Help! Wat is er toch met mijn baby..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 16:33

Hallo mede-bokkers,

Er zullen hier vast een hoop andere mama's zitten die wellicht raad weten.. Ik weet het op dit moment even niet meer, wil het ook even van me af schrijven i guess.

Ik zal even bij het begin beginnen. Op 4 september ben ik bevallen van mijn eerste kindje, mijn zoontje Sam. Hij is met 36 weken en 3 dagen al geboren. De zwangerschap is ontzettend zwaar geweest voor mij, vanaf het begin veel misselijk geweest en met 10 weken begon ik last te krijgen van bekkeninstabiliteit wat ontzettend zeer deed. Na een weekje gran canaria begin juni is het helemaal bergafwaarts gegaan. Ik ben na terugkomst (waarschijnlijk door de verminderde weerstand door de zwangerschap) flink verkouden/grieperig geworden en het heeft mij ongeveer 1,5-2 weken gekost om hier goed van op te knappen, althans de griepklachten. Die 2 weken heb ik thuis gezeten. Na de griep zijn de zwangerschapsklachten de pan uitgerezen en ging het van de ene klacht over in de andere. Ik heb ontzettend veel last gehad van duizeligheid en hartkloppingen, waardoor ik gerust met een hartslag van 150 op de bank zat. Helemaal bekaf! Advies van de vk: je tijd nemen en rustig aan, wellicht proberen 2 uurtjes te werken. Dat ben ik toen gaan doen, het resultaat was echter dat ik daarna weer een week hondsberoerd thuis heb gezeten. Ik kreeg de hele dag door harde buiken, bij het minste of geringste wat ik deed. Als ik op de bank zat en opstond: harde buik, douchen: harde buik, mee boodschappen doen (dan liep ik alleen maar mee, verder liet ik alles door anderen doen): harde buik. Het advies van de vk was dan ook om zeker niet meer terug aan het werk te gaan maar alles op het gemakje te doen en zoveel mogelijk rust te houden.

Dat ik de 40 weken zwangerschap niet aan ging tikken, dat vermoeden had ik al. Maar dat meneer met 36 weken al zou komen had ik niet verwacht. Enfin, na dus een helse zwangerschap was mijn bevalling echt een toppertje! Zo wil ik er nog wel 10. Al mijn klachten waren ook direct als sneeuw voor de zon verdwenen!

Meneer woog 2600 gram, maar omdat hij prematuur was moesten we in het ziekenhuis blijven zodat ze zijn gewicht in de gaten konden houden. Eerste en tweede dag was hij afgevallen, wat redelijk normaal is. De derde dag was hij in gewicht aangekomen, 20 gram. Hij mocht mee naar huis! Ze vonden hem alleen wel wat geel zien.. Dus zijn bilirubine waarde werden geprikt om te controleren of hij nog onder de grens zat. Dit was het geval, dus hij mocht mee naar huis. We moesten de volgende ochtend wel terug komen om de waarde nogmaals te checken en de kans bestond dat hij dan weer opgenomen moest worden. Ik was inmiddels helemaal klaar met het ziekenhuis, kont totaal niet aan mijn rust komen omdat er de hele dag door mensen binnen liepen en ik om de 3 uur borstvoeding moest geven, daarnaast nog fingerfeeding om hem bij te voeden én dan ook nog moest kolven. In de 1,5u die overbleven kwam dan de kraamzorg, verpleekundige, lactatiekundige, verloskundige, kinderarts of familie binnen gewandeld.. Niet te doen!!

Des te heerlijk was het om thuis te zijn met mijn mannetje! Vol goede moed de volgende ochtend terug naar het ziekenhuis om zijn waarde te prikken. Helaas... de grenswaarde was 290, hij zat op 292.. Hij moest terug opgenomen worden en ging de couveuse in waarbij hij lichttherapie kreeg om de stofjes die zijn eigen lever nog niet konden afbreken, af te breken. Echt ellendig om je kleintje daar dan zo te zien liggen. Gelukkig vond hij de warmte heerlijk en lag er prinsheerlijk bij.

Na een dag en nacht onder de lamp waren zijn waardes voldoende gedaald om de lamp uit te zetten. Hij moest wel nog een nachtje blijven om er zeker van te zijn dat zijn bili-waardes niet weer omhoog zouden schieten op het moment dat hij niet meer onder de lamp lag. Gelukkig was dat niet het geval, hij was echter wel weer 20 gram afgevallen. Om moedeloos van te worden :( . Het vervelende was dat iedereen er zich mee bemoeide. Verpleegkundigen die vonden dat hij moest blijven, een lactatiekundige die haar gal spuwde naar de kinderarts en een kinderarts die zei dat ze hem eigenlijk wel stabiel vond en verwachtte dat hij alleen nog maar meer zou stabiliseren, dus het was aan ons of we hem weer mee naar huis namen maar hij mocht ook nog wel een nachtje blijven... Tsja, daar sta je dan als kersverse ouders van je eerste kindje en je ziet door de bomen het bos niet meer. Waar doe je goed aan?

In overleg met mijn verloskundige toen besloten om hem toch mee naar huis te nemen. Dat was voor mij veel relaxter, wat ook weer een positieve invloed had op Sam. Vanaf daar ging het qua gewicht super. Binnen 5 dagen zat hij terug op zijn geboortegewicht. Inmiddels is hij ruim 9 weken en woog hij afgelopen dinsdag 5 kilo! Over zijn groei dus absoluut niets te klagen.

Maar nu komt het.. Hij heeft vanaf het begin veel gespuugd. Na elke voeding was het huilen geblazen, hoorde je hem zijn maaginhoud wegslikken en alle overige kenmerken van een baby met reflux zag ik bij hem. We zijn toen terug naar de kinderarts gegaan. Op dat moment gaf ik nog borstvoeding. Sam kwam toen ontzettend vaak voor een voeding (om de 1,5 - 2 uur ineens), waarop de kinderarts zich afvroeg of hij niet gewoon overvol zat en zijn voeding daarom omhoog kwam. Het advies was om terug te gaan naar om de 3 uur en mocht dat niet werken te gaan kolven en dat te verdikken met johannesbroodpitmeel (voor t gemak jbpm). TIjdens het weegmoment bij het consultatiebureau het hier nog over gehad waarop zij aangaven dat ik echt niet in de nacht ook allemaal moest gaan kolven omdat het belangrijk was dat ik ook aan mijn rust toe kwam, dus om dan flesvoeding te geven op momenten dat ik geen borstvoeding had staan. Het viel mij toen op dat de ingedikte borstvoeding er nog steeds meer uit kwam dan wanneer ik hem ingedikte flesvoeding gaf. Op dat moment heb ik besloten om te stoppen met de borstvoeding en volledig over te gaan op flesvoeding, om het spugen te beperken. Ook zijn we bij de osteopaat geweest, die gaf aan dat hij ook reflux zag en heeft hem hiervoor behandeld. Helaas zonder het gewenste resultaat.

Dit ging ongeveer een week goed (Sam was inmiddels 3 weken oud), daarna begon de ellende. Hij kreeg ontzettend veel last van buikkrampjes! Nu had ik een baby die niet van voeding tot voeding huilde door de reflux, maar een baby die van voeding tot voeding huilde van de buikkrampjes. Ook poepen ging een stuk moeizamer. In plaats van haast elke luier een poepluier, had hij af en toe een poepluier (wel minstens 1x per dag) waarbij het de ene keer een soort klei-achtige bal was en de andere keer wel gewoon de normale smeuïge babypoep. Na een hoop lezen op internet besloten om de infacol maar eens te proberen. Geen succes. Hier ging hij weer meer van spugen. Daarna overgegaan op cinababy, helaas geen verschil. Van voeding tot voeding nog steeds een huilende baby. Ongeveer 30 min voor hij zijn volgende voeding wil zijn de pijntjes een beetje gezakt en is hij rustig.

In overleg met het cb wilde ze kijken of Sam een koemelkallergie had. We kregen op recept voeding waar in zijn geheel geen koemelk meer in zat. Deze voeding deden we nog steeds jbpm bij tegen de reflux. Helaas kreeg Sam juist weer meer last van zijn reflux. Echt spugen doet hij niet, maar hij is continu zijn maaginhoud aan het wegslikken: dat doet hem pijn. Poepen lukte in het begin 1x in de 2 dagen (hij moest natuurlijk wennen aan de andere voeding), in middels poept hij vaak wel 1x per dag. Dit zijn diarreeluiers van heb ik jou daar, alsof er een bom is ontplof in zijn luier.

Vorige week terug geweest bij de osteopaat. Volgens hem nog steeds duidelijk reflux en heeft hem hier weer voor behandeld. Inmiddels trek ik het zelf niet meer, omdat ik van 6u smorgens tot 8u savonds met hem in mijn armen moet lopen om hem te helpen bij zijn krampjes of troosten voor de pijn van zijn reflux. Als ik het geluk heb dat ik hem in zijn wiegje in slaap krijg, dan is dit voor +/- 15 minuutjes alvorens hij weer wakker wordt van buikkramp of reflux en begint het weer van voren af aan. Ik loop nu bij de fysio met een overbelaste arm en rugklachten van het tillen..

Vandaag weer bij de kinderarts geweest, die zegt dat hij niet veel last heeft van de reflux, want hij komt goed aan in gewicht, spuugt niet en overstrekt niet. Het advies was: leg hem in zijn wiegje en troost hem terwijl hij in zijn wieg ligt tot hij in slaap valt. Hij moet wennen aan zijn wieg.. Dit moeten we nu het weekend proberen gedurende de dag, maar ik heb er een hard hoofd in.

Wie-o-wie heeft er nog tips wat ik kan doen... Na een helse zwangerschap en inmiddels 9 weken lang rondlopen met een huilende baby zit ik er een beetje doorheen.. Ik hoop dat het niet al te warrig is of dat ik dingen ben vergeten ( :Z )

Bedankt als je het hele verhaal hebt gelezen!

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:42

Jeetje wat een verhaal, wat heftig en wat naar voor je kindje dat hij zich zo naar voelt...
Ik heb niet echt tips mbt Sam. Maar het eerste wat ik dacht na het laatste stukje van je verhaal was: draagdoek of draagzak. Ik weet niet of je nu nog last hebt van je bekkeninstabiliteit maar ik denk dat dat je zoveel rust kan geven. Als je je kindje draagt heb je je handen vrij en dat geeft je missschien iets meer rust.
Ook met reflux kan dat fijn zijn voor je kindje...
Sowieso is hij dicht bij jou maar jij hebt je handen vrij, kan makelijker dingen doen en het is zoveel minder zwaar dan continue tillen.
Verder zou ik eens een dagje rust nemen. Laat papa of een familie lid lekker bij je kleine mannetje zijn zodat jij even je rust kan pakken of iets voor jezelf kan doen. Voelt misschien ook niet fijn, maar je kind heeft ook niets aan een over vermoeide mama. Even een dagje ertussen uit geeft jou misschien weer nieuwe energie...
Laatst bijgewerkt door JustMe8484 op 09-11-18 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 16:43

JustMe8484 schreef:
Jeetje wat een verhaal, wat heftig en wat naar voor je kindje dat hij zich zo naar voelt...
Ik heb niet echt tips mbt Sam. Maar het eerste wat ik dacht na het laatste stukje van je verhaal was: draagdoek of draagzak. Ik weet niet of je nu nog last hebt van je bekkeninstabiliteit maar ik denk dat dat je zoveel rust kan geven. Als je je kindje draagt heb je je handen vrij en dat geeft je missschien iets meer rust.
Verder zou ik eens een dagje rust nemen. Laat papa of een familie lid lekker bij je kleine mannetje zijn zodat jij even je rust kan pakken of iets voor jezelf kan doen. Voelt misschien ook niet fijn, maar je kind heeft ook niets aan een over vermoeide mama. Even een dagje ertussen uit geeft jou misschien weer nieuwe energie...


De draagdoek ben ik vergeten.. Deze heb ik inderdaad. In het begin was het een uitkomst. Hij ging er lekker in en viel dan vanzelf in slaap tijdens het wandelen of opruimen in huis en hij zat mooi rechtop voor zijn reflux.. Inmiddels winnen de krampjes het helaas van de draagdoek. De ene keer werkt het enigszins, de andere keer totaal niet..

Dat dagje er tussenuit.. Af en toe breng ik hem ook naar mijn ouders bijvoorbeeld, zodat ik even word ontlast.. Dan ga ik even naar het winkelcentrum bijvoorbeeld, of even onder de zonnebank om toch een beetje ontspanning te hebben. Ik ben echter zo moe dat ik bang ben dat als ik een dag op pad ga, ik mijn vermoeidheid vererger. Mijn vriend zei zelfs: probeer minder op een dag in te plannen, dan heb ik ook nog een levende vriendin als ik thuis kom. Nou schoot dat wel in het verkeerde keelgat, want ik doe al bijna niks op een dag behalve bijvoorbeeld naar het cb, of de fysio of boodschappen doen die nodig zijn..
Laatst bijgewerkt door JLLN_ op 09-11-18 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:44

Geen concreet advies, wel twee vragen; Klop het dat je steeds bij één kinderarts bent geweest? Is het mogelijk een second opinion te krijgen?


Veel sterkte!
edit; en goed advies hierboven om een dagje "vrij" te plannen, bij te slapen en papa/opa/oma op je kleine te laten passen. Je kan hem alleen helpen als je zelf in goede doen blijft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-18 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:45

JLLN_ schreef:
JustMe8484 schreef:
Jeetje wat een verhaal, wat heftig en wat naar voor je kindje dat hij zich zo naar voelt...
Ik heb niet echt tips mbt Sam. Maar het eerste wat ik dacht na het laatste stukje van je verhaal was: draagdoek of draagzak. Ik weet niet of je nu nog last hebt van je bekkeninstabiliteit maar ik denk dat dat je zoveel rust kan geven. Als je je kindje draagt heb je je handen vrij en dat geeft je missschien iets meer rust.
Verder zou ik eens een dagje rust nemen. Laat papa of een familie lid lekker bij je kleine mannetje zijn zodat jij even je rust kan pakken of iets voor jezelf kan doen. Voelt misschien ook niet fijn, maar je kind heeft ook niets aan een over vermoeide mama. Even een dagje ertussen uit geeft jou misschien weer nieuwe energie...


De draagdoek ben ik vergeten.. Deze heb ik inderdaad. In het begin was het een uitkomst. Hij ging er lekker in en viel dan vanzelf in slaap tijdens het wandelen of opruimen in huis en hij zat mooi rechtop voor zijn reflux.. Inmiddels winnen de krampjes het helaas van de draagdoek. De ene keer werkt het enigszins, de andere keer totaal niet..


Ah dat is jammer. Ik had gehoopt dat het een nog niet ontdekte optie was.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:45

Van onze zoon zeiden ze ook dat hij in zn bedje moest slapen maar dat wilde hij ook niet.
Ik heb hem ook gedragen en vaak deden we saampjes een middagdutje op de bank overdag omdat hij liever niet in bedje wilde, zo klein kan je ze nog niet verwennen dus voor jezelf ook pas op de plaats en neem samen jullie rust.
Tegen de (verborgen) reflux hebben wij omeprazol gekregen van de huisarts, ik gaf nog wel BV en ben dat ook blijven doen, gelukkig voor mij gaf ik BV met een tepelhoedje en kon dus die korreltjes uit de capsule in de tepelhoed doen waarna hij ze bij de eerste slok binnen kreeg.
Ik zou persoonlijk niet zo indikken, daar zijn die darmpjes nog helemaal niet klaar voor dus zou dat beperken.

Nogmaals, neem je rust en volg je gevoel voor jezelf en je kindje.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:47

Heb je al een draagzak of draagdoek? :) Vond ik de eerste maanden echt een uitkomst. Je hebt je handen vrij en voor reflux kindjes is het helemaal ideaal.

Edit: net gelezen, ja dus.

Ik zou voor een second opinion gaan mocht je dat nog niet gedaan hebben. Pas ook op met dat je niet teveel veranderingen doorvoert. Dit kan voor onrust zorgen. Hanteer je een beetje een vast ritme met de kleine?

Ik heb mijn al vrij snel op haar buikje laten slapen. Sliep ze een stuk rustiger van.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 09-11-18 16:49, in het totaal 2 keer bewerkt

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:48

Mijn uk lag van begin af aan al vrij schuin in haar wiegje tegen de reflux. Ze was 2400 gram bij de geboorte. Ze verslikte zich regelmatig met drinken waardoor ze uiteindelijk steeds minder ging drinken. Verdikte voeding ging beter, maar niet met jbpm, ik ben al heel snel overgegaan (8 weken) op papflessen en vanaf 3 maand fruithapjes erbij. Ze bleek uiteindelijk een larynxkloof te hebben. Goddank is ze nooit een huiler geweest, maar het was duidelijk dat het niet lekker zat. Mijn belangrijkste tip: luister naar je moederinstinct!! Zet al je emoties en vermoeidheid aan de kant, laat iemand oppassen, lees een boek, kom tot rust, pak het weer op en luister naar je instinct :j Want jij als moeder wéét het, de rest adviseert en raad, maar jij wéét het, ergens diep van binnen.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 16:50

Blijheid schreef:
Geen concreet advies, wel twee vragen; Klop het dat je steeds bij één kinderarts bent geweest? Is het mogelijk een second opinion te krijgen?


Veel sterkte!
edit; en goed advies hierboven om een dagje "vrij" te plannen, bij te slapen en papa/opa/oma op je kleine te laten passen. Je kan hem alleen helpen als je zelf in goede doen blijft.


Ik ben bij de semi-arts geweest, die heeft overlegd met de kinderarts. Dit was vandaag een andere arts dan de vorige keer.

@Polly; dat is dus het probleem, ik zou willen dat ik samen met hem rust kon nemen, maar hij slaapt niet overdag... ALS hij al slaapt, dan is dat voor max 15 minuutjes voordat de krampjes of andere ellende weer begint.. Mijn huisarts heeft gezegd je moet bij de kinderarts zijn. De kinderarts erkent zijn reflux niet... Als ik niet indik, golft hij zijn voeding er wel uit en dan zegt de kinderarts weer dat ik moet indikken om dat op te lossen.. Ik kan het ene probleem niet oplossen zonder het andere te verergeren en dat is zó frustrerend..

@Peach2001; Wij hebben inderdaad een hellend kussen onder zijn matras en nestje in de box liggen, werkt maar minimaal. Dat Larynxkloof ga ik eens googlen.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:55

Heb je geen medicijnen voor de reflux gekregen?

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:56

probeer eens in te dikken met pap ipv jbpm. Jbpm kwam hier ook niet goed aan. Pap werkte wel heel goed :j

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:57

Poehhh, heftig he :(:)
Specifieke tips voor je mannetje heb ik niet, ik geloof dat je het meeste zelf al genoemd hebt. Bij onze zoon heeft inbakeren nog wel wat geholpen, in ieder geval om iets tot rust te komen als hij heel erg van de rel was. Dragen hielp bij hem helaas ook niet, tot mijn grote verdriet, hij vocht zo ontzettend tegen die draagdoek.

Wel wil ik je even een hart onder de riem steken en zeggen dat het echt beter wordt :(:) Onze zoon heeft 4 maanden bijna aan een stuk door gehuild (kramp, oorzaak nooit kunnen vinden) en ik dacht echt dat ik gek zou worden. Wij hebben elkaar zoveel mogelijk afgewisseld op de momenten dat dat kon, zodat we soms even tot rust konden komen. Net toen ik dacht dat het nooit beter zou worden, begon hij rustiger te worden (sinds we begonnen zijn met vaste voeding).

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 17:00

DiantaM schreef:
Heb je geen medicijnen voor de reflux gekregen?


Nee. Hier zijn ze ontzettend terughoudend in... Ze hebben het erover dat kindjes op latere leeftijd darmklachten kunnen ontwikkelen als ze op deze leeftijd al medicatie krijgen.. Nouja, darmklachten heeft hij nu ook 8)7

@peach2001; en wat voor pap gebruik je dan?

@Laura82: pfff.. Ik weet niet of ik nog 2 maanden van dit overleef.. :') Inbakeren wordt hij niet rustig van. Snachts vindt hij het wel fijn om in zijn puckababy te liggen, maar met zijn krampjes wil hij echt kunnen trappelen met zijn beentjes.. Afwisselen proberen we inderdaad wel, helaas werkt mijn vriend 40u per week en zit ik van 6u smorgens tot 5u savonds alleen met hem.. Nu is het ook nog zo dat hij volgende week vrijdag voor 2 weken aaneengesloten in het buitenland zit.. Ik denk dat ik maar bij m'n ouders intrek... Ik weet niet hoe ik het anders voor elkaar moet krijgen alleen.
Laatst bijgewerkt door JLLN_ op 09-11-18 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:00

JLLN_ schreef:
Blijheid schreef:
Geen concreet advies, wel twee vragen; Klop het dat je steeds bij één kinderarts bent geweest? Is het mogelijk een second opinion te krijgen?


Veel sterkte!
edit; en goed advies hierboven om een dagje "vrij" te plannen, bij te slapen en papa/opa/oma op je kleine te laten passen. Je kan hem alleen helpen als je zelf in goede doen blijft.


Ik ben bij de semi-arts geweest, die heeft overlegd met de kinderarts. Dit was vandaag een andere arts dan de vorige keer.

@Polly; dat is dus het probleem, ik zou willen dat ik samen met hem rust kon nemen, maar hij slaapt niet overdag... ALS hij al slaapt, dan is dat voor max 15 minuutjes voordat de krampjes of andere ellende weer begint.. Mijn huisarts heeft gezegd je moet bij de kinderarts zijn. De kinderarts erkent zijn reflux niet... Als ik niet indik, golft hij zijn voeding er wel uit en dan zegt de kinderarts weer dat ik moet indikken om dat op te lossen.. Ik kan het ene probleem niet oplossen zonder het andere te verergeren en dat is zó frustrerend..



Dan zou ik echt een andere arts opzoeken, vraag om een second opinion, zorg dat je serieus genomen wordt :j

octavodia
Berichten: 303
Geregistreerd: 12-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:01

Wat een nare toestand...ik begrijp precies hoe je je voelt...Mijn kinderen zijn inmiddels volwassen, maar ik heb ook een zorgenbaby gehad...ze huilde verschrikkelijk veel,en kreeg ook nog eens exceem...Ik sliep geen nacht meer en zat bij mooi weer halve nachten in het speeltuintje naast ons op de wip om haar te troosten ..zij had zo veel jeuk...en ze bleek, bleek veel later een cystenier te hebben(waar ze toen al last van gehad moet hebben...maar wij dachten dat het de dauwworm was, dat is exceem... Dus ik voel je wanhoop! Ik kan je in ieder geval 1 tip geven...doe waar jij je het beste bij voelt!!! Als ik wanhopig was dan ging ik zitten met muziek aan, kindje in mijn armen en wiegen tot we beiden van uitputting in slaap vielen...Ik had ze veel in de draagdoek/zak...dan kon ik nog wat doen.....De krampjes die ze bij mij allebei ook hadden waren de eerste 3 maanden het ergst, Venkelthee heb je misschien al geprobeerd? (speciaal voor babies). De reflux is wel erg akelig zeg....opereren ze dat niet? Dat is toch dat het klepje van de maag niet goed sluit waardoor het terug loopt in de slokdarm...Als jij je niet goed voelt om je kindje in zijn bedje te leggen, niet doen...je kan ook het wiegje naast je bed zetten zodat je er met je hand in kan....Het is echt zoeken naar oplossingen en dat is voor ieder kindje weer anders...maar o wat sloopt het je...ik was een soort zombie destijds....En probeer ook eens een uurtje voor jezelf te reserveren, ga dan lekker in bad of gewoon weg naar een vriendin...soms moet je gewoon even weg van de problemen...Als er iemand oppast die je vertrouwd is dat echt goed om te doen, dat maakt dat je weer door kunt....Ik kan alleen maar zeggen het gaat over, en probeer een beetje om de beurt snachts het bed uit te gaan ..Bij ons was het op een gegeven moment zo erg dat mijn man van zijn baas smorgens later mocht beginnen omdat zij wisten hoe het was om een kindje te hebben dat exceem had en zo verschrikkelijk veel huilde...Het maakt niet uit wat je kindje heeft het is altijd verschrikkelijk...en veel mensen begrijpen ook niet hoe het is om niet meer te slapen en alleen maar te zorgen dat het een beetje loopt, en zelf overeind te blijven...Ik wens je heel veel succes.en hopelijk gaan de krampjes snel over ...praat er over, en doe wat je hart je in geeft...jij bent de moeder en weet wat je kindje nodig heeft! Y;(

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:05

Ik heb geen tips voor je helaas.
Ze geven gewoon niet makkelijk meer iets tegen reflux en dat is voor een hoop baby’s echt niet fijn.
Ik had nr 2 ook zo’n huilbaby en elke keer dacht ik weer houd ik dit nog wel vol!
Uiteindelijk heeft het 2 jaar geduurt en nog steeds is het een heel onrustig mannetje in zijn slaap en werd hij tot zn 3de nog 2x per nacht wakker.

Hoe ik het gedaan heb geen idee....toch die automatische piloot en steeds denken er komt ooit een einde aan.

Ik wou dat ik een verlossend antwoord voor je had maar helaas.
wil je heel veel sterkte wensen want het is een zware tijd :(:)

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:05

ontbijtpap granen, die gele verpakkingen zijn dat meestal die in de buurt van de flesvoeding poeders staan. Daar de jongste van nemen (4 maanden denk ik dat dat is, de mijne is bijna 4 jaar dus ik ben er al even uit :') ) Je kunt er ook echt pap van maken, maar met wat minder kun je het in de fles voeden, staat er ook wel op geloof ik. Moet je wel een speen hebben die het aankan qua dikte, het is iets dikker dan met jbpm.

ARCTN

Berichten: 566
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:06


estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:07

En papa mag best ook wat doen hoor, om jou een beetje te ontlasten! Nu klinkt het een beetje alsof jullie kindje volledig voor jouw rekening komt.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:10

Oei wat herkenbaar. Mijn zoontje is geboren met 36+4, ook constant dat geprik op bilirubine en later de reflux. En ook hij kwam goed aan, ondanks de zware start.

Heel eerlijk vraag ik me af de reflux voorbij is. Ik heb ook de osteopaat bezocht en was onder controle bij de kinderarts. Kinderarts zei ook dat het niks wAs, osteopaat wel reflux. En mijn gevoel ook (en de wasmand ook..). Ik heb geen medicatie gekregen, maar heel veel geduld gehad, veel gelopen en getroost. Ik heb héél bewust gekozen om geen jbpm te geven, omdat dat symptoombestrijding is. Je lost daarmee de reflux niet op, maar je verzwaart de voeding waardoor het niet omhoog kan komen. Met als gevolg dat je het juist erger kan maken, omdat de zure voeding twee keer door de slokdarm brandt. Verborgen reflux is veel erger dan gewone!

Er komt ook bij dat het maagdarmstelsel bij geboorte nog niet helemaal ontwikkeld is, zeker bij prematuur geboren baby's. Dus het is niet gek dat je reflux juist veel ziet bij te vroeg geboren kindjes helaas.m

Je hebt een heel goed Nederlandstalig boek over reflux van Stephanie Lampe. Zij had drie dochters met reflux en heeft ook erg vanuit eigen ervaring geschreven.

