Paardenmarkt Hedel 2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SaraViavia

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:45

Iemand maandag Lottum?

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22


LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:51

Dacht er net over na, ben toevallig wel vrij.
Ik gok dat een vanuit ons weer veulens meegaan of haflingers jong of oud dus als iemand nog wat zoekt? :)

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:59

ik zou ook wel willen gaan.. ben nog nooit naar zoiets geweest en Lottum is enigzins in de buurt.

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:36

Nopes ga ik nooit heen. Te snel op elkaar niet makkelijk met kinderen oppas

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:00

Aanwezig!

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:04

Ik ga ook naar lottum. Maar niet zo vroeg als hedel

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:39

Na aanleiding van de filmpjes die rondgaan hier de andere kant van het verhaal.


Verklaring:


Stal Scheerhoorn herkent zich niet in de berichten die onlangs op Facebook zijn verschenen met betrekking tot de toestand van twee door ons op de paardenmarkt te Hedel verkochte paarden, een Fries en een pony. De niet nader bij naam te noemen koper heeft berichten met beeldmateriaal op Facebook geplaatst waaruit zou moeten blijken dat er door ons (ernstig) zieke paarden zouden zijn verkocht, voor bovendien een te hoge prijs. Die informatie is onjuist. Wij zijn bij de verkoop van paarden, schapen en ezels altijd eerlijk over de leeftijd en toestand van het betreffende dier. Dat zijn wij in dit geval ook geweest. De koper heeft ook de mogelijkheid gekregen om de paarden te onderzoeken, maar dat bleek niet nodig te zijn.

Wij zien ons genoodzaakt om met deze verklaring te komen omdat de kopers van de Fries en pony voor eigen gewin ons in een kwaaddaglicht proberen te zetten. Wij kunnen daar geen andere redenen voor verzinnen dan het verkrijgen van aandacht en donaties voor de dierenopvang. Dat is op zich een nobel streven, maar in dit geval wordt onze naam ten onrechte beschadigd en dat kunnen we niet laten gebeuren.

Als u benieuwd bent hoe Stal Scheerhoorn met dieren omgaat, dan bent u altijd welkom om eens een kijkje te komen nemen. Dan kunt u met eigen ogen zien dat wij altijd het beste voor hebben met onze dieren.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:56

Sterkte voor deze stal.
Ik kwam idd de eerste bedelacties ook alweer tegen.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:24

Er zijn volgens mij altijd 3 kanten aan een verhaal als dit. Het verhaal van de ene en het verhaal van de andere en als derde de werkelijke toedracht.
Ten eerste vond ik het nogal naïef om 2 paarden rechtstreeks van een markt tussen een stel oude en kwetsbare dieren te zetten waarbij ze ook nog in contact met elkaar kwamen. Maar dat je 2 van die oude beestjes een mooie oude dag gunt vind ik ook wel weer heel mooi.

Dat alle paarden bij handelaren op de markt slecht behandeld worden is ook niet waar. Probleem is vaak dat de paarden vaak (bij grotere handelaren) een dag van tevoren verzameld worden. Soms rechtstreeks van de klei, soms zo bij de moeder weg en soms uit eigen weides. Dat ze daarom niet allemaal even tam mee lopen aan een touwtje is logisch. En dat ze daarom soms zo tekeer gaan of uitglijden zal thuis inderdaad niet anders gelopen zijn.

Maar..... uit de verklaring hierboven begrijp ik dat de pony en de Fries bij dezelfde handelaar vandaan kwamen. En ze hebben beiden droes. Dan moet de handelaar dat geweten hebben. Die zijn ook niet achterlijk. Dan snap ik dus niet dat je zulke paarden op de markt brengt. Dat vind ik niet oké.

Verder vindt ik paardenmarkt in de huidige opzet niet meer van deze tijd. De markten zijn zoveel drukker dan vroeger en de feesten er omheen zoveel langer en luider dat het niet meer past. Ik zou er voor willen pleiten de Kermis en de warenmarkt apart te houden van de paardenmarkt. En dan een apart terrein voor de paarden met een monsterbaan, centrale water en voerplek. En dan direct naast het paarden gedeelte het parkeerterrein voor vrachtrijders en trailers. Ben je ook meteen van het gesleep met die beesten door de mensenmassa af.

