Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 23:26

Even een kleine greep uit redelijk recente media artikelen:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b8df4906/
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/09/06/an ... n-a1615588
https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/detai ... leverbaar/

Van de zomer had ik wel e.a. gelezen/gehoord betreffende het tekort aan anticonceptiepillen, of beter gezegd; de grondstoffen daarvoor. Echter heb ik er verder niet meer bij stil gestaan; ik krijg normaal gesproken voor een maand of 4-6 op voorraad namelijk. Voorheen was dat Microgynon 30, inmiddels al enkele jaren vervangen voor het goedkopere alternatief Ethin/Levon 0,03/0,15 mg.

Ik slik eigenlijk vrijwel altijd door, dus zonder stopweek. Helaas afgelopen paar dagen vergeten, dus "doorbraakbloeding". Gisteren m'n laatste 2 geslikt, en vandaag apotheek gebeld om nieuwe te bestellen.
Blijkt het nog steeds hééél moeilijk leverbaar. Uiteindelijk mocht ik nog van "geluk" spreken dat ik 1 strip kon meenemen, dus komende maand heb ik nog wat. Hoe het daar na gaat..... ze zien het somber in vooralsnog. ^)

Ik (31 jaar) slik al jáááren de pil, en dan nog niet eens zozeer vanwege het anticonceptie-idee
Momenteel niet seksueel actief, geen partner ook
maar omdat ik vanaf mijn 1e menstruatie echt énorme klachten ondervind. Met gruwelijke pijn en krampen in buik en onderrug kon ik 1x per maand de hele week lang niet naar school, niets doen, alleen maar in foetushouding op bed liggen met m'n ellebogen in m'n buik geklemd en daartussen een hete kruik. En 8 tot 10 paracetamol per dag, die ook niet erg hielpen.
Vrij snel dus in overleg met de HA aan de pil gegaan, en man man, dat hielp, eindelijk!!!!

Een stopweek geeft nog steeds dezelfde klachten, zij het iets minder heftig.

Toch is het niet beschikbaar hebben van de anticonceptiepil voor mij dus écht een groot probleem... Moet er niet aan denken dat het nog langer gaat duren.... dan ben ik bijna noodgedwongen om een spiraaltje te laten plaatsen (en dat gaat niet zonder narcose bij mij, net als het uitstrijkje.....).

Wie heeft er hier nog meer problemen mee? En hoe gaan jullie/jullie apotheek hier mee om?



link naar moderatoropmerking op pagina 6
Moderatoropmerking:
Ondanks de noodzaak voor sommigen, is de pil een medicijn dat verstrekkende gevolgen kan hebben. Je huisarts kan en mag een recept uitschrijven, maar het is voor ons Bokkers niet toegestaan medicijnen aan te bieden. Hou hier alsjeblieft rekening mee.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 14-11-18 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Modeatoropmerking geplaatst


Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:30

Ik gebruik ook de vervanging van de Microgynon 30 nu dus de Ethin/Levon 0,03/0,15 mg.
Tot op heden nog geen problemen gehad met de uitlevering daarvan en ook nog niks over gehoord.
Moet binnenkort ook weer nieuwe reeks voor komende 6 maanden halen dus ben benieuwd.

plieza

Berichten: 198
Geregistreerd: 09-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:32

Ik had gisteren hetzelfde, maar ik heb 3 strips gekregen. Je mag met een geldig herhaalrecept gewoon bij iedere apotheek de medicijnen (anticonceptie in dit geval) afhalen. Je zou even rond kunnen bellen naar verschillende apotheken. Misschien heeft een andere apotheek meer voorraad.

Je zou ook kunnen overwegen weer terug te gaan naar de non-generieke variant. Ik ben vanwege andere redenen weer terug gegaan naar de merkvariant van Bayer. Daar was dus bij mijn apotheek nog redelijk voorraad. Ook even voor rondbellen misschien?

M2+5 / L+3 ~ verkocht

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8183
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:35

Ik ben vlak voor deze ellende geswitcht naar ehthin/deso en gelukkig heb ik nog geen enkele problemen gehad met bestellen en ophalen.

Petra_O

Berichten: 3137
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:40

Ik ben apothekersassistente, en wij leveren inderdaad alleen nog per maand uit. Dat geld voor alle apotheken in mijn woonplaats. De pil wordt nu gequoteerd uitgeleverd aan de apotheken. Dat wil zeggen dat elke apotheek een wekelijks quotum heeft en meer krijgen we niet... Merk wisselen heeft niet zo heel veel zin, we leveren wat we kunnen en hebben meestal maar een soort op voorraad. Soms is dat de originele, soms een generiek.
We leveren nu alleen per maand om te zorgen dat iedereen nog iets kan krijgen. Je kunt eventueel met je huisarts overleggen over een alternatieve pil. Deze pil bestaat ook in een zwaardere en een lichtere variant (zelfde hormonen, andere sterkte).
Ik vind het echt verschrikkelijk dat medicijnen zo slecht beschikbaar zijn... het is niet alleen de pil, er zijn veel teveel tekorten nu. Kost de apotheek heel veel tijd en de patient heel veel frustratie.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 23:42

plieza schreef:
Ik had gisteren hetzelfde, maar ik heb 3 strips gekregen. Je mag met een geldig herhaalrecept gewoon bij iedere apotheek de medicijnen (anticonceptie in dit geval) afhalen. Je zou even rond kunnen bellen naar verschillende apotheken. Misschien heeft een andere apotheek meer voorraad.

Je zou ook kunnen overwegen weer terug te gaan naar de non-generieke variant. Ik ben vanwege andere redenen weer terug gegaan naar de merkvariant van Bayer. Daar was dus bij mijn apotheek nog redelijk voorraad. Ook even voor rondbellen misschien?


Dat konden ze mij dus echt niet leveren.... ze proberen hier igg zo goed mogelijk te verdelen, zodat iedereen even wat heeft; dus zoals Petra_O hier zegt, alleen per maand, voor alles in de omgeving hier.
Zou aan andere kant ook l*llig zijn als de één voor 3 of 6 mnd mee krijgt, waardoor een ander helemaal niets kan krijgen....

non-generieke, merkvariant Bayer, bedoel je dus de oorspronkelijke Microgynon mee?
Het was niet mijn beslissing die overstap naar Ethin/Levon, maar doorgedrukt door zorgverzekeraars destijds. Ik denk dat ik dan niet zomaar zelf kan overstappen terug?

Volgens de apotheek hier geldt het voor alle pillen, overal, landelijk. ook de Microgynon, ook alle anderen.
Alleen schijnt mijn variant Ethin/Levon in 0,03/0,15 mg nog eens éxtra éxtra moeilijk te zijn.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:43

Ik krijg al 2 maanden 1 stripje :Y)
Ze verwachten bij ons dat het tussen Jan/feb afgelopen is!

Wave after wave

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:46

Ik weet niet of deze ook minder goed leverbaar zijn, maar is anders de anticonceptipleister of nuvaring niet tijdelijk iets? Volgensmij zijn beide qua hormonen vergelijkbaar met een lichte pil en niet zo ingrijpend als een spiraaltje.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 23:47

Petra_O schreef:
Ik vind het echt verschrikkelijk dat medicijnen zo slecht beschikbaar zijn... het is niet alleen de pil, er zijn veel teveel tekorten nu. Kost de apotheek heel veel tijd en de patient heel veel frustratie.


Ik heb 1x meegemaakt (bij mijn oude apotheek; dit was de zoveelste druppel na tig fouten als verkeerde medicatie voor heuuul iemand anders, etc. etc.) dat mijn toenmalige antidepressiva (paroxetine) niet op voorraad was.... zou 3 werkdagen duren én er zat nog Pasen tussen.

Toen heb ik echt nog net niet de hele apotheek daaro verbouwd. Als ik maar 1 dag vergat of een halve dag te laat was, werd ik echt dood en doodziek door ontwenningsverschijnselen. Was overigens een inkoopfout van betreffende apotheek, gaven ze zelf ook toe.
Heb toen met m'n psych en HA hemel en aarde moeten bewegen om het via een andere apotheek zsm te kunnen bemachtigen.

Ik slik nu gelukkig iets anders, maar ik zou pas echt radeloos zijn als dat soort middelen niet/slecht verkrijgbaar zijn. Daar wordt je gewoon écht onwijs ziek van als je dat niet slikt.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:53

O god ik hoorde al zo iets van een collega, maar het is dus echt drama.
Hier is het standaard al gedonder bij de apotheek helaas, (hebben nooit iets op voorraad en het ligt nooit klaar wanneer dat wel beloofd wordt) dus houdt mn hart vast.
Ik heb nog 1,5 strip maar kan dan ook beter vast gaan bestellen dus.

@Benthhh moet je dan ook elke keer extra geld betalen? Want dat zou ik dan dus weigeren :=

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:53

Ik had het laatst ook bij de apotheek. Normaal heb ik ook de Ethin/Levon maar die was al helemaal op. Ik kon alleen nog één stripje Microgynon 30 mee krijgen. Volgende maand maar weer proberen een stripje mee te krijgen, en zo verder.
Gelukkig heb ik het niet heel hard nodig.

Petra_O

Berichten: 3137
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:59

BarbaLala schreef:
O god ik hoorde al zo iets van een collega, maar het is dus echt drama.
Hier is het standaard al gedonder bij de apotheek helaas, (hebben nooit iets op voorraad en het ligt nooit klaar wanneer dat wel beloofd wordt) dus houdt mn hart vast.
Ik heb nog 1,5 strip maar kan dan ook beter vast gaan bestellen dus.

@Benthhh moet je dan ook elke keer extra geld betalen? Want dat zou ik dan dus weigeren :=


Je bent dan inderdaad duurder uit, maar dan kan je apotheek niet echt iets aan doen. De prijzen zijn nu eenmaal zo opgebouwd dat je met een kleinere hoeveelheid relatief veel duurder uit bent. Meer kunnen we nu niet leveren. Je kunt wel weigeren, maar dan heb je kans dat je het niet meekrijgt. Houd er ook rekening mee dat de apothekersassistente dit ook niet voor haar plezier doet. We krijgen hierover zoveel scheldpartijen over ons heen...

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:07

Ik ben net 2 weken geleden over gegaan op de prikpil, was helemaal klaar met het geklooi met dagelijks op het zelfde tijdstip een pil nemen, vergat er ook wel eens een. Ik ben 4 jaar geleden begonnen met de pil omdat ik iedere keer als ik ongesteld werd/moest worden flauw viel. Tot nu toe ben ik super tevreden met de prikpil.

Edit:misschien is het iets om te kijken naar een andere vorm van anticonceptie?

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 00:10

In geval van tekorten vanuit leveranciers/grondstoffen en landelijk probleem, kunnen jullie als apothekers er uiteraard niets aan doen. De assistente in kwestie bij de afhaalpost was ook erg begripvol en het speet haar ook enorm, net als de assistente die ik voor bestelling aan de telefoon had van de apotheek zelf.

muntdrop schreef:
Ik weet niet of deze ook minder goed leverbaar zijn, maar is anders de anticonceptipleister of nuvaring niet tijdelijk iets? Volgensmij zijn beide qua hormonen vergelijkbaar met een lichte pil en niet zo ingrijpend als een spiraaltje.


Met beide geen ervaring, maar lijkt mij duurder? Verder heb ik een erg gevoelige huid en ook chronische urticaria/netelroos, die met name nu met droogte soms opvlamt. Pleisters zijn voor mij dus niet zo'n strak plan.
Een nuvaring moet je ook inbrengen, toch? Ik gebruik al jaren tampons, maar laatste jaren is ook dat (de mini variant) erg pijnlijk. Het gaat, maar vraag niet hoe.
Volgens mij noemen ze zoiets "vaginisme" oid. De boel klapt igg behoorlijk dicht om het ff plat te zeggen. Voor mijn blaas slik ik al spierverslappers voor m'n bekkenbodem, omdat die té verkrampt is, en door die spanning/verkramping kreeg ik voorheen aandrangs-incontinentie.

Bestaat er niet (nog steeds) iets als een prik-pil? Ik weet dat het bestaat voor honden, maar voor mensen, geen ervaring mee. Met prikken zetten heb ik geen probleem.

Edit; dank Jasmijn, dat is idd iets waar ik eens over na zou kunnen denken. Wordt dat ook vergoed vanuit aanvullende verzekering/eigen risico?

Ik krijg nooit rekeningen van de pil; komt volgens mij vanuit aanvullende of eigen risico.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:13

Ik moest €2,80 bij betalen bij de apotheek, zo goed als niks dus, maar de prikpil is 1x in de 3 maand een prikje halen. Viel mij echt reuze mee.

Edit: de mevrouw bij de apotheek zei wel dat de kans best groot is dat ik die 2,80 terug kreegvvannde zorgverzekering maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen.
Laatst bijgewerkt door jasmijn16 op 14-11-18 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:15

Ik heb de ethin / levo maar dan de lichtere (microgynon 20 zeg maar). Hield me hart vast na berichten uit m'n omgeving maar bij mijn pil waren er geen leveringsproblemen bekend. Alleen de 'zwaardere'. Wellicht kunnen jullie deze proberen als dat mogelijk is.

Wouter 19-5-1994 30-10-2019

plieza

Berichten: 198
Geregistreerd: 09-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:19

JoyCiej007 schreef:
non-generieke, merkvariant Bayer, bedoel je dus de oorspronkelijke Microgynon mee?
Het was niet mijn beslissing die overstap naar Ethin/Levon, maar doorgedrukt door zorgverzekeraars destijds. Ik denk dat ik dan niet zomaar zelf kan overstappen terug?

Volgens de apotheek hier geldt het voor alle pillen, overal, landelijk. ook de Microgynon, ook alle anderen.
Alleen schijnt mijn variant Ethin/Levon in 0,03/0,15 mg nog eens éxtra éxtra moeilijk te zijn.


Klopt, die bedoel ik. En het klopt dat je die dan waarschijnlijk zelf moet betalen. Maar dat is ongeveer 40 euro per jaar. Prima optie, al is het misschien maar tijdelijk nodig in jouw geval. Als de voorraad weer op orde is kan je weer terug naar de generieke variant.

edit: ik ben zelf gewoon terug "gestapt". Destijds bij mijn apotheek gewoon aangegeven dat ik graag de originele terug wilde. Geen probleem, ik moest alleen meer gaan betalen.
En ik snap dat apothekers niet zomaar de een meer kunnen meegeven dan de ander. Maar de voorraden zijn verschillend per apotheek. Ik kreeg bijvoorbeeld 3 strips mee, en dat was niet omdat ik meer kreeg dan een ander bij die apotheek.
Laatst bijgewerkt door plieza op 14-11-18 00:27, in het totaal 2 keer bewerkt

M2+5 / L+3 ~ verkocht

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:21

JoyCiej007 schreef:
In geval van tekorten vanuit leveranciers/grondstoffen en landelijk probleem, kunnen jullie als apothekers er uiteraard niets aan doen. De assistente in kwestie bij de afhaalpost was ook erg begripvol en het speet haar ook enorm, net als de assistente die ik voor bestelling aan de telefoon had van de apotheek zelf.

muntdrop schreef:
Ik weet niet of deze ook minder goed leverbaar zijn, maar is anders de anticonceptipleister of nuvaring niet tijdelijk iets? Volgensmij zijn beide qua hormonen vergelijkbaar met een lichte pil en niet zo ingrijpend als een spiraaltje.


Met beide geen ervaring, maar lijkt mij duurder? Verder heb ik een erg gevoelige huid en ook chronische urticaria/netelroos, die met name nu met droogte soms opvlamt. Pleisters zijn voor mij dus niet zo'n strak plan.
Een nuvaring moet je ook inbrengen, toch? Ik gebruik al jaren tampons, maar laatste jaren is ook dat (de mini variant) erg pijnlijk. Het gaat, maar vraag niet hoe.
Volgens mij noemen ze zoiets "vaginisme" oid. De boel klapt igg behoorlijk dicht om het ff plat te zeggen. Voor mijn blaas slik ik al spierverslappers voor m'n bekkenbodem, omdat die té verkrampt is, en door die spanning/verkramping kreeg ik voorheen aandrangs-incontinentie.

Bestaat er niet (nog steeds) iets als een prik-pil? Ik weet dat het bestaat voor honden, maar voor mensen, geen ervaring mee. Met prikken zetten heb ik geen probleem.

Edit; dank Jasmijn, dat is idd iets waar ik eens over na zou kunnen denken. Wordt dat ook vergoed vanuit aanvullende verzekering/eigen risico?

Ik krijg nooit rekeningen van de pil; komt volgens mij vanuit aanvullende of eigen risico.


Ah nee in jouw geval lijken me dat dan misschien geen handige opties. Je hebt verder de prikpil, dit is een hormoon injectie elke 3 maanden. En het anti conceptie staafje, dit is een klein staafje die in je bovenarm 3 jaar lang hormonen afgeeft.
Ik heb zelf overigens een mirena en bij mij werd dit door de aanvullende zorgverzekering helemaal vergoed. https://www.zorgverzekeringwijzer.nl/zo ... iconceptie Hier een handig overzicht welke zorgverzekering wat vergoed.

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:24

Ik kreeg laatst voor 3 maanden mee. Wat ik wel vreemd vond was dat ik in verhouding veel betaal voor 3 maanden ipv 6 maanden.

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:25

Ik had een aantal jaar geleden ook de microgynon. Ik ben toen overgestapt op nuvaring omdat ik tijdens het slikken van deze pil continue doorbraak bloedingen had.
Hier zitten er 3 in een doosje en betaalde ik geloof ik iets van 30 euro voor.
Nu probeer ik zwanger te worden via het ivf traject en moest ik een maand aan de pil om de cyclus te regelen. Ik kreeg vanuit het ziekenhuis vorige maand 2strips mee. Maar misschien is dat anders.

Vinur Fluguson van de Hooge Vorssel, Gir fra Fiskimadur en Saethor fra Wespurt.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 00:27

jasmijn16 schreef:
Ik moest €2,80 bij betalen bij de apotheek, zo goed als niks dus, maar de prikpil is 1x in de 3 maand een prikje halen. Viel mij echt reuze mee.

Edit: de mevrouw bij de apotheek zei wel dat de kans best groot is dat ik die 2,80 terug kreegvvannde zorgverzekering maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen.


Volgens mij was er toen een regel ingevoerd dat je t/m 21 jaar nog volledig vergoed krijgt vanuit de basisverzekering, dacht ik.

1x per 3 maand een prik vind ik prima; als dat grotendeels uit m'n aanvullende gaat en/of met kleine bijbetaling :j

@ plieza; vind ik alsnog best "prijzig", uitgaande van het feit dat ik nu zelf niets hoef te betalen. Maar als het maar voor even is, zou dat nog een optie kunnen zijn. Heb het niet heel breed financieel gezien.
Echter, zoals ik het heb begrepen, geldt het probleem voor alle pillen en zeker ook voor de Microgynon.

@ skvetta; ik denk wel dat het traject om zwanger te worden nog iets anders geregeld is, helemaal als je maar 1 maand moet (maar dan snap ik weer niet waarom je, als je 1 maand moet, voor 2 mnd mee krijgt). :o


Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:32

Neem de mirena spiraal en je bent van al het gezeik voor 4/5 jaar klaar. ;)
Tenminste, die heb ik nu inmiddels alweer 6 of 7 jaar (heb m'n 2e al). Ook geen ongesteldheidsklachten meer ook. (of lees: niet meer ongesteld eigenlijk).

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:38

BarbaLala schreef:
O god ik hoorde al zo iets van een collega, maar het is dus echt drama.
Hier is het standaard al gedonder bij de apotheek helaas, (hebben nooit iets op voorraad en het ligt nooit klaar wanneer dat wel beloofd wordt) dus houdt mn hart vast.
Ik heb nog 1,5 strip maar kan dan ook beter vast gaan bestellen dus.

@Benthhh moet je dan ook elke keer extra geld betalen? Want dat zou ik dan dus weigeren :=


Ik krijg altijd later een rekening. Inderdaad eventjes in de gaten houden! Goede tip, haha

Wave after wave

xsensibel

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:40

Ja wat een drama.. ik heb een andere mee gekregen, zelfde ingredienten en samenstelling zeggen ze maar mn huid is nog nooit zo onzuiver geweest.. nu slik ik m dus maar gewoon niet..

Bij mijn apotheek gaven ze aan dat ik deze maand nog maar eventjes terug moest komen om te kijken of mijn eigen pil weer leverbaar is..

❥ Esprit

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:43

Man wat ben ik nu blij dat ik al een aantal jaar de prikpil heb :o
Wat een gedoe zeg, Heel rot voor de mensen die de gewone pil echt nodig hebben :(:)

@TS Kijk idd voor de prikpil, Persoonlijk voel ik bijna niks van de prik en het is binnen een paar seconden over en dan ben je er 3 maanden van af, En Nog een leuke bijkomstigheid, Ik word dus niet meer ongesteld *\o/*

Soms is 't beater iest moeis te verleeze Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad {heilige anthonius rowwen heze}

GC naam Angrywolf 8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edisons, SjakieXX en 19 bezoekers