Mijn zoon is inmiddels 3 jaar en doet het geweldig, maar ik heb het echt moeten uitzitten en veel liefde gegeven. Ik heb echt mijn gevoel gevolgd in wiegjes leggen etc. Bij hem heb ik dat ook niet gedaan, omdat ik gevoelsmatig een kindje met pijn niet kan wegleggen "omdat het moet". Hij heeft je nodig. Maar zwaar is het zeker!!

Ik heb momenteel mijn tweede zoon op schoot liggen slapen, baby van 6 maanden. En die valt op schoot in slaap en daarna leg ik hem weg. Weet je wat het is, dit gaat over. Maar hij heeft jou nu nodig. Dus in het wiegje leggen en juist plat, zodat hij meer last heeft, zou ik niet doen.. dat komt allemaal wel :-)

Sterkte!! En het is zwaar, ik herken het helaas..

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:11

Tegen buik krampjes en moeilijk poepen kan je een paar druppeltjes zonnebloem olie in de papfles doen. Werkt prima en is verder geen medicijn. Wel zou ik je onderbuik gevoel volgen en blijven vragen bij problemen. Alles opschrijven. Kinderarts op het bureau kan je ook helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:14

Heb de andere reacties niet gelezen maar jeetje. Wat een plaat hebben sommige artsen toch voor hun hoofd. De leefregels toe passen is niet altijd voldoende. Hier ook een zware (verborgen) refluxbaby. Ae overstrekte ook niet, kwam ook goed aan en spugde ook niet. Voeding indikken etc helpt niet genoeg. Ze krijgt sinds ze 4 weken is gaviscon voor baby’s. Van zodra ze het kreeg is ze in slaap gevallen voor 6 uur. Doodop door de pijn. Het kan geen kwaad en heeft geen bijwerkingen. Ik zou het zeker bespreken met de dokter.

Vind het een schande dat ze liever een baby met pijn laten zitten en je hem maar in slaap moet troosten dan gewoon wat medicatie te geven. Geen goed woord voor.
Hier hielp dragen trouwens ook.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-18 17:17, in het totaal 2 keer bewerkt

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:15

Dat van jbpm dat het het erger kan maken is mij indd ook altijd verteld ook door de ka.
En de eerste (die gaf ik het wel maar kreeg daarna medicatie) die kon daardoor ook niet meer genoeg poepen waardoor je ontplof luiers kreeg.

Pommier
Berichten: 3379
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:16

Ik heb je al een pb gestuurd maar hier in het kort. Baby op je arm op de buik zachtjes heen en weer schommelen of met de baby in je armen op een fitnessbal zachtjes op en neer gaan. Dit heeft bij mijn dochter geholpen. Misschien heb je er wat aan.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:18

Ik ben geen moeder, maar heb ooit een stalgenoot uit de brand geholpen met de simpele tip probiotica.
Dit kindje had iets van een buikvirus of iets gehad, en sindsdien was het drama.
Koemelkvrije voeding hielp niet, toen vroeg ze of ik niet een idee had.
Toen zei ik: heb je al probiotica geprobeerd om de darmflora te herstellen?
Wie weet wil het daarom niet lukken, het is te proberen.
Dat heeft ze gedaan, het duurde nog geen week, en weg problemen, tevreden baby.
Zij kwam ook bij de kinderarts en deze kon er ook niets mee.
Maar dit kindje huilde en huilde maar, en ze zag dat hij last van zijn buikje had en het niet klopte, maar ze kon er niks mee.
Met de probiotica was het klaar, ik meen dat ze orthiflor gehaald had.
Dolblij was ze, en stom maar dan ook stomverbaasd.
Na een paar maandjes kon hij zelfs weer gewoon koemelk verdragen, wat voor de probiotica niet zo was.
Wie weet iets om te onthouden. :)