[VOLG] The Fantasy continues

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

[VOLG] The Fantasy continues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 10:03

3,5 jaar geleden begon het allemaal toen ik mijn merrie voor de tweede keer liet dekken. Nadat ze de eerste dracht 363 dagen had gedragen ging ik me voorbereiden op een jaar vol spanning.

Toch was het allemaal anders al heel snel zag ik beweging in de buik en mijn merrie leek er doorheen te draven. Ik had alvast het alarm geregeld en wilde op tijd alles in huis hebben. De officiële uitbrekende datum was 2 Juli alleen door de eerdere lange Drachten gingen we van 1 augustus uit.

Afbeelding


Op 20 juni zou ze 320 dagen zijn in de “safe” zone. Dan kon het aftellen beginnen!
Maar op 16 Juni 2016 (16.6.16) besloot de kleine dat ze lang genoeg had gezeten en maakte ze haar entree!

Afbeelding

Afbeelding

Het was een droom die uitkwam een merrie en dan ook nog in een mooi goud jasje!
Haar naam Just one Fantasy en omdat mijn roots in Australië liggen kreeg ze de roep naam Sydney aka Syd


Afbeelding

Ze groeide ontzettend snel en was zo wijs soms te wijs voor dr leeftijd! Een kleine heks kon het zijn! Maar toch was ik verliefd!

Afbeelding

Op de dag dat we haar zouden spenen kwamen we tot de verschrikkelijk ontdekking dat ze een groot wond had op haar achterbeen (van kogel tot onderaan spronggewricht)
Helaas kon de dierenarts niet hechten doordat er niet genoeg rek zat en het zeker open zou springen dus enige optie was verbinden en 2mnd boxrust met om de dag verband wissel.

Afbeelding

Het brak mijn hart haar zo te zien maar gelukkig hield ze zich rustig en aangezien we in groepen werken met de winter stond ze nooit alleen op stal. Door het antibiotica spuiten en het steeds verwisselen van het verband werd ze ontzettend boos vooral op mij want ik deed haar pijn. Ze beet sloeg en steigerde en ik zag al mijn dromen in rook opgaan. Hoe kon ik een goede band met haar opbouwen als ze zn hekel aan me had?

Uiteindelijk ging ik elke ochtend heel vroeg zodat er niemand anders op stal was en begon ik met poetsen,aaien, verwennen en praten en konden we zelfs zonder enige probleem verband wisselen. Ondanks dat ze toch nog wel een haaibaai kon zijn was ik toch wel gek op haar.

Na 6 weken was de wond mooi dicht en mocht ze eindelijk gaan genieten van haar jaarling tijd! Ik had zelf een stukje kunnen realiseren met een inloop stal met weides op de stal waar mijn andere paarden staan. Daar stond ze samen met een aantal andere paardjes.

Afbeelding


Afbeelding

1 jaar oud!
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

2 jaar oud!


Afbeelding

Afbeelding

Nu gaan we richting de 3 en gaan we steeds meer ontdekken samen. Op spelende wijs leer ik haar nieuwe dingen en pakt ze alles zo goed op.

Ons doel is komende jaar te gaan starten met de onderdelen aan de hand in de western. En gewoon te kijken wat er op onze pad komt!

Maar vooral genieten van elkaar en onze band alleen maar sterker te maken!

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*


git
Berichten: 1956
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] The Fantasy continues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:20

wat een plaatje van een paard zeg.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [VOLG] The Fantasy continues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 17:58

Dankjewel git <3

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] The Fantasy continues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:06

Dit is een knapperd zeg!! <3

Veel succes met starten!

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 13:10

We hebben allemaal wel eens een bad hair day _O-
Afbeelding
Afbeelding

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*


Donkey366
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-18

Re: [VOLG] The Fantasy continues

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:58

Wauw wat heb heb je een orachtig paard! Ik volg graag je topic, en wat een heftiges tart hebben jullie gehad. Hopen dat vanaf nu alleen een mooie tijd aankomt. Oor jullie

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:39

#teamsyd *\o/*
Zelfs met dr bad hair day is ze nog knap <3

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 23:35

Inmiddels kent Sydney het zadel en ze loopt ermee alsof ze ermee geboren is geen pas raar gekeken of een pas opzij! Zo braaf!

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Ook de lange lijnen voor het eerst geoefend en zelfs toen liep madam haar rondje zonder zich af te vragen waar het voor diende. Voor haar een goede oefening om van mij weg te lopen aangezien ze steeds zo dicht mogelijk bij mij wilt staan.


En ze geniet van haar quality time met mij

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [VOLG] The Fantasy continues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-19 20:15

Sydney is vandaag officieel 3 geworden! De laatste weken heeft ze vakantie gehad en daar moeten we nu verandering in brengen want madam heeft veel te veel energie en vind ze het niet meer nodig om in haar eigen wei te blijven dus we gaan weer rustig en spelenderwijs aan het werk!

Aangezien ze een stuk korter is als haar moeder moest er toch een ander zadel komen om haar straks mee te gaan beleren en die hebben we bij de christmas sale van arthur gevonden!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gister hebben we al weer een keer lange lijnen eraan gehad en dit pakte ze goed op we gaan nu lamgzaam wat gymnastiseren en vw een keertje schriktraining doen.

Afhelopen week even op de poetsplaats gehad en dan wordt ik toch wel blij van haar glansje

Afbeelding

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, sterregoud, tjee en 27 bezoekers