wel of geen singel bondje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

wel of geen singel bondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 09:50

ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaring..

Heb jij een schapenvacht om je singel


Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: wel of geen singel bondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:05

Ja, mijn pony krijgt enorm snel wondjes van de singel. Vooral als hij geschoren is. Ik heb s winters het bontje er standaard om. s Zomers gebruik ik m alleen als ik zie dat ie er kale plekjes begint te krijgen oid

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: wel of geen singel bondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 18:57

Ik had er 1 gekocht voor mijn jongere merrie omdat zij snel singelplekken heeft. Helaas Heb ik het bontje te kort gekocht en omdat ze zo duur zijn geen nieuwe gekocht. Ik gebruik hem nu voor mijn oude merrie. Niet omdat zij er last van heeft maar voor het comfort. Bij mijn jongere merrie zijn de problemen opgelost soort een andere singel aan te schaffen.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen


Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: wel of geen singel bondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:19

Ik gebruik voor mijn shetlander een, de singels die aan zijn mentuig zitten zij heel smal, zijn er twee. Ik heb zo'n bontje waar je de singel doorheen kunt halen, een soort mouw is het ofzo :')
Hij krijgt ook snel wondjes van die singel. Maar verder gebruik ik nooit een als het niet hoeft.

Floko

Berichten: 405
Geregistreerd: 31-10-18

Re: wel of geen singel bondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:27

Mijn paard heeft het niet nodig, maar ik zou goed opletten dat het bontje voldoende dik is en goed aansluit op de singel. Anders krijg je alsnog plekjes door het schuren.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:57

Wij gebruiken bij mijn verzorg paard standaart een br singel met bond. Bij een singel zonder bont heeft hij altijd wondjes en licht zijn huid bij de singel altijd open, nu met de singel van br met bont heeft hij nooit ergens last van en de wondjes zijn verdwenen.
Laatst bijgewerkt door Chantaliiejj op 09-11-18 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MayteCh
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:43

Ik heb een singel van kentucky met bont. Echt een super goeie singel! Met elastiek en mag in de wasmachine!!

Prima2Donna

Berichten: 851
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: wel of geen singel bondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:41

Waar ik vroeger reed hadden de meeste pony's een bontje om de singel zodat singelplekken voorkomen werden. Dit hielp toen erg goed.
Bij mijn oude zadel had ik eerst een neopreen singel. Op een gegeven moment begon die te irriteren dus toen kochten we een bontje. Dit hielp wel redelijk, maar het schoof een beetje dus het was niet de ideale oplossing. Nu heb ik een ander zadel met een leren springsingel erbij, en daar krijgt hij geen wondjes van. Ik heb hierbij dus ook geen bontje.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: wel of geen singel bondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:57

Alleen tijdens de rij periode is ze gevoelig voor singelwondjes. Dan rij ik met een bontsingel van BR.
Normaal heb ik een anatomische leren singel.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annaxmaex, Julimy, mirriejj, mirtedl, Noor17, plutolover en 14 bezoekers