Past dit tuigje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 15:43

Hallo Bokker!

Wij gebruiken al een aantal maanden een Hurrta tuigje voor onze 6.5 maand oude hond. Nu hebben wij zojuist een nieuwe besteld omdat ze uit haar oude is gegroeid, wij twijfelen alleen of die past. Er is hier helaas geen dierenwinkel in de buurt die deze tuigje verkoopt.

Ik ben bang dat het tuig te dicht achter haar oksels zit. Is er een bokker die ons kan helpen beoordelen?

Ruilen kan helaas niet meer aangezien het tuigje gepast is terwijl ze ontvlooimiddel op heeft. Maar zou wel graag willen weten of we een andere maat moeten kopen of niet.

Alvast bedankt!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:47

Lijkt me heel klein, kan zo niet meer snuffelen denk ik?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:50

Ik had hem persoonlijk een maatje groter gewild :j

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:52

Ik zou ook voor een maatje groter gaan :) volgens mij heeft ze nu achter de oksels nog net genoeg ruimte, maar ze groeit nog, en de voorband vind ik te hoog zitten.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:53

Lijkt me te klein; dicht in de oksel en ook misschien te hoog op de borst, nu meer in de nek (ook bovenop), dat snuffelt vast niet fijn.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:58

Ik zou kijken hoe het maatje groter zit, dit lijkt net te krap.


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl


vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 16:02

Bedankt voor jullie reacties. Ons gevoel hebben jullie inderdaad bevestigd.

Momenteel heeft ze maat 55. Denken jullie dat 60 voldoende moet zijn?

Afbeelding
Afbeelding

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:04

Deze is te klein. Buiten dat hij te dicht achter de oksels zit vind ik hem op de borst ook te hoog zitten, hierdoor drukt hij dan alsnog op de keel.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:13

Staat deze al op zijn grootst nu? Dan zou ik denk ik wel twee maten groter nemen en die dan gewoon zo klein mogelijk afstellen, anders kun je volgende maand weer naar de winkel, dat is ook zonde.

Edit: oh, als je een maat overslaat wordt het wel ineens erg groot met de neckline. Heb je geen meetlint, dat je haar even gewoon kunt meten op de plek waar het tuigje komt als het wel goed zit?
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 13-11-18 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 16:14

watchthesky schreef:
Staat deze al op zijn grootst nu? Dan zou ik denk ik wel twee maten groter nemen en die dan gewoon zo klein mogelijk afstellen, anders kun je volgende maand weer naar de winkel, dat is ook zonde.


Nee de band rondom de buik zit zeker niet op zijn grootst. Hij kan ongeveer nog 2/3 groter rondom de buik. De band rondom de borst/nek kan helaas niet versteld worden.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:59


Sprakeloos

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:07

Anders kun je ook kijken naar het hurtta adventure tuig. Die biedt sowieso meer ruimte achter de ellebogen.
Deze is inderdaad te klein

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:16

Ik vind je tuig aan de krappe kant.
Tuig wat verstelbaar is op meer plaatsen is wel fijn.

Ik wil zelf graag een tuig van www.4dox.nl

[o]

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:35

Hij is te krap op de borst en zit daardoor te hoog in de nek. Ik ben bang dat een maatje groter het probleem niet gaat oplossen en zij ook voor een ander type tuig kijken.

Show a little faith, there's magic in the night

dierenfan
Berichten: 9604
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:24

Ik zou sowieso maat groter nemen maar ook tre ponti ipv hurtta. Dat zit sowieso veel beter. Hoger bij de schouders en verder naar achteren. Veel meer comfort en bewegingsvrijheid voor de hond

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:34

Afbeelding

ik zou ook eerder tre ponti nemen als je in dit type wil blijven. Die zijn zo gevormd dat er meer schoudervrijheid is.
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 13-11-18 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:34

Ik heb een veel betere oplossing:
Neem een kleinere hond, dan neem ik die van jou wel, idee??

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:42

maitestar23 schreef:
Deze is te klein. Buiten dat hij te dicht achter de oksels zit vind ik hem op de borst ook te hoog zitten, hierdoor drukt hij dan alsnog op de keel.


Inderdaad, te krap. Band onder de buik groter zetten gaat niet helpen, enige wat er dan gebeurt is dat het nog meer gaat schuiven en dat de hond er héél gemakkelijk uit kan ontsnappen.

