die laatste foto...wauw!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:50

Wat een lief verhaal! Heel herkenbaar om andere paarden te rijden en te denken "maar dit is niet...". Wat onwijs fijn voor je dat Gold uiteindelijk bij jou terecht is gekomen <3

Anoniem

Re: You were a thief, you stole my heart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:38

Wat mooi dat het zo is gelopen! Hij ziet er goed uit, zeg!

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:39

Prachtig verhaal! Het heeft me geraakt. <3 Ik heb de indruk dat Gold en jij echt bij elkaar horen en ik wens jullie nog een fijne toekomst samen.


Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:27

Wat een leuke combinatie zijn jullie. Klinkt alsof het zo had moeten zijn dat Gold jouw paard werd.
Ik moest wel even lachen om deze zin:
Josienx schreef:
ik merkte dat ik onzeker werd onder het zadel


Je moet ook niet jezelf opzadelen maar je pony, dat rijdt stukken lekkerder. :P

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 16:32

Ah zo leuk om dit te lezen <3 Dank jullie wel!


culaccino schreef:
Wat mooi dat het zo is gelopen! Hij ziet er goed uit, zeg!

Ja hij gaat er steeds beter uitzien! Helemaal hij nu in volle training is! Het blije ei is weer terug :D


Dee_Es schreef:
Wat een leuke combinatie zijn jullie. Klinkt alsof het zo had moeten zijn dat Gold jouw paard werd.
Ik moest wel even lachen om deze zin:
Josienx schreef:
ik merkte dat ik onzeker werd onder het zadel


Je moet ook niet jezelf opzadelen maar je pony, dat rijdt stukken lekkerder. :P

Hahahaha ja ik zat het verhaal nog eens te lezen, zag al wat fouten. Hoopte stiekem dat dit niemand zou opvallen :+ :')

Gold <3

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: You were a thief, you stole my heart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:39

Wat een heerlijk topic!! Hopelijk mogen jullie nog vele jaren van elkaar genieten <3

Nelis M2+1

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:42

Heel mooi verhaal! Zo heerlijk als je je beste vriend bij je kunt houden!

Ik vraag me nou alleen af of je die valk als had gekocht of niet, hahaha :D

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 17:17

Dank jullie wel! <3

Tallie1979 schreef:
Ik vraag me nou alleen af of je die valk als had gekocht of niet, hahaha :D


Haha ik heb de stal half februari bekeken en meteen een plekje 'gereserveerd'. Toen ze vroeg wat voor pony er zou komen wist ik het zelf ook nog niet. Dat er één kwam was zeker, welke was nog een vraag. Als Gold niet was aangeboden had ik nu wel die valk gehad! Gold stelen was helaas geen optie, zou vast opvallen :+ .

Gold <3

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: You were a thief, you stole my heart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:04

Wat fijn dat Gold nu toch nog van jou is! Ik wens jullie heel veel plezier met elkaar.

grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Re: You were a thief, you stole my heart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:30

Wauw wat een mooi verhaal! Veel geluk en plezier met elkaar!

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Re: You were a thief, you stole my heart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:41

mooi verhaal !

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

Gemma_99
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-16

Re: You were a thief, you stole my heart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:33

Wat mooi dat jullie weer samen zijn! Die band die je kan hebben met een paard is echt onbetaalbaar <3
Ik herken mezelf ook een beetje in je verhaal, ergens op deze aardbol heb ik ook zo'n maatje staan, jammer genoeg zijn onze wegen gescheiden :\ misschien ooit als ik genoeg geld heb.. :D

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: You were a thief, you stole my heart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:49

Mooi verhaal en knappe pony!!

Don't take anything for granted

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 10:53

Bedankt voor de lieve reacties, vind ik echt heel leuk om te lezen! :o


Pownie_01 schreef:
Wat mooi dat jullie weer samen zijn! Die band die je kan hebben met een paard is echt onbetaalbaar <3
Ik herken mezelf ook een beetje in je verhaal, ergens op deze aardbol heb ik ook zo'n maatje staan, jammer genoeg zijn onze wegen gescheiden : misschien ooit als ik genoeg geld heb.. :D


Ah ik gun het echt iedereen zo, het is eigenlijk oneerlijk als het niet kan. Ik hoop heel erg dat je ooit je maatje voor altijd bij je kunt houden!

Gold <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers