gezocht: +/- 1 maand rijden en leren in NL of buitenland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Deroda
Berichten: 34
Geregistreerd: 18-05-17

gezocht: +/- 1 maand rijden en leren in NL of buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 11:31

Hallo allemaal,

Ik ben iemand die graag aan een ander denkt, soms zelfs te veel, waardoor ik vergeet wat ik zelf graag wil. Om dit patroon te doorbreken en eens écht voor mezelf te kiezen, wil ik nu uitzoeken of mijn droom werkelijkheid kan worden.

Wat zou ik graag doen?

- ongeveer een maand lang me onderdompelen in de paarden (dressuur)
- in die maand wil ik zoveel mogelijk leren en doen. Indien mogelijk wil ik mijn eigen paard meenemen (wij zijn M1 geklasseerd), maar ik zou ook graag leren van het rijden van andere paarden. Ook onderwerpen als grondwerk en klassieke dressuur, werken aan de hand etc. vind ik erg interessant. Ik hoef niet alleen maar 'leuke' dingen te doen; ook stallen uitmesten oid wil ik best, zolang de basis wel blijft: leren en beter worden (eigenlijk een soort trainingsweek, maar dan wat langer en deels in ruil voor werk?).
- in NL of buitenland

Weten jullie waar dit mogelijk is? Heb je het zelf al eens gedaan en hoe vond je het? Ik hoor het graag!


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:10

Ik denk dat het weinig gedaan wordt vanwege het financiele plaatje. Ik zou een aantal stallen benaderen waarvan jij denkt te kunnen leren en vragen of zij zoiets bieden. Je moet wel wat concreter weten wat je wilt denk ik. Bijv je paard een maand op stal, jij dagelijks les en jij een maand daar een gemeubileerde kamer huren + mee-eten? Dan ben je in de buurt om mee te kijken naar lessen van anderen. Reken maar dat het niet goedkoop zal zijn. Bij een gerenommeerde stal zit je op duizenden euro’s denk ik.


RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: gezocht: +/- 1 maand rijden en leren in NL of buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:27

Vroeger kon dat als "working student" bij Moravita, Coevorden. Ik denk dat dit bij wel meer stallen kan.

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: gezocht: +/- 1 maand rijden en leren in NL of buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:32

In Portugal zit Antonio Borba, die regelmatig "working students" zoekt. Je kan eens contact opnemen.
Antonio is een meester in de echte Klassieke dressuur, oud leerling van Nuno Oliveira en tot voor kort 1 van de Mestres aan de Portugese Hogeschool. Hij is regelmatig bij ons geweest voor weekend clinics. Ik weet niet wat de minimum periode is maar het is het informeren waard. Een Engels meisje wat we kennen heeft daar een aantal maanden gewerkt en het was zeer de moeite waard en ze heeft ontzettend veel geleerd. http://www.santoandrelusitanos.com/

TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Re: gezocht: +/- 1 maand rijden en leren in NL of buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:34

Je kunt als working student aan de slag, voor een maand nemen ze je vaak wel aan. Maar dan moet je het wel treffen met het bedrijf, qua balans werk en les. Soms is het dan zinvoller om 'gewoon' te werken en les te 'kopen' maar dan ben je natuurlijk niet helemaal 'ondergedompeld'. Kleine bedrijven geven je soms anderen kansen omdat het persoonlijk en kleinschaliger is. En motivatie en hard kunnen werken scheelt heel veel.
Je kunt ook kijken om ergens een trainingsweek te doen bijvoorbeeld. Dat is iets prijziger maar dan kun je wel qua eigen vaardigheden de diepte in en leer je ws meer/ op een andere manier dan wanneer je als working studnet ergens naartoe gaat. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 00:33

Ik weet dat het een al iets ouder topic is, maar je zou het eens kunnen proberen bij Noor Tanger?

Zij zit ook op bokt, heeft een facebook-pagina en volgens mij ook een website, succes!

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: gezocht: +/- 1 maand rijden en leren in NL of buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 03:08

Claudia Wolters heeft plek voor een working student, als je naar het buitenland wilt kun je marius Schneider eens benaderen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers