Passen mijn laarzen? Help!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DiscoDipp

Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-09-14

Passen mijn laarzen? Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 17:04

Hi!!

Sorry voor de drama titel maar ik weet t echt niet. Ik heb de petrie Padova’s aangegeschaft. Kwa hoogte en kuit zijn ze prima, alleen zitten ze rond mijn enkel, ofja iets boven mijn enkel best los.

Zit dit goed zo??
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Passen mijn laarzen? Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:07

Schoen is te groot?


DiscoDipp

Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 17:10

Marie111 schreef:
Schoen is te groot?


De voetmaat is 36, dus die past denk aangezien ik altijd 36 heb?

Edit:
Heb even fotos gemaakt van mijn laarzen waar ik nu mee rij, en deze zijn net zo los. Maar wel ingezakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:31

Heb je ze ook op laten meten? Iemand die ze echt goed aan meet meet ook op bij je enkel. Niet alleen de kuitmaat en de maat van je voet.

DiscoDipp

Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 17:34

SusanH schreef:
Heb je ze ook op laten meten? Iemand die ze echt goed aan meet meet ook op bij je enkel. Niet alleen de kuitmaat en de maat van je voet.



Nee ze komen gewoon van divoza af, maar ik denk dat als ze inzakken dat het dan wel goed komt? Ik heb hier echt zo 0,0 verstand van :')

Anomien

Berichten: 7369
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Passen mijn laarzen? Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:35

Dan denk ik dat als ze inzakken wel te ruim zijn..

Mama van mijn lieve meisjes

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:35

Dat is normaal bij een dressuurlaars lijkt me, al mijn petries hebben dit en ik stoor me er niet zand, zit ook niet te los voor mij.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 08-11-18 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:35

Ik denk dat het aan het model van de laars ligt. Vind sowieso dat veel petrie laarzen ruim zitten/ogen rond de enkel.

Even vlug een voorbeeldje:

Afbeelding

Edit: vaak zie ik bij petrie dat het echt 'rechte' laarzen zijn. Met hierboven als voorbeeld tot gevolg. Niet echt een aansluitend type.

Every accomplishment starts with the decision to try.

DiscoDipp

Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 17:39

Melewel94 schreef:
Ik denk dat het aan het model van de laars ligt. Vind sowieso dat veel petrie laarzen ruim zitten/ogen rond de enkel.

Even vlug een voorbeeldje:

[ [url=m/7oeCDv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: vaak zie ik bij petrie dat het echt 'rechte' laarzen zijn. Met hierboven als voorbeeld tot gevolg. Niet echt een aansluitend type.



Ja dat bedoelde ik idd. Dit hebben mijn huidige laarzen ook, die zijn alleen bij de schacht en de voet/hak echt mooi stijf en die zitten werkelijk heerlijk.

Dus ig gok dan dat deze laarzen ook zo inzakken en alleen stijf zijn om de kuit en bij de voet/hak.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:41

Iets ruimte heb je ook wel nodig natuurlijk om je voet te kunnen bewegen. Ik heb ook wel iets ruimte bij mijn Petries. Of het bij jou teveel of te weinig is is vanaf een foto lastig te zien. Dat merk je alleen aan het draagcomfort denk ik. Of even na laten meten.

mavantos

Berichten: 3578
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:46

Melewel94 schreef:
Ik denk dat het aan het model van de laars ligt. Vind sowieso dat veel petrie laarzen ruim zitten/ogen rond de enkel.

Even vlug een voorbeeldje:

[ [url=m/7oeCDv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: vaak zie ik bij petrie dat het echt 'rechte' laarzen zijn. Met hierboven als voorbeeld tot gevolg. Niet echt een aansluitend type.


Alleen dit is een totaal ander model zonder ritsen. Ik vind de laarzen niet goed zitten, tuurlijk mogen en moeten ze nog wat inzakken. Alleen als ze zo erg buigen gaat je rits die schuinvoor zit kapot.

Kilimanjaro
@puppy_freek

DiscoDipp

Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 17:48

Ja dat klopt ook.
Ik vind het echt heel moeilijk.
Maar als ik dan dit zie, en die foto komt van petrie zelf af, dan denk ik van ja ze passen. Vind het moeilijk in te schatten aangezien ze nog ingereden moeten worden.

Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 17:50

mavantos schreef:
Melewel94 schreef:
Ik denk dat het aan het model van de laars ligt. Vind sowieso dat veel petrie laarzen ruim zitten/ogen rond de enkel.

Even vlug een voorbeeldje:

[ [url=m/7oeCDv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: vaak zie ik bij petrie dat het echt 'rechte' laarzen zijn. Met hierboven als voorbeeld tot gevolg. Niet echt een aansluitend type.


Alleen dit is een totaal ander model zonder ritsen. Ik vind de laarzen niet goed zitten, tuurlijk mogen en moeten ze nog wat inzakken. Alleen als ze zo erg buigen gaat je rits die schuinvoor zit kapot.


Sorry voor de dubbelpost, maar die laarzen kunnen dan toch niet zakken zonder dat de rits meezakt?

mavantos

Berichten: 3578
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:51

Laarzen met een rits horen ook veel minder in te zakken dan laarzen zonder rits. Aangezien je rits dan kapot gaat. De foto van de laarzen die je als laatst stuurt hebben een rits aan de achterkant. Ook geen goede vergelijking

Edit: zo zitten mijn laarzen, wel iets ingezakt maar niet extreem. Als ik recht sta met mijn voeten op de grond sta is het zelfs amper ingezakt. Dit is wel een ander type leer (zachter) en een rits aan de achterkant.
Afbeelding

Kilimanjaro
@puppy_freek

DiscoDipp

Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Passen mijn laarzen? Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 18:33

@mavantos:

Ik heb ze nog n keer aangehad. En ik ga proberen om een filmpje ofzo te maken. De ruimte zit voornamelijk achter, en de rist zit toch echt plat tegen mijn been zeg maar. Dus ik denk dat als die ruimte er niet zit, dat de rist precies t zelfde doet.

Ga even kijken of ik een filmpje geupload krijg

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 18:51

Volgensmij heeft de padova ook gewoon niet zo'n smalle enkel, net zoals de olympic dat ook niet heeft. Wil je dat het perfect past, moet je voor een andere soort laars gaan. Petrie heeft ook laarzen met een smallere enkel. Zoals gezegd zou je ook een wat kleine voetmaat kunnen proberen, persoonlijk vind ik Petrie vrij groot vallen. Ik paste met mijn maat 37 ook laarzen in maat 37, overigens was dit wel per model verschillend. De enkel zal dan wel ietsjes smaller worden, maar alsnog niet perfect aangesloten zijn. Dit is een keuze die je zelf moet maken. Of laarzen die niet perfect aansluiten bij de enkel of een ander model kiezen. Het is trouwens geen ramp als ze iets te breed zijn bij de enkel, denk dat dat bij zulke laarzen meestal zo zal zijn. Ze zakken vaak alleen dan wel meer in, dan laarzen die strakker zitten bij de enkel.


DiscoDipp

Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 18:54

Lottekuhh_x schreef:
Volgensmij heeft de padova ook gewoon niet zo'n smalle enkel, net zoals de olympic dat ook niet heeft. Wil je dat het perfect past, moet je voor een andere soort laars gaan. Petrie heeft ook laarzen met een smallere enkel. Zoals gezegd zou je ook een wat kleine voetmaat kunnen proberen, persoonlijk vind ik Petrie vrij groot vallen. Ik paste met mijn maat 37 ook laarzen in maat 37, overigens was dit wel per model verschillend. De enkel zal dan wel ietsjes smaller worden, maar alsnog niet perfect aangesloten zijn. Dit is een keuze die je zelf moet maken. Of laarzen die niet perfect aansluiten bij de enkel of een ander model kiezen. Het is trouwens geen ramp als ze iets te breed zijn bij de enkel, denk dat dat bij zulke laarzen meestal zo zal zijn. Ze zakken vaak alleen dan wel meer in, dan laarzen die strakker zitten bij de enkel.


Oh ik dacht juist dat de padova’s wel wat smaller waren als andere. Daarom juist die besteld, maar ja weet ik veel hahaha.

Inzakken vind ik niet erg, dat hebben mijn huidige laarzen ook enorm en daar kan ik mee leven, ik wil alleen niet dat de rits na 3 weken stuk is.


Ik heb trouwens even mijn zooltje eruit gehaald, en dan heb ik een stuk minder ruimte van onder, misschien dat het ook daar aan ligt? Heb t zooltje erin voor t inzakken omdat ik maar 1,56m ben en dcht alle laarzen mij te hoog zijn. Maar deze zit wel oke ook zonder zooltje.

Ik ga dlik mam even laten kijken en dan beslis ik wat ik ermee doe. Veel mensen hebben mij al Deniro aangeraden wegens die smalle enkel, maar ik wil echt het stijve van wat Petrie juist heeft, dan maar wat rimpels bij mijn enkel..

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Passen mijn laarzen? Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:15

Ik vind de laarzen niet netjes passen bij jou, de voorbeeldfoto van petrie die jij gepost hebt zijn ook het voorbeeld van niet passende laarzen. Het lijkt mij zonde als je nu genoegen neemt met deze en dat ze ‘dan maar zo inzakken omdat het op de voorbeeldfoto ook te zien is’, maar uiteraard is het maar net waar jij genoegen mee neemt :)

[o]

DiscoDipp

Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 19:32

Djeradalover schreef:
Ik vind de laarzen niet netjes passen bij jou, de voorbeeldfoto van petrie die jij gepost hebt zijn ook het voorbeeld van niet passende laarzen. Het lijkt mij zonde als je nu genoegen neemt met deze en dat ze ‘dan maar zo inzakken omdat het op de voorbeeldfoto ook te zien is’, maar uiteraard is het maar net waar jij genoegen mee neemt :)



Ik denk dat ik er toch genoegen mee ga nemen. Ik ga denk ik niet in de buurt komen van een super passende laars, dan moet ik ze compleet op maat laten maken.. en ik wil daar gewoon geen 600 euro voor neerleggen, dat vind ik gewoonweg teveel geld voor een paar laarzen.

Zonder zooltje zitten ze al beter, dus ik ga er dlik even mee op het paard zitten, als dat goed voelt blijven ze gewoon. Zitten we echt bagger dan gaan ze alsnog terug.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Passen mijn laarzen? Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:07

snap ik hoor dat je niet ff 600,- daar aan uit gaat geven, dat zou ik zelf ook niet doen :Y) .

De ‘goedkope’ petrie’s met veters zijn wat smaller bij de enkels, alleen zit de rits dan wel aan de achterkant!

Cavallo heeft ook in die prijsklasse laarzen zonder en met veters, ik vond die ik daar van had ook vrij smal!

Bij mij zijn laarzen ook een drama hoor, en mijn gewicht gaat nog al eens omhoog en omlaag, super irritant. Ben blij dat ik mn outdoorlaarzej weer aan kan :D

[o]

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Passen mijn laarzen? Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:20

Inderdaad er zijn nog andere petries met smallere enkels of anders de tricolore van deniro. Rij nu al 3 jaar intensief met de petrie leeds en ze zijn nu bijna af.

DiscoDipp

Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Passen mijn laarzen? Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 21:26

Nee vind dat echt veel geld hoor hahaha!

Deniro ga ik niet aan, die zijn me te soepel, net zoals mountain horse.

Ik heb er net mee op t paard gezeten, heb nu al een blaar _O- maaar ze buigen minimaal als ik gewoon in de beugel zit. Zakken nu in de zelfde naden in als mijn huidige laarzen. Dusja ik ga het er gewoon op gokken hoor dames :') lekker eigenwijs. Maar ik denk dat t al met al wel meevalt :)

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:30

Deniro’s zijn idd hele andere laarzen. Daar heb je ook wel “stijvere” modellen van, alleen ligt de prijs van dat model een heel stuk hoger. Of je moet een verharde schacht nemen, maar dat is ook weer tegen een meerprijs + kan alleen bij de duurdere modellen.

Volgensmij is de padova ook al wel een stuk smaller bij de enkel dan bijvoorbeeld de olympic, maar vergeleken met andere modellen zijn ze alsnog niet echt heel smal. Kun je anders niet nog andere modellen proberen en dan belissen wat je doet? Ik denk namelijk dat de kans erg groot is dat de winkel waar je ze hebt gekocht ze niet meer terug neemt als je er eenmaal mee gereden hebt, mocht je het toch niks vinden. Ik weet niet of je een polo model iets vindt? Aangezien de verona in dezelfde prijsklasse zit en volgensmij wel een smallere enkel heeft.

Dat van het zooltje verklaart ook al wat natuurlijk. Je voet ligt dan natuurlijk hoger en je laars loopt daar al iets wijder uit.


Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:34

DiscoDipp schreef:
Nee vind dat echt veel geld hoor hahaha!

Deniro ga ik niet aan, die zijn me te soepel, net zoals mountain horse.

Ik heb er net mee op t paard gezeten, heb nu al een blaar _O- maaar ze buigen minimaal als ik gewoon in de beugel zit. Zakken nu in de zelfde naden in als mijn huidige laarzen. Dusja ik ga het er gewoon op gokken hoor dames :') lekker eigenwijs. Maar ik denk dat t al met al wel meevalt :)


Haha oké! alvast veel plezier ermee en succes met inrijden :)


Niqui

Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:54

De Padova's van mijn dochter zijn bijna niet ingezakt. De vouw boven de enkel die je op jouw tweede foto ziet, heeft ze zelfs nu nog niet. Maar misschien heb jij wel héle smalle enkels :-)..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers