Paardenmarkt Hedel 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:07

Klopt StalNollie, na 3 dagen kunnen ze neusuitvloeiing en koorts krijgen.

Wij hebben de nieuwe aanwinst iig een aantal rijen verder op stal gezet en gebruiken andere spullen dan voor de andere paarden, moet niet hebben dat er 1 ziek wordt of schimmel krijgt :n


Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:21

StalNollie schreef:
Gered? Er is ook een andere kant van dit verhaal!
Maar daar ga ik niet verder op in dat is niet aan mijn.

En droes is toch 3- 14 incubatietijd?
En is gewoon risico dus wat hierboven word gezegd als je van markt naar huis komt schone kleren etc voordat je naar stal gaat


Nou als je dat inderdaad redden noemt...............komt met een verhaal op FB over een hoefbevangen paard waarbij het hoefbeen gekanteld is die ze samen met die tandarts en die andere paardenredder heeft gered.

Als haar verhaal klopt, dan is die paarden inslapen het enige waarmee je ze redt. Ipv op facebook de fantastische mens spelen, die dieren heeft gered. Echt blegh {:)-:(

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:25

Ik wou net zeggen, of ze nou gered zijn...
Goed in iedergeval dat er voor droes gewaarschuwd wordt.

Hoe is het met de nieuwe aanwinsten ?

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:38

Goed :)) staat rustig op stal en fijn te rijden!

Ik vind die Norma maar apart en vraag me af of ze haar dieren daarmee helpt. Maar dat is geen discussie voor dit topic :D

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:58

Rolfje schreef:
StalNollie schreef:
Gered? Er is ook een andere kant van dit verhaal!
Maar daar ga ik niet verder op in dat is niet aan mijn.

En droes is toch 3- 14 incubatietijd?
En is gewoon risico dus wat hierboven word gezegd als je van markt naar huis komt schone kleren etc voordat je naar stal gaat


Nou als je dat inderdaad redden noemt...............komt met een verhaal op FB over een hoefbevangen paard waarbij het hoefbeen gekanteld is die ze samen met die tandarts en die andere paardenredder heeft gered.

Als haar verhaal klopt, dan is die paarden inslapen het enige waarmee je ze redt. Ipv op facebook de fantastische mens spelen, die dieren heeft gered. Echt blegh {:)-:(


Die tandarts zelf is ook geen lieverdje. Zo triest met ze hele verhalen op fb maar helaas kan je er geen reactie bij plaatsen... jammer had graag een reactie geplaatst bij deze 'geweldige' tandarts.

Ontopic hele leuke paarden komen er voorbij! :)

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:00

tirzasarah10 schreef:
Die tandarts zelf is ook geen lieverdje. Zo triest met ze hele verhalen op fb maar helaas kan je er geen reactie bij plaatsen... jammer had graag een reactie geplaatst bij deze 'geweldige' tandarts.

Ontopic hele leuke paarden komen er voorbij! :)


Kan wel, heb je een pb gestuurd hoe :D

ZEJA

Berichten: 3101
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:03

Begrijp ik nou goed dat ze gisteren die paarden nog behandeld hebben en verdoofd?

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:29

Wat een leukies komen er voorbij!!
Met onze aanwinst gaat het super
Vandaag even gelongeerd en rondje er op gezeten was super braaf. Ze hebben der wel iets mee gedaan maar niet veel denk ik.
Sturen kent ze nog niet zo goed. Maargoed alles op ze tijd ze is nog jong.

Afbeelding

Faith ~ 10-05-2010 ~ Dreamcatcher X Gribaldi(Drachtig van White Dream GF 2024)
Bailey ~ ( Silverdapplebonte Breton) (Drachtig van White Dream GF 2024)
Phylano ~ 26-04-2020 ~ Just Wimphof X Dreamcatcher
Temptation ~ 28-03-2023 ~ Glock's Energy X Dreamcatcher

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:36

CharmFaith schreef:
Wat een leukies komen er voorbij!!
Met onze aanwinst gaat het super
Vandaag even gelongeerd en rondje er op gezeten was super braaf. Ze hebben der wel iets mee gedaan maar niet veel denk ik.
Sturen kent ze nog niet zo goed. Maargoed alles op ze tijd ze is nog jong.

[ [url=m/FeS0S5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is dit die pony die gezocht werd via Facebook?Iemand was op zoek naar een bonte die van de week op de markt stond!

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:04

Nee, die was meer valkachtig van kleur en had minder wit.

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:47

<3 <3
Afbeelding

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:50

Rolfje schreef:
tirzasarah10 schreef:
Die tandarts zelf is ook geen lieverdje. Zo triest met ze hele verhalen op fb maar helaas kan je er geen reactie bij plaatsen... jammer had graag een reactie geplaatst bij deze 'geweldige' tandarts.

Ontopic hele leuke paarden komen er voorbij! :)


Kan wel, heb je een pb gestuurd hoe :D

Ik had gereageerd op een repost van dat verhaal, dat ik het hele verhaal nogal overdreven vond en erg ingezoomd op een paar specifieke gevallen. Ben gelijk geblokt en verwijderd :D

It's not how many times you get thrown
It's how many times you get back on

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:02

simonedanton schreef:
[ [url=m/H9FoQ4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rmAwKF.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/q70D69.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ksQCa0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UnVhbA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Xhh5Xh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Xhh5Xh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e99EVS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SAy4GH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bdZ2Ep.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UtUOzU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F4Iqxq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zAQ4t0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XGhiej.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AJ1PJh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H9FoQ4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cuvRIt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook al staan ze er thuis ook zo bij, ik snap niet dat dat op de markt wordt toegelaten. Dit is echt triest.
Och och... Dat paard met die ingevlochten manen... Alsof dat het paard gaat verkopen. Die hoeven... vreselijk. |( Als de paardenmarkt in Hedel (maar ook andere markten) paarden die er zo slecht bij staan en duidelijk zieke dieren consequent zouden weigeren dan zouden eigenaren er denk ik eerst wel voor zorgen het paard beter aan te leveren. Dit hoort niet op de markt te staan. In dat opzicht kan er zeker wel wat gedaan worden.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:14

@babootje, waar trek je de grens dan? Moeten alle paarden een klinische keuring krijgen dan? Is toch niet te doen en schiet het doel compleet voorbij. Als je sporthorses kwaliteit zoekt, dan zul je die niet op de markt vinden. De markt verandert niets aan de situatie thuis. Verkocht worden ze toch wel. Via de markt of via andere kanalen.

It's not how many times you get thrown
It's how many times you get back on

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:41

Starbreeze schreef:
@babootje, waar trek je de grens dan? Moeten alle paarden een klinische keuring krijgen dan? Is toch niet te doen en schiet het doel compleet voorbij. Als je sporthorses kwaliteit zoekt, dan zul je die niet op de markt vinden. De markt verandert niets aan de situatie thuis. Verkocht worden ze toch wel. Via de markt of via andere kanalen.


Nee dat zeg ik niet. Maar de grens ligt bij mij wel bij dit soort gevallen (foto's). Om dit soort ellende te zien, hoef je zelfs geen dierenarts te zijn. Graatmagere dieren horen daar niet. Ook al zijn ze oud. Als zo'n eigenaar ze niet meer wil hebben dan zorgt hij er maar voor dat hij ze zelf verkoopt of naar de slager brengt. Ontstoken ogen ook niet. En verder gewoon netjes bekapt of beslagen is wat mij betreft een voorwaarde. Paarden en pony's met groene neusuitvloeiing en verhoging wegsturen. Je wil geen droes mee naar huis nemen. Er lopen volgens mij wel keuringsartsen op zo'n markt. Die kun je best een schifting laten maken wat toegelaten wordt en wat niet, zonder een uitgebreide klinische keuring. Even tempen als een paard groene neusuitvloeiing heeft, is zo gebeurd. Het is gewoon opvoeden (van eigenaren). Als ze consequent weggestuurd worden bedenken ze zich de volgende nog wel een keer. Dit moet je niet willen op zo'n markt.

N4N4
Berichten: 1106
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:51

Helemaal met babootje eens ..
Die paarden zijn zielig en voelen zich rot .. dat stralen ze aan alle kanten uit

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)


Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:05

Ik steek bij pakweg de helft liever geen thermometer erin hoor :D

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:10

Amiigo schreef:
Ik steek bij pakweg de helft liever geen thermometer erin hoor :D


Gelukkig hoef jij dat niet te doen :D

StalNollie

Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:27

Rolfje schreef:
StalNollie schreef:
Gered? Er is ook een andere kant van dit verhaal!
Maar daar ga ik niet verder op in dat is niet aan mijn.

En droes is toch 3- 14 incubatietijd?
En is gewoon risico dus wat hierboven word gezegd als je van markt naar huis komt schone kleren etc voordat je naar stal gaat


Nou als je dat inderdaad redden noemt...............komt met een verhaal op FB over een hoefbevangen paard waarbij het hoefbeen gekanteld is die ze samen met die tandarts en die andere paardenredder heeft gered.

Als haar verhaal klopt, dan is die paarden inslapen het enige waarmee je ze redt. Ipv op facebook de fantastische mens spelen, die dieren heeft gered. Echt blegh {:)-:(


Verhaal klopt niet

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:40

@babootje, dan moeten er alsnog 1400 paarden van boven en onder bekeken worden. Hou aub in je achterhoofd dat ze enkel en alleen die situaties vastgelegd hebben die in het straatje van de ‘dierenredders’ passen. Liefst met de kermis op de achtergrond. De beelden die rond gaan zijn gewoon heel erg gekleurd. Het is niet alleen kommer en kwel, maar zo wordt het wel gebracht. Dan roepen ze zelf ook nog dat er ook handelaren zijn die het wel goed doen maar dat de rest het voor hen verpest. Nou.. volgens mij verpesten de ‘dierenredders’ het juist voor hen door deze beelden. Ik ken buiten de markt om heel veel situaties waar het mis gaat. Procentueel gezien denk ik nog meer dan op de markt zelf en dan heb ik het over de doorsnee ruiter.

De meeste paarden daar wacht de slacht, want een dure topper wordt wel via een ander kanaal verkocht. Zo simpel is het. Als je daar tegen bent, laat je eigen paard dan aftekenen in het paspoort, eet geen paardenvlees (snacks, soepballen en hamburgers ook niet dus). Waar vraag is zal altijd aanbod blijven. Markt of geen markt.

It's not how many times you get thrown
It's how many times you get back on

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:59

Starbreeze schreef:
De meeste paarden daar wacht de slacht, want een dure topper wordt wel via een ander kanaal verkocht. Zo simpel is het. Als je daar tegen bent, laat je eigen paard dan aftekenen in het paspoort, eet geen paardenvlees (snacks, soepballen en hamburgers ook niet dus). Waar vraag is zal altijd aanbod blijven. Markt of geen markt.


Eigenlijk is er fundamenteel gewoon zo ontzettend veel mis met de achteloosheid waarmee wij met dieren omgaan.
Het gemak waarmee men aankoopt, er afstand van doet, ermee wisselt alsof het om een fiets gaat. Hoe men geen verantwoordelijkheid neemt voor deze dieren wanneer het tegenzit en/ of er een lichamelijk mankement is.
De meeste slechte paarden staan op zo'n markt omdat ze gewoon een k*t-eigenaar hebben getroffen die er met *pijn in het hart* afstand van heeft gedaan, zich vermaakt met een nieuw paard, en dit paard rolt van de ene ellende in de andere. Andere paarden staan omdat men er maar op los fokt en ook daar geen verantwoordelijkheid voor neemt.

Sowieso moet je die dieren-ellende niet eten.... naast dat je er gewoon niet bepaald gezonder op wordt is het hele proces waarop dit vlees 'gewonnen' wordt monsterlijk te noemen.

Markten moeten wat mij betreft pertinent verboden worden, dieren hebben daar niks te zoeken.
Natuurlijk moet al die zielige dieren ergens naartoe en natuurlijk zal het sommigen nog slechter vergaan. Maar je moet een signaal geven dat dit niet meer wenselijk is, dat we niet meer in de middeleeuwen leven.
Belangrijker is het nog mensen op te voeden en ze meer verantwoordelijkheid te laten nemen voor het dier van begin tot eind, misschien een scheutje empathie door het drinkwater gooien.... want daar lijkt het enorm aan te ontbreken.

Wat Norma doet vind ik uitstekend. Wellicht had ik bij bepaalde dieren afscheid nemen verstandiger gevonden, maar dat kan ik gewoon niet goed bepalen op afstand.
Dat ze volkomen tegen dit soort idioot vermaak is ben ik volledig eens met haar.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:12

Klopt. Ik overweeg ook te stoppen met paardrijden als mijn paard er niet meer is. Wat mij nogal tegen de borst stuit is dus het meten met 2 maten. De paarden op de markt zijn zielig, maar die bij de ruiter thuis absoluut niet. Als je het heel sec bekijkt zou je geen enkel dier in gevangenschap moeten houden.

It's not how many times you get thrown
It's how many times you get back on

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:12

Hele kortzichtige reactie weer >;)
Staan genoeg goede dieren op de markten, dat blijkt maar weer in de foto's die in dit topic geplaatst zijn. Door structureel meer en beter toezicht in de toekomst moet het kleine percentage slechte gevallen van deze markt geweerd worden om meer kwaliteit te krijgen.

Dicha v. Johnson
M1+9

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:14

Ps ik ben sowieso van mening dat hobbydieren uitgesloten zouden moeten worden voor consumptie. Dat hele paspoortsysteem is zo lek als een mandje, maar dat is weer een andere discussie ;)

It's not how many times you get thrown
It's how many times you get back on

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:14

Ik vraag me af of er zoveel reactie zou zijn als men enkel goede foto's zou posten.

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers