Welke glucosamine voor een hond met gewrichtsklachten?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alenthe05

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Welke glucosamine voor een hond met gewrichtsklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 10:25

Zoals de titel al zegt: Welke glucosamine geven jullie jullie hond tegen stramme spieren, gewrichtsklachten ed?

Situatie schets:
8,5jr kruising labrador x friese stabij. Erg levendig, gek op graven, apporteren en gek doen. Hij heeft scheve voorpoten. Omdat hij wat ouder word spelen we niet meer intensief met de bal, we laten hem zomers en in de winter(wanneer de temp normaal is) veel zwemmen om af te koelen ed. Vind hij geweldig. Laatst met de bal gespeeld en hij is 2w kreupel geweest. DA gaf aan om hem glucosamine te geven. Wij hebben zelf rimadyl in huis om hem zo nodig een tablet te geven. Maar ik wil eens kijken of die glucosamine meer baad heeft. Hij is nu niet meer kreupel, zo gek als een bejaarde deur! Ook als hij kreupel is wil hij nog spelen met de bal. Hij heeft, helaas door de onvoorziene woonsituatie, trappen moeten lopen tot 2,5jr geleden. Nu wonen we gelijkvloers en we willen er alles aan doen om hem zolang mogelijk bij ons te houden. Hij is verder nooit ziek, keihard voor zichzelf!

Ik ben al aan het speuren op internet maar zie door de bomen het bos niet meer.

Jullie tips?

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019


kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welke glucosamine voor een hond met gewrichtsklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:27

glucosamine van glucosamine.com :)

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Welke glucosamine voor een hond met gewrichtsklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:32

Behalve supplementen contact opnemen met een goede fysio (als je dat nog niet hebt). Zodat je zijn lichaam in optimale conditie kan houden. Eventueel aquatraining om zijn spieren goed stevig te houden. Dat vangt veel van de ''klappen'' rondom gewrichtsproblemen op.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi


Alenthe05

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Welke glucosamine voor een hond met gewrichtsklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 10:34

Thx voor de tips. Ik ga eens kijken bij die site.

@Kiwiwitje: hij zwemt veel, want dan kan hij wel de bal uit het water halen, wat hij helemaal fantastisch vind. Fysio ga ik naar op zoek!

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:35

Ik zou glucosamine met chondroïtine geven.
Aqua training is super, heeft mijn vorige hond ook gehad, dat zat in Vorstenbosch, topvrouw.
Welk merk nu goed is weet ik niet maar toen gaf ik van het kruidvat, huismerk.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 12-11-18 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

ChelseaAyLee

Berichten: 367
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Heelsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:35

Ik geef gewoon van de Kruidvat. De glucosamine en chondroïtine met msm. Die werkt net zo goed als het dure spul voor honden hoewel mensen zullen zeggen dat dat niet zo is. Heb de dure eerst gegeven en merk werkelijk geen verschil met die van de Kruidvat, die ik vaak haal als er een aanbieding is, en die dus echt een stuk goedkoper is. Ik gebruik het zelf ook en het heeft enorm verlichting gegeven in mijn schouder die chronisch zeer deed na een nare breuk. Merk aan de honden ook dat ze minder last hebben. Voor de dagen dat ze wel last hebben of we heel veel gedaan hebben geef ik ze novacam bij. Mijn ene hond heeft artrose in haar elleboog door een blessure en de andere is gewoon wat oud en had moeite met opstaan en opstarten

Ay Lee, Asha en Lilly mijn eigen mooie kudde'tje

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Welke glucosamine voor een hond met gewrichtsklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:38

Kan je van harte 4-cyte aanbevelen.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:40

Alenthe05 schreef:
Thx voor de tips. Ik ga eens kijken bij die site.

@Kiwiwitje: hij zwemt veel, want dan kan hij wel de bal uit het water halen, wat hij helemaal fantastisch vind. Fysio ga ik naar op zoek!

Zwemmen is altijd goed! Goed voor de spiertjes.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:42

ChelseaAyLee schreef:
Ik geef gewoon van de Kruidvat. De glucosamine en chondroïtine met msm. Die werkt net zo goed als het dure spul voor honden hoewel mensen zullen zeggen dat dat niet zo is. Heb de dure eerst gegeven en merk werkelijk geen verschil met die van de Kruidvat, die ik vaak haal als er een aanbieding is, en die dus echt een stuk goedkoper is. Ik gebruik het zelf ook en het heeft enorm verlichting gegeven in mijn schouder die chronisch zeer deed na een nare breuk. Merk aan de honden ook dat ze minder last hebben. Voor de dagen dat ze wel last hebben of we heel veel gedaan hebben geef ik ze novacam bij. Mijn ene hond heeft artrose in haar elleboog door een blessure en de andere is gewoon wat oud en had moeite met opstaan en opstarten



Yep! Deze geven wij idd ook! Op aanraden van onze fokker!

[o]

Alenthe05

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 10:43

Wauw wat een tips! Ik ga ze allemaal even bekijken!

Idd het zwemmen is goed, dan kan hij gewoon apporteren. Op het land remt hij zo lomp waardoor hij dan weer kreupel is.

@Chelseyaylee: hoeveel geef jij je hond daarvan? Kruidvat merk? Onze hond is 33 kg

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

ChelseaAyLee

Berichten: 367
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Heelsum

Re: Welke glucosamine voor een hond met gewrichtsklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:05

Ik geef gewoon 1 tablet, de ene hond is 26 kg en de andere 39. Merk niet dat de dosering veel verschil maakt tussen beiden, vandaar beide 1 ondanks gewichtverschil. Zou de jouwe dus ook gewoon 1 geven.

Ay Lee, Asha en Lilly mijn eigen mooie kudde'tje

Alenthe05

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Welke glucosamine voor een hond met gewrichtsklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 11:14

thx, ga ze straks gelijk halen. Werken deze niet kan ik altijd nog de andere halen.

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Welke glucosamine voor een hond met gewrichtsklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:42

Hier hele goede ervaring met flexadin advanced. Onze senior liep hier prima op...zodra ik stopte ( als ik nieuw was vergeten te bestellen merkte je dat gelijk...

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Welke glucosamine voor een hond met gewrichtsklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:30

Ik gaf eerst Pharmadog Glucopro maar daar bleef ze wat gevoelig op. Nu een tijdje Flexadin advanced en de gevoeligheid is weg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, YandexBot en 33 bezoekers