Een jaar met "opa" mijn draver!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Een jaar met "opa" mijn draver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 22:49

26 oktober 2017, ik weet het nog goed, ik ging voor het eerst kijken bij je.


Afbeelding

Ik was op zoek naar een nieuw paard en het zou een draver worden. Ruitje hier op bokt had misschien wel een leuke voor me, en dus de afspraak gemaakt om te komen kijken.

Ik kreeg een paard te zien waar ik alles mee mocht uitproberen, hij werd "voorgereden" voor zover dat kon want onder het zadel snapte die nog weinig van. Er werd ook veel verteld over hem, dat hij in z'n koersperiode ontzettend vaak heeft gewonnen en tot op hoge leeftijd (in de dravers wereld) heeft gekoerst en altijd zijn best deed en zeer zeer geliefd is en een BD'er (Bekende Draver :') ) is.




Afbeelding

2 november 's avonds in de stromende regen heb ik ruim 2 uur gewacht tot de trailer kwam met Yonker. Eindelijk was ie daar dan! Na de formaliteiten werd ik gefeliciteerd en had ik weer een eigen paardje!

Ik heb 'm eerst goed laten wennen aan zijn nieuwe omgeving en ritme.

15 januari ben ik begonnen met lessen, eerst in grondwerk om zo hem goed te leren kennen en werken aan vertrouwen en leiderschap maakten we elke les een sprong vooruit.

Half maart was het dan zo ver, m'n instructrice ging er voor het eerst op en het ging super goed.
Ik ben in mei voor het eerst erop gegaan, ik vind het erg belangrijk om hem de tijd te geven. Komt het vandaag niet dan morgen wel is mijn instelling.

In de zomer heb ik het heel rustig aan gedaan omdat het zo ontzettend heet was dus heeft hij veeeeel vakantie gehad.


Afbeelding

Eind september kreeg ik helaas te horen dat we weg moesten van stal omdat ze de grond gingen verkopen. Een beetje wanhopig zocht ik een nieuwe stalling want ik had wel wat eisen.. Binnen 2 dagen kreeg ik een berichtje dat er een stal was in de buurt. Ik ben gaan kijken en dat beviel me wel! 10 dagen later ben ik verhuisd.


Afbeelding

Ik sta nu een maand op de nieuwe stal en het bevalt me goed en yonker ook, hij heeft vriendjes gemaakt en we gaan met sprongen vooruit qua les en grondwerk. Ik ben echt super tevreden en nog steeds dolgelukkig met hem!



Afbeelding

Oh en opa is zijn bijnaam, veel mensen uit de dravers wereld noemen hem zo, ik heb dan ook nog regelmatig contact met verzorgers en een familielid van de oud eigenaar, erg leuk en iedereen is zo ontzettend blij dat hij z'n "pensioen" bij mij mag hebben wat echt een prachtig compliment is voor me.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:58

en nóg je naam niet veranderd :D <<)

Hij is echt goed terecht gekomen, superleuk om te zien bij zulke trouwe koerspaarden :j

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:01

Hij heeft het zo getroffen bij jou. Wat ziet hij er super uit, nog heel veel fijne jaren met hem toegewenst.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Een jaar met "opa" mijn draver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:05

wat een leukerd, nog veel plezier samen!

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:10

Wat leuk dit. Ik ben wel benieuwd hoe oud "opa" is. Kun je er inmiddels ook al op rijden? Wat doe je allemaal met hem, en hoe laat hij zich rijden?

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Een jaar met "opa" mijn draver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 23:19

Hij is 13 :)

Ja je kan er inmiddels op rijden, stap en draf zijn ohz goed bevestigd. Galop lukt nu goed aan de hand en verder doe ik met grondwerk vanalles, wijken, schouder binnen en buitenwaards, lengtebuiging, dingen uit naturel horsemanship

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Een jaar met "opa" mijn draver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:30

Dat is toch wel heel knap fjordje dat dit allemaal al kan. Volgens mij kunnen dravertjes best wel oud worden, dus heb je nog jaren plezier van je paardje. Althans dat hoop ik voor je.

Narcissa
Berichten: 3046
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Een jaar met "opa" mijn draver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:46

Ga je hopelijk nog jaren plezier mee hebben, 13 is een mooie leeftijd :)

Fijn dat de nieuwe stal zo goed bevalt.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:03

WAt een knap dier! Ga je nog veel plezier aan beleven :D !

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Een jaar met "opa" mijn draver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 16:11

Dank jullie wel! En hij is zeker nog niet oud, hij wordt gewoon zo genoemd omdat hij voor een draver lang heeft gekoerst. Niet omdat hij oud is hoor! :D