Puppy veel braken en diarree

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Puppy veel braken en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 02:33

Beste bokkers,

Misschien is er op dit tijdstip nog iemand wakker die mij advies kan geven.. We hebben een puppy van intussen 11.5 wk in huis die sinds de laatste avondwandeling (23 u) en nu meerdere keren diarree heeft gehad en intussen 6 keer heeft overgegeven. Sinds wij hem in huis hebben heeft hij dit nog niet één keer gehad. Is het raadzaam (en überhaupt mogelijk, ik neem aan van wel??) om hier op dit tijdstip accuut de dierenarts voor te bellen of kunnen wij dit afwachten tot morgenochtend? Ik heb hem geprobeerd wat te laten drinken, tot nu toe wilt hij dit niet. Normaal heeft hij 's nachts ook geen water tot zijn beschikking, misschien heeft het daar mee te maken. Het is ons eerste hondje dus wij hebben hier verder geen ervaring mee qua hoe te handelen. Het enige wat er vandaag anders is is dat hij een paar kleine nieuwe beloningssnoepjes heeft gehad, ik kan me haast niet voorstellen dat dit iets met elkaar te maken heeft. Verder zou ik niks kunnen bedenken waar het vandaan zou kunnen komen. Hij oogt verder niet echt anders dan anders, niet suf of lusteloos oid. Ik hoop dat er iemand is met advies om de nacht door te kunnen komen!


Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Puppy veel braken en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 02:42

Als hij echt blijft spugen en diarree houdt zou ik wel een dierenarts bellen. Helemaal met zo’n kleintje, dat droogt uit voor je er erg in hebt.
Er zijn altijd dienstdoende dierenartsen die je kunt bellen. Zij zullen dan telefonisch even aan je vragen hoe en wat, en beoordelen of je moet komen of niet.

Hou het goed in de gaten hoor, op het moment dat ze lusteloos en slap worden zijn ze vaak al verder heen dan je denkt :(:)


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 02:45

Jeetje lastig en zo sneu voor jullie pup! Hij jullie pup wel gewoon ingeënt volgens schema?
Het zou best kunnen dat hij ongezien iets vies gegeten heeft.

Mijn labrador heeft een keer konijnenkeutels op (zitten hier veel wilde konijnen) en was daar echt een dag ziek van. Mijn labrador is net een jaar geworden en al zeker een keer of 3 gehad dat hij een dag moest overgeven.
En als pup een paar keer diarree gehad, maar nooit diarree en overgeven tegelijk. Dan moet je wel uitkijken voor uitdroging.
Als hij hier een dagje niet lekker was en over moest geven, dan wilde hij ook echt niet drinken.
Ook witte rijst gekookt en dat rijstwater af laten koelen en gegeven … maar dat wilde hij ook niet.

Hier lukte het door een brokje in zijn drinkbak te laten vallen. Toen pakte hij het en begon hij daarna een beetje te drinken.

Ik vind het lastig … is hij verder wel alert? Die kleintjes drogen wel snel uit, helemaal als ze overgeven en diarree tegelijk hebben. Voor advies kun je altijd bellen naar het spoednummer. Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik zou moeten doen. Dan is advies van de DA toch wel fijn.

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 03:04

Ik ga mee met bovenstaand.
Ik zou zeker een DA/kliniek bellen! ; vaak geven ze ook telefonisch advies en stellen belangrijke vragen.

Die kleintjes kunnen snel erg achteruit gaan; braken EN diarree kan dan snel tot uitdroging leiden.

En doe haar ff temperaturen (rectaal uiteraard), daar gaan ze naar vragen!

Is ze wel goed geënt?

Dingen als Parvo geven ook dit soort klachten en dan is spoed echt geboden.

Ook kan een DA een spuit geven met anti-misselijkheidsmiddel; vrij snel stopt het braken dan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 07:24

Dit kan idd echt van alles zijn, van giardia tot parvo of misschien iets onschuldigs. Hier mag je absoluut wel een spoedarts voor bellen.

Je hebt hem nog maar pas. Heb je al contact gehad met de fokker? Misschien vertonen nestgenootjes hetzelfde?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Puppy veel braken en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 07:30

Dit is bij een pup altijd spoed als het uit het niets zo enorm heftig is!! Puppen zijn zo uitgedroogd

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Puppy veel braken en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 08:08

Hoe is het gegaan TS?

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Puppy veel braken en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 08:17

Wat naar! :(:) Ik was met zo'n kleintje wel naar een DA gegaan. Wat heb je uiteindelijk gedaan? Gaat het nu beter?

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 08:31

dierenfan schreef:
Dit is bij een pup altijd spoed als het uit het niets zo enorm heftig is!! Puppen zijn zo uitgedroogd


Dit klopt helemaal.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

_xManadisx_

Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Puppy veel braken en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 08:45

In het vervolg hierbij altijd bellen. Diarree en braken bij een pup laat ik áltijd komen in de spoed, zeker bij een pup. Een verstopping is namelijk nooit uit te sluiten.

Zit er bloed bij de ontlasting?
Parvo verwacht ik niet, al is dat zeker niet op enting uit te sluiten. Reguliere entschema beschermt regelmatig niet genoeg. Alleen op titer weet je zeker dat ze goed geënt zijn. Veel honden in nederland zijn niet beschermd ondanks de entingen.

schoentje ?

_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 10:42

Ik heb inderdaad gebeld vannacht en ze wilde hem toch wel even zien. Hij heeft een prikje gehad tegen de misselijkheid en als hij daar doorheen komt moeten we terugkomen. Sindsdien heeft hij niet meer gebraakt, alleen 1 keer diarree gehad. Tot nu toe wil hij niet eten, wel net flink gedronken. Hij is nu wel meer lusteloos dan gisteren intussen, dus we houden hem goed in de gaten! Ohja hij is uiteraard gewoon ingeënt.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:46

Zou gewoon weer bellen.

Heeft hij ook iets tegen de diarree gehad?

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:47

Maagdarminfectie? Dat koste mijn hondje 3 weken geleden bijna haar leven.

Doe je pup even tempen en leg het lekker met een kruikje in het mandje.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:46

_Nancy_ schreef:
Ik heb inderdaad gebeld vannacht en ze wilde hem toch wel even zien. Hij heeft een prikje gehad tegen de misselijkheid en als hij daar doorheen komt moeten we terugkomen. Sindsdien heeft hij niet meer gebraakt, alleen 1 keer diarree gehad. Tot nu toe wil hij niet eten, wel net flink gedronken. Hij is nu wel meer lusteloos dan gisteren intussen, dus we houden hem goed in de gaten! Ohja hij is uiteraard gewoon ingeënt.

Heeft hij bij dat laatste rondje iets opgegeten?? Pups vreten alles op die leeftijd dus heel goed in de gaten houden. Ik zou nu weer bellen, nog steeds niet eten en lustelozer dan gister is alarmfase 1 bij puppy's

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Puppy veel braken en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:08

De volgende keer wat ontlasting meenemen om te controleren! Het liefst van meerdere dagen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy veel braken en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:10

Overleg ook even met de DA over het ontwormen. Hij kan heel goed wormpjes hebben.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:14

Wij hebben ook vanalles met onze pup gehad. Oorzaak alles opeten van de grond.

Dus gewoon in de gaten houden. Maar ik denk dat ze iets niet heeft kunnen verdragen wat op de grond heeft gelegen.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:49

Nancy, hoe gaat het met je puppy inmiddels? Hoop dat het inmiddels beter gaat....

_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 00:16

Horsy83 schreef:
Wij hebben ook vanalles met onze pup gehad. Oorzaak alles opeten van de grond.

Dus gewoon in de gaten houden. Maar ik denk dat ze iets niet heeft kunnen verdragen wat op de grond heeft gelegen.
Ik denk het ook!

Ja, het gaat zeker beter. Vanmiddag nog even contact gehad met de DA en zij vonden het niet verontsrustend dat hij wat suf was ivm dat het overgeven veel energie kost. Hij is inmiddels weer net zo levendig en ondeugend als we hem kennen. Begon vanmiddag uit zichzelf weer wat te eten en te drinken nadat we hem wat brokjes uit de hand hadden gegeven en eten en drinken dichtbij hadden gezet. Zijn ontlasting is nog wat slap, maar dit kost denk ik een paar dagen voor het weer zoals gewoonlijks is.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Puppy veel braken en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:18

O fijn! Wel nog goed in de gaten houden. Tuurlijk duurt het nog even voor de ontlasting weer helemaal goed is.

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:19

Zou goed giardia kunnen zijn..

Avalanche

Berichten: 15914
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Puppy veel braken en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:24

Klinkt goed, hou het wel ff in de gaten, giardia was ook het eerste wat bij mij opkwam. Maar dan verwacht ik niet dat hij zo snel opknapt eigenlijk. Als het weer achteruit gaat, ontlasting meenemen.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Puppy veel braken en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:31

Mijn hond had dit ook als pup, en dat was inderdaad giardia.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Anoukjuuuhh, Eleadoras, Esplen, IASCrawler, jadeken, nafkedemi, Traiectum en 186 bezoekers