Weide drooghouden (natuurgebied)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Weide drooghouden (natuurgebied)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 23:02

Ik zou graag advies inwinnen, mijn paarden staan op zandgrond dicht aan een moeras op natuurgebied in België en de schuilstal is het laagste stuk van de weide. Ik zou hier graag de grond droger hebben maar de grond afgraven etc is allemaal geen optie door het feit dat het natuurgebied is. Nu waren we aan het denken om op de bestaande piste polyvlokken toe te voegen en misschien meer zand om het droger te houden en paddockmatten op het paddock gedeelte, dit wordt extreem nat en modderig momenteel. Dit wouden we oplossen door grachten te graven rondom, het zan los te trekken zodat het meer waterdoorlatend wordt en paddockroosters aan te brengen maar ik zou graag wat ervaringen horen en eventuele tips. Echte reliëf wijzigingen mag jammer genoeg niet dus bestraten en afgraven is niet toegestaan. Alvast bedankt!


Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:16

Is de schuilstal misschien te verplaatsen naar een hoger gelegen stuk grond?

Of de grond ophogen door grind/puin wat uiteindelijk dan verhard doordat de paarden dit zelf aanstampen en dit vervolgens steengrond wordt. (Heb dit bij mij op stal en wordt niet glad en water loopt mooi weg)


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:21

Ik vrees dat je in een natuurgebied heel weinig mag doen. Helemaal al niets van polyvlokken. Met geluk zou je paddockroosters mogen leggen, maar ook dit zou ik eerst goed navragen.


Edit: Lees ik het goed dat je in het natuurgebied een bak hebt?

Wat bedoel je precies met ''natuurgebied''. Gewoon agrarische grond, agrarische grond met waarden of echt een natuurgebied met wettelijke bescherming?

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 00:25

Mareeq schreef:
Is de schuilstal misschien te verplaatsen naar een hoger gelegen stuk grond?

Of de grond ophogen door grind/puin wat uiteindelijk dan verhard doordat de paarden dit zelf aanstampen en dit vervolgens steengrond wordt. (Heb dit bij mij op stal en wordt niet glad en water loopt mooi weg)


Nee dit mag niet, wij mogen geen grind toevoegen, toplaag weghalen etc. En de schuilstal stond er al dus deze mogen we niet meer verplaatsen jammer genoeg.

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 00:26

Delphi schreef:
Ik vrees dat je in een natuurgebied heel weinig mag doen. Helemaal al niets van polyvlokken. Met geluk zou je paddockroosters mogen leggen, maar ook dit zou ik eerst goed navragen.


Edit: Lees ik het goed dat je in het natuurgebied een bak hebt?

Wat bedoel je precies met ''natuurgebied''. Gewoon agrarische grond, agrarische grond met waarden of echt een natuurgebied met wettelijke bescherming?


Vandaar dat ik idd even wou navragen wat hier de ervaringen mee zijn.
Nee dit is natuurgebied met wettelijke bescherming in België. En ja wij hebben een bak.

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Weide drooghouden (natuurgebied)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:35

Dan mag je daar helemaal niks...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danij, IASCrawler, Sintara en 60 bezoekers