Japan in juni?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Japan in juni?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 11:09

Hoi,

Mijn vriend en ik willen graag 3 weken door Japan gaan reizen. Nu zag ik dat april en mei de beste maanden zijn, helaas gaat dit niet lukken i.v.m. mijn werk. Juni is regenseizoen zag ik, dat is nou net de maand dat ik wel kan -O-

Hoe erg is het regenseizoen in Japan? Hele vakantie in het water of valt het mee? We zijn ook tijdens het regenseizoen in Thailand en Indonesie geweest, dat viel eigenlijk reuze mee. Een uurtje of wat keiharde regen per dag, verder droog en warm. Als Japan ook zo is dan is juni prima voor ons..

Iemand hier ervaring?



Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Japan in juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:16

Wij zijn in september geweest, en dat was ook nat. 30 graden, enorm vochtig en elke dag een paar uur buien maar genoeg droge momenten. We hebben allebei een doorzichtige paraplu gekocht, en het heeft ons verder geen moment tegengehouden.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Japan in juni?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 19:31

Dank voor je reactie!

We willen heel graag afsluiten met een paar dagen zwembad / strand / niks doen :-) zou dat te doen zijn in het regenseizoen?

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Japan in juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:39

Als je zuidelijker zit, is er weer heel ander weer als in het midden of het noorden. Ik ben alleen in het midden geweest, dat zou ik je dus echt niet kunnen vertellen.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan in juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:56

Ik zou persoonlijk juni niet zo snel pakken, de Japanse zomers zijn echt - te - warm voor Europeanen. Enorm vochtig en enorm warm. Wellicht kun je beter de herfst pakken? :) Ik ga eigenlijk altijd in de herfst :)

Lynnepinny

Berichten: 2699
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Japan in juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:04

Herfst is inderdaad ideaal! Ik heb alle seizoenen in Japan wel meegemaakt en kan je ook vertellen dat de zomers niet te harden zijn := Lente is ook schitterend, maar dan is er ook wel extra toerisme.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 16:59

Het is juli geworden. Veel informatie ingewonnen, en het is een beetje een gok maar ik zit vast qua werk. Dus hopen op mooi weer :D

Hoe zijn jullie ervaringen met vooraf alles boeken versus alles daar ter plekke boeken? Het heeft onze voorkeur om alle hotels e.d. daar ter plekke te boeken, zodat we ook lekker flexibel zijn qua rondreizen.

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Japan in juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:28

https://m.japan-rail-pass.nl/mobile/?cu ... gKXpvD_BwE

Mijn zoon reist ieder jaar door Japan met rugzak. Deze pas vooraf bestellen, dat is een echte aanrader. Je kan hiermee
vrij door Japan reizen. Ook kan je hier pocket wifi bestellen. Hij plant alleen de eerste nacht en laat zich verder leiden door waar hij zin in heeft op die dag. Haha prachtig land.
Veel plezier

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Japan in juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:03

Je kunt over het algemeen prima boeken op de dag zelf, maar in Japan wordt het NIET gewaardeerd wanneer je aan de balie komt vragen of er nog plaats vrij is.
Altijd van tevoren boeken via online of telefoon, al is het een uur van tevoren.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 07:11

Nachtlampje schreef:
Je kunt over het algemeen prima boeken op de dag zelf, maar in Japan wordt het NIET gewaardeerd wanneer je aan de balie komt vragen of er nog plaats vrij is.
Altijd van tevoren boeken via online of telefoon, al is het een uur van tevoren.


Dit is inderdaad de grootste tip die ik je ook kan meegeven. Juli is qua weer nog misschien wel warmer dan juni, dus houd rekening met veel zweten en veeeeeeel hitte.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 18:29

Ah, fijn dat je het allemaal redelijk lastminute kan bepalen! En het is niet zo dat we per dag pas bedenken wat we willen, maar niet veel verder dan een paar dagen vooruit is heerlijk :D
Zo'n trailpass had ik over gelezen idd, gaan we in NL aanschaffen!

Courses schreef:
Nachtlampje schreef:
Je kunt over het algemeen prima boeken op de dag zelf, maar in Japan wordt het NIET gewaardeerd wanneer je aan de balie komt vragen of er nog plaats vrij is.
Altijd van tevoren boeken via online of telefoon, al is het een uur van tevoren.


Dit is inderdaad de grootste tip die ik je ook kan meegeven. Juli is qua weer nog misschien wel warmer dan juni, dus houd rekening met veel zweten en veeeeeeel hitte.


Qua temperaturen, waar moet ik dan aan denken? Ik lees overal zo tussen de 30 en 35 graden? We zijn in Indonesiƫ en Thailand geweest in de warme maanden en tijdens het regenseizoen, zou ik het daarmee kunnen vergelijken? Daar hebben we ook wel eens 35 tot 40 graden gehad en een megahoge luchtvochtigheid, moet zeggen dat ik daar niet heel veel moeite mee heb. Je moet je een beetje aanpassen qua activiteiten en het tempo waarop je dingen doet, maar ach daarvoor ben ik op vakantie :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joesje, Pippa13, Poety, Sewri, WithinYuuri en 82 bezoekers