En toen was ik de zeurende buurvrouw

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

En toen was ik de zeurende buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 10:59

Ik ben er nog verbaasd over.

Situatieschets: ik woon sinds vorig jaar met mijn vriend in een appartementencomplex, deels koop en deels huur (ons is een koophuis). Wij wonen op de bovenste 2 verdiepingen (3e en 4e). We delen met 6 huizen een portiek en trappenhuis. Toen we er kwamen wonen hebben we met iedereen kennis gemaakt en dat was prima. We lopen de deur niet plat, maar gewoon vriendelijk gedag zeggen, deur voor elkaar open houden, enz. Is voor ons ook genoeg.
Het trappenhuis is wat gehorig, maar verder hebben we echt nooit wat gehoord van de buren. Toen we er kwamen wonen, woonde er onder ons een jong stel. Ook hen hebben we eigenlijk nooit gehoord.
Of nou ja, natuurlijk hoor je wel eens een deur dicht klappen, maar dat hebben wij ook wel eens als de ramen tegen elkaar open staan. Dat gebeurt, en weet je als je in een appartement woont. Het is verder goed geïsoleerd, dus dat was echt sporadisch.

Nu hebben we sinds een paar maanden echter nieuwe onderburen, moeder en dochter. Dit huis is een huurhuis. Echt kennisgemaakt hebben we niet, maar we komen elkaar natuurlijk wel eens tegen. Toen ze er net kwamen wonen, hadden ze 1 klein hondje. Dit hondje kon niet zo goed alleen zijn. Als de buren thuis waren, niks aan de hand. Maar zodra ze de deur uit gingen, begon het gekef en pas als ze thuis waren hield het op. En dan heb ik het echt over een paar uur per dag, elke dag. Daarnaast doen ze de deuren niet dicht, ze gooien met de deuren. Ook meerdere keren per dag.
En wanneer de vuilnisbak vol is, halen ze de zak er uit en zetten die voor hun deur in het trappenhuis. Dat staat er soms een dag of 2 en dan stinkt het hele trappenhuis naar vuilnis. De lucht stijgt ook nog eens, dus wij als bovenburen ruiken het serieus gewoon in huis.
We hebben bij de bergingen beneden en tussenruimte, die vrij moet blijven. Zij zetten daar standaard de fietsen in.

Mijn vriend kan zich er enorm over opvreten, maar ik ben dan zo, eerst praten en kijken wat er aan de hand is. Dus toen ik een keer in de middag thuis was en vanaf 3 tot 7 naar de loeiende sirene had geluisterd (zelfs tv harder zetten hielp niet) ben ik naar beneden gegaan toen ik hoorde dat de buurvrouw thuis kwam. Ik heb heel rustig verteld dat hun hondje jankt en keft wanneer zij er niet zijn en dat we daar best last van hebben. Dat dat een keer echt niet erg is, maar elke dag niet prettig is. Ik heb nog meegedacht aan een oplossing (hondje ergens anders onderbrengen, oppas, 2e hondje erbij, radio aan) en inderdaad, na een paar weken was er een 2e hondje. Het helpt iets, maar ook dat is een hondje dat graag jankt en keft. Maar goed, het is minder dan voorheen, dus we nemen het maar voor lief. Ze hebben er in ieder geval moeite voor gedaan denk ik dan maar.
Het deuren slaan en het vuilnis heb ik ook aangegeven, maar ik heb niet het idee dat daar iets mee gedaan is. Met als gevolg dat er nog steeds minstens 1x per week een dag of 2 een zak stinkend vuil in het trappenhuis staat en het echt stinkt. Plus we een paar keer op een avond de deur dicht horen slaan. Gelukkig hebben we onze slaapkamer op de 2e verdieping, dus met slapen hebben we geen last. Het is echt de avonden dat wij thuis zijn en tv kijken, lezen of werken in de woonkamer.

Ik heb er niet zo'n behoefte meer aan om wéér langs te gaan, want ik ben nu dus de zeurende buurvrouw, omdat ik 1x wat van de hond heb gezegd. Ik heb het ze letterlijk horen zeggen aan de andere kant van de deur toen 1 van de honden kefte: "Sssst, anders komt de buurvrouw straks weer zeuren."

Echt, ik verwacht niet dat het in een flat doodstil is. En we horen allemaal wel een keer wat van elkaar. En bij ons klapt ook de deur wel eens per ongeluk dicht. Maar is het zo gek dat ik hierom het gesprek aangegaan ben? Ik ben echt heel makkelijk, maar dat gejank en gekef gaat door merg en been en het irriteert me dat ik in huis niet eens rustig een boek kan lezen zonder een paar uur hondengejank. Okee, het is zeker wel minder nu gelukkig. Dus ik laat het maar zo. Ik wil ook geen burenruzie veroorzaken met mijn 'gezeur'.
Blijkt overigens wel dat ik niet de enige ben die moeite met hen heb. Ze hebben een iets andere standaard van waarden en normen merk ik al en dat klikt gewoon niet zo best. Alleen ik ben de enige die tot nu toe een keer aangegeven heeft ergens last van te hebben.

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Re: En toen was ik de zeurende buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:08

Oké en wat is nu je vraag?

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:10

Heb je met de andere buren wel goed contact? Misschien kun je vragen of zij het ook eens kunnen aangeven bij die onderburen zodat ze misschien het idee krijgen dat jij niet gewoon een zeur bent maar dat iedereen er last van heeft?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:12

TS Wil gewoon haar ei kwijt volgens mij..
TS, ik snap je wel grotendeels. probeer het je niet aan te trekken dat jij het 'zeikwijf' van boven wordt. Is er nog iets van een complexbeheerder? die zou er toch voor moeten zorgen dat het vuil niet twee dagen in het portiek staat?

Het is niet gek dat je hiervoor een gesprek bent aangegaan. Desnoods vraag je ze een keer op de koffie, en dat ze de honden thuis laten. Dan kunnen zij ook horen hoe erg het is..?

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:12

Kijk eens of er buurtbemiddeling bestaat in jouw omgeving, zij kunnen het gesprek neutraal bemiddelen

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:14

Nee je bent geen zeur.
Ik ben ook het type dat z'n mond houdt voor de lieve vrede maar soms moet het toch echt even aangekaart worden.
Vroeger ook eens bij de buren gaan aanbellen om te vragen of ze hun hond stiller konden krijgen. Was ook zo'n keffer die uren doorging omdat hij een vogel of kat had gezien. Dat stak onze hond dan weer aan die dan op haar kop kreeg (van ons) voor dat blaffen.
Netjes tegen de buren gezegd dat ik perfect kon begrijpen dat honden blaffen, deed de onze ook maar of ze hem aub konden leren om gewoon kort te blaffen en dan stil zijn, deden we met de onze ook.
Hond heeft daarna weldegelijk geleerd dat overmatig keffen niet gewenst is.

Hebben jullie geen woonorganisatie voor het gebouw?
Eventueel daar aankaarten of nog eens met de buren praten.
Andere normen en waarden is allemaal leuk maar het moet jullie woonplezier niet vergallen.
En als ze je dan een zeur vinden, so be it. Ze wonen niet in een hutje op de hei en beetje rekening houden met de buren kan geen kwaad.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:14

ze huren het appartement? Misschien contact opnemen met de huurvereniging? Ik neem aan dat er een VVE is. misschien een vergadering aanvragen en het probleem bespreken? dan kun je het als VVE aanpakken en niet individueel. Dan is het niet de buurvrouw, maar de VVE,

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:14

8nnemiek schreef:
Heb je met de andere buren wel goed contact? Misschien kun je vragen of zij het ook eens kunnen aangeven bij die onderburen zodat ze misschien het idee krijgen dat jij niet gewoon een zeur bent maar dat iedereen er last van heeft?

Goed idee, eens gaan vragen of er meer mensen last van hebben, en dat zouden willen aangeven?

Als jouw buren alleen van jou iets horen zullen ze misschien denken dat het allemaal wel meevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:16

Weet je wie de verhuurder is? Gesprek heeft niet geholpen dus dan de verhuurder inschakelen. En het zelf binnen de VVE met de andere koopwoningen in het portiek bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:20

Celiien schreef:
Desnoods vraag je ze een keer op de koffie, en dat ze de honden thuis laten. Dan kunnen zij ook horen hoe erg het is..?

Oh, dat is een slimme tactiek!
(aannemende dat de hond meteen begint met blaffen als ze een minuutje de deur uit zijn)

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:24

Ik zou ook even je licht opsteken bij je andere buren. Is altijd lastig zo een situaties want dadelijk spreken andere buren hun er op aan en dan krijg je dat ´de zeurende buurvrouw de hele blok heeft opgehitst'. Ga eerst nog eens het gesprek met hun aan (liefst als er afval ligt) op een rustige manier en benoem eerst dat je het fijn vindt dat ze iets aan het gekef willen doen. Bedenk ook van te voren waarover je wilt praten. Zijn die dichtklappende deuren echt zo hinderlijk? Of is het gewoon iets dat extra opvalt omdat je je al ergert?

Eventueel zou ik wel fotoś maken van het afval en de fietsen zodat als het echt niet verandert je wat achter de hand hebt om bij de woningbouw of de huurbaas voor te leggen.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:26

Wat vervelend zoiets.Overlast van buren komt overal voor,ik zou niet weten hoe het op te lossen,anders dan het duidelijk aangeven,en proberen het niet te laten escaleren.Want burenruzies verpesten je woongenot.Urenlang blaffende honden zijn ook heel irritant. Ik ben dol op honden,maar daar kan ik ook niet tegen!De verhuurder aanspreken kan ook nogal eens helpen,zeker tegen zoiets als fout gestalde fietsen waar eenvoudig iets aan te doen is.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: En toen was ik de zeurende buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:35

Meid ik voel met je mee. Het is al hartstikke lastig om aan te geven dat je ergens last van hebt en dat je dan ook nog een zeur bent. Helemaal balen. Je woongenot wordt aangetast. Bij de afvalzakken zou ik ook de gebouwbeheerder aanspreken. Afvalzakken trekken ongedierte aan. Niet fijn in het trappenhuis.

Bij mij hebben de buren 's avonds de muziek/tv te hard staan, het liefst na 23.00. En ik lig er dus wakker van. Na verschillende keren geappt te hebben, hebben ze wat aanpassingen gedaan en is het maar liefst 3 weken rustig geweest. Maar nu moet de muziek toch weer harder en harder. Ik hoor hem door m'n tv heen en als ik in bed lig. Het is bij ons echt heel erg gehorig. Ik vind het verschrikkelijk.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 11:40

8nnemiek schreef:
Heb je met de andere buren wel goed contact? Misschien kun je vragen of zij het ook eens kunnen aangeven bij die onderburen zodat ze misschien het idee krijgen dat jij niet gewoon een zeur bent maar dat iedereen er last van heeft?

Dat zou ik zeker nog eens kunnen doen. Echt contact is er niet, maar wel gewoon gedag zeggen, post aannemen als dat nodig is en we zien elkaar wel. Ik zal het eens vragen inderdaad.
Van 1 buurman weet ik dat hij het wel hoort in het trappenhuis, maar hij woont aan de andere kant schuin onder hen en heeft er dus geen last van in de woning zelf.

Celiien schreef:
TS Wil gewoon haar ei kwijt volgens mij..
TS, ik snap je wel grotendeels. probeer het je niet aan te trekken dat jij het 'zeikwijf' van boven wordt. Is er nog iets van een complexbeheerder? die zou er toch voor moeten zorgen dat het vuil niet twee dagen in het portiek staat?

Het is niet gek dat je hiervoor een gesprek bent aangegaan. Desnoods vraag je ze een keer op de koffie, en dat ze de honden thuis laten. Dan kunnen zij ook horen hoe erg het is..?

Complexbeheerder of woonorganisatie is er niet. Er zijn 3 trappenhuizen, met elk 6 woningen in het gebouw. Deels particuliere huur en deels koop. Ik heb geen idee wat nu koop en huur is, behalve van de appartementen die dit jaar zijn verkocht, want dan hing er een bord aan de ramen.
Buurvrouw uitnodigen is niet eens zo'n gek idee inderdaad. Alleen hondjes keffen nu niet standaard meer als ze weg is (gelukkig). Ene keer is dat wel, andere keer niet. Dus wat dat betreft is er zeker wel vooruitgang.

Van de particuliere huur weet ik dus ook niet wie de eigenaren zijn. VVE is er wel, die is financieel gezond, maar er zijn verder nooit vergaderingen. Ik zou echt eens in de stukken moeten kijken bij wie ik dan terecht kan. Maar dat ga ik inderdaad eens uitzoeken.

Het is gelukkig niet dat het enorm overlast geeft, behalve het vuilnis misschien. De rest is vooral irritant en dan ook met name dat je het er over hebt, er verder niks mee gedaan wordt (behalve de hondjes) en je als zeur wordt gezien :+
Gelukkig genoeg woonplezier verder. Het is een prima complex op een prima plek. Ik verbaasde me er alleen oprecht over dat ik als zeur wordt gezien na 1x een gesprekje en de afwijkende normen en waarden. Wat voor hen normaal is, is dat voor ons blijkbaar niet.
Het zijn ook echt geen onvriendelijke mensen hoor, alleen totaal anders ingesteld dan wij.

Cookies: oh dat is wel heel vervelend! Bij ons is het totaal geen gehorig complex gelukkig. Daarom moet je ook echt wel herrie maken wil je last van elkaar hebben.

XladyX

Berichten: 1330
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:53

Maar TS, zoals ik het lees heb je het over de hond gehad en dit hebben zij deels (geprobeerd) op te lossen en is ook al erg verbeterd. Hoe heb je de andere dingen besproken? Tussen neus en lippen door genoemd dat dat vervelend is? Of op de koffie geweest en echt besproken? Als zij de moeite nemen een tweede hondje te nemen en het gekef op te lossen, lijkt mij dat zij best open staan voor verbeteringen en deze dingen niet expres doen. Waarom niet gewoon met ze om tafel? Wat maakt het uit of ze jou de zeur vinden? Jij schildert hen nu ook af als 'andere normen en waarden' en haast onredelijk. Lijkt mij ook niet prettig voor hen om dit terug te lezen over zichzelf toch?

Een zeur ben je pas als je onredelijk bent. Of neem ze eens mee naar jouw appartement en laat iemand anders de deur beneden dichtslaan, laat ze dan horen hoe het klinkt desnoods. En aan de andere kant, hoe storend is een af en toe dichtslaande deur, vooral als je er tijdens het slapen geen last van hebt? En het vuilnis, geef dat aan dat het stoort en stinkt. Iedereen is een mens, niemand is onredelijk, ik lees ook nergens dat ze onredelijk reageren, in tegendeel juist, ze denken tot nu toe juist mee.
Laatst bijgewerkt door XladyX op 09-11-18 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:55

Heel herkenbaar TS, en als je eenmaal ergert blijf je het horen.

Onze onderburen hebben een erg leeg huis waardoor het extra gehorig is. Hun zoontje huilt al 2 jaar gemiddeld 4 uur op een dag, kind is inmiddels bijna 4... hij loeit echt, mijn zoontje roept altijd dat hij een uil hoort haha.

Ze hebben ook een heel ander ritme, kinderen gaan pas na 21.00 naar bed (zijn 1,5 en 3 jaar oud) en beginnen vanaf 20.00 met schreeuwen en gillen.... heerlijk, precies al wij eindelijk rustig op de bank kunnen zitten. 1 keer is mijn man wel naar ze toe gelopen en we hebben wel regelmatig aangegeven dat het gewoon heel gehorig is. Ze horen ons alleen niet en het zijn gewoon leefgeluiden dus we zijn er verder niet over door gegaan.
Wij zulllen ook best mieperds zijn en zijn ook gewoon echt gevoelig voor geluiden. We hebben nu een nieuw huis waar we hopelijk veel minder last zullen hebben.

Sterkte ts, stank overlast ed. is geen feest en buren die dat niet snappen ook niet.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 12:01

XladyX: Volgens mij zeg ik dat toch ook nergens? Dat is de conclusie die jij nu trekt.
Het is een gewoon gesprek geweest, niet even tussen neus en lippen door en toen zijn de deur en het vuilnis ook gewoon benoemd. Alleen de honden zijn we wat dieper op ingegaan, omdat ze zelf merkten dat het hondje ook niet gelukkig was als hij alleen thuis moest blijven. Dus daar hebben we ook echt samen over nagedacht en de oplossing was een ander hondje. Over is het niet, maar minder zeker wel.

En nee, we hebben gelukkig geen last met slapen. Maar een paar keer per uur 's avonds de deur dicht slaan vind ik toch echt niet normaal hoor :=
Natuurlijk kan dat een keer gebeuren, bij ons klapt hij ook wel eens dicht. Maar je moet 'm echt wel hard dicht slaan wil je dat horen. Het is hier gewoon niet gehorig verder.
Het vuilnis is ook gezegd. Maar ze weten niet waar ze het anders moeten laten voor ze naar beneden gaan. Ik heb ook al gezegd dat wij het even op eigen balkon zetten en de eerstvolgende keer mee naar beneden nemen als we naar beneden gaan. Dat kan prima. Balkon grenst aan de keuken, dus nog veel korter bij ook. Maar dan stinkt het in huis, dus zij zetten het liever in het trappenhuis. Dat het bij ons dan stinkt dat kan niet :n
Mee naar boven wilde ze de vorige keer niet. Maar kan ik natuurlijk nog een keer voorstellen.

Nogmaals, het is geen enorme overlast. We wonen hier rustig. Maar ik hoef geen stank in huis. We ruiken de sigarettenrook via het afzuigkanaal al in de wc door een slechte constructie. Dat is wel even genoeg. Daar kan niemand wat aan doen, dus hoor je ons ook niet over. Maar dat vuilnis is op te lossen. Alleen ik voel me wel bezwaard om wéér met haar in gesprek te gaan.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: En toen was ik de zeurende buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:15

Ja dat bezwaard voelen ken ik wel. Helemaal omdat ze je een zeur vinden en ook niet erg geneigd zijn om ergens wat aan te doen. Echt balen dit. Zeker omdat je het bij je vorige buur niet had.

Ik vind gewoon, als je een goed buur hebt, mag deze niet meer verhuizen. :D

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: En toen was ik de zeurende buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:22

Brief op de vuilniszakken plakken met de vraag het meteen in de container te doen.

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:25

De VVE heeft een bestuur.
Daar Kun je een ‘klacht’ indienen.

Belangrijk is nu een logboek bijhouden van de overlast.
Dus vanaf wanneer tot wanneer ligt het vuilnis er. Wanneer is er geluidsoverlast.

De VVE kan daarmee een officiële waarschuwing uitgeven.
Bij ons is het zo: eerst een officiële waarschuwing.
Mocht het daarna weer gebeuren dan volgt er een boete.
Bij te vaak/veel overlast kunnen ze daarna overgaan tot stappen maken met uit huis plaatsen.

Ik zit bij ons in het bestuur van de VVE

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 12:30

Cookies schreef:
Ja dat bezwaard voelen ken ik wel. Helemaal omdat ze je een zeur vinden en ook niet erg geneigd zijn om ergens wat aan te doen. Echt balen dit. Zeker omdat je het bij je vorige buur niet had.

Ik vind gewoon, als je een goed buur hebt, mag deze niet meer verhuizen. :D

Helemaal mee eens haha :D
We konden het slechter treffen hoor. Maar dit is gewoon even een irritatiepuntje. Vooral omdat 1x een gesprek ook blijkbaar als gezeur wordt gezien. Ik heb ook het idee dat ze mijn gesprek veel groter maken dan dat het bedoeld was. Ze hoeven van mij ook echt niet op hun tenen te lopen. Maar een beetje wederzijds rekening houden met elkaar zou prettig zijn :j

daantjuhhh: zover wil ik eigenlijk niet gaan. Maar een logboekje bijhouden vind ik wel een goed plan. Ook om eens te kijken of wij nu niet overmatig reageren, want inderdaad, je gaat wel alles horen nu. En aan de andere kant biedt dat ook weer iets om nog een keer een gesprek aan te gaan.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:32

Hier dezelfde situatie maar dan van de andere kant. Mijn pup verandert in een grote loeiende wolf als ik van huis ben. En geloof me, daar is echt niets aan te doen. Ik blijf zoveel mogelijk thuis of neem hem mee, maar boodschappen doen en kleding kopen kan hij gewoon echt niet mee. Ook met sporten moet hij thuis blijven. Ik ben dan ook ipv 2x per week, naar 1x per week gegaan met sporten want ik snap dat het niet heel fijn is om tot 23:30 een huilende hond te horen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:50

mvdende schreef:
Hier dezelfde situatie maar dan van de andere kant. Mijn pup verandert in een grote loeiende wolf als ik van huis ben. En geloof me, daar is echt niets aan te doen. Ik blijf zoveel mogelijk thuis of neem hem mee, maar boodschappen doen en kleding kopen kan hij gewoon echt niet mee. Ook met sporten moet hij thuis blijven. Ik ben dan ook ipv 2x per week, naar 1x per week gegaan met sporten want ik snap dat het niet heel fijn is om tot 23:30 een huilende hond te horen.

:wow:
Dapper dat je het hier schrijft.
Echter vind ik echt dat dit niet kan.
Hier hoor je echt een oplossing voor te zoeken.
Of de hond anders onderbrengen of thuis blijven... Tis jouw hond!

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: En toen was ik de zeurende buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:57

Meerdere zeer ervaren hondentrainers hebben aangeven dat hij hier gewoon doorheen moet. Dat ik hem eigenlijk vaker alleen moet laten. Dat doe ik dus liever niet. Hij is maximaal 3 a 4 keer per week een aantal uur alleen.

Ik blijf dus al zoveel mogelijk thuis, maar ik moet ook eten! En die bezorg service zijn veel te duur. 1x in de week ben ik dus een avond weg. Van 19:30 tot 22:30 a 23:00.

Aan de andere kant heb ik vorig jaar bijna een half jaar 's nachts wakker gelegen van een verschrikkelijke huilbaby. Daar hebben de buren mij niet over gehoord. Dus vind eigenlijk dat ze nu niet moeten klagen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:58

Amanda dat zijn nare dingen. Dergelijke buren die niet echt zien wat er fout gaat is een ramp. De verhuurder is denk ik dezelfde als waarvan jij het huis hebt gekocht, ben al eens van hun een tehuur aangeboden appartement tegen gekomen. Misschien dat dat helpt?

Maar vuilnis wordt eens per week opgehaald of hebben jullie containers? De fietsen keer buiten zetten desnoods. Ruimte moet vrijblijven ivm brand en calamiteiten denk ik.