*Warning, Hurtta-addict hier*... Wij hebben 3 modellen Hurtta tuigjes :p waaronder dit model. Maar uiteindelijk zit dit als je de juiste maat neemt op de schouders en dat is ook niet superideaal. Ligt dus meer in de kast sinds we de andere modellen hebben. Wel jaren tevreden van geweest hoor. Maar moeilijkere pasvorm dan de andere modellen... Ze dragen hier de Casual Y-tuigjes het vaakst. Y-borststukken zijn sowieso beter. Ik ben dan weer geen fan van Tre Ponti btw, omdat dat stugger materiaal is, beweegt minder goed mee. Van Hurtta heb je ook nog de Adventure en Active harnassen. Die laatste hebben wij, maar die hebben vrij brede borststukken. Past dus meer voor brede borstkassen. Daar hebben wij ons een beetje aan mispakt (online besteld). De Adventure lijn bestond nog niet toen we de Active kochten. Daar baal ik nu wel een beetje van -O- maar de Active heeft wel een handvat, wat dat dan weer handiger maakt. En de Adventure een klikstukje voor een lichtje... want onze rubbers van die Orbilocs komen toch soms los... Ik denk dat we nog maar eens die Adventures moeten bestellen voor onder de kerstboom gheheheheh <|- :+ Dan hebben we voor elke gelegenheid harnassen. We hebben ook nog onze op maat gemaakte Kiwaq Y-tuigen, maar daar ben ik graag zuinig op :j

Lang verhaal kort... ik zou voor een Casual Y-tuigje of een Adventure tuigje gaan als ik jou was :o

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:48

Deze is inderdaad te klein, ik denk dat de knip haar wondjes in de oksel gaat geven.

Vind de zoektocht naar het perfecte tuigje altijd zo ellendig. Ik heb er juist weer 1 die te groot is op de borst en ook een die wel verstelbaar is op de borst maar dan nog te klein. En eerste wat ik doe als ik thuis kom is alle kaartjes eraf :')

dierenfan
Berichten: 9604
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:36

Ik zweer bij tre ponti en ja materiaal is stugger dsn hurtta tuigen maar voor hurtta tuigen liepen ze weg en tre ponti komen ze op af.
Heb nu een kleine hond erbij en die wil ik een tuig geven van dog copenhagen of survival tuig van rogz for dogz of ruffwear tuig. Lijkt mij voor hem uitstekend! Die krijgt expres tuig wat meer bedekt op het lijf omdat een koukleum is en schutkleur heeft. Wil voor overige mensen hem ook goed zichtbaar hebben

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:41

tee ponti is idd vrij stug, maar voor de mijne ideaal. Als ze niet trekt staat het borststuk een beetje van de borst/keel af. als ze gaat trekken sluit het aan. Dus een hele mooie release. De schouders liggen vrijer dan van de k9 tuigjes bv. En idd, van de k9 liep ze weg, de tre ponti steekt ze zelf haar kop erin.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:21

Wij hebben voor ons Cavalier King Charles Spaniel (volwassen teefje 10kg) ook precies dit Hurtta tuigje in de maat 70cm. Wij gebruiken deze tuigjes al jaren naar volle tevredenheid!

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:44

Fantastisch mooie tuigen om te zien, maar ook ik ben geen fan. Tre Ponti heeft prettigere modellen die de hond niet zo in de weg zitten met bewegen. Dit tuig is sowieso te klein inderdaad.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

imaudy
Berichten: 5013
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:49

Deze tuigjes horen vrij klein te zitten. Denk dat deze wat klein is.
Mijn hond heeft ook zo'n tuigje, gebruik hem nooit. Hond is er geen fan van.

[o]

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 01:01

dierenfan schreef:
Ik zweer bij tre ponti en ja materiaal is stugger dsn hurtta tuigen maar voor hurtta tuigen liepen ze weg en tre ponti komen ze op af.
Heb nu een kleine hond erbij en die wil ik een tuig geven van dog copenhagen of survival tuig van rogz for dogz of ruffwear tuig. Lijkt mij voor hem uitstekend! Die krijgt expres tuig wat meer bedekt op het lijf omdat een koukleum is en schutkleur heeft. Wil voor overige mensen hem ook goed zichtbaar hebben



Ik heb een kieskeurige hond op tuigjes, hij neemt ze zelf in zijn bek als hij ze graag draagt, degene die hij niet graag draagt wil hij niet vastnemen en brengen om aan te doen. Die van Hurtta brengt hij allemaal :j elke hond is anders. Maar iets stug rond een lichaam, mnee, dat stoot mij echt af.

De Casual tuigjes heb je trouwens ook in leuke kleurtjes :+

Mijn trio
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MyrtheJ, tessaenhenk en 87 bezoekers