Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 14:28

Voor mijn haflinger zoek ik een goede en fijne hoefsmid.

Ik ben vorig jaar verhuisd naar de andere kant van het land, dus de huidige hoefsmid behouden was helaas niet mogelijk. En dan is na 10 jaar een andere smid vinden met dezelfde kwaliteiten best een uitdaging. Mijn haflinger is nu een aantal keer bekapt door de hoefsmid die veel op stal komt, maar ik ben er niet helemaal tevreden over. Het is niet dat het slecht gebeurt, maar het zijn allemaal kleine dingetjes. Ik ben er graag bij, maar de laatste keer was hij al gedaan toen ik op stal aan kwam. Ik wil graag dat zijn hoeven goed rond gevijld worden, want hij struikelt makkelijk door te lange tenen. Ik heb hem zelf nu een aantal keer bij moeten vijlen. Er is geen persoonlijke benadering, mijn haf is gewoon 1 van de vele en ik als eigenaar wordt er helemaal niet aan gelinkt. Ik vind de hoeven er niet zo mooi meer uitzien als voorheen. Niet slecht, maar het kan mooier.
De rest is echt een onderbuikgevoel en het voelt gewoon niet betrouwbaar genoeg.

Mijn haflinger heeft geen moeilijke hoeven. Hij staat voor wat toontredend, maar ik wil hier geen correctie op. Dat is niet nodig ook overigens. Maar verder heeft hij prima hoeven en is braaf bij de smid. Enige wat ik naast netjes bekappen wil, is goed rondgevijld voor zodat hij mooi afrolt en niet struikelt. Verder vind ik het fijn om er bij te zijn en wil ik graag begrijpen wat een smid doet, puur om ervan te leren. Ik houd de expertise natuurlijk gewoon bij de smid, maar ik vind de voeten van mijn paard wel heel belangrijk en wil graag weten waarom iets gedaan wordt en wat het effect heeft. Een stukje persoonlijk contact, de moeite en tijd nemen voor mijn paard ipv mijn paard als een nummer afwerken. Als alles overigens goed gaat, kan een bekapbeurt maar een kwartier nodig hebben :))
Een bepaalde stroming (natural, traditioneel, enz) vind ik minder belangrijk. Ik vind het vooral belangrijk dat er naar de voeten van mijn paard wordt gekeken en dat daar het best passend (al dan niet gecombineerd) bij gebeurt.

Ik kreeg van een stalgenoot al het nummer van Joke Nibbelink, maar zij neemt momenteel geen nieuwe klanten aan helaas. Dus andere namen/telefoonnummers zijn welkom.
Mijn haflinger staat in De Steeg.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Caoilfhinn

Berichten: 159
Geregistreerd: 16-05-09

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:34

Hoefsmederij Marc van der Linde was ik jaren heel tevreden mee. Zijn contactgegevens zijn te vinden op internet.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:36

Caoilfhinn schreef:
Hoefsmederij Marc van der Linde was ik jaren heel tevreden mee. Zijn contactgegevens zijn te vinden op internet.


Marc inderdaad super fijne man!

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:47

Ik wilde ook Marc gaan opperen :')
Wel maar 1x gezien, voor verzorgpaard want die van ons staat wat te ver voor hem denk ik, maar hij kwam toen erg kundig over en communiceert fijn.

Be the change you wish to see in the world.

LoveBodin

Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:50

Heb je een pb gestuurd :)

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:53

Ik heb al jaren Arjan Veenendaal als smid voor mijn haflinger, fijne man! Hij weet zekerweten wie ik ben en welk paardje bij mij hoort, is betrokken en neemt rustig de tijd. Mijn haflinger staat rondom op ijzers, maar ik denk dat hij ook wel bekappen doet.

sjouk_L

Berichten: 368
Geregistreerd: 10-05-10
Woonplaats: Berlicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:56

Ik heb altijd Wouter Duijns, ik weet zeker niet of die nog klanten aanneemt, maar ik dacht van wel. Hele fijne secure en rustige smid, legt graag een hoop uit, weet veel en is betrokken bij de klant.

Hij is ook klinieksmid bij kootwijkerbroek, dus iemand die echt weet waarover hij het heeft. Hem bellen gaat het makkelijkst, belt altijd terug als hij even niet kan oppakken. Mobiel nummer is wel online te vinden.

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:17

Maak je zelf de afspraken met de smid of loopt dat via Bert?
Ik heb zelf al die jaren Bertram gehad en altijd zelf de afspraken met hem gemaakt. Altijd prima contact gehad met hem. Heb inderdaad wel een keer gehad dat ik een afspraak had voor 's middags en dat hij al geweest was toen ik op stal kwam, maar toen gewoon duidelijk gezegd dat ik daar niet blij mee was en dat ik nu dus vrij had genomen voor noppes. Aangegeven dat ik graag wilde dat hij belde als hij er eerder was dan onze afgesproken tijd. Daarna nooit meer een probleem mee gehad.
Verder kan je met hem ook best goed overleggen over hoe je wil dat je paard bekapt wordt. Meedenken vind hij alleen maar leuk. En als hij het er niet mee eens is, zal hij ook duidelijk uitleggen waarom niet.
Ik vond hem een hele fijne en kundige smid.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 15:21

