Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 08:44

Voor de stallen heb ik een behoorlijk stuk aan uitloop maar die mag ik van de gemeente niet gebruiken vanwege milieu (hartje van een stad en de stallen is beton gestort). Nu heb ik de stal sinds kort in medebeheer en heb ik mijn eigen paarden 24 7 in weide staan maar meer in buitengebied. Nu wil ik dit zoveel mogelijk ook gaan realiseren in hartje stad. Omdat er tegenwoordig gelukkig meer vraag naar is maar ook omdat het gewoon beter is! Paarden zijn niet meer welkom daar heb ik besloten daar is de ruimte gewoon niet geschikt voor maar kleinere ponys ala fallabella en Shetlander maat zou goed kunnen met uitloop. Nu wil de gemeente het liever niet omdat rondom gewoon woningen zitten het is echt een plek waar je geen stal verwacht maar ook wel weer een leuke plek zo. Hoe zouden we dit kunnen oplossen? Alleen maar met beton storten? Of zou ik nog wat anders ( al dan tijdelijk) kunnen plaatsen? Als ze in stro stal kunnen plassen doen ze dit toch niet gauw in hun uitloop op het harde? Het moet niet gaan stinken zelf denk ik bijna dat ik niet onder beton uitkom maar misschien hebben jullie een goed idee!?


Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:04

Als je midden in de stad paarden zet gaat dat sowieso stinken en ga je gezeik krijgen met de omwonenden.
Die kleintjes stinken net zo hard als de grote.
Succes ;)

create your own sunshine


tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:47

Gemeente wil dus al niet, 1 klacht en je hangt, ongeacht of die terecht is of niet.
Niet in investeren, zoek een plek waar je wel mag en kan wat je wil.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Donkey366
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:20

Ik zou ook niet in hartje stad willen zitten met m’n dieren. Hoe is dat voor jouw paarden?
Mijn ouders hebben een stukje verder op buren die mini Shetlanders hebben staan. En dat ruik je echt in de zomer. Ondanks dat het aan de rand van het dorp / bebouwde kom is.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:26

Midden in de stad, garantie voor dierenleed want iedereen vind die kleintjes o zo schattig dus voeren maar. Waarom zou je dit dieren aan willen doen of is er soms 24 uur toezicht, dacht het niet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Floko

Berichten: 405
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:34

Naar mijn idee stinkt het juist minder als het vocht weg kan i.p.v. dat het ligt te ‘dampen’. En anders iets van koeroosters op het zachte?

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 17:03

Mijn paarden staan in buitengebied 24/7 op land met schuilstal maar ik heb deze stal erbij nieuw in mede- beheer en niemand kan erbij het is geheel afgesloten midden tussen woningen met eigen deur. Ik heb besloten dat er geen paarden meer mogen komen daar is het gewoon te klein voor en ik probeer, ook al is het midden in de stad, het zo fijn mogelijk te maken voor de pony's. Nu is er voor kleinere pony's wel genoeg ruimte maar dan moet wel de uitloop geregeld kunnen worden. Nu staat alles bijna leeg alleen een paar ponys dan overdag die los lopen maar het mag eigenlijk niet en als ze komen checken dan gaan ze klagen oover de urine.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 17:04

060606 schreef:
Mijn paarden staan in buitengebied 24/7 op land met schuilstal maar ik heb deze stal erbij nieuw in mede- beheer en niemand kan erbij het is geheel afgesloten midden tussen woningen met eigen deur dus niemand die kan voeren het is nog veiliger dan welke stal dan ook haha iets unieks mmaar er moet wel wat veranderen voor welzijn paarden. Ik heb besloten dat er geen paarden meer mogen komen daar is het gewoon te klein voor en ik probeer, ook al is het midden in de stad, het zo fijn mogelijk te maken voor de pony's. Nu is er voor kleinere pony's wel genoeg ruimte maar dan moet wel de uitloop geregeld kunnen worden. Nu staat alles bijna leeg alleen een paar ponys dan overdag die los lopen maar het mag eigenlijk niet en als ze komen checken dan gaan ze klagen oover de urine.

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:11

In geen enkele stad (en ook niet in de meeste dorpen binnen de bebouwde kom) is er de mogelijkheid tot een bestemming (vastgelegd in het bestemmingsplan) waarbij er paarden of ander vee gehouden mag worden. Wat je ook doet qua ondergrond, als het bestemmingsplan dieren houden niet toestaat, ben je illegaal bezig. Of er geklaagd wordt of niet.
Je mag nergens hartje stad vee/nutsdieren/paarden houden - ook niet in jouw gemeente, want dat geef je zelf al aan. Waarom zou je het dan willen doen?

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 17:59

Ibbel schreef:
In geen enkele stad (en ook niet in de meeste dorpen binnen de bebouwde kom) is er de mogelijkheid tot een bestemming (vastgelegd in het bestemmingsplan) waarbij er paarden of ander vee gehouden mag worden. Wat je ook doet qua ondergrond, als het bestemmingsplan dieren houden niet toestaat, ben je illegaal bezig. Of er geklaagd wordt of niet.
Je mag nergens hartje stad vee/nutsdieren/paarden houden - ook niet in jouw gemeente, want dat geef je zelf al aan. Waarom zou je het dan willen doen?


