[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:30

Ik zoek even 1 of meerdere sparringpartners. Wil deze deken bestellen: https://www.premierequine.co.uk/PBSCPro ... D=25134506

Maar de ene zegt hij valt klein de ander zegt hij valt normaal. Mijn paard past tot nu toe niets (Bucas, Rambo, Amigo, HH enz) volgens Fedimax liggen de dekens te kort op haar steile schouder zo kwam ik (gezien ik niet zo'n fijn contact had met Fedimax) op de halve hals van Premier equine. Wat denken jullie, kans van slagen? En met een paard wat een streepje bil heeft bij Horseware 198 en netjes past in Weatherbeeta 205, dan toch gewoon 6.6 bestellen?

Bedankt voor t meedenken :)


Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:05

Ik heb vandaag een mail ontvangen van agradi. Ik krijg een nieuwe deken!
Had ik nooit verwacht!!! :wow:
Maar ben zoooo blij ermee!

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

PallyJarig

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:39

simongek schreef:
Eerst maar eens afwachten. Ze kunnen nog geen uur vooruit voorspellen.

Ik voel liever bij mijn paare als dat ik op basis van een voorspelling zijn deken afhaal


Nou idd eerst maar eens afwachten wat er van die voorspellingen terecht komt.

Roos_M wat een nette service +:)+

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:46

Kan ik voorstellen. Maar te warmis helemaal niet goed. Gelukkig staan ze hier in nacht op stal.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:52

Mijn haf vandaag gewoon de hele dag onder 200 grams laten staan (geschoren) ik vond het koud voelen, er stond een windje en geen zon. Vanacht 7 graden voorspeld dus mooi met de 200 laten staan. Morgen hopelijk (en waarschijnlijk) onder de 100 grams.

nien81
Berichten: 56
Geregistreerd: 02-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:42

Hoe vinden jullie deze deken zitten? Aan de hals lijkt hij mij goed maar aan de achterkant steekt er wel een stuk bil uit. Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:56

Roos_M schreef:
Door een professionele dekenwasserij.


ik heb dat ook meegemaakt. Een bucas deken proffesioneel laat wassen. Niet meer waterdicht.. Terwijl ik aan had gekruist waterdicht maken.. blijkbaar doen ze dat niet of vergeten ze het snel?

vorig jaar een nieuwe bucas gekocht. Dit keer zelf gewassen met bucas spul en zelf ingesprayt met bucasrug spry (voor waterdichtheid)

En hij is niet helemaal 100 procent schoon omdat mijn wasmachiene te klein is. Maar hij is wel waterdicht.

Mocht ik ooit de deken weer wassen door een dekenwasserij dan spray ik hem extra in. Maar ik denk dat ik eens opzoek ga naar van die grote wasmachines die sommige tankstations hebben. En dan was ik gewoon zelf.

ik ben nu op mijn bucas turnout light aan het wachten. Mijn haf heeft gewoon zijn bucas smartex rain op en doet het er verder prima mee. hij heeft het daar aangenamer mee dan met zijn 200 grams harry horse deken.

Alleen de weervoorspellingen vind ik niet zo tof..t gaat waarschijnlijk een koude winter worden met sneeuw. mijne staat 24/7 buiten met ijzers... (voor met zooltje dus kan geen sneeuw in komen) en anders achter er maar weer af laten halen of sneeuwbeslag.

maar goed daar gaat dit topic niet over

ik vind bij mijn haf wel lastig te beslissen of hij het net niet te koud heeft.. Al heeft meneer het eerder warm dan te koud, en vind hij koud fijner

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:57

nien81: ik vind hem netjes. wij mensen willen graag dat de billen bedekt zijn. Maar voor een paard maakt dat echt niet uit. Bij bucas dekens willen ze zelf zo hebben. Meeste mensen kopen dekens te groot.

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:58

Je kan ook dekens wassen bij tankstations tegenwoordig. Niet allemaal maar heb er wel al een aantal gezien. Volgens mij kun je aanvinken dat je geen wasmiddel wil en kun je dys de bucas wash erbij in doen. Heb het zelf nog niet geprobeerd. Heb ze hier schoongemaakt met de hoge druk en toen spray erover. Komt Niks doorheen :+

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:58

Roos_M schreef:
Ik heb vandaag een mail ontvangen van agradi. Ik krijg een nieuwe deken!
Had ik nooit verwacht!!! :wow:
Maar ben zoooo blij ermee!


Wat fijn!!!!


Over de deken hierboven, lijkt mij ook prima. Denk dat als je grotere maat doet dat hij voor te breed wordt

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:02

Super roos, dat is fijn!

De Rhino hier boven ligt volgens mij wel netjes, je zou een maat groter kunnen proberen voor de billen, maar ik denk dat dat voor te ruim is.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:29

Hier ook een deken verpest door een professionele dekenwasserij. Baal er ontzettend van, duur “grapje”. Ik liet altijd mijn dekens wassen bij een bedrijf waar de dekens elk jaar opnieuw schoon, heel, en waterdicht terug kwamen. Ook de nieuwere dekens die niet waterdicht behandeling kregen. Helaas zijn zij ermee gestopt. Dit keer dus naar een ander bedrijf moeten gaan, die werd aangeraden door hen, maar mijn deken was bij de eerste bui al helemaal doorweekt en daardoor ook binnenkant bij naad deken kapot. Nu ingesprayd met spray van de action, wat tot nu toe gelukkig werkt, maar wel een noodoplossing is. Hier dus helaas moeten beslissen een nieuwe Rhino wug aan te schaffen, even €180 verder.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:48

plutolover schreef:
Roos_M schreef:
Door een professionele dekenwasserij.


ik heb dat ook meegemaakt. Een bucas deken proffesioneel laat wassen. Niet meer waterdicht.. Terwijl ik aan had gekruist waterdicht maken.. blijkbaar doen ze dat niet of vergeten ze het snel?

vorig jaar een nieuwe bucas gekocht. Dit keer zelf gewassen met bucas spul en zelf ingesprayt met bucasrug spry (voor waterdichtheid)

En