Passende stalling vinden frustratie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Passende stalling vinden frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 21:44

Moet het even van me afschrijven...

Sinds ikzelf met mijn paarden 200km ben verhuisd, kunnen we in onze nieuwe omgeving maar geen passende plek vinden. Ben onderhand zo moedeloos ervan, dat ik af en toe gewoon de stekker uit mn hobby te trekken. Maar daarvoor ben ik te gek met mijn dieren. Ik zou geen moment rust meer hebben als ik niet weet waar ze zijn en hoe het met ze gaat.
Maar een hobby moet toch ook leuk/ontspannend zijn?!

Plek 1 was paarden in eigen beheer met mega grote loopstal maar helaas een kleine natte wei (klei), en bovendien naast een mestkippenstal. Gevolg; ene paard met luchtwegproblemen en de andere met mijten. Voortdurend...
dus wegens gezondheidsredenen van de paarden verhuisd naar stal 2

Stal 2 zou op basis van doe het zelf zijn, maar met een goed werkende verdeling onder de stalgenoten. Wat er helaas op neer kwam dat de paarden met een beetje geluk 4 uurtjes buiten kwamen en een app waarin doodleuk kort voor een “dienst” iemand zich nog even kon afmelden waardoor degene die zich dan het meest verantwoordelijk voelt altijd mag komen opdraven (3x raden)...

Stal 3 Paarden lijken hier niet te kunnen wennen...

Dus ben maar weeeeeer om me heen aan het kijken. Ben totaal moe hiervan, echt. Even zoveel zin om de brui er aan te geven. :(

Dat zou nu de 4e verhuizing zijn in 3 jaar waarvan 3 verhuizingen binnen 1 jaar!!! Dat is toch verschrikkelijk voor de dieren. Voel me echt heel rot tegenover hen. De ene is ook al oud en met pensioen. Had haar een rustige oude dag gegund, maar goed. Hopelijk de volgende stal wél raak.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 09-11-18 16:43, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Beginpost aangepast op verzoek van TS


MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Passende stalling vinden frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:52

Waar zoek je iets? Misschien dat er bokkers zijn die je aan een fijner plekje kunnen helpen.

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Re: Passende stalling vinden frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:57

In welke omgeving zoek je? Misschien weten mensen op Bokt wel iets

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 22:11

Oldenzaal/Denekamp. Op zn verst Enschede, mits volpension. Mijn absolute harde eisen zijn: onbeperkt hooi, minstens 8 uur per dag buiten (ook in de winter) met binnen en buiten brengen service en een buitenbak/longeerbak. Mag ook 24/7 buiten met schuilstal (graag zelfs). Indien mesten erbij in zit dan ook goed/ dagelijks.
Niet te gekke prijzen want zoals gezegd is mijn ene al met pensioen. Eerlijk gezegd sta ik het liefst wel volpension of iets wat hierbij in de buurt komt.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Passende stalling vinden frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:20

Lastige omgeving... Ik vraag me af of je dat gaat vinden eerlijk gezegd. De standaard stallen op marktplaats e.d. zul je wel kennen. Er is volgens mij nog iemand hier op bokt met een plekje op een pp, maar of dat volpension kan en voor meer dan 1 paard weet ik niet.

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Re: Passende stalling vinden frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:25

Het is overal drama, ik herken precies wat je zegt en heb ook al overwogen om er mee te stoppen, maar ja, die nieuwe baas van mijn paard zal hetzelfde probleem hebben.

Mijn ervaring is een stal waarbij de faciliteiten goed zijn en de staleigenaar gewoon zegt: Ik voer en ik zorg dat alles onderhouden is en in de zomer mogen ze 24-7 op het land, verder zoek je het zelf maar uit, dat dat de beste manier is om een paard in pension te hebben.

Dan weet je namelijk waar je aan toe bent en dan worden er geen beloftes gedaan die toch niet waargemaakt kunnen worden.

Sterkte!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 22:25

Wendy schreef:
Lastige omgeving... Ik vraag me af of je dat gaat vinden eerlijk gezegd. De standaard stallen op marktplaats e.d. zul je wel kennen. Er is volgens mij nog iemand hier op bokt met een plekje op een pp, maar of dat volpension kan en voor meer dan 1 paard weet ik niet.


Ja heb idd reeds gemerkt dat dit erg lastig is, tenzij je een buitengewoon grote portemonnee hebt. Ik ga donderdag nog ergens kijken (volpension) via een eerder contact met een bokker. Hoop echt zo dat dat wat is!

Uit de omgeving waar ik vandaan kom stond ik gewoon jarenlang naar volle tevredenheid voor 150 euries per maand per paard in pension. :x
Is hier niet haalbaar heb ik gemerkt dus heb het budget ook al met 25 per paard opgekrikt om überhaupt ergens te kunnen gaan kijken!
Laatst bijgewerkt door Kyno op 06-11-18 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt


Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Passende stalling vinden frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 22:26

Dankjewel Rolfje! :(:)
Voel me er ook echt klote door...

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Passende stalling vinden frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:44

Is het niet een idee om je oudere paard wat verder weg te stallen, echt op pensioen. Dan is het voor tweede misschien makelijker iets te vinden.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:54

Herkenbaar, in anderhalf jaar 2 stallen gehad, en de 3de moet goed zijn....
Problemen zijn
Lakoniek zijn, waardoor ik mijn paard niet in vertrouwen achterliet.
Alles zou gedaan worden maar ze stonden tot de enkels in de blubber en stront.
Slecht voer
Slecht voerbeleid.
Maar wat aandoen en je binnenhalen met iets wat ik belangrijk vond en het na een maand gewoon afschaffen.

Slecht voer en slecht mesten, vind ik zo schadelijk voor mijn paard dat ik dat bij geen verandering dus weghaal.

Duimen dat de volgende wel goed is.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Moniquex

Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:08

Dat ik zelf van het westen naar het Noorden verhuisde zocht ik ook een plekje voor de pony's. Ik heb toen op MP de mensen die in dat gebied een paard te koop hadden staan mijn verhaal gestuurd. Zo kreeg ik een reactie, wij gaan verhuizen en je kunt de stallen met land wel huren. Mensen in een gebied weten soms net weer wat meer of een kennis oid die toch nog een plekje heeft, via via etc..
Sterkte met de zoektocht!

Jonker's Olivia (Veenstra's Promise x Orchard D'avranche) KEUR-SPORT-IBOB-AA
Aroshoeve's Don Olivius (Heidenhof's Don Diëgo x Veenstra's Promise) GRONINGS KAMPIOEN L1(2016) & L2 (2017) paarden

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:12

Oot.marsum te ver?

Adverteert ook wel via Facebook en marktplaats.

Rubs

Berichten: 506
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:13

In mijn regio staan de meeste stallen niet op internet/marktplaats. Heb je al gezocht met Google Maps? Inzoomen waar je een bak ziet, adres googelen, bellen en/of langsgaan. Zo heb ik mijn gouden plekje gevonden.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:15

Voor 150 eurootjes {:)-:( . Voor alleen een grasmaaier, wel verder weg, Vleerboer Albergen, raming 100 euro 24/7, voor rijden een extra bijdrage. Na 6 pensionstallen heb ik de handdoek in de ring gegooid. Nu heb ik de mazzel dat ik als bijrijder, sinds ruim 1 jaar, vrijwel dagelijks kan rijden, eigenaar rijdt maximaal 1 keer per week. Prive stal met stallen 3,4 x 4 m., stapmolen, solarium, warm en koud water, kantine met eigen toilet, grote bewaakte zadelkamer, buitenbak, weidegang 8 uur maar kan ook 24/7 , *\o/* . Geen eigen bijdrage.
Ik hoop dat je wat passend kunt vinden maar ik vrees het ergste.

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Re: Passende stalling vinden frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:17

Ik betaal ruim over de 300 en nog alleen maar gezeik en gezeur.......Ok, andere regio, maar toch :D

Lindsey_99
Berichten: 2475
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:22


Over de IJssel

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Passende stalling vinden frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:26

Lattrop niet een idee? De meyboom?

Mama van mijn lieve meisjes

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:27

http://www.hetnieuwepaardenhouden.nl/?p ... DrPE7sDDhw

Dit is de kaart van paardnatuurlijk, met alle (aangemelde) pension plekken in NL, op natuurlijke basis. Dus 24/7 buiten.
Link naar de kaart staat onderaan de pagina, en daar kun je klikken op de plekken waardoor gegevens verschijnen!

Hoop dat je er wat aan hebt, maar vooral dat je gauw van dit gezeik af bent!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 23:34

Bedankt iedereen voor het meedenken en alle pb’s die ik heb mogen ontvangen!! Echt top! :D

Gini
Berichten: 17895
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Passende stalling vinden frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:14

Ga ook particulier kijken. Zoiets als een persoon met twee paardjes en vier stalletjes die op zoek is naar gezelligheid. :D In mijn eigen zoektocht heb ik gemerkt dat hoe minder het pension als enige broodwinning gedaan wordt, hoe beter het gesteld is met paardenwelzijn. Wat niet meteen wilt zeggen dat het goedkoop is. Voor een echte goede stalling waar je liefst ook nog een beetje maatwerk hebt, betaal je.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:51

Kyno schreef:
Wendy schreef:
Lastige omgeving... Ik vraag me af of je dat gaat vinden eerlijk gezegd. De standaard stallen op marktplaats e.d. zul je wel kennen. Er is volgens mij nog iemand hier op bokt met een plekje op een pp, maar of dat volpension kan en voor meer dan 1 paard weet ik niet.


Ja heb idd reeds gemerkt dat dit erg lastig is, tenzij je een buitengewoon grote portemonnee hebt. Ik ga donderdag nog ergens kijken (volpension) via een eerder contact met een bokker. Hoop echt zo dat dat wat is!

Uit de omgeving waar ik vandaan kom stond ik gewoon jarenlang naar volle tevredenheid voor 150 euries per maand per paard in pension. :x
Is hier niet haalbaar heb ik gemerkt dus heb het budget ook al met 25 per paard opgekrikt om überhaupt ergens te kunnen gaan kijken!

De stal waar ik voorheen stond was duurder dan dat (inmiddels paarden aan huis), had weliswaar een binnenbak, maar voldoet niet aan je eisen qua buiten in de winter. In al die jaren ook gemerkt dat het voor veel stalgenoten ook gewoon geen prioriteit heeft, tja, dan krijg je dat staleigenaren bij een verbouwing meer aandacht besteden aan een stal met buitenluik dan aan meer paddocks voor de winter.
Verder een fijne stal met een betrouwbare eigenaresse trouwens, die gewoon wel de afspraken nakomt :j
Maar ik ben, op basis van mijn eigen ervaringen, toch bang dat je ergens op zult moeten inleveren.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Passende stalling vinden frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:12

Ik kan je in de regio niet helpen, maar herken je zoektocht wel. Nu paardloos, deels ook vanwege de stallingsellende maar record staat waar ik nu woon 8 verhuizingen in 8 jaar waarvan 6 in pakweg 1,5 jaar. Steeds verder weg, steeds meer zelfzorg en uiteindelijk in volledig dhz en alleen op 20 km van huis terecht gekomen. Fysiek niet te doen eigenlijk maar je moet toch iets

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Passende stalling vinden frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:10

Afbeelding

Is dit wat? Kwam ik tegen op Mp en moest aan je denken

Mama van mijn lieve meisjes

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 14:52

Dankjewel Knert! Ziet er mooi uit. :) Ik ga eens informeren!

Update; helaas enkel op basis van zelf mesten. Dat vind ik geen probleem, maar wel gezien de afstand naar deze stal (30 km enkele reis). -O-

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Passende stalling vinden frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:52

Maar is zoiets niet te regelen met een stalgenoot? Ben keer ergens wezen kijken ook op basis van zelf mesten en de eigenaar zei gelijk dat er iemand op stal staat die tegen betaling je stal mest.

Hier in omgeving is het ook heel moeilijk ergens aan te komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, IASCrawler en 111 bezoekers