Tot slot zouden ze die slacht transporten naar zuid Europa moeten verbieden. Paarden slachten oké, m aar bespaar ze die lange stressvolle reis.

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:35

De pony in de desbetreffende videos was mijn oude verzorgpony genaamd Cherry. Ik schrok me werkelijkwaar dood toen ik dit filmpje zag. Ik ben al 6jaar opzoek naar haar. Ze was verkocht naar een zorgboerderij met de afspraak dat ze haar terug zouden doen als ze van plan waren om haar weer te verkopen. Uiteindelijk was ze toch verkocht naar een meisje van 4 als wandelpony. Jullie kunnen vast begrijpen hoe verdrietig ik nu ben als ik dit zo zie.. heb contact gehad met de opvang waar ze nu staat en het gaat dramatisch slecht, dat ik helaas ook niet meer langs kan komen..
Afbeelding

Quinto


SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 07:29

Niet meer langs kunnen komen lijkt me overdreven, zou vast wel kunnen als ze dadelijk opgeknapt zijn, vraag me wel af hoe ze zo zeker weten dat het droes zou zijn want swab uitslag duurde bij die van mij toch wel iets langer als bij hun.

kerstmuts

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:32

Bz las het op internet helaas maar verkocht is verkocht en lees dat het je verzorgp was, dan helemaal is verkocht is verkocht

Niet langs komen lekker overdreven waarom zou dit niet mogen? Omdat het denk allemaal wel meevalt !!
En huj dadelijk ineens de reddende engels zijn als het beter gaat!
Goed voor de donaties!!

NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:38

Er werden uberhaupt op Facebook al inzamelingsacties gehouden voor de gekochte “zieke” paarden die bij Hedel vandaan kwamen. Bizar.

Luna2006

Berichten: 3158
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:39

Zijn ze ook el echt 100% zeker van droes? Niet gewoon een "stunt" om proberen de paardenmarkt te sluiten??
Genoeg mensen die paardenmarkten gebruiken om donaties binnen te krijgen en zielige verhaaltjes aan hun ponys te kunnen hangen om er dan veel geld voor te krijgen....

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:42

De manier waarop dit zich allemaal heeft afgespeeld is heel triest.
De man heeft de pony en het paard gekocht, hij wist wat de gebreken waren maar wilde ze toch kopen. Prima maar achteraf blijkt er een heel gezeik achter vandaan te komen. Meneer is thuis en er word gelijk een camera erbij gepakt, het paard en de pony word gefilmd en meteen word laten zien ‘hoe slecht ze eraan toe zijn’. Zodat de volgers dat zien. Ook word de verkoper van de paarden zwart gemaakt. Deze man is altijd bezig met de paarden en zorgt ervoor dat de paarden goed verzorgt worden. Als er wat met de paarden is, worden ze altijd nagekeken door de dierenarts.
Nu zegt de koper van de paarden dat ze droes hebben, de pony heeft inderdaad 4 weken geleden droes gehad. Ze zou toen mee worden genomen naar Zuidlaren. Dat heeft de verkoper niet gedaan omdat hij droes had. Nu het weer over is kon hij mee naar de markt in hedel. Zoals iedereen weet worden de paarden voordat ze de markt op gaan eerst nagekeken. Dus hij had op dat moment, voor dat hij de markt in hedel op is gegaan geen droes.
Misschien is het beter, Norma. Dat jij met ons komt praten in plaats van alles op Facebook zetten. Dat lijkt me een stuk volwassener.

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:53

En de ponys kosten samen 900 niet 1250
Overigens is deze soap gewoon nu op facebook te volgen ( ik wist er al wat meer van maar nu is het ook openbaar dus kan ik het hier wel delen)

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:58

Maar als een paard droes heeft gehad dan kan ie het toch niet opnieuw krijgen? Ik vraag dit omdat ik het verhaal gewoon wat feitelijker probeer te krijgen.

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:01

Klopt maar zoals je verhaal leest hebben ze dit gehad en heeft de handelaar ze daarom niet meegenomen naar zuidlaren dat is 4 /5 weken geleden?

Dus ja het kan dat inderdaad de test nu nog positief is.
Maar heb nog geen filmpjes voorbij zien komen met een pony met droes
Ze filmen alles behalve de ponys die nu schijnbaar doodziek zijn!!
Ben dan een held en film het

En ze wisten dat ze droes hadden gehad ( of hun zeggen nog hebben na aankoop)
Waarom gooi je ze dan in stal langs andere paarde ?

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:11

Ja dat ze dan nog positief testen dat geloof ik wel ja. En dat direct tussen de andere paarden zetten snap ik ook niet. Vooral niet met al die oudjes die daar staan. En het is inderdaad wel apart dat er nu geen foto's worden geplaatst van de droes.

Noem me naïef maar aan de andere kant geloof ik ook niet dat ze alleen maar dieren hebben voor de donaties. Net zo min dat ik geloof dat alle handelaren slecht zijn. Ik heb zelf jaren gereden bij een handelaar en een hele goede vriend van me was handelaar. Die is helaas veel te vroeg overleden.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:17

bzquinto schreef:
De pony in de desbetreffende videos was mijn oude verzorgpony genaamd Cherry. Ik schrok me werkelijkwaar dood toen ik dit filmpje zag. Ik ben al 6jaar opzoek naar haar. Ze was verkocht naar een zorgboerderij met de afspraak dat ze haar terug zouden doen als ze van plan waren om haar weer te verkopen. Uiteindelijk was ze toch verkocht naar een meisje van 4 als wandelpony. Jullie kunnen vast begrijpen hoe verdrietig ik nu ben als ik dit zo zie.. heb contact gehad met de opvang waar ze nu staat en het gaat dramatisch slecht, dat ik helaas ook niet meer langs kan komen..
[ [url=m/WYZkeb.png]Afbeelding[/url] ]

Vervelend voor je. Maar je weet nu in ieder geval waar de pony is en misschien dat je er over een week of wat alsnog een keertje heen kunt.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:29

Luna2006 schreef:
Zijn ze ook el echt 100% zeker van droes? Niet gewoon een "stunt" om proberen de paardenmarkt te sluiten??
Genoeg mensen die paardenmarkten gebruiken om donaties binnen te krijgen en zielige verhaaltjes aan hun ponys te kunnen hangen om er dan veel geld voor te krijgen....


Het verhaal klopt in ieder geval niet. ‘Uitslag van de droes is binnen’ staat er op Facebook. Uit ervaring weet ik dat dat niet zo snel kan. Dit is dus geen officiële swab geweest. En als een dierenarts het vaststelt dan hoef je niet op een uitslag te wachten, die stelt meteen vast dat hij denkt dat het droes is.

Daarbij vinden ze de pony’s er al meteen ziek uitzien, maar worden ze wel tussen de rest van de veestapel gezet. Dat is op zijn minst naïef.
Als iemand dan reageert op het droes verhaal met ‘ hopelijk hebben jullie ze meteen quarantaine gezet’. Reageert hij met ‘we zijn heus niet dom’ :')

uiltje001
Berichten: 646
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:19

De handelaar had beter moeten weten! Droes is je verantwoordelijkheid nemen en heeft hij duidelijk niet gedaan.

Testen kunnen binnen 24 uur de uitslag van binnen zijn, kost alleen wat meer.

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:20

heb het bloedonderzoek en verklaring van de dierenarts gezien van de pony. Heb hier een foto van gekregen. Hier staat in dat ze Droes heeft. Ik weet niet wat ik moet geloven. Er is mij serieus verteld dat ze waarschijnlijk nog maar een maand te leven heeft? Vanwege haar benen en hoeven.

Quinto

Dustinlover

Berichten: 8741
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:31

Als ze nog maar een maand heeft en zoveel pijn enzovoort heeft wees dan zo goed en laat ze inslapen maar nee daar komt straks een verhaal dat hun voor een wonder hebben gezorgd..

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:32

Ja daarom vind ik t dus een vreemd verhaal. Ben al zolang opzoek naar haar. Wil gewoon een keer langsgaan.

Quinto


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers