[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:59

MariekeTV: vind Splash echt knap <3 Fijn dat je niet meer hoeft te mesten nu! Alleen knuffelen is leuker haha. Luna haar staart is gelukkig normaal met anti klit ook goed bij te houden

Ellen: Mira heeft dus ook altijd wat last van haar darmen met gras enzo?

Spannend CP112, hoop echt dat het doorgaat, zou gaaf zijn!

Hier een dagje rust, kon gisteren niet meer rechtop staan ivm rug, beetje te lang voorover gebogen staan met de staart van Luna, en daarna natuurlijk de paddock nog gemest. Gelukkig na nacht slapen weer een stuk beter en trekt nu ook mooi verder bij.

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3


ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:08

Marieke opzich wel fijn dat je nu alleen nogmaar hoeft te knuffelen wordt straks afkikken als je alles weer kan en mag

Urosa ja dan denk ik nog niet eens dat het puur alleen het gras is want in het weideseizoen heeft ze ook gewoon vaste mest. Mira is erg gevoelig voor veranderingen. Dus op het moment dat ze naar ander vier over gaat of van gras naar ruwvoer of andersom heeft ze er last van. Op het moment dat ze hier tijdje opstaat is er niks aan de hand meer.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.
ღ Max - patchღ
ღ Steven - Jesper - Mira - Mira's Filim - Jack - Russel <3

Zerena

Berichten: 3877
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:45

Haha ja word weer hard werken dan ;)

Onlylienn

Berichten: 95
Geregistreerd: 05-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:55

Madam maar weer eens gevlochten, hopelijk blijft het zitten :=

En niks is leuker dan samen met je grote vriend staan!

Afbeelding

Kimley

Berichten: 9118
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:55

Wij hebben gister ook weer wat leuks gedaan :D

Afbeelding

Wat is het ineens weer koud en nat he? Brrr

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie


snowlove
Berichten: 106
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:13

Wat een prachtige Tinkers allemaal!! Ik meld me ook maar voor dit topic, ben sinds september trotse eigenaar van een 6 jarige Tinker ruin genaamd Flynn :D
Hij is beleerd maar mist een heleboel vertrouwen en gezien hij nog best jong is doen we alles rustig aan met hem.
Afbeelding
Afbeelding

Onlylienn

Berichten: 95
Geregistreerd: 05-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:35

Even bontekonte!


Afbeelding

Zerena

Berichten: 3877
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:02

Welkom snowlove.
Wat een knapperd is Flynn <3

snowlove
Berichten: 106
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:22

MariekeTV schreef:
Welkom snowlove.
Wat een knapperd is Flynn <3


Dankjewel! Ja hè, ben echt verliefd op hem haha

OleJon
Berichten: 2491
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:50

welkom snowlove is een beauty <3 komt hij uit ierland?
komen mooie kontjes voorbij :D
spring je wel vaker kim? :)
staan de paarden nog bij jullie in de wei? ze staan bij ons nog een paar uurtjes bij mijn zwager in de wei ons gras is nu op

Kimley

Berichten: 9118
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:56

Welkom snowlove!
Wat een knapperd heb je!

Olejon, Nee ik spring niet zo vaak haha! Mouse vond het prachtig van de week, bloed fanatiek! :')
Hier staan ze al een tijdje niet meer op het gras.. op! Ze staan hier in de paddock :D

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Zerena

Berichten: 3877
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:13

Olejon bij ons staan ze nog van 's morgens vroeg tot een uur of 8 Á 9 's avonds op de wei.
We hebben zelfs nog een heel stuk "vers" gras.

Nientsje

Berichten: 5242
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:28

Hee meiden, sorry voor de afwezigheid. Veel gebeurd de laatste tijd... Pake gaat nog steeds niet goed, mja dat zal niet heel lang duren.
Maar ik heb ook leuk nieuws.
Ik heb sinds een week een nieuwe vriend, sinds onze eerste date zijn we allebei smoorverliefd en we kunnen zo onwijs goed samen <3 T is zo'n lieverd!

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Danuah

Berichten: 450
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:03

Ik (Nadine) meld mij hier ook maar eens!

Nadat ik 10 oktober mijn 8 jarige merrie Danu-ah (aka Noedje) ik heb moeten laten slapen door die verschrikkelijke pssm, ben ik weer rustig opzoek gegaan naar een ‘nieuw’ paard.
Stiekem was ik al eerder aan het zoeken, omdat ik wist dat dit eraan zat te komen.
Ik wilde gewoon niét paardloos zijn, maar lekker gedachten kunnen verzetten en leuke dingen doen.
Noed blijft altijd de leukste, knapste en beste pony die ik me kon wensen. Het waren 8 fantastische jaren!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik zocht, reed en vloog naar/in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk. En heb vooral heel veel mensen een berichtje gestuurd op FB :+.

Uiteindelijk, via via ook in Engeland terecht gekomen. Ticket geboekt en gegaan!
En geloof me, je kijkt je ogen uit! Eigenlijk zal ik elk jaar een x bedrag apart moeten leggen om daar een paard vandaan te halen, want ohhhh wat loopt er veel moois!

Ik zocht een 2/3/4/5 jarige merrie of hengst, zonder blauw oog en bij bont geen overschot aan wit (beide niet mijn ding).

Nou, waar kom je dan mee ‘thuis’?

Een Blue Blagdon hengstveulen van afgelopen maart en een 5 jarige zwart bonte merrie!

Meet The Bash:

Afbeelding

Als alles goed gaat staat deze 20 november bij ons! Ik heb hem samen met mijn moeder gekocht (DIVA2 hier op Bokt).
De planning is om Bash hengst te laten. Die mag hier thuis het land op en lekker baby zijn!

Van de merrie helaas geen goede foto en voor haar moet ik nog wat langer geduld hebben.. januari gaat ze op transport.

Wij kunnen niet wachten!

Zerena

Berichten: 3877
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:18

Welkom Nadine!

Ik had Bash al voorbij zien komen op fb, vind het echt een prachtige jongen!! <3

Kimley

Berichten: 9118
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:25

Oh wauw dat veulen zag ik ook voorbij komen.. heeeel erg benieuwd hoe die uitgroeit <3
Wat jammer van je merrie :(:)
En welkom!

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

snowlove
Berichten: 106
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:24

OleJon schreef:
welkom snowlove is een beauty <3 komt hij uit ierland?
komen mooie kontjes voorbij :D
spring je wel vaker kim? :)
staan de paarden nog bij jullie in de wei? ze staan bij ons nog een paar uurtjes bij mijn zwager in de wei ons gras is nu op


Dankjewel! Ja hij is toen hij 3 was uit Ierland gekomen, vermoedelijk niet op de meest prettige manier getransporteerd want ook hier zit veel angst voor hem -O- .

Kimley schreef:
Welkom snowlove!
Wat een knapperd heb je!

Olejon, Nee ik spring niet zo vaak haha! Mouse vond het prachtig van de week, bloed fanatiek! :')
Hier staan ze al een tijdje niet meer op het gras.. op! Ze staan hier in de paddock :D


Ook dankjewel!!

Hier staan ze overdag nog vrijwel de hele dag op de wei, er moet wel bijgevoerd. maar dat zal met deze regen wel snel voorbij zijn, Flynn ploegt z'n landje al aardig om. Dus dan is het weer de paddock op.

Welkom Nadine! Wat naar van je merrie! Heel veel sterkte nog :(:)
Maar wat is Bash een knapperd <3

Nientsje

Berichten: 5242
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:25

Wauw wat een kneitergaaf veulen zeg!! <3 :~

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Danuah

Berichten: 450
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:06

Kimley schreef:
Oh wauw dat veulen zag ik ook voorbij komen.. heeeel erg benieuwd hoe die uitgroeit <3
Wat jammer van je merrie :(:)
En welkom!


snowlove schreef:
Welkom Nadine! Wat naar van je merrie! Heel veel sterkte nog :(:)
Maar wat is Bash een knapperd <3



MariekeTV schreef:
Welkom Nadine!

Ik had Bash al voorbij zien komen op fb, vind het echt een prachtige jongen!! <3


Nientsje schreef:
Wauw wat een kneitergaaf veulen zeg!! <3 :~



Dank dank dank!
Dit was van de zomer, in het echt is ‘ie uhh zacht gezegd slungelig. Gewoon lelijk eigenlijk, haha. Maar laat hem maar lelijk zijn, des te knapper is ‘ie als hij straks uitgegroeid is!
Zodra hij hier is en een beetje op z’n gemak is zal ik eens wat foto’s plaatsen.

Dit was hij toen ‘ie echt nog klein was, toverballetje!

Afbeelding

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:56

Nientsje schreef:
Wauw wat een kneitergaaf veulen zeg!! <3 :~

Helemaal mee eens!! Dit was een een ‘liefde op het eerste gezicht’ gevalletje. Geheel onlogisch in mijn geval want ik hou van chunky/rond. Bash is dat niet, die is groot en heeft mega lange benen.
Maar ondanks dat vond ik ‘m toch heel erg leuk.

Nog ‘n paar daagjes wachten en dan staat ie thuis

Volg het opgroeien van ons geweldige (tinker) hengstveulen SD The Bash en de ontwikkelingen rondom de prachtige merrie SD Woolly’s Girl: https://m.facebook.com/woollybash

Kimley

Berichten: 9118
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:28


Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:25

Long time no see allemaal. Gezellig, nieuwe mensen met tinkers (:

Sterkte met het verlies van Noed! Ik las je topic... prachtig veulen heb je nu.

Ik heb ook een fototopic aangemaakt gisteren, over de Havelte meeting.
[ITP] Zwart-bonte Carrera in Havelte

urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:38

Zal even de foto topics bekijken en reageren!

Danuah: wat verdrietig dat je afscheid hebt moeten nemen van je merrie, ze zal altijd wel een speciaal plekje in je hart houden :(:)
Maar wat gaaf dat je naar Engeland bent geweest en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten, hij heeft wel uitstraling en aparte kleur zeg! Ben heel benieuwd naar de merrie!

Nientsje: naar dat het nog steeds slechter gaat met je pake :(:) maar fijn dat er ook iets zoiets leuks in je leven is gekomen!

snowlove: welkom, en hij heeft een lieve uitstraling! Onze Luna komt ook uit Ierland, had ook wat trauma en 'verkeerd' gedrag, maar nu een super leuk dier aan!

Kimley: leuk zo'n sprongetje meepakken!

Luna vandaag hooi gebracht, we kopen tot de verhuizing zelf in. Zoek de verschillen, rechts is het door ons gekochte hooi en links wat ze voeren op stal..
Afbeelding

Dit weekend had ze zo'n last dat mijn zusje niet is gaan rijden. Vandaag was ik niet helemaal lekker dus besloten niet op te stappen. Morgen heb ik eigenlijk les dus ben benieuwd.

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

robbie88

Berichten: 2073
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:19

Hooi, ik vlieg hier weer even in, probeer goed bij te lezen, beetje drukke dagen gehad.
Urosa: dat is idd een goed verschil.. dat prutje in de kruiwagen krijgen die van mij ook niet.. brr
En supermooie fototopics, gaaf! Ik heb 25 nov een shoot met indy, ben heel benieuwd.. moet nog wel ff oefenen met jurken in de buurt van indy :p

Danuah: wat een stoer veulen. Heel veel geluk met hem

Hier vandaag weer eens op ch geweest, was mooi dichtbij en extra rondje oefenen kan geen kwaad.. klm ik thuis met een 1e plaats in de l2 dressuur.. rij nu langer en anders los, heel veel stap.. en het lijkt dus te werken. Ze ontspant heel langzaam. Puzzelstukjes vallen op de plek.

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1

Janine_B
Berichten: 50
Geregistreerd: 30-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:06

Hallo allemaal,
Ik lees al eventjes mee maar nu ik mijn eigen tinker heb zou ik graag mee willen kletsen!
Afbeelding

Afbeelding

Dit is dan Venttie, hij is 8 jaar oud zijn grootste hobby is eten, toen hij van de trailer kwam begon hij gelijk te eten van de dichtsbijzijnde graspol :P

(ps hij is eigenlijk van mijn moeder maar als ik thuis ben neem ik m over :j )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 7 bezoekers