KWPN hengst Zhivago verkocht naar Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

KWPN hengst Zhivago verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 10:35

de hoefslag
Transfer, Fokkerij, Dressuur

Afbeelding

KWPN-hengst Zhivago (v. Krack C) is verkocht naar Canada. Zijn nieuwe eigenaresse is Marie-Josee Proulx van de Canadream Farm in Ottawa. De door Pegasus Stables gefokte hengst is goedgekeurd bij het KWPN, BWP en meerdere Duitse stamboeken, en was in eigendom van Joop van Uytert en de Radstake BV.

KWPN-fokkerij
De in Nederland geboren, maar in Canada woonachtige Jennifer Janssen vliegt volgende week met Zhivago mee. ‘Marie-Josee is de laatste jaren bezig om de KWPN-fokkerij op te zetten in Canada, op de Canadream Farm is nu twee jaar een keuring georganiseerd. Er mag geen vers sperma geïmporteerd worden vanuit Amerika naar Canada, dus werken we nu met diepvries. Dat is niet wat we willen, dus heeft ze Zhivago aangekocht en is ze bezig met de aankoop van een andere hengst. Zhivago zal volgend dekseizoen door heel Canada gebruikt kunnen worden, maar ook in Amerika; dat mag wel.’

Fokkerij op één
‘Zhivago is voornamelijk aangekocht voor de fokkerij, maar hij moet natuurlijk ook in beweging gehouden worden. Hij kan hier gewoon de wei op, daarnaast zou het goed zijn als hij ook wat gereden wordt. Ik vlieg volgende week naar Duitsland waar hij in quarantaine staat, en als groom met hem mee terug naar Canada; hopelijk kan ik hem later ook gaan rijden en uitrengen. Maar de fokkerij is prioriteit nummer één! In Canada zijn weinig warmbloeden, we hopen met hem de fokkerij op te kunnen zetten.’

Eerdere ruiters
Zhivago is een zoon van Krack C uit een Jazz-moeder. Hij komt uit de moederlijn van meerdere Grand Prix-dressuurpaarden, waaronder goedgekeurde hengsten Charmeur en Zuidenwind. Met Theo Hanzon in het zadel won Zhivago de hengstencompetitie en de Pavo Cup, daarna werd hij uitgebracht door Tommie Visser, Dinja van Liere en Kristy de Roo. Visser bevestigde de aanleg van Zhivago voor het zware werk, en startte hem succesvol Inter II. Met Van Liere was hij de best presterende KWPN-hengst in de hengstenrubriek op het WK voor Jonge Dressuurpaarden.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN hengst Zhivago verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 11:03

Goede kans voor hem, denk dat hij daar meer zal dekken dan hier.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: KWPN hengst Zhivago verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:30

Jammer dit. Had als fokker van een Zhivago nakomeling gehoopt dat hij meer naamsbekendheid zou krijgen in nederland

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:16

ajesca123 schreef:
Jammer dit. Had als fokker van een Zhivago nakomeling gehoopt dat hij meer naamsbekendheid zou krijgen in nederland


De meeste mensen die met dit bloed willen fokken kiezen voor Vivaldi hier in NL denk ik.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 02:50

Volgende week om deze tijd zal hij al lekker thuis zijn *\o/*

ajesca123 schreef:
Jammer dit. Had als fokker van een Zhivago nakomeling gehoopt dat hij meer naamsbekendheid zou krijgen in nederland


Als alles volgens plan zal gaan krijgt hij nog wel wat meer naamsbekendheid :D

In Nederland zijn er imo te veel kwaliteitsvolle hengsten met dit soort bloed.
Ik denk dat Elisa gelijk heeft en dat Vivaldi idd vaker de voorkeur krijgt.

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: KWPN hengst Zhivago verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 07:14

Jammer voor Nederland, ik heb eigenlijk nog geen slechte van hem gezien en zie ze de laatste tijd steeds vaker verschijnen op redelijk niveau. Voor de hengst een mooie kans is behoorlijk ondergewaardeerd.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:02

sorbetje schreef:
Jammer voor Nederland, ik heb eigenlijk nog geen slechte van hem gezien en zie ze de laatste tijd steeds vaker verschijnen op redelijk niveau. Voor de hengst een mooie kans is behoorlijk ondergewaardeerd.


Ik heb er ook aansprekende nakomelingen van gezien, maar hoorde wel dat hij laatbloeiers geeft. Wellicht speelt dat ook een rol.
Maar ik denk inderdaad ook dat dit voor de hengst juist een goede stap is richting meer dekken/ meer naamsbekendheid.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: KWPN hengst Zhivago verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:55


sayra1997
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:15

Elisa2 schreef:
sorbetje schreef:
Jammer voor Nederland, ik heb eigenlijk nog geen slechte van hem gezien en zie ze de laatste tijd steeds vaker verschijnen op redelijk niveau. Voor de hengst een mooie kans is behoorlijk ondergewaardeerd.


Ik heb er ook aansprekende nakomelingen van gezien, maar hoorde wel dat hij laatbloeiers geeft. Wellicht speelt dat ook een rol.
Maar ik denk inderdaad ook dat dit voor de hengst juist een goede stap is richting meer dekken/ meer naamsbekendheid.


Ik rij een nakomeling van Zhivago! Stem volledig met je in Elisa2, hij is met 4 jaar ingereden omdat hij erg lang puppy was, daarna heel rustig aan opgepakt. Nu is hij 9 jaar oud en heb ik net mijn punten voor het M1. Een ontzettend lief en slim dier, waar we nog lang van willen genieten!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: KWPN hengst Zhivago verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:06


_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: KWPN hengst Zhivago verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:13

Wynton komt Zhivago inderdaad gezelschap houden <3

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:05

_Snow_White schreef:
Wynton komt Zhivago inderdaad gezelschap houden <3

Heel erg gaaf zeg.

Benieuwd hoe hij het daar gaat doen.


Is er ool al bekend wie hem gaat uitbrengen?

Hebben ze nog meer hengsten op het oog, o
Voor de fokkerij in canada?

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: KWPN hengst Zhivago verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:30

Hij zal voornamelijk voor de fokkerij gebruikt worden.
Hij heeft een verleden met wat blessures en we weten dat hij echt wel presteren kan. Uitbrengen is daarom niet een prioriteit.
Hij wordt uiteraard wel in beweging gehouden :j

Voorlopig zal ze geen hengsten meer kopen, de nieuwe stal moet eerst af zijn :')

Getup

Berichten: 8270
Geregistreerd: 27-01-07

Re: KWPN hengst Zhivago verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:47

Haha, en t kost nogal n duit, zulke hengsten kopen.

Wynton heeft zich wel bewezen!