Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 11:50

Ik wist niet hoe ik het in de titel moest passen of zetten maar ik bedoel ook echt iets wat realistisch is. Woon je bijvoorbeeld nu nog bij je ouders hoe en waar wil je gaan wonen of wil je binnen 5 of 10 jaar ergens anders wonen en wat voor verbetering wil je dan ten opzichte van hoe je nu leeft?

Wij wonen nu in een rijtjeshuis van 115m2 met 151m2 eigen grond (voortuin en achtertuin), het is een hele rustige wijk en aan het einde van de straat zit het hondenpark. We wonen op 10 minuten van een park/bos, 10 min. van een winkelgebied en 10 min van een strandje. We hebben met 2 personen 4 kamers.

Wat zouden we graag willen:
Hoewel we geen last van ze hebben lijkt het me heerlijk om geen buren te hebben.
Een garage of bijgebouw voor de werkspullen van mijn man
Ergens waar je naar buiten kijkt en denkt het is hier geweldig door bijvoorbeeld een mooie tuin, bos of weiland, maar niet aan het water
Niet verder dan 20 minuten van een winkelgebied
Het oppervlak mag kleiner zijn dan ons huidige huis
Niet modern qua uitstraling, eventueel van die houten balken vindt ik prachtig
Niet te duur desnoods elders in Nederland of wellicht in een ander land waar de zon wat vaker schijnt. Zodat je niet alleen werkt om je hypotheek te betalen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:02

Ik woon bij mijn ouders in een heel rustig dorp als in 700 inwoners, vrijstaand, heel groot bos/heide op 100 meter loop afstand (onze straat loopt uit op het bos), 3 buren waarvan 2 er van boerderijen zijn. Tuin heel groot en een schuur. Huis zelf is niet groot, waar wij dan wonen, maar aan de andere kant weer wel omdat oma in ons huis woont met een eigen woonkamer/keuken/badkamer/slaapkamer.

Klinkt denk ik voor vele perfect, is het ook, maar er is wel helemaal niks te beleven in het dorp. Dus ja :=

Edit: zou later wel een dikke villa willen maar even realistisch: zou wel dit huis van mijn ouders misschien willen later. Het dorp is niet zo leuk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37232
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:09

Bij vrije keuze? Ergens waar het echt rustig is, niet teveel verkeerslawaai, s nachts stil!!!!! bij voorkeur geen vliegtuigen, huisje hoeft niet groot als er maar bergruimte is. Bij voorkeur helemaal gelijkvloers, met garage of grote schuur, tuin graag niet groter dan 400/500m2 minder dan ik nu heb in ieder geval. Geen of zo min mogelijk buren rondom die dicht op je zitten. En graag geen continue klussers op gehoor afstand.

Fatsoenlijke hondenuitlaat/losloop gebied. Winkels op scootmobiel afstand idem huisarts/tandarts. Ziekenhuis binnen 20 km.

Kortom een prikkelarme stille omgeving, dat was het hier ooit maar door toegenomen verkeerslawaai (verdubbeld zo ongeveer, voor een ander weinig voor mij kost het mijn nachtrust). Die hondvriendelijk is

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:19

Wij hebben momenteel een huurhuis waarbij we tegen zó veel dingen aanlopen dat het helemaal niet moeilijk is om te bedenken wat mijn ideaalplaatje is.. :P

- Geen geluids- en geurhinder van de buren. Die buren mogen dus best op meer dan 100m afstand zijn
- Alles in huis dusdanig aan kunnen passen dat het naar smaak/wens is (is bij een koophuis al gauw natuurlijk)
- Vrijstaand huis met véél grond voor paarden en een flinke (moes)tuin.
- Huis wat niet té groot is (ik hou van knus en gezellig)
- Het liefst direct naast of in een bos.
- Op max 20 autominuten van een winkelgebied (net als TS idd)

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:20

Wij wonen in een koopwoning met z'n 2en met in totaal 4 slaapkamers en een voorzolder en verder een relatief klein tuintje.
In mijn ideale woning hebben we maar 2 of 3 slaapkamers en helemaal geen zolder, maar wel op een groter stuk grond zodat er ruimte is voor een moestuin en een sauna (en je dan ook in je blote kont in je tuin kunt lopen zonder dat je dat in het zicht van glurende buren doet).
We wonen nu vlakbij het station, dat zou van mij op zich iets verder weg mogen, en in een dorp met op loopafstand supermarkten/slager/goede bakker en drogisterijen, huisarts en apotheek etc.
Het dorp ligt aan het bos (Veluwezoom).
Ik zou wel buitenaf willen wonen, maar wel in nabije omgeving van een natuurgebied.
Voorzieningen als iig een supermarkt, slager en bakker ook graag enigszins makkelijk bereikbaar. Dat hoeft echt niet op loopafstand te blijven, maar wil ik wel binnen 10 autominuten kunnen bereiken.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:28

ergens waar het rustig is. Ik woon nu in het centrum van Den Haag waar ik heel erg veel overlast ervaar van mijn buurman. Ook zou ik een groter huis willen hebben Ik heb nu een klein huis van 38 vierkante meter waar ik heel veel geld voor betaal.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:35

Veel mensen vergeten wel als je achteraf woont je juist wel hinder ondervind van buren (ik hoor momenteel ook een tractor ronken en dat begint soms al om 7 uur ‘s ochtends) en geur... tja als de boeren het land voor en naast je huis gaan bemesten zal je op een hete zomerdag je raam toch echt dicht moeten gooien, en je was zou ik ook maar laten voor wat het is. Maar heb wel dit uitzicht haha :+

Afbeelding

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:01

Voor dat soort geluidsoverlast zou ik zo tekenen.. :j Liever 100x op een dag een tractor op 20m van mijn huis dan 24/7 de muziek van de buurvrouw mee kunnen zingen :P

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:13

Ik zou graag een tuin willen. Het huis zou niet echt groter hoeven zijn dan mijn huidige appartement. De tuin zou ook niet heel groot hoeven zijn, maar wel een echt gevoel van een tuin. Ik zie allerlei nieuwbouwwijken waar tussen de stenen en schuttingen alsnog maar een klein beetje groen is.
Ondanks dat ik hoop in de toekomst hier wel serieus naar te gaan zoeken, zal het niet eenvoudig zijn, ik kan niet makkelijk zoeken buiten de regio waar ik woon. Mijn werk en mijn ouders zijn hier en ik ben afhankelijk van fiets of ov en daar zit ik nu heel gunstig voor.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:39

Wij hebben op verschillende plekken gewoond en in verschillende soorten huizen.

We zoeken naar iets anders en wat we zouden willen is;

* Mooie groene omgeving
* Niet te groot huis, liefst met slapen en badkamer op de grond en logeerkamer voor zoonlief.
* Stuk grond voor de paarden en honden
* Grote schuur of schuren voor paarden, opslag en auto knutsel plaats voor mn man.

*Ik heb geen last van boeren. Daar al naast gewoond en het is niet te vergelijken met een drukke woonwijk. Tenzij je dat natuurlijk prettig vindt.
*Vraag je aan mij wat ik mooi vind, zou dat Z Limburg zijn of de grens over. Het platte en kale van Nederland in veel buitengebieden vind ik zelf niet mooi. Maar als het praktisch is, dat is dan nou eenmaal zo in Nederland.
*Qua bouwstijl vind ik wat zuidelijker landen ook erg smaakvol.
*Qua temperatuur zou Zuidelijker beter zijn voor mn reuma, maar voor nu nog geen optie.

Vanwege onze zoon en het werk, zijn we nu nog wat meer regio gebonden.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:47

Ik zou graag een appartement willen met een groot balkon. Een mooie badkamer met ligbad en aparte douche. Een leuke keuken met kookeiland.
En inderdaad rustig gelegen en geen lawaaierige buren.

Come over to the dark side, we have cookies!

mysa

Berichten: 10454
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:53

Ik woon fantastisch, maar heb nu alleen paddock thuis en wei 300m verderop. Had liever de wei ook thuis gehad maar weet tegelijk dat ik echt niet mag klagen.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:56

Wij (ik en vriend) wonen nu in een halfopen koophuis van ongeveer 150m² groot, aparte garage van 30m², met een tuin van ongeveer 1300m². We wonen in een rustige straat, weinig lawaai, maar wel niet op wandelafstand van een bos of natuurgebied. En dat mis ik wel...

Als ik kon kiezen:
- kleiner huis (110m²)
- grotere garage
- Tuin mag kleiner, als het huis in/naast natuurgebied ligt
- liefst in the middle of nowhere, omringt door bossen, weien, wandelgebied

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:01

Leuk om te lezen!
Aangezien wij volgend jaar willen verhuizen, zijn wij nu ook al bezig met bedenken wat we graag willen.

