Lieve jongeman ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Lieve jongeman ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 19:30

Wat ontzettend lief dat je mijn pinpas vond, zo vlak nadat ik mijn laatste brood had gekocht. Heb ik hem laten vallen of niet? Geen idee. In elk geval heel vriendelijk dat je precies 2 minuten na mijn laatste gekochte brood voor mij als troost van het verliezen van mijn pinpas een borreltje bij de gall&gall hebt gehaald en ik vind het ook heel lief dat je toen 10 euro bij hebt gepint voor een vermoedelijk bosje rozen voor erbij. Daarna ben je heel meedenkend nog naar een tankstation gegaan (vermoedelijk?) om een groot pakje sigaretten voor mij te halen. Helaas probeer ik nu te stoppen maar ik mag geen gegeven paard in de bek kijken zeggen ze...


Helaas heeft u mijn adres niet en weet u niet hoe u dit alles, als troost voor het verliezen van mijn pinpas, bij mij moet brengen. Ik zag de verrassing (helaas, geen verrassing meer) op mijn rekening en ben zo vriendelijk om contact met u op te zoeken. De Gall en Gall kunnen mij helpen met de zoektocht naar u gezien ze een prachtige camera in de winkel hebben! Dus wie weet zien wij elkaar snel dat u mij de geschenken kunt geven, had u echt niet hoeven doen meneer! :D


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Lieve jongeman ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:33

banketstaaf, maar meer dan 250 euro wordt het niet. Hoop dat ze hem herkenbaar op beeld hebben en dat hij gepakt wordt. Reken maar niet op een straf maar goed.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:34

Wat zou deze wereld toch zijn zonder dit soort behulpzame mannen? <3

_-:( _-:( _-:(

Dessa
Cooper
Queeny
Ulkje

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 19:35

Zag het gelukkig aardig snel en de pas is na 28 euro geblokkeerd. Krijg het geld als het goed is ook terug gestort van de bank en ik krijg de camerabeelden te zien van de knuppel die er met mijn pas vandoor is gegaan. Die wil ik overigens enkel als bewijs dat ik die transactie en die daar op volgden niet zelf heb uitgevoerd. Dus no harm done maar vertrouwen in die lieve mannen is wel een beetje minder :+

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:37

Alleen de gall en gall hoeft/mag jou geen beelden geven. Alleen als de politie daarom vraagt/bevel voor heeft.

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 19:39

Geen idee hoe dat zit, zal de beelden ook niet openbaar maken. Het bonnetje vind ik vooral het belangrijkste. Het was ook een opvallende klant gezien hij eerst 20 euro wou bij pinnen maar dat dit niet kon dus het met 10 euro bijpinnen heer gedaan en een drankje van 9,99. Maar vooral dat er maar 2 minuten tussen mijn en zijn transactie zit vind ik vreemd. Dat is wel heel snel
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 12-11-18 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:39

Gelukkig dat je je geld terugkrijgt. Dan sta je even raar te kijken zeg!!

Maar hij moet dus ook je pincode op de een of andere manier afgekeken hebben?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 19:40

Nee er is met contactloos betalen gepint.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 12-11-18 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:40

nee, contactloos betalen.


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:41

amber15 schreef:
Gelukkig dat je je geld terugkrijgt. Dan sta je even raar te kijken zeg!!

Maar hij moet dus ook je pincode op de een of andere manier afgekeken hebben?


Nee contactloos hè?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Lieve jongeman ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 19:42

Was in mijn voordeel dat ik net al 3 x contactloos had betaald na te hebben gepint met code. Dan kan je nog maar 2 x contactloos betalen zonder pin begreep ik

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:46

Fijn dat je het snel zag in ieder geval! Wel echt zó sneu dat mensen elkaar dit aan doen. _-:(

En volgens mij is het zelfs meestal max €50,-.
Dat is normaal gesproken wat je achter elkaar max contactloos kunt betalen dacht ik.

Edit: oh max 5 keer kan ook... :o?
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 12-11-18 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:46

En dit is dus precies de reden dat ik dat hele contactloze betalen niks vind..
Op zich is het "makkelijk" maar ik ga toch kijken of ik het uit kan laten zetten.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:48

lifaya schreef:
Nee er is met contactloos betalen gepint.


Ah tuurlijk..!
Heb zelf contactloos betalen tot 35 euro geloof ik. Maar snap het hele idee erachter ook niet..
Laatst bijgewerkt door amber15 op 12-11-18 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Lieve jongeman ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:49

Omdat het wel heel erg fijn is met kleine betalingen :). En je kan dus je geld terug krijgen begrijp ik als je kunt bewijzen dat je pas gestolen is / iemand anders ermee pinde.

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:52

Waaaaaat een eikel ontzettend vriendelijke gast.

Ik zie het voordeel wel van contactloos, veel minder vaak de kans dat iemand je pincode kan afkijken. Dan ben je in zo’n geval mogelijk nog meer geld kwijt.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:53

En precies om deze reden heb ik het uit staan... Heb ook wel eens verhalen gehoord van horeca-personeel wat hun pinapparaat langs broekzakken of jaszakken haalt om zo niet getapte/bestelde biertjes af te schrijven. Je kan overigens het maximale bedrag per keer volgensmij wijzigen, in ieder geval bij ING wel.

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:55

Tutti_Frutti schreef:
En precies om deze reden heb ik het uit staan... Heb ook wel eens verhalen gehoord van horeca-personeel wat hun pinapparaat langs broekzakken of jaszakken haalt om zo niet getapte/bestelde biertjes af te schrijven. Je kan overigens het maximale bedrag per keer volgensmij wijzigen, in ieder geval bij ING wel.


Ook niet ok. Maar hiervoor heb je hoesjes of portemonnaies waarbij je niet geskimd kan worden.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Lieve jongeman ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:58

Onbeschoft. Eeuwig slechte karma gewenst!

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Lieve jongeman ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 20:01

Even als toevoeging, ik woon niet in een rijke wijk van den haag, weet niet in wat voor positie deze meneer zat maar denk dat als die echt geld tekort had wel boodschappen had gedaan... had dat liever dan dat iemand alcohol ermee ging halen :+

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:02

Klopt, en die heb ik ook :') Heb je helaas alleen niks aan als je je hele portomonnee of pas verliest natuurlijk.

Zat er overigens laatst nog over na te denken om het toch weer aan te zetten, puur voor het gebruiksgemak. Wordt ook regelmatig raar aangekeken als ik voor een koffietje mijn pas in het automaat steek. Als je inderdaad zoals TS beschrijft gewoon het gestolen geld terug kan krijgen, hoe klein de bedragen ook, is dat natuurlijk ook een prima oplossing wanneer het een ene keer toch mis loopt.

@Lifaya, ik zat al na te denken in welke buurt van de stad dit geweest is :+ Eerste gedachte was rondom station. Een vriendin van mij werkte bij die Gall en Gall en kwam regelmatig aparte types tegen aan de kassa.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 20:05

Mijn scooter werd vorige week bijna gestolen door 3 kinderen zij het niet dat ik een uberstoere Antilliaanse buurman heb die ze had weggejaagd lol. Waren geen snuggere kinderen want ze probeerde het iets verder in de wijk weer en weer zagen mensen het en hadden de politie ingeschakeld en die hebben ze na een intense achtervolging uiteindelijk opgepakt :+ maar mijn scooter staat er nog steeds, buurman houd oogje in het zeil :P

Leuke buurt verder hoor :7 {:}

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Lieve jongeman ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:59

Misschien is het wel een vrouw?

Ik heb contactloos ook niet in gebruik, vind dat maar niets.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Lieve jongeman ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 22:11

Is een man , al contact met Gall en Gall gehad en ze kon hem nog herrineren

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:28

Ik zou ook even contact opnemen met je bank, volgens mij zijn zij verzekerd voor dat soort dingen..

Althans, een jaar of 7 geleden kreeg ik ineens een telefoontje van mijn bank dat mijn pas geskimmed (is net weer een ander geval) was bij een NS-automaat, dat ze de rekening geblokkeerd hadden en dat -als er in die zaak iets gebeurde verder- ik me geen zorgen hoefde te maken over mijn geld, want daarvoor waren ze verzekerd en stonden garant.

Hoe dat nu met contactloos is, weet ik natuurlijk niet.. maar misschien toch de moeite om eens te bellen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, kirsten87, Lalidan, YandexBot en 193 bezoekers