Via Bertram zelf. Heb dat ook wel aangegeven hoor, ik heb alles aangegeven, bij de 1e afspraak al. Maar dat lijkt niet aan te komen of hij gaat er gewoon aan voorbij. En ik vind het wel prettig dat wanneer ik een probleem aangeef en een oplossing voordraag die al jaren goed werkt (rond vijlen) ook wel dat dat meegenomen wordt. Ik vraag het niet voor niets zeg maar.
Dit topic is ook niet om Bertram te bekritiseren. Ik heb gewoon geen goed gevoel bij hem en zoek dan liever iemand waar ik dat wel bij heb. Er zijn er genoeg wel tevreden over hem, prima. :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:23

Nee, snap ik, dat je het niet voor niks vraagt.
Jammer, want zo ken ik 'm niet.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 15:24

Ja, ik vind het ook jammer. Het was vooral heel praktisch geweest. En het is echt geen onaardige smid. Maar het zijn van die kleine dingen waardoor ik liever op zoek ga naar iemand anders.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:27

Wou Bertram aanraden, maar de smid die het al doet blijkt hij te zijn.
Het paard al doen als hij er meerdere op een stal moet doen herken ik wel, maar het niet meenemen van oplossingen die je zelf aandraagt herken ik helemaal niet van hem. Wel jammer, voor mij was hij in die regio altijd een van de betere smeden.

Weet er nog wel een aantal daar, maar nadat ik er al jaren weg ben weet ik niet of die nog smeden en andere heb ik zelf mindere ervaringen mee. Succes nog met je zoektocht.

*06-11-2012* *18-01-2022* Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad!

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:27

Ik weet dat Jolanda (Udo) en Dymphe (Milo) allebei een andere smid hebben. Weet niet of je hun al gesproken hebt?

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 15:30

Nee nog niet. Zal ik ook eens vragen als ik ze zie :j
Bedankt voor de tip

Anniekskie: ik vind het ook oprecht jammer. Ik zeg ook zeker niet dat hij slecht werk levert. Maar ik voel me er gewoon niet prettig bij. Het is het voor mij gewoon niet. Nu ben ik ook enorm verwend de afgelopen 10 jaar. Maar ik wil me er wel goed bij voelen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:24

Jezelf er prettig bij voelen is toch ook belangrijk amanda! Het is toch je maatje waar hij mee bezig is. Voor ons was dat onder andere de reden dat wij toen de tijd juist bij Bertram uitkwamen. Maar een klik is zeer zeker belangrijk!

*06-11-2012* *18-01-2022* Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad!

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:32

ik zal je het nr van mijn smid appen.

hele fijne man, geduld voor paard, werkt snel maar nauwkeurig, luistert ook naar wat de eigenaar verteld.

ik ben alleen bang dat hij op het moment geen klanten aanneemt.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

meggiemeg

Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:38

Jan Hoogendoorn uit Kootwijkerbroek.
Hij kijkt verder dan alleen de voeten, ook naar de stand naar het been en het hele paard. Is geduldig en zeer vriendelijk naar het paard, werkt netjes en staat open voor vragen. Heb hem al jaren, fijne man, weet alleen niet of hij nog nieuwe klanten erbij neemt.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Jids43
Berichten: 17
Geregistreerd: 29-07-17
Woonplaats: Angeren

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:25

Wij hebben al jaren Gerrie Kerstens komt uit Beugen brabant, maar is donderdags in dez regio. Hij ook hoefsmid bij kliniek buitenzorg

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:37

Ik heb Arno Gouw. Hij komt niet uit de buurt maar hij neemt mijn paarden altijd mee in zijn rondje in de buurt.
Geen idee of hij ook bij jou in de buurt komt.
Ik vind het een hele fijne man die echt kijkt hoe de hoeven het paard goed kunnen ondersteunen.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:41

Bij mij komt ook Wouter Duijns, echt een topsmid vind ik zelf, maar die zit behoorlijk vol, neemt regelmatig geen nieuwe klanten aan.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

KletsKoekje
Berichten: 3300
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:01

Wouter Duijns heb ij ook goede ervaringen mee maar hij neemt inderdaad vaak geen nieuwe klanten aan.

Afgelopen jaar heb ik Arjan Veenendaal gehad, super vent. Bekijkt het paard van te voren altijd even uitgebreid, stand en lopen en als nodig is ook tussendoor en na ook. Enige smid die ik gehad heb die dat echt altijd doet van te voren en er na. Belt altijd terug komt afspraken na, belt als hij wat later is , kundig en eerlijke man.

Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend


Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:25

Dirk Jan de Kievit komt ook in Arnhem. Ik weet niet of hij nog nieuwe klanten aanneemt, maar je kunt altijd proberen natuurlijk.


Iedereen een Connemara!!


.

Irene793
Berichten: 267
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Hoefsmid gezocht omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:49

Ik heb ook Arno Gouw. Geduldig en vriendelijk.

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:00

Johan Verstegen uit Zevenaar. Altijd zeer tevreden geweest. Geduldig, zeker geen nummertje!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, OmgiliBot en 9 bezoekers