Nieuw vertrouwen en avontuur met Vicky

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AbleToDream

Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Nieuw vertrouwen en avontuur met Vicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 23:02

Hoi allemaal,

Mijn jaar begon heel goed, in februari kwam ik een advertentie tegen van een lieve tinkerdame die een verzorger nodig had en aangezien ik al even aan het zoeken was naar een nieuw verzorgpaardje nadat ik mijn vorige verzorgje had moeten laten gaan door een accident kon ik niet anders dan te reageren.

Ik ben gewoon gevallen voor dat bolletje haar dat ik zag
Afbeelding

En daar was ze dan Vicky! Een super lieve tinker merrie met een gouden hartje en zoveel geduld! Ik had het jaar hiervoor nog maar net een gebroken schouderblad gehad na een zware val van een pony en niet alleen mijn schouder was gebroken maar ook mijn vertrouwen had een serieuze deuk gekregen, rijden was dus zo goed als uit beeld voor mij.

Maar door steeds meer tijd te spenderen met Vicky door te wandelen aan de hand, te poetsen, longeren of gewoon rondhangen in de piste kwam die dag er toch aan dat ik terug ging rijden. Daarna werd naar Vicky gaan steeds een moment van rust voor mij, ook omdat ik thuis in een moeilijke situatie zat en bij haar gewoon even niet aan alle miserie moest denken. Dus hierbij met een beetje informatie laat ik jullie graag mijn eerste jaar met Vicky zien, de pony die mij mijn vertrouwen terug heeft gegeven en waardoor ik terug met plezier ga buiten rijden. Ik kan haar eigenaresse niet dankbaar genoeg zijn voor deze mooie kans. <3


Vele dagen was ik zo te vinden op stal, vuile handen maar mooie vlechten bij de pown,

Afbeelding

Of lekker gezellig in de weide niets doen maar van het zonnetje genietend


Afbeelding


Afbeelding



En dan kwam de dag dat ik besloten had om de draad terug op te nemen, de eerste buitenrit naar het bos recht tegenover de stalling, een grote stap maar zo de moeite waard.

Afbeelding


Onze eerste buitenrit, helemaal alleen erop uit, met airbagvest en tok natuurlijk, iets wat misschien eerder mentaal voor mij ook vertrouwen geeft maar ik voel er me veiliger door.


Afbeelding


En vanaf dan begonnen de avonturen en gingen we een stapje verder wandelen, soms te voet, soms te paard.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Tussendoor ook een paar fotoshoots gedaan met wat vrienden, wat ook altijd leuk is:

Afbeelding

Maar helaas is niet alles rozegeur en manenschijn, op een dag wou ze ineens niet meer op de route gaan een bepaald deel in een straat, natuurlijk wel even een groot vraagteken voor mij. Dus vanaf dan deden we meer wandelingen aan de hand want daarbij stopte ze niet. Als ik nu terugdenk naar dat moment denk ik dat het vooral was omdat ik zelf ook met te veel bezig was door mijn thuisituaties dat ze het aanvoelde en zei 'nope!'.

Naar het bos gaan was geen probleem dus naast aan de hand ritjes gingen we soms ook nog even langs het bos aan de overkant van de stal, en daar deden we ondertussen ook nog eens een mini shoot waar ze fier haar nieuwe trukje mocht showen :D

Afbeelding

Ook steek ik soms rare dingen uit met haar en loop ik ineens rond op stal met een eenhoorn, en ze vind het allemaal niet erg *\o/*

Afbeelding

Ondertussenhad ik de oplossing gevonden voor te gaan wandelen, we deden de route gewoon eens in de omgekeerde volgorde en we waren weer vertrokken op avontuur, en zo gingen we overlaatst voor een super galop op de spaanse linie in de buurt waar ze echt mocht gaan, remmen los en gaan, waar we beiden zo veel van genoten hebben.

Afbeelding

En daarbij sluit ik ons jaar af en gaan we met ons tweeen van 2019 een nog beter jaar maken dan 2018, meer avonturen om naar uit te kijken <3 Ondertussen dit jaar is ze ook drachtig geworden van een leuke appaloosa hengst dus volgend jaar kijken we alvast uit naar een klein leuk wondertje.

Nog steeds dank ik alles aan Vicky dat ik dit jaar zo goed ben doorgekomen, ze is er steeds geweest voor mij in moeilijke momenten en ik had steeds een veilige haven om naartoe te vluchten, iemand die me niet beoordeelde en gewoon bij mij bleef zonder reden.

Afbeelding


Narcissa
Berichten: 3036
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Nieuw vertrouwen en avontuur met Vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:59

Die laatste foto zegt meer dan duizend woorden...

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Nieuw vertrouwen en avontuur met Vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:34

Mooie foto’s en fijn dat je je zorgen kunt vergeten bij haar.
Zo te zien is zij ook erg blij met de aandacht die jij haar geeft!

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

AbleToDream

Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 00:11

xLes schreef:
Die laatste foto zegt meer dan duizend woorden...


Dankjewel ❤ Dat je dat zegt betekent voor mij ook heel veel. Ze is echt mijn rots even geweest en daar ben ik ze super dankbaar voor. Ookal doen we niet zo veel speciale dingen en rijden we allesbehalve elke week.


laura1987 schreef:
Mooie foto’s en fijn dat je je zorgen kunt vergeten bij haar.
Zo te zien is zij ook erg blij met de aandacht die jij haar geeft!

Dankje Laura Ja in het begin kwam ze nooit zelf als ik op de weide kwam en nu komt ze zelf al eens kijken of ze mee mag. Ik zeg steeds dat ik me niet te veel mag hechten maar toch kruipt dat er altijd wel ergens tussen, ze is echt een schat.

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Nieuw vertrouwen en avontuur met Vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 01:38

Hechten doe je automatisch. Hoe erg je ook tegen jezelf zegt het niet te doen, uiteindelijk zal dit je niet lukken. Althans zo is dat bij mij altijd geweest.
Gelukkig komt jullie band niet alleen van jou kant, maar ook van haar kant dus lekker van genieten!

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

AbleToDream

Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 09:10

laura1987 schreef:
Hechten doe je automatisch. Hoe erg je ook tegen jezelf zegt het niet te doen, uiteindelijk zal dit je niet lukken. Althans zo is dat bij mij altijd geweest.
Gelukkig komt jullie band niet alleen van jou kant, maar ook van haar kant dus lekker van genieten!


Genieten doe ik zeker en vast :D . Alleen heb ik soms schrik dat ze toch verkocht zou worden. Zelf kan ik nu geen paard aankopen of stallen dus ik hoop dat ze nog lang mag blijven, ze blijft zowiezo tot haar veulen geboren is. Wat daarna gebeurt is nog een vraagteken.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Nieuw vertrouwen en avontuur met Vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:58

Twee scheetjes bijeen :D

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:12

Wat straalt hier onrzettend veel liefde vanaf. En je sprookjesfoto's zijn echt prachtig!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:21

Wat een mooi verhaal <3

De liefde en het plezier spat er van af.....

Een fantastisch 2019 toegewenst!

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

AbleToDream

Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 10:44

GaelleS schreef:
Twee scheetjes bijeen :D


Twee blije scheetjes *\o/*
Ooit moet je ze eens komen ontmoeten!! K denk dat ze zelfs chill is met een boog erbij ;p


Malenka schreef:
Wat straalt hier onrzettend veel liefde vanaf. En je sprookjesfoto's zijn echt prachtig!

Dankje! <3 Ik hoop er deze winter een winter eenhoorn van te maken :D


A3a1 schreef:
Wat een mooi verhaal <3

De liefde en het plezier spat er van af.....

Een fantastisch 2019 toegewenst!


Dankje!! Ik kon echt niet beter wensen, ondanks dat ze permanent mankt genieten we van elk moment.


GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:52

Evelien_vp schreef:
Ooit moet je ze eens komen ontmoeten!! K denk dat ze zelfs chill is met een boog erbij ;p


Ooeeeehhhhh :):)

PotjeMayo

Berichten: 538
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:24

die laatste foto... <3

"One day, you will be old enough to start reading fairytales again." ~C.S. Lewis

lieke_lineke

Berichten: 28
Geregistreerd: 20-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:57

De laatste foto is ontzettend mooi! <3 Ik wens jullie nog heel veel plezier samen, maar dat komt vast goed!

AbleToDream

Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 08:23

Maylene0910 schreef:
die laatste foto... <3

Dankje Maylene!! :D


lieke_lineke schreef:
De laatste foto is ontzettend mooi! <3 Ik wens jullie nog heel veel plezier samen, maar dat komt vast goed!

Dankje, die komt binnenkort in een kadertje op de kast thuis <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers