Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 13:09

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... gn_id=A100

Las dit bericht en weet niet wat ik ervan moet vinden. De in tweede instantie opgelegde straf is wel heel erg lang en in mijn ogen te lang. snap waarom de vader in kwestie dit gedaan heeft. Vermoorden is niet ok, maar een dergelijke griezel even duidelijk maken (na aankondiging van ik kom eraan) dat hij met zijn vingers van jonge meisjes moet afblijven. Is voor mij ook al mag je geen eigen rechter spelen wel acceptabel.

Een ex tbs er die een jong meisje blijft stalken en lastig vallen, ondanks herhaaldelijk waarschuwen stop er mee. En dan toch door blijven gaan, vrees dat de politie had gezegd ja we kunnen niets doen want meneer heeft nog niets gedaan. Moet je dan als vader wachten op verkrachting of erger van je dochter?
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-11-18 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:15


Marijke_Dub

Berichten: 179
Geregistreerd: 26-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:21

Zou je dat ook denken als het om je eigen dochter gaat en de politie doet er niks mee?

Ik kan me enigzins indenken in de vader zijn gedachte...

MacavityL schreef:
Iemand met een schep twee gebroken onderarmen en ander letsel toebrengen gaat “even duidelijk maken” ver te buiten.

Edit; https://www.nu.nl/binnenland/5567348/va ... chter.html

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 13:24

Daarom zit ik er ook dubbel in. Ik snap heel goed waarom de vader dir gedaan heeft. Maar idd eigen rechter spelen mag niet. Maar poging doodslag, mmm de eerst opgelegde straf had ik beter begrepen.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:26

Die link van rtl doet het niet meer.
De straf lijkt puur gebaseerd op het feit dat de 1 de ander heeft mishandeld. Er is niet gekeken naar verzachtende omstandigheden (reden) o.i.d.
Ik vind de straf ook behoorlijk pittig moet ik zeggen, voor iemand waarvan het de eerste keer is dat tie zo iets doet. Maar ik ken de mensen niet dus dat weet ik ook niet zeker.
Maar ik kan me de reactie van papa zo goed voorstellen. Met de eerste straf zou ik het beter eens kunnen zijn. "Ik begrijp het, maar je mag dat niet meer doen=straf"
Mag hopen dat tie smeerlap er ook iets aan over heeft gehouden, al is het maar een enorm trauma voor vaders van jonge meiden !
Laatst bijgewerkt door WendyLotte op 12-11-18 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 13:27

Link verklooit komt door bokt geloof ik heeft kuren in goed neerzetten van een volledige link

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:30

Ik vind het ook wel heel hoog, tuurlijk hij had hem ook wel iets minder hard aan kunnen pakken.
Maar ik geef de vader ook groot gelijk, het zal je kind maar zijn.
En ik vind 4.5 jaar uit de maatschappij halen veelste veel, die man heeft wat verkeerds gedaan, maar als hij Voorderest geen gevaar is voor de maatschappij..

Die hummel die wat met dit meisje wou doen, die mogen ze mijbetreft zolang mogelijk opsluiten!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:32

Als de politie nou volgens de wet eerder mag optreden ipv zeggen we kunnen niks doen. Dan hoeft een vader niet voor eigen rechten te spelen..


Vooral als het om een ex tbcer gaat. kom op zeg.. vallen ze weer iemand lastig gewoon weer opsluiten.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:03

karuna schreef:
Daarom zit ik er ook dubbel in. Ik snap heel goed waarom de vader dir gedaan heeft. Maar idd eigen rechter spelen mag niet. Maar poging doodslag, mmm de eerst opgelegde straf had ik beter begrepen.

Inderdaad, eigen rechter spelen mag niet en daar hoort dus een straf tegenover te staan, echter is deze nu te hoog gezien de omstandigheden.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:11

Ik vind het ook een wat hoge straf onder deze omstandigheden.

Vind het ook bizar dat een ex-tbser ongestraft met minstens 19 minderjarige meisjes kan proberen af te spreken? In zo'n situatie zou de politie echt veel eerder moeten kunnen ingrijpen.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:12

Nouja, die TBS-er heeft niets met dat meisje gedaan behalve haar via internet benaderen. Dan is het halfdood slaan van die man wel een beetje overdreven. 4,5 jaar is dan misschien een beetje veel, maar de vader zegt totaal geen spijt te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:19

topsylover schreef:
Nouja, die TBS-er heeft niets met dat meisje gedaan behalve haar via internet benaderen. Dan is het halfdood slaan van die man wel een beetje overdreven. 4,5 jaar is dan misschien een beetje veel, maar de vader zegt totaal geen spijt te hebben.


Precies dat.. :j

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:22

Applaus voor die vader. Aan de politie en rechters heb je geen f*ck. Als je kijkt hoe politie e.d. omgaat met de veiligheid van ons burgers, heb je haast geen andere keus dan jezelf te beschermen op deze manier. Nu krijgt die vent tenminste een echte straf i.p.v. "foei toch, niet weer doen"
Aangifte doen heeft toch geen zin.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:28

Heel eerlijk en heel hard.
Zo'n figuur stopt niet met een paar tikken, helaas weet ik uit ervaring dat dit soort niet er om malen als je hun arm breekt oid dit zal niet stoppen als je het ze met woorden duidelijk gaat maken.
En ome agent mag wettelijk niets doen wil ook niets doen pas als het slachtoffer daad werkelijk fysiek leed aan word gedaan.

Dus nee ik zou als moeder het zelfde gedaan hebben, puur en alleen omdat je van de overheid niets op aan kan.
Al zou dit probleem niet hoeven bestaan als ome agent wat meer kon en of wilde doen en ook meer tijd had voor dit soort dingen ipv die bergen papierwerk.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:40

De rechter zal het goed hebben afgewogen etc. Ik vind de straf terecht. Echter snap ik de vader ook heel goed, alleen we kunnen geen eigen rechter gaan spelen. Dan zitten er dus consequenties aan, die de vader ook lijkt te accepteren.

Dit is iets waarvan ik zelf ook altijd wel bang ben. Ik weet zeker dat als iemand mij iets aan doet, mijn vader die ander nog veel meer aandoet en daar gerust levenslang voor wil zitten. Alleen ben ik dan dus mijn pa kwijt. Vind het dus vooral ook zielig voor dochter. Alleen maar verliezers eigenlijk.

Er moeten meer mogelijkheden komen om al voordat er iets verkeerd gaat dit soort mensen (die ex-tbser) aan te pakken. Politie wil waarschijnlijk wel, maar kán niets...

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:43

En die man die drie mensen doodrijd krijgt een taakstraf....
Beetje krom allemaal!!

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:47

Ben blij dat je het aanhaalt olijf .. uiteraard snap ik wel dat een rechter dit moet ontmoedigen maar kom op..
Mensen die andere mensen dood rijden of verkachten krijgen veel minder dus dit staat niet in verhouding..

Nojoukus

Berichten: 266
Geregistreerd: 23-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:47

olijf schreef:
En die man die drie mensen doodrijd krijgt een taakstraf....
Beetje krom allemaal!!


Maar die had het niet met opzet gedaan, deze man wel.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:50

karuna schreef:
Maar idd eigen rechter spelen mag niet.

Te hard rijden mag ook niet :P

Misschien moeten ze in NL de echte boeven eens wat harder aan gaan pakken, zodat mensen geen eigen rechter meer hoeven te spelen.

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:00

En die had ook drank op dacht ik en dat mag ook niet ;)

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:03

Ik vind momenteel het hele rechtsysteem onwijs krom en snap werkelijk waar niet waar de huidige straffen op gebaseerd zijn..
Ik hoop oprecht dat er wat wordt recht getrokken in het hele systeem...

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:05

Hulde voor die vader!

Hoe moet je je wel niet voelen als ouder als je verhalen hoort van bijvoorbeeld Anne Faber. Moet het zo ver komen voordat er iets aan gedaan wordt?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:08

Man moet een lintje krijgen IPV straf.
De gevaarlijkste laten ze weer lopen :n

Tinkermuts

Berichten: 9387
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:16

Ik zou ervoor gaan zitten in de bak als ik daarmee m'n kinderen zou beschermen....zegt wel beetje wat ik er van vind denk ik. Met alles nog vers van Anne Faber in het achterhoofd en het heel dichtbij zien wat een verkrachting ve dochter met ouders doet....de machteloosheid en bescherming vd dader IPV het slachtoffer....ik begrijp vader 200 procent

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:26

topsylover schreef:
Nouja, die TBS-er heeft niets met dat meisje gedaan behalve haar via internet benaderen. Dan is het halfdood slaan van die man wel een beetje overdreven. 4,5 jaar is dan misschien een beetje veel, maar de vader zegt totaal geen spijt te hebben.


Die man is ook bij het huis van het meisje geweest en heeft bloemen en chocolade achter gelaten dus hij heeft wel iets meer gedaan dan alleen benaderd via internet.... De dreiging wordt ook een stuk groter als de dader het woonadres weet van zijn slachtoffer..