We hebben een groot zoekgebied, maar hebben wel een paar (realistische) eisen/wensen.

- Paarden komen aan huis, dus genoeg grond en moet voorzien zijn van stalling. Mag ook schuilstal zijn of toestemming om zelf te bouwen.
- Veel privacy. In ieder geval dus vrijstaand en een behoorlijk stukje van de buren af.
- Niet bij elektriciteitsmasten/draden, etc.
- Liefst dicht bij bos/heide.
- Afsluitbare garage voor onze auto's en motoren.
- Huis zelf hebben we nog niet zoveel eisen aan, liefst wat groter dan dat we nu hebben en veel licht. Mag nog wat aan te klussen zijn, liefst het "karkas" en dak in orde.

Verder vast nog wel meer, maar kan ik zo snel even niet verzinnen.

We hebben het geluk dat we een aardig "budget" hebben en dat onze wensen wel realistisch zijn. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:13

Ik zou het liefst ergens buitenaf in het groen wonen. Maar dat is helaas met ons budget een droom op deze plek in NL of daar in de buurt. Daarom hoop ik iedere keer de 10e van de maand dat we de staatsloterij winnen. En idd zo'n trekker vind ik niet onder geluidsoverlast vallen. Buren die hard de trap op en af gaan, of de voetbalvereniging hier aan het eind van de straat die weer eens een feestje hebben, wel.

Oja, en waar: provincie Utrecht (de bosrijke kant) of Gelderland :j
Laatst bijgewerkt door SusanH op 11-11-18 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:13

In Frankrijk. Ergens halverwege een heuvel met een stuk land erbij voor de paarden.
Klein huisje in die typische franse witte steen met blauwe luikjes aan de ramen. <3
Binnenin graag heel veel authentieke elementen.
Buren zijn welkom, maar wel liefst op min 300m afstand :+

Misschien ooit.... :j :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:20

Grappig dat iedereen van de stad zegt dat een trekker geen geluidsoverlast is. Wil er geen discussie over beginnen maar heb al heel vaak wakker gelegen van de boeren om me heen. Ik woon trouwens ook in Tilburg op kamers maar heb geen last van buren oid. Denk dat ik geluk heb :+ De stilte als de boeren niet aan t werk zijn is trouwens wel heerlijk en de vogeltjes.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:24

Ik zou heel graag vrijstaand gaan wonen, het liefst aan of tegen een natuurgebied/ bos.

Nu in een plattenlandsdorpje, alleen maar vlakke weilanden. En niet vrijstaand, gewoon rijtjeshuis.

Ach dromen mag, ooit kan ik het betalen hoop ik.

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:24

sureido schreef:
Grappig dat iedereen van de stad zegt dat een trekker geen geluidsoverlast is. Wil er geen discussie over beginnen maar heb al heel vaak wakker gelegen van de boeren om me heen. Ik woon trouwens ook in Tilburg op kamers maar heb geen last van buren oid. Denk dat ik geluk heb :+ De stilte als de boeren niet aan t werk zijn is trouwens wel heerlijk en de vogeltjes.


Grappig dat jij er meteen vanuit gaat dat mensen die een trekker geen overlast vinden uit de stad komen :P er zit nog een hele wereld tussen platteland en stad :j het is niet zo zwart wit. Wij gaan altijd op het platteland op vakantie. Daar lig ik nooit wakker van trekkers, hoeveel er ook rijden en hoe druk ze ook bezig zijn op het land. Ook slapen we geregeld bij mijn schoonouders die in een heel klein dorpje wonen, op gehoorsafstand van de akkers in de buurt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:27

Aan de bosrand met de paarden aan huis in de buurt van Utrecht.
Gaat dus niet gebeuren.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:33

Ben opgegroeid regio Utrecht, mijn droom was om op de Veluwe te wonen.

Dat is alvast gelukt :D
Wonen in een prachtig jaren 30 huis met aan het einde van de straat de bossen.

Toch hebben we nog wensen:
-huisje in het bos (wel open plek anders heb je geen of amper zonlicht)
-moet ook weer karakteristiek zijn (oude elementen)
- het liefst zie ik 's avonds de herten in onze tuin grazen
- rustige weg (wonen nu aan redelijk drukke laan)
-tuin op zuid of zuidwesten
-weer aparte keuken (hebben we nu ook en bevalt erg goed)

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:33

Wij wonen nu in duplex woning (huur, heel goedkoop) in een rustige stad met wel alle winkels in de buurt.
Wonen in een rustige buurt, supermarkt op loopafstand en park voor de deur.

Zijn nu rustig om ons heen aan het kijken naar een koopwoning (zelfde stad of omliggende dorpjes) een simpel rijtjes huisje die nog wat te klussen heeft. Bedoeling is om daar zo'n 5 jaar te wonen en dan een huis te kopen met een stuk grond voor de paarden. Of dit in Friesland, de Veluwe of toch emigreren word weten we nog niet. Er is eigenlijk niks wat ons hier zou houden en kwa ons werk kunnen we dit in het buiteland ook uitvoeren.
Ben dus heel benieuwd waar wij over zo'n 5 jaar zijn. Huis met eigen grond zijn we zeker van, de locatie zien we met de tijd wel.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:31

Wij wonen nu in een flat, sociale huur in noord-oost London. Zijn bezig met woningruil iets ten noorden van waar we nu wonen met een slaapkamer meer (we hebben nu 3 slaapkamers, wel heel groot, maar willen er graag 4) en een tuin. We wonen dan niet meer in London maar hebben nog wel goede trein verbinding (25 minuten) dus als mijn man een klant in London heeft kan hij er nog steeds snel zijn.
Het liefst zouden we op t platteland zitten, maar wel dichtbij London. Helaas is dat onbetaalbaar.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:41

Wij zijn langzaam naar een ander huis aan het kijken. Maar ons wensen lijstje past niet bij ons budget

Wij hebben nu een twee onder 1 kap.
In een dorp dicht hij Emmen.
Huis is 110m2, 3 slaapkamers, vrij ruime woonkamer. Kleine badkamer en een flisozolder.
Ruime bijkeuken.
500+m2 eigen grond en daaraan nog +/- 350m2 gemeente grond wat we gebruiken mogen. Ruime houten schuur in de achtertuin.
Uitzicht op een parkje met daar achter een natuurgebied.
Heerlijk huis maar met 3 kinderen en misschien een wens voor een 4e word het wat klein.

Wensen voor een nieuw huis.
Minimaal 110m2 woon oppervlakte.
Dichter naar Emmen toe.
Minimaal 4 slaapkamers
Liefst +/- 300m2 penseel oppervlakte.
Vrij ruime woonkamer.
Beetje groene omgeving (we zijn natuurlijk heel vrij wonen gewend)

En een beetje een nette woonwijk.
Maar met een budget van 1,5 ton is dat lastig te vinden.

Droom zou wezen een vrijstaande woning in Weerdinge of emmermeer maar dan moeten we toch met 2,5 ton of meer aan komen haha.
Dromen mag altijd toch


Opzich is het huis waar we wonen echt heel fijn. Rustig (verkeer zou zich wel aan het Verkeerslimiet mogen houden) veel landbouw gebied hou ik wel van. Huis wordt gewoon te klein voor ons gezin. Als het boven 1 slaapkamer groter was geweest waren we nooit opzoek gegaan naar wat anders.
Verbouwen hebben we aan gedacht maar winnen we weinig ruimte mee of we moeten echt groots verbouwen. Maar daar hangt een prijskaartje aan. En ik ben totaal geen klusser of iemand die van wonen in een tijdelijk klushuis houd haha
Laatst bijgewerkt door blokje op 11-11-18 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

<3 <3 <3 <3

Thioro

Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:42

Op het platteland, tussen weiland en bos, niet vlak aan een weg (en zeker geen drukke weg), buren niet te dichtbij en plaats voor paard aan huis, maar toch in de buurt van een dorp/stadje met winkels.

Mijn vorige huis was bijna perfect, enkel geen grond voor paard aan huis maar m'n buren waren koeien en hertjes.

Huidig huis voldoet iets minder maar is ook in de richting. Momenteel op zoek naar een andere woning, liefst dus weer iets vrijstaand 'afgelegen'.
Paard aan huis is voor later als ik groot ben en een boerderijtje koop. Nu eerst gewoon een huis vinden :P .

Wat lawaai betreft, ik ben opgegroeid in de stad en kon (en kan nog steeds) door verkeer, sirenes, treinen en vliegtuigen door slapen.
Op het platteland slaap ik ook door, ook als de boeren tot laat in de nacht de oogsten binnenhalen.
Maar ik kan wel wakker liggen van de keffer paar huizen verder of me ergeren aan luidruchtige buren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 63 bezoekers