[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:55

Wat op/voor de schoft ligt dan?

Ik heb geen Horseware hals, alleen Bucas en Weatherbeeta maar daar gelukkig geen last van.

"Een draver, is gaver" :D


NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:57

Ja, dat inderdaad


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:42

Ik heb het alleen bij de bravo halsstukken, die hebben een kleinere overlap dan de rambo halsstukken.

fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:05

Kun je een losse hals doen bij een deken die geen bevestiging heeft? Als ik dan eerst de hals doe en dan pas deken erop? Of zakt ie dan alsnog af?

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:14

Die raak je kwijt ja. Je zal er toch iets van bevestigingspunten aan moeten (laten) zetten.

"Een draver, is gaver" :D

Temeraire

Berichten: 3520
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:24

Ik heb de Bucas Power Turnout besteld, lijkt me heerlijk als ik minder vaak de deken hoef te wisselen.
Nu zit de deken bij de borst goed, maar is hij bij de achterhand eigenlijk net te lang, vooral als je ook kijkt naar dat filmpje waarin wordt uitgelegd hoe de deken moet zitten.
Maar is iets te lang erg? Bij een maat kleiner wordt de borst te krap...

This is my design

petra8
Berichten: 1128
Geregistreerd: 08-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:35

Misschien een rare vraag, maar hebben jullie reseve dekens?

Mijn nieuwe paard heeft daarstraks met deken en al uitgebreid gebadderd in een diepe plas. Alles zit onder het water en zand. Gelukkig is het nu niet zo koud maar zijn deken wordt vandaag niet droog. Ik heb het paard pas 9 maanden en dit is gelukkig pas de eerste keer dat ik het meemaak en ik hoop natuurlijk dat het geen hobby wordt. Maar hoe doen jullie dat, hebben jullie reserve dekens?

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:18

petra8 schreef:
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie reseve dekens?

Mijn nieuwe paard heeft daarstraks met deken en al uitgebreid gebadderd in een diepe plas. Alles zit onder het water en zand. Gelukkig is het nu niet zo koud maar zijn deken wordt vandaag niet droog. Ik heb het paard pas 9 maanden en dit is gelukkig pas de eerste keer dat ik het meemaak en ik hoop natuurlijk dat het geen hobby wordt. Maar hoe doen jullie dat, hebben jullie reserve dekens?


Ik heb diverse dekens en onderdekens.

Zo heb ik altijd een backup en kan ook altijd wisselen als hij te warm of koud is.

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:25

Had hier iemand nu al eens de combi van een horseware liner onder een Dominick (combi) deken geprobeerd?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:40

petra8 schreef:
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie reseve dekens?

Mijn nieuwe paard heeft daarstraks met deken en al uitgebreid gebadderd in een diepe plas. Alles zit onder het water en zand. Gelukkig is het nu niet zo koud maar zijn deken wordt vandaag niet droog. Ik heb het paard pas 9 maanden en dit is gelukkig pas de eerste keer dat ik het meemaak en ik hoop natuurlijk dat het geen hobby wordt. Maar hoe doen jullie dat, hebben jullie reserve dekens?



Ik heb ook altijd extra (reserve) dekens liggen. Ook werk ik met regendekens met losse liners dus dan kun je van een regendeken ook tijdelijk even een dikkere deken maken als je er een 100 of 200 grams onderdeken onder doet.
Sowieso is een reservedeken geen overbodige luxe.

Yenni
Berichten: 5450
Geregistreerd: 01-07-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:28

Hallo,

Ik heb al op internet gekeken maar kan hier niet echt iets vinden.
Mijn pony staat met een blessure en moet gestapt worden. Wij staan in een afgelegen gebied waar auto's hard rijden. Ik wil mijn paard met stappen een reflecterende deken op leggen. Ik mag er over een paar weken pas weer op. Ik wil een normale reflecterende deken. Ik vind alleen uitrijdekens.. iemand tips?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:33


Yenni
Berichten: 5450
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:35

ninne1 schreef:

Deze was indd de enige die ik gevonden kreeg maar die is te warm. Hij heeft zijn wintervacht gewoon en ik wil hem dan liever geen hele dikke deken op leggen

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:58


Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:05

Welke waterdichte deken kan niet zo makkelijk gesloopt worden door andere paarden?

