Handhavers: verhalen overijverige acties.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 16:54

Ok, ik kijk nu tv en kijk nu iets over handhavers.
Toen moest ik even denken aan mijn brave buurvrouw, die zeer goedbedoeld al het vuurwerk in de straat opgeruimd had, en daar een boete voor kreeg. :+
Er zijn vast meer verhalen, maar ik begin maar:
Op nieuwjaarsdag was het hier altijd een onwijze takkezooi, niemand ruimde wat op en de buurvrouw heeft met haar kinderen toen netjes de hele straat aangeveegd.
Gevolg was wel dat het afval niet in de container paste, dus had ze netjes een vuilniszak bij de containers gezet.
Krijgt ze enkele weken later een bekeuring voor die vuilniszak, ze hadden de zak open gemaakt, uitgeplozen en daarin een papiertje gevonden met haar adresgegevens.
Normaal mogen zakken naast de container niet, dus huppa bekeuring.
Buuf de gemeente gebeld, en ze heeft uiteindelijk niet hoeven betalen, maar dat vergde nog wel wat discussie.
Toen ze zei dat ze dan voortaan ook al die troep wel zou laten liggen viel het kwartje dat het niet zo aardig was om haar hiervoor te bekeuren. :)
Was ze fout door het naast de container te zetten? Ja.
Is het aardig om iemand die voor een hele straat opgeruimd heeft daar ook nog voor te bekeuren, dat is te betwijfelen.

Wie heeft er nog meer verhalen? :)


LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:23

Zelf ben ik ook handhaver. Vooropgesteld, elke gemeente is anders en heeft een ander beleid.
Ik als handhaver zijnde, snap soms de acties van collega’s uit andere gemeenten ook niet.

Als ik kijk naar het geval van jouw buurvrouw snap ik wel dat zij daar een bekeuring voor heeft gekregen. Een handhaver kan niet ruiken dat zij met alle goede bedoelingen de straat op ruimt. Logisch ook dat al dat afval niet in haar container past.
Echter hebben veel gemeentes een zero tolerance beleid mbt verkeerd aangeboden huisafval.
Ik vind het goed van jouw buurvrouw dat ze achter de bekeuring aan heeft gebeld. Jammer dat ze daarvoor wat moet discussiëren maar je wil oprecht niet weten hoeveel verschillende verhalen/smoesjes we te horen krijgen.
Ik had hetzelfde gehandeld. Alleen dan had ik je buurvrouw die discussie mogelijk bespaard :+

Zelf ook zat voorbeelden te noemen maar helaas is dat niet integer :=
Ik lees wel graag mee. Vind het altijd interessant om het eens van een andere kant te bekijken!

:¨·.·¨:
`·.
Faro

:¨·.·¨:
`·.
Wout

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 17:51

Oh dat geloof ik, ik zag op tv ook echt dingen dat ik dacht: hallo dat is logisch, wat denk je nou zelf? :+ :')
Zoals ook twee dames slapend in een auto, compleet in pyama en dan nog beweren dat ze enkel een uurtje pauze hielden. :D

Buuf kreeg overigens een brief meen ik, niet de handhaver zelf aan de deur.
Wij hadden trouwens een handhaver in de straat, echt wat een eikel zeg.
De regel hier is dat een boot/caravan max 3 dagen geloof ik zonder van de plek te komen mag staan, zoiets, doet er ook niet toe.
Nu hebben wij echt mégaveel parkeerruimte hier dus zomers stond met mooie dagen ons bootje voor de deur, maar die was dan netjes elke dag weg van zijn plek.
En na die dagen mooi weer, was bootje ook weg ook, zoals het hoort dus.
Zat parkeerruimte ook over, niemand had er last van.
Kregen we mooi gezanik mee, terwijl meneer zelf dus zijn caravan de helft van het jaar volgens mij zo illegaal als wat op gemeentegrond hier achter heeft staan.
We snappen ook niet dat hij niet gewoon even aangebeld heeft bij ons, hij woonde acht huizen verderop en zijn dochter heeft nog op mij gepast als kind.
Dan hadden we gewoon kunnen bewijzen dat we ons netjes aan de regels hielden...
Dit ging overigens nog om een waarschuwingssticker, maar toch.

Maar oh oh de buurvrouw, wat was zij kwaad zeg. :')
Ik hoor haar hier nog foeteren met die brief bij ons in de woonkamer. :D

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:06

Ik woon op een hoek met als gevolg dat mijn tuinhek altijd als piespaal wordt gebruikt. Die was op den duur zo rot, dat we het hek hadden verwijderd en er zou dat weekend een nieuw hek komen.
Op dat moment had ik dus geen hek om mijn voortuin, waar mijn containers staan.
Ik loop met afval naar de container en mijn hond loopt achter mij aan. Ik draai mij om, hond ook, die loopt weer mee. Op dat moment wordt ik aangesproken dat ik een bekeuring krijg.
Dus ik lach en zeg: “wat dan? Afval niet goed gescheiden?”
Nee, zegt die handhaver. Je hond loopt op de openbare weg.
Dus ik zeg: “nee, die loopt in mijn voortuin.”
Nou, maar hij kan zo de weg op lopen, met alle gevolgen van dien.
Waarop aangeef dat dit inderdaad zou kunnen, maar niet het geval is.
Ik wijs naar een paar kinderen en zeg; kijk, die kunnen ook zo de weg op lopen.
Ja zegt die, maar de hond mag niet op de weg komen en daarom bekeur ik je.
Ik kookte van binnen. Heel rustig zeg ik tegen die man: dus jij gaat mij bekeuren voor een hond die op mijn eigen terrein loopt, omdat de mogelijkheid bestaat dat die de weg op kan lopen en een ongeluk kan veroorzaken?
En ja hoor, de man pakt zijn boekje.
Ik vroeg hem even te wachten zodat ik eerst foto’s kon maken van de situatie. Zodat ik die zou kunnen gebruiken op het moment dat ik het aan zou moeten vechten. Tevens vroeg ik naar voor en achternaam. Altijd handig als het een zaak wordt die voor moet komen.
Hij had dus wel door dat ik het serieus meende en echt niet van plan was dit te accepteren.
Toen stopte die zijn boekje weg en zeg;”voor deze keer zie ik het door de vingers”
Noooouuuuu, mijn broek zakte af!

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:42

moonfish13 schreef:
Oh dat geloof ik, ik zag op tv ook echt dingen dat ik dacht: hallo dat is logisch, wat denk je nou zelf? :+ :')
Zoals ook twee dames slapend in een auto, compleet in pyama en dan nog beweren dat ze enkel een uurtje pauze hielden. :D

Buuf kreeg overigens een brief meen ik, niet de handhaver zelf aan de deur.
Wij hadden trouwens een handhaver in de straat, echt wat een eikel zeg.
De regel hier is dat een boot/caravan max 3 dagen geloof ik zonder van de plek te komen mag staan, zoiets, doet er ook niet toe.
Nu hebben wij echt mégaveel parkeerruimte hier dus zomers stond met mooie dagen ons bootje voor de deur, maar die was dan netjes elke dag weg van zijn plek.
En na die dagen mooi weer, was bootje ook weg ook, zoals het hoort dus.
Zat parkeerruimte ook over, niemand had er last van.
Kregen we mooi gezanik mee, terwijl meneer zelf dus zijn caravan de helft van het jaar volgens mij zo illegaal als wat op gemeentegrond hier achter heeft staan.
We snappen ook niet dat hij niet gewoon even aangebeld heeft bij ons, hij woonde acht huizen verderop en zijn dochter heeft nog op mij gepast als kind.
Dan hadden we gewoon kunnen bewijzen dat we ons netjes aan de regels hielden...
Dit ging overigens nog om een waarschuwingssticker, maar toch.

Maar oh oh de buurvrouw, wat was zij kwaad zeg. :')
Ik hoor haar hier nog foeteren met die brief bij ons in de woonkamer. :D


Inderdaad caravans en aanhangers mogen maximaal drie dagen aaneengesloten op een parkeervak staan. Echter is dit soms lastig te controleren. Vaak doen ze dat doormiddel van het afkrijten van de banden en tegels.

Snap inderdaad niet dat die beste man niet aan de deur is geweest als hij er zo’n ‘probleem’ mee had. Vind het vaak sowieso al tegenstrijdig om iemand een bekeuring/waarschuwing te geven voor een feit dat je zelf ook overtreed.
Gelukkig kom ik nog steeds met een goed gesprek heel ver.

Vind overigens dat ook waarschuwingen onterecht kunnen zijn. Waarschuwingen blijven vaak toch in de systemen staan waardoor je een grotere kans hebt om in het vervolg voor een zelfde soort feit gelijk een bekeuring te hebben.

Hahahaha snap dat je buurvrouw kwaad was. Zou eerlijk gezegd zelf niet weten of ik me zou beheersen :=

:¨·.·¨:
`·.
Faro

:¨·.·¨:
`·.
Wout

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:59

Het ruiterpad wordt onderbroken door een fietspad, omdat er een kruising, 'oversteek' is. Ik reed dus - verplicht - drie meter over het fietspad. Dat werd gezien en daar kreeg ik een hele boze preek over. Toen ik heel netjes er wat van zei, ging de handhaver mijn paard heel strak vasthouden. Toen werd ik echt pissig.

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:10

TurdusMerula schreef:
Het ruiterpad wordt onderbroken door een fietspad, omdat er een kruising, 'oversteek' is. Ik reed dus - verplicht - drie meter over het fietspad. Dat werd gezien en daar kreeg ik een hele boze preek over. Toen ik heel netjes er wat van zei, ging de handhaver mijn paard heel strak vasthouden. Toen werd ik echt pissig.


Dat had ie bij mij niet hoeven doen. Ik had gewoon eenzijdig hulp gegeven om te gaan lopen/draven. En dan mag die kerel gaan bewijzen dat niet zijn schuld was dat mijn paard zogenaamd lastig werd. Die vent moet gewoon z'n tarken thuis houden.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:10

Ik ga volgen

Freggle ik heb echt hardop gelachen om je verhaal :') :')

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:47

Wij hebben hier allemaal gescheiden afval, groen, papier, PMD en restafval. Groene container wordt gratis geleegd, PMD wordt gratis opgehaald, papier door verenigingen en voor de grijze restafval container betalen we naast de gewone afvalstoffenheffing een bedrag per leging (€6 uit mijn hoofd). De groene en grijze containers hebben een chip die gekoppeld is aan het adres, PMD wordt in losse zakken opgehaald.
Toen dit systeem net was ingevoerd hadden we nogal overijverige handhavers....

Zo vonden sommige buren het een briljant plan om de extra legingskosten te vermijden, door hun vuilniszakken in andersmans container te dumpen. Met uiteraard overvolle containers tot gevolg en open deksels. Meerdere keren een ‘rode kaart’ aan de container gehad wegens te zware container (er flikkerde eentje zijn bouwafval erin), open deksel, zakken op de container. De 3e keer dus een boete van 90 euro.
De PMD zakken was ook een leuk verhaal. We hebben namelijk geen verzamelplek waar je ze vast kunt binden, het is de bedoeling dat ze aangeboden worden op de containerverzamelplaats, wat twee parkeervakken zijn. En daar waaien ze uiteraard weg. Laat ons huis nou recht daar tegenover liggen, met een smeedijzeren hek om de voortuin heen. Dus werden ze daar (tot grote irritatie van ons) aangebonden. Liefst al een dag of 4-5 van tevoren uiteraard. Handhaver aan de deur die me een boete gaf voor het te vroeg en verkeerd aanbieden van PMD afval |o
Boete voor de container hebben we moeten betalen, we moesten voortaan maar goed in de gaten houden en bellen als er iemand wat bij gooide... boete voor de PMD zakken hebben we niet hoeven betalen na het sturen van foto’s.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 20:19

LoeOrange, echt het was te grappig.
Ze had net gebeld voor die boete, en moeluk moeluk.
Maar in die hele zak zat ook maar één bewijsstuk naar haar toe, dus nét dat ene stukje papier met haar naam en adres.
En ook nog verscheurd/versnippert waardoor ze echt moesten puzzelen om het adres compleet te krijgen. :')
Had je haar moeten horen, over dat die lui die hele zak uitgeplozen hadden en na een hoop CSI werk het raadsel ontfutseld hadden.
Echt om te gieren, stoom kwam uit haar oren. :')
Later weer gebeld, en toen was t gefixt maar het is nu gok ik 10 jaar geleden en ik denk als je er nu naar vraagt, ze weer ontploft hahaha.
Leedvermaak, mijn buurvrouw is ook nogal niet op haar mondje gevallen dus dat maakte het nog veel leuker. O:)

Supertje, dan ben je ook wel kippig hoor.
Als zo’n hek stampvol hangt kan je toch bedenken dat dat niet van die ene bewoner is maar buurtbewoners dat doen?
Je wil die stinkzooi toch niet aan je hek? :+
Hier is dat wegwaaien ook lang een ding geweest inderdaad, een bende en we hadden ook last van katten die de zakken kapot maakten.
Want ja plastic vleesschaaltjes enzo trekken katten aan.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:54

Een gele sticker op de auto van buurman:

Kwam er op neer dat auto onder de noemer wrak viel en dat die binnen drie dagen verwijderd diende te worden van straat.
Ging over een auto van een waarde boven de €80.000 waarvan buurman bezig was met wat filtertjes vervangen. :+

Was een heel leuke discussie tussen buurman en BOA.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:55

Een gele sticker op de auto van buurman:

Kwam er op neer dat auto onder de noemer wrak viel en dat die binnen drie dagen verwijderd diende te worden van straat.
Ging over een auto van een waarde boven de €80.000 waarvan buurman bezig was met wat filtertjes vervangen. :+

Was een heel leuke discussie tussen buurman en BOA.

Edit: buurman genoot binnen even van zijn kopje koffie en auto stond nog met motorkap omhoog.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.


LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:39

Oh geweldig Moonfish! Ik zit nu ook even hardop te lachen. Ik ben een beelddenker en ik zie het al helemaal voor me _O- _O-

:¨·.·¨:
`·.
Faro

:¨·.·¨:
`·.
Wout

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 23:00

Daarom ook dit topic.
Ik zag dat programma en zag haar zo weer voor me haha, en toen dacht Moon dat ze vast niet de enige was met leuke verhalen. :')
Hier ook een beelddenker, dus ik zie dat van Balou_k ook zo voor me haha.

Ooit met de politie heeft mijn buurjongen ook eens zoiets heerlijks gehad.
Gozer stond te wachten op een klasgenoot met de fiets, maar in het schemer en de politie controleerde op verlichting.
Jong stond stil, dus ja geen licht want hij had een dynamo.
Komt de politie, heeft mijn buurjongen die agent heel droog zijn bekeuring uit laten schrijven, zonder wat te zeggen.
Op het moment dat de beste man de bon geeft, geeft hij deze terug en zegt hij:
“Ik heb een dynamo, fijne dag verder!”
Schijnt dat dat ook ernstig grappig was hoe die agent keek toen hij daarop rustig wegfietste, mét keurig werkende verlichting. :D

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:31

Wij hebben het al een keer andersom gehad. Buurvrouw had een camper het hele jaar op de stoep staan. Je kon er dan nooit langs moest je over de weg heen. Dus had mevrouw een waarschuwing gekregen dat ze die camper binnen x aantal dagen moest weghalen.

Toen in de buurtapp kwam er toch een grof verhaal van haar kant, dat we allemaal asoos waren, konden allemaal de paasei krijgen en ze zou nog wel uitvinden wie de boa's had getipt. Want mevrouw stond volledig in haar recht wat was hun grond voor de garage.

Paar mensen op gereageerd met uitleg waarom het toch echt niet mocht, met daarbij de papieren om aan te tonen dat ze echt niet in haar recht stond.
Maar nee ze had gelijk wou kunnen gaan en staan met haar camper wanneer ze wou, en iedereen had het verkeerd.

Een week later een dikke boete overheen had de buurman haar maar een lijst met camper stallingen door de bus gedaan :'). Drie keer raden wie nu niemand meer aankijkt ik de buurt.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

mysa

Berichten: 10454
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:36

Bijna hetzelfde als Freggle,Maar dan een boswachter, zal morgen even vertellen.

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:13

Hier ook een gehad met een boswachter. Niet eens een echte meer een groen voorziening man.

Het was een hete zomer dag en pony (1,15) en ik liepen lekker door het bos. We kwamen bij een opening waar een waterfontein stond, ongeveer 3 meter van het ruiterpad af. In de opening waren allemaal mensen met honden en iedereen pakte water en honden dronken ook uit het fonteintje.
Wat een hond kan kan pony ook dus hop naar het fonteintje. Precies als ik daar sta komt er een busje aangereden en springt er een man uit om tegen me te schreeuwen dat ik daar helemaal niet mag staan etc etc. Iedereen keek verbaasd en ik probeerde rustig uit te leggen dat pony even wat wilde drinken.
Nou dat was niet de bedoeling en ik had haar maar vast moeten binden aan een boom en met me handen water heen en weer moeten brengen..
Hij heeft ongeveer 5 minuten door gescheeuwd over bekeuren en ben maar omgedraaid en weggelopen.

Nee ik mocht officieel niet van het ruiterpad af maar was niemand tot overlast en was niet aan het joyriden door de bossen heen.
Overigens was de echte boswachter een grote paardenfan en vond het zelfs goed als je op het fietspad ging als het ruiterpad op sommige stukken te nat was.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:21

Ik vind dat de handhavers bij ons in de gemeente echt bizar worden behandeld door de burgers. Ze worden uitgescholden, bespuugd en ontzettend respectloos behandeld!
Heb ontzettend veel respect voor ze dat ze hun werk uitvoeren in een gemeente waar zulk tuig woont en die ze onmenselijk behandelen!
Het zijn mensen die hun werk doen, die de vastgestelde regels handhaven en hier naar handelen.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:45

Ik heb het een keer aan de stok gehad met de dierenpolitie.

Word aan de deur gebeld en ik doe open. Dierenpolitie:"ja mevrouw uw schapen lopen los door het bospad. Ze zien er trouwens ook slecht verzorgd uit." Nouja mijn broek zakte af niet te zuinig. Duurde een halve minuut voordat ik besefte wat er tegen mij gezegd werd. Ondertussen begonnen ze te tetteren dat ik het hek moet fixen nog voordat ik iets kon zeggen. Toen ze uit getterterd waren kon ik eindelijk kon antwoorden dat ik helemaal geen schapen heb. Uitgelegd dat die dingen van staatsbosbeheer waren en dat ik ze wel even zou helpen vangen.

Geen sorry of dankjewel daarna gekregen.

Pfft

Be happy eat a snackkie

mysa

Berichten: 10454
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:16

Goed, de boswachter: er is hier sinds enige jaren een enorme dienstklopper, die is zo ijverig dat hij zelfs buiten zijn handhavingsgebied mensen staande houdt, die geen enkele regel overtreden.

In ons geval: wij liepen met onze honden aan de lijn langs een weg. Daar geldt trouwens geen aanlijnverbod, maar wij hebben ze altijd aan de lijn. We wilden even een kop koffie drinken bij buren die half aan die weg/half aan een bospad wonen. Komt boswachter aangereden, stopt en spreekt ons aan.

"U moet uw honden aan de lijn houden". Mijn man: "Maar meneer, zijn onze lijnen onzichtbaar"? En moet u hier ook al handhaven? Ik dacht dat uw werkveld het landgoed hierachter was?

Boswachter: 'Ehm, ja maar. Ik wil toch even heel duidelijk zeggen dat als u verderop dat pad naar rechts in gaat, dan komt u op een gegeven moment bij het landgoed uit, en daar moeten honden aan de lijn...."

Juist. Mochten wij met onze honden aan onzichtbare lijnen eventueel van plan zijn rechtsaf te slaan en dan dat pad nog een honderd meter volgen........

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:48

Zo heb ik een keer gehad dat ik met de hond liep binnen de bebouwde kom. Hij was aangelijnd. Ik was op de terug weg naar huis en werd aangesproken door een BOA.
Hij vroeg mij of ik een poepzakje had. Deze had ik niet meer want mijn hond had net gepoept en dus opgeruimd met het zakje. Hij zei mij dat ik verplicht twee zakjes bij mij moet hebben, stel nou dat de hond nu nog een keer moest poepen?!
Ik zei hem dat er nergens in de APV staat opgenomen hoe ik de poep moet opruimen. Als zou ik de stront met mijn handen in mn jaszak stoppen, als het opgeruimd is, is het opgeruimd. :') En hoe moet ik zelf weten! :j
Hij wilde mijn ID zien. Ik zei hem dat ik 100 m van mijn huis was en deze thuis lag. Ik vroeg hem waarom hij deze wilde zien. HIj zei mij dat ik een bekeuring kreeg voor het niet bij mij hebben van een poepzakje.
Ik vroeg hem in welk artikel van de APV dit stond opgenomen.
Dit kon hij mij niet vertellen.
Ik ben doorgelopen en heb hem gezegd dat als hij dit echt wilde, hij maar achter mij aan moest fietsen naar mijn huis. Maar dat hij sowieso bezwaar kon verwachten gezien ik wist dat er geen enkel artikel over dit stond in de APV.
Meneer was niet blij en zei de politie te gaan bellen. Ik heb hem succes gewenst en heb mijn adres nog naar hem geschreeuwd :')

Kansloos 8)7

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:06

Bij ons werd aangebeld. Wij woonden in een duplex woning. Het waren de mensen van de buurtpreventie.
Vooropgesteld, ik vind het alleen maar fijn dat deze mensen dit doen hoor, maar je kan dingen ook té serieus nemen.

Affijn, er werd aangebeld. Dus ik loop naar beneden om open te doen. 'Mevrouw, jullie leggen het in te zamelen plastic veel te vroeg buiten. De buren hebben bij ons geklaagd omdat jullie zakken al 3 dagen van tevoren buiten liggen.'
Dus ik sta te kijken als een botsauto en leg meneer uit dat ik het vooropgesteld fijn vindt dat ze het komen melden, maar dat wij helemaal geen plastic scheidden.
'Uw buren hebben het bij ons gemeld dat ze het hebben gezien dat u het was die de zakken zo vroeg buiten legt. En dat mag niet...'

Ik heb meneer maar gezegd dat ik er aan zou denken, mocht ik plastic gaan scheiden. Maar dat ze beter bij de melder even konden vragen of ze in het vervolg beter konden kijken wie het precies waren...

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:21

Ik had een tijdje geleden ook een mooie boel. Ik was aan het wandelen met onze honden en kwam de boa tegen, niks aan de hand zeg gedag en loop door. Die man begint mij te volgen door van boom tot boom te fietsen en zich te verstoppen, valt ook niet op een iets te zware boa met fiets en al achter een dun boompje. Ik ben maar gewoon door gelopen en deed de honden los op een zandpad waar dat mocht, 1 van de honden ging meteen zitten poepen dus ik netjes een zakje tevoorschijn getoverd en dit opgeruimd. Die boa dacht nog steeds dat hij onzichtbaar was ofzo. Komt hij nadat ik het weggegooid had in de daarvoor bestemde prullenbak bij me staan, blokkeerde mij half met zijn fiets zodat ik niet door kon lopen en ik schrok me kapot. Onze honden doen niks maar zijn wel beschermend en 1 hond reageerde al de ik vraag of de beste meneer een stapje achteruit wil doen zodat ik mijn honden even vast kan doen. Ze zullen nooit bijten maar gaan wel voor mij staan en grommen. Ik dus die honden vast, en naast mij laten zitten. Vraagt meneer of ik een zakje bij me heb. Ik had een reserve zakje mee dus haal die uit mijn zak. Maar daar was meneer niet tevreden mee, zakje moet zichtbaar zijn en hij vroeg om mijn id. Ik werd een beetje pissig maar heb toch mijn id gegeven. Het mooie van het verhaal is dat hij niet kon lezen wat er stond "jij oplezen voor mij, ik niet lezen kunnen" toen heb ik gezegd dat het niet mijn probleem is als meneer geen Nederlands kan lezen, heb ik hem een fijne dag gewenst en ben ik verder gelopen. Het moet nog gekker worden zeg.

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:27

jasmijn16 schreef:
Ik had een tijdje geleden ook een mooie boel. Ik was aan het wandelen met onze honden en kwam de boa tegen, niks aan de hand zeg gedag en loop door. Die man begint mij te volgen door van boom tot boom te fietsen en zich te verstoppen, valt ook niet op een iets te zware boa met fiets en al achter een dun boompje. Ik ben maar gewoon door gelopen en deed de honden los op een zandpad waar dat mocht, 1 van de honden ging meteen zitten poepen dus ik netjes een zakje tevoorschijn getoverd en dit opgeruimd. Die boa dacht nog steeds dat hij onzichtbaar was ofzo. Komt hij nadat ik het weggegooid had in de daarvoor bestemde prullenbak bij me staan, blokkeerde mij half met zijn fiets zodat ik niet door kon lopen en ik schrok me kapot. Onze honden doen niks maar zijn wel beschermend en 1 hond reageerde al de ik vraag of de beste meneer een stapje achteruit wil doen zodat ik mijn honden even vast kan doen. Ze zullen nooit bijten maar gaan wel voor mij staan en grommen. Ik dus die honden vast, en naast mij laten zitten. Vraagt meneer of ik een zakje bij me heb. Ik had een reserve zakje mee dus haal die uit mijn zak. Maar daar was meneer niet tevreden mee, zakje moet zichtbaar zijn en hij vroeg om mijn id. Ik werd een beetje pissig maar heb toch mijn id gegeven. Het mooie van het verhaal is dat hij niet kon lezen wat er stond "jij oplezen voor mij, ik niet lezen kunnen" toen heb ik gezegd dat het niet mijn probleem is als meneer geen Nederlands kan lezen, heb ik hem een fijne dag gewenst en ben ik verder gelopen. Het moet nog gekker worden zeg.

Ik had hier echt een klacht over ingediend.

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:56

Palmera schreef:
Ik had hier echt een klacht over ingediend.

Ik ook, dit kan echt niet :evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, herr_balou, LuCa88 en 79 bezoekers