[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:05

ApplePapple schreef:
Vandaag geschoren onder 150-200. Als er niet z’n frisse wind had gestaan was het gewoon 50 geworden.

Ik heb toevallig gister mijn amigo deken met disc sluiting binnen gekregen. Net ff gepast helaas was de deken te groot.
Maar ik vond de disc er erg plastic uit zien, voor mijn gevoel dat het snel kapot is. Daarbij heb je echt alleen maar klittenband. Vond het apart en denk niet dat het mijn ding is...

Even een vraagje, ik was aan het afzadelen en had de recuptex op mijn paard liggen. Toen begon het ineens kei hard te regenen. Heb toen wel snel een regendeken erover gedaan, maar goed als nog te laat en was de deken dus nat. Heb m nu binnen te drogen liggen.
Is dat heel erg? Bedoel er zit z’n magnetisch veld in, zou dat nu weg zijn of? Als ie In de was gaat wordt ie ook nat toch? Misschien domme vraag hoor, maar ben erg zuinig op mijn dure spulletjes :roll:


In de wasmachine wordt hij ook nat ;)


manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:07

rayoow schreef:
Ik was vandaag op zoek naar een 100 grams dekentje, nu hadden ze die niet maar zei mevrouw dat een fleece gevoerde regen deken overeenkomt met een 100 grams? Wat is jullie gedachte daar over. Heb nog nooit een fleece gevoerde deken gehad


Ik heb een 0 grams regendeken met fleecevoering en een echte 50grams regendeken. Die 50grams is aanzienlijk dikker en warmer.


rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:23

Lijkt me ook niet dat je een fleece gevoerde deken onder een 200 grams legt voor meer warmte. Dan heb je 2 waterdichte dekens op elkaar.. of ben ik nou zo dom?
Heb er nu wel 1 mee voor als de 0 grams net te koud is. Maar dus ook nog maar gewoon 100 grams onderdeken bestellen voor of onder de normale 0 grams of onder de 200 grams als het te koud wordt dan?

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:55

Mijn geschoren pony staat nu onder 100 gram, staat dag en nacht buiten. Vanaf volgende week gaat de temp omlaag ‘s nachts dus dan krijgt hij 200 op

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:20

Ik heb een 0 grams met fleece maar daar werd hij te koud onder en toen heb ik hem onder 100 gram gezet waar hij wel lekker warm onder was. Daar zit echt wel verschil in

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:22

xPearl schreef:
Ongeschoren, 100g met 0g hals. Staat overdag buiten en geen schuilmogelijkheid


Hier hetzelfde idd!

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:55

Ik kan de 100 grams onderdeken alleen in maat 100 vinden, dat past de ene wel. Voor de andere zou dat 5 cm te groot zijn -O-
En dus ool iets onder zijn dekens uitsteken die maat 95 zijn.

Jullie ergens nog een idee waar maat 95 en maat 100 te vinden zijn?
Dit is bij minihorseshop

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:01

Paardendrogist?
Hier nog dekenloos, maar wel n Horseware plus liner klaarliggen voor de pony,zodra hij geschoren is ( ook laatst bij de Paardendrogist besteld ;-) )

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:05

Ze zijn idd geschoren.
Ben alleen bang als ik een onderdeken voor de kleinsre haal, dat ik ook een nieuwe 200 moet halen gezien dat nu nog net past _O- menneer heeft een buikje gekregen.

Ga eens bij de paardendrogist kijken.

Edit, die zijn allemaal te groot, 95 en 100 cm ondermaat zoek ik

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:12

xJennifx schreef:
Iemand wel eens iets zoals dit meegemaakt??


Nee gelukkig niet, maar als het opzettelijk is gebeurt is het wel in en in triest. Wel alles goed met je paard?

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:14

Ik wil een Master deken kopen, 150 gram. Zien er goed uit. Ik had hier gelezen dat hij bij een aantal mensen toch niet echt mooi lag op de paarden...
Mijn paard heeft een normale tot lage halsaanzet, redelijk brede borst en schouders.
Verder is hij nog erg puppy :+
Wat denken jullie?
Afbeelding

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:18

Voor deken geen advies, maar wat een leuk paard! Heb je toevallig ook een foto van zn andere kant?

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:31

femkepien schreef:
Ik wil een Master deken kopen, 150 gram. Zien er goed uit. Ik had hier gelezen dat hij bij een aantal mensen toch niet echt mooi lag op de paarden...
Mijn paard heeft een normale tot lage halsaanzet, redelijk brede borst en schouders.
Verder is hij nog erg puppy :+
Wat denken jullie?
[ [url=m/oIuWJD.png]Afbeelding[/url] ]

Daar had ik ook naar gekeken.. Alleen die dekens zijn in, mn paard zn maat, al heel lang uitverkocht :')

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 01:24

Kiwi_ schreef:
Iemand al ervaring met de amigo met discsluiting? Is deze vergelijkbaar met de v-sluiting?


Mijn friese merrie staat er echt super onder. Heb hiervoor geen v sluiting gehad, maar voor haar wat lagere hals aanzet is het wel echt super. Het plastic is heel hard, maar wel buigzaam. Ik vind het heel stevig. Het enige is dat het klittenband is, dus als je paard hebt dat graag met zijn deken speelt, of bij een paard staat die graag met dekens speelt, zou ik daar wel voor oppassen.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:15

xJennifx schreef:
Vanmorgen paard zo achtergelaten met een nieuwe deken:


[ [url=m/STEQ6m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kom ik net aan op stal... Net geschoren paard (eergisteren) zonder deken en deken in de modder! Alle sluitingen zijn los gehaald dus iemand moet die deken hebben afgehaald. Hoe asociaal! Heeft hier nog flink geregend en hij heeft die deken niet voor niets op! Iemand wel eens iets zoals dit meegemaakt??


[ [url=m/O62cXB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje , schrikken! Misschien penny meisje die deken zielig vindt? :(

Never make eye contact with anyone while eating a banana

XladyX

Berichten: 1320
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:46

femkepien schreef:
Ik wil een Master deken kopen, 150 gram. Zien er goed uit. Ik had hier gelezen dat hij bij een aantal mensen toch niet echt mooi lag op de paarden...
Mijn paard heeft een normale tot lage halsaanzet, redelijk brede borst en schouders.
Verder is hij nog erg puppy :+
Wat denken jullie?
[ [url=m/oIuWJD.png]Afbeelding[/url] ]


Ik raad de master echt af.. heb het geprobeerd maar kreeg 'm echt niet passend op mijn paard. Trok erg bij de schoft en kreeg schuurplekken op de heupen, terwijl hij echt vrij veel dekens 'makkelijk' past. Daarnaast was het deken ook zo lek als een zeef. Ik heb het deken teruggestuurd en wel netjes geld terug gehad. Een stalgenootje heeft het deken nu ook maar ook daar ligt het deken niet fijn.


xJennifx schreef:
Vanmorgen paard zo achtergelaten met een nieuwe deken:


[ [url=m/STEQ6m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kom ik net aan op stal... Net geschoren paard (eergisteren) zonder deken en deken in de modder! Alle sluitingen zijn los gehaald dus iemand moet die deken hebben afgehaald. Hoe asociaal! Heeft hier nog flink geregend en hij heeft die deken niet voor niets op! Iemand wel eens iets zoals dit meegemaakt??


[ [url=m/O62cXB.jpg]Afbeelding[/url] ]


He wat balen! Weet je zeker dat paardlief zelf niet de houdini gespeeld heeft? Als het deken niet lekker past of trekt wil mijn paard 'm ook nog wel eens 'uittrekken' maar krijgt dan meestal een aantal sluitingen wel netjes los.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:49

manzano schreef:
rayoow schreef:
Ik was vandaag op zoek naar een 100 grams dekentje, nu hadden ze die niet maar zei mevrouw dat een fleece gevoerde regen deken overeenkomt met een 100 grams? Wat is jullie gedachte daar over. Heb nog nooit een fleece gevoerde deken gehad


Ik heb een 0 grams regendeken met fleecevoering en een echte 50grams regendeken. Die 50grams is aanzienlijk dikker en warmer.


Hier stond mijn merrie laatst koud onder een fleecegevoerde (mijn 100grams was helemaal nat) dus denk niet dat welke fleecegevoerde als 100 grams gezien kan worden. Denk dat het met name komt door een minder grote luchtlaag die je met een 100 grams natuurlijk wel hebt.

Femkepien: De Masterdeken raad ik ook af, vond het echt geen fijne pasvorm. Iemand op stal heeft hem gehouden maar hij zakt scheef, gaat voor steeds open..of te wel niets ;)

xJennifx: Bizar, de kruissingels los zou nog stom toeval kunnen zijn maar de gespen los.. Kunnen mensen er makkelijk bij vanaf de weg?

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:11

Faitherr schreef:
Is het een bekend probleem dat de losse hals aan de deken ‘omklapt’ waar die vast zit aan de deken? Dus dat de onderkant van de hals deken/het paard nat word? Ik heb het al bij 2 halsstukken gehad (bevestiging met musketons).



Dat heb ik met de amigo heavy

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:12

simongek schreef:
Faitherr schreef:
Is het een bekend probleem dat de losse hals aan de deken ‘omklapt’ waar die vast zit aan de deken? Dus dat de onderkant van de hals deken/het paard nat word? Ik heb het al bij 2 halsstukken gehad (bevestiging met musketons).



Dat heb ik met de amigo heavy


Ik herken dat ook inderdaad. Al denk ik dat mijn paard sowieso wel een halsmaatje groter kan gebruiken.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:15

Met mijn amigo heb ik dat ook altijd gehad, sinds ik de Rambo Duo heb is het een stuk minder door de klittenband sluiting aan de hals.


Lady

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:16

Ik gebruik Rambo Optimo’s...

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:19

En dan nog de deken nat van binnen? Ik heb het sinds de Rambo een stuk minder en eigenlijk nooit de deken echt nat.


Lady

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:22

De deken gelukkig (nog) niet. Wel het halsstuk en soms een klein gedeelte paard bovenop zijn nek.

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:36

Welk gedeelte klapt om?

"Een draver, is gaver" :D

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:44

Het stuk bovenop, tussen de 2 klittebandstrips


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iccc en 32 bezoekers