Ik heb een fijne regendeken, maar die is helemaal in flarden. En nu dus maar de winterdeken opgedaan. Die is steviger en krijgen ze niet kapot, maar is weer niet echt waterdicht.
Kon je er maar stroom op zetten, haha.

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:57

Mocht er nog iemand shetlander dekens zoeken. De fleece gevoerde dekens die ik gister in duitsland had gehaald zijn te groot -O-
Miest toch nog de 100 grams bestellen maar vind t wel jammer

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:37

Welke maat heb je

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:40

marengolike schreef:
Welke maat heb je


Bovenlengte 75, onderlengte 110

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:58

Hoelang gaan jullie rambo (duo) dekens gemiddeld mee? 29 december zou paardlief 'm 4 jaar hebben. Heb het idee dat dit het laatste seizoen wordt. :x :(

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:09

Banyu schreef:
Hoelang gaan jullie rambo (duo) dekens gemiddeld mee? 29 december zou paardlief 'm 4 jaar hebben. Heb het idee dat dit het laatste seizoen wordt. :x :(


Mijn Rambo (Supreme) gaat dit jaar de 5e winter in en ziet er nog steeds top uit!
Het is trouwens een 0 grams deken, werk alleen maar met liners eronder en niet met gevoerde dekens.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:31

Bedankt voor alle reacties, het komy dus meer voor dat de hals omklapt. Niemand die hier n goede oplossing voor heeft?

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:11

Bloodymary schreef:
Welke waterdichte deken kan niet zo makkelijk gesloopt worden door andere paarden?

Ik heb een fijne regendeken, maar die is helemaal in flarden. En nu dus maar de winterdeken opgedaan. Die is steviger en krijgen ze niet kapot, maar is weer niet echt waterdicht.
Kon je er maar stroom op zetten, haha.


Enige oplossing is een buitenstof van balistic nylon. Rambo en Bucas hebben hiervan een aantal modellen. Is hufterproof en echt het enige dat niet kapot gaat bij ons in de kudde.

Asterix: B+2 dressuur, B+22 - L+0 springen & B+21 sgw

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:55

Hier werd balistic nylon ook gewoon gesloopt, enige os dat het nog wat op te lappen is.

Ik zou dan niet voor een deken gaan maar zelf hesje en hoofdlamp en paard in iedergeval ledlicht in de staart of reflecterende staartbeschermer. Verder heb je zoveel atributen die reflecterend zijn (halster, beschermers enz) dat je daar volgens mij voldoende mee op valt.

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:34

De enige echte Renco deken. Lelijk en lomp maar echt sterk.

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:38

Hebben jullie de temperaturen gezien voor volgende week :brr:

Tot nu toe doet brandon het (zelfs geschoren) goed met de smartex medium. Maar met snachts -2 en overdag maar 4 graden wil ik toch een dunne deken erbij leggen. Wat is aan te raden? Mijn smartex heeft volgens mij niks om liners te bevestigen ( of ik moet scheel gekeken hebben :+ ) wil ook weer niet te dik gaan ineens dus zoek echt een dun dekentje voor eronder als extra. Misschien een wollen/fleece/zweetdeken? En dan haal ik nog wel een 100gr staldeken voor als het nog kouder wordt, eventueel nog een hals eraan als het barkoud is. Wat denken jullie? Paard heeft het zelden koud overigens maar ik wil wel voorbereid zijn :+ ik heb overigens nog genoeg gewone 200-300 grams dekens liggen hoor als reserve maar hij is een deken sloper en tot nu toe blijft de smartex heel dus wil proberen deze op te laten, eventueel dus met dekens eronder

Brandon :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BleikjA, Cats_Horses en 4 bezoekers