De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rien10
Berichten: 14605
Geregistreerd: 01-06-10

De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 12:04

Omdat ik dagelijks twee keer een half uur fiets naar mijn werk, zoek ik de ultieme regen- wind- en rotweer bestendige jas.
Ik heb nu een jas uit een mode zaak, (geen echte outdoor jas) van rubber achtig materiaal. Prima voor een regenbuitje. Prima voor motregen. Maar de naden zijn niet getaped, dus zaterdag was ik toch nat (niet kledder nat) geworden.

Voor mijn lijf doe ik het volgende: nette schoenen mee in een tas. Mijn Aigle jachtlaarzen (dat zijn mijn stallaarzen) aan, daarover een regenbroek. Knappe bui die mijn benen en voeten dan nog nat krijgt. Is wel ff verkleden iedere keer, maar het werkt heel erg goed.

Ik kan natuurlijk de jas van mijn regenpak over mijn gewone jas doen. Maar misschien roepen jullie wel: deze jas moet je echt kopen!

Oh ja, en om mijn laarzen niet iedere keer aan en uit te hoeven trekken, heb ik overschoenen besteld. Ik ben benieuwd of me die gaan bevallen.

Tips en trucs? Brand maar los!


MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:14

Ik heb om die reden een 2 in 1 jas gekocht. Via Bergfreunde.nl een Marmot gekocht dit jaar, daarvoor via Bever.nl altijd een Jack Wolfskin, ik houdt altijd de aanbiedingen in de gaten

Voordeel van zo'n jas is dat je de buitenlaag als regenjas kan gebruiken in de zomer en de jas als geheel in het najaar/winter kan gebruiken.

Ik heb wandelschoenen of outdoorlaarzen aan, in combi met een regenbroek inderdaad. Verkleden vind ik niet erg.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:16

Een jas van kjelvik. Mijne kan er alleen niet tegen als het echt stortregent voor langere tijd, maar die heb ik dan ook al 6 jaar.

Alex en Jorie <3

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:21

Bij de Bever gaan neuzen tussen de (winter) outdoorjassen. :j Je betaalt wat meer maar hebt wel kwaliteit. Ik heb zelf een The North Face jas en ben daar echt helemaal happy mee, maar vergelijkbare merken zijn net zo goed. Ik ben zelf in de Bever van alles gaan passen en ben uiteindelijk gegaan voor degene die ik het prettigst vond dragen, maar de andere jassen waren ook prima merken.

Mijn jas is weliswaar geen winterjas maar gebruik ik nu als tussenjas, voor de winter heb ik een 'gewone' jas maar ik zit in de auto dus is dan prima. Bij de paarden heb ik wel een goede, waterdichte winterjas.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:21

Fennadev schreef:
Een jas van kjelvik. Mijne kan er alleen niet tegen als het echt stortregent voor langere tijd, maar die heb ik dan ook al 6 jaar.


Heb met mijne juist maar anderhalf seizoen gedaan en hield het echt niet in een regenbui, nu jas van jachtwinkel en die is echt goed waterdicht

kerstmuts

Janneke2

Berichten: 22720
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:48

Ik heb jaren plezier gehad van een gore tex jas: de regen bleef buiten, de warmte van het fietsen kon weg.

Nu een jas van de anwb, die ongeveer dezelfde service levert.
Ook van de anwb: "het schortje", dat bij kleine buien mijn dijbenen droog houdt.
Plus een volledige regenbroek met plastic overschoenen.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:57

Bij Bever hebben ze hele goeie jassen, maar die zijn heel slecht voor je portemonee. Ga eens naar een werkkleding zaak. Steeds meer werkkleding merken hebben best modieuze jassen die er echt op gemaakt zijn om water en winddicht te zijn. En die zijn een stuk goedkoper dan North Face of Jack Wolfskin. Bijkomend voordeel is dat er op de meeste jassen ook reflecterende randjes zitten, op donkere winterochtenden op de fiets is dat best fijn.

Handgemaakt in Nederland: twisted en slanted stijgbeugels. www.groningstuig.nl

_Nancy

Berichten: 14091
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:58

Mijn vriend heeft sinds kort een winter/outdoor jas van Superdry.
Hij vind m heerlijk, ook hij fietst 2x per dag een half uur naar en van zijn werk.
Heerlijk wind- en waterdicht en lekker warm (soms beetje te warm :+)

En hij is nog echt heel erg mooi ook, misschien zit er ook wat voor je bij bij de dames jassen? :)

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Anoniem

Re: De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:01

Ik zou inderdaad naar Bever oid gaan en een goede outdoorjas kopen. The North Face of bv Jack Wolfskin hebben hele goede outdoorjassen die waterdicht zijn en ook goed warm.

rien10
Berichten: 14605
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 14:05

Janneke2 schreef:
Ik heb jaren plezier gehad van een gore tex jas: de regen bleef buiten, de warmte van het fietsen kon weg.

Nu een jas van de anwb, die ongeveer dezelfde service levert.
Ook van de anwb: "het schortje", dat bij kleine buien mijn dijbenen droog houdt.
Plus een volledige regenbroek met plastic overschoenen.

Ja, rain legs. Hartstikke handig

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:12

Misschien Jack Wolfskin? Ik heb zelf een jas waarbij je er nog iets van fleece in zou kunnen ritsen zodat hij warmer wordt. Zijn wel vrij prijzig, de mijne komt uit een (Duitse) outlet.

whoopylover

Berichten: 2598
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:41

Ik heb een waterdichte warme regenjas van happyrainydays https://happyrainydays.com/nl/
Ben er erg blij mee en is echt waterdicht en warm, en ziet er nog leuk uit ook!

http://www.anderskristal.nl : Dé winkel voor exclusieve cadeau's!
http://www.naskbijles.nl : Online natuur en scheikunde methode, het adres voor voor bijles en examentraining.

mika11

Berichten: 11102
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:07

Je kan kijken voor een goede ski jas of zeil jas.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:08

whoopylover schreef:
Ik heb een waterdichte warme regenjas van happyrainydays https://happyrainydays.com/nl/
Ben er erg blij mee en is echt waterdicht en warm, en ziet er nog leuk uit ook!

Dit vind ik een goede tip!

Heb me van de week verbaast over de prijzen bij bever etc. ongelooflijk!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:09

Barbet schreef:
Je kan kijken voor een goede ski jas of zeil jas.

Ik zou persoonlijk wel uitkijken dat je niet een te warme jas gaat kopen. In NL hebben we maar een paar dagen per jaar échte kou en ik zou eerder kijken voor een jas waar je een fleece onder kan doen voor die gevallen. Vooral als het gaat om een jas voor op de fiets zou ik uitkijken met iets dat te warm is, je bent toch fysiek bezig en met tegenwind trap je je al snel het tureluur. Kom je helemaal bezweet en bloedheet op je werk aan.

mika11

Berichten: 11102
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:22

Ja, te warme jassen is inderdaad ook niet fijn.
Ski jassen heb je ook met een onderjas die je eruit kan halen zodat je in feite een regenjas overhoudt.
En zeiljassen heb je er in allerlei uitvoeringen.


Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:39

Toevallig niemand ervaring met de ski jassen van de lidle? Liggen deze week in BE in de winkel en op zich lijkt het wel wat voor met de koets maar moeten wel effectief wat wind tegen houden.

cp112

Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:40

Ski jack :j zweer erbij, ook voor het paardrijden.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

cp112

Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:41

Lori schreef:
Toevallig niemand ervaring met de ski jassen van de lidle? Liggen deze week in BE in de winkel en op zich lijkt het wel wat voor met de koets maar moeten wel effectief wat wind tegen houden.



Ja prima jassen, heb 3 jaar met een gedaan en die had ik dagelijks bij de paarden aan. Nooit doorgelekt oid.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:34

Dankjewel cp112 dat klinkt al goed en 3 jaar voor wat kosten ze 30euro is best goed. :j

MarrieLeen

Berichten: 11380
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: De ultieme regen- winter- rotweer jas voor op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:45

Ik heb voor gewoon een jas van de ANWB, nog redelijke prijsklasse en zijn er in alle soorten en maten. Maar vooral belangrijk: wind- en waterdicht, en ademend. :j En wordt nu alweer z'n derde winter.

Overigens voor bij de paarden een ski-jas van Lidl, heerlijk ding. Lekt alleen wel door bij langdurige regen, maar een buitje kan die prima hebben. Wel lekker warm!

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, Ballard_L, Gompernikkel, horzlover, Isab123, JeaDH, JustMyZtje, Lestria, MerleSimone, Mitch_Beauty, Nathachou, Niicolee_, Nustice, SennaS, stella92, Time2Tri en 102 bezoekers