Omdat dit al zolang bestaat en omdat het gekocht is mag het blijven anders vraag ik het toch niet vanwege urine. Zoals ik zeg stallen mogen omdat er beton gestort is maar alles wat verder tegels is mag niet. Dit is een uniek stuk en daarom willen we er nog wel iets van maken. Er mogen ook maar een max aantal aan paarden staan bijvoorbeeld.Gemeente en politie heeft wel is eerder op de stoep gestaan hoor want er word altijd wel is geklaagd door 1 buur maar dat is inmiddels allemaal geregeld denk maar niet dat je dit stiekem kan doen midden in een woonwijk.
Laatst bijgewerkt door 060606 op 11-11-18 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:04

Ik denk dat het ook ligt aan de mestafvoer. Hoe vaak? Wordt er een mesthoop op het terrein gemaakt, of doen jullie het op een aanhanger?

Je ontkomt denk ik sowieso niet aan stankoverlast, tenzij je net paardenminnende buren hebt ;)

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 18:06

khirshanta schreef:
Ik denk dat het ook ligt aan de mestafvoer. Hoe vaak? Wordt er een mesthoop op het terrein gemaakt, of doen jullie het op een aanhanger?

Je ontkomt denk ik sowieso niet aan stankoverlast, tenzij je net paardenminnende buren hebt ;)


Mest word allemaal heel snel afgevoerd dat is ook het probleem niet. Het enige "probleem" is dat ik graag wil dat de ponys niet de hele dag op stal staan en alleen maar even buiten komen maar ze continu met uitloop wil hebben maar vanwege tegels mag dat niet. Als ze dan weer is langskomen gaan ze zeuren dat ze op stal moeten.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:08

Dus even voor mijn duidelijkheid:
- je hebt een stukje grond hartje stad samen met iemand anders
- er zijn eerder met toestemming stallen gemaakt, waarin paarden zijn toegestaan
- buiten heb je een verharding gemaakt, de gemeente staat niet toe dat hier paarden/pony's rondlopen.
- paarden/pony's op gras wordt ook niet toegestaan door de gemeente

- jij wil echter overdag de pony's graag uit de stal hebben ivm leefgenot.



Als wat ik hierboven heb gezet klopt, zie ik niet echt kans om je pony's anders te houden. Ik kan me voorstellen dat de stallen minder ruiken in de omgeving dan de wei, waardoor de pony's wel gestald mogen worden, maar niet buiten. Enige optie die je dan hebt is de pony's overdag naar een weide in het buitengebied brengen.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 18:18

- je hebt een stukje grond hartje stad samen met iemand anders

In mede beheer help ik meneer de stal meer van deze tijd te maken. Ik ken hem toevallig van vroeger. Ik zou mijn paarden er niet plaatsen die hou ik heel anders maar ik help hem wel en mag nu alles doen zoals ik het zou willen zien. Ook omdat hij de stallen moeilijk tot niet meer verhuurd krijgt omdat tegenwoordig mensen wel beter weten.

- er zijn eerder met toestemming stallen gemaakt, waarin paarden zijn toegestaan

Ja dit bestaat al zo lang, tientallen jaren geleden is deze stal al gemaakt toen was ik er nog niet eens maar daardoor is het ook echt stallen en klaar. Gelukkig is nu een stuk verderop (wel stuk rijden) een bak te vinden maar dat is niet genoeg.


- buiten heb je een verharding gemaakt, de gemeente staat niet toe dat hier paarden/pony's rondlopen.

Het zijn stallen en verder alles verhard met tegels. Ze mogen er wel lopen om gepoetst te worden ed. Maar niet staan, wonen en dan ook veelvuldig plassen omdat alles dan in de grond zakt.

- paarden/pony's op gras wordt ook niet toegestaan door de gemeente

Er is geen gras.

- jij wil echter overdag de pony's graag uit de stal hebben ivm leefgenot.

Juist
Laatst bijgewerkt door 060606 op 11-11-18 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:19

En hoe groot of klein is dat geheel dan?

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 18:21

pillow schreef:
En hoe groot of klein is dat geheel dan?


Geen idee, maar naar mijn idee te klein voor paarden in ieder geval die kunnen hun benen er niet strekken.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Tijdelijke grond waar geen urine doorheen komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 18:21

Geen andere opties dan beton gieten denk ik?

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:22

Dan zou ik idd vochtdicht beton storten, het soort wat ze ook gebruiken om mestbulten op te maken.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:22

Allemaal dan maar een luier om? Niet alles wat verloren gaat is ook een verlies hè.

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:22

Maar hun benen strekken kunnen ponies ook niet als dat verhard is..

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 18:23

Vjestagirl schreef:
Dan zou ik idd vochtdicht beton storten, het soort wat ze ook gebruiken om mestbulten op te maken.


Vochtdicht beton oke!

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 18:32

Mariposa11 schreef:
Maar hun benen strekken kunnen ponies ook niet als dat verhard is..


Begrijp ik ook wel!

Utixo

Berichten: 6556
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:36

Ik denk dat ik weet over welk stukje dit gaat. Ik vind het bewonderingswaardig dat je probeert het leven in te blazen, maar wordt het niet eens tijd om te beseffen dat die locatie echt geen plek is om paarden of ponys te houden? Heeft hij zijn eigen paarden nog, of niet?

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:37

Waarom zou je er dan pony’s houden als je dat begrijpt?

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:38

060606 schreef:
Mariposa11 schreef:
Maar hun benen strekken kunnen ponies ook niet als dat verhard is..


Begrijp ik ook wel!


Tja je zegt zelf, dat t te klein is voor paarden om hun benen te strekken.. Maar ja, die kleintjes op beton ook niet. Dus hoe paardwaardig is het?
En dat wil je niet horen, maar toch.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, Googlebot, kimwilliam, Lui_ en 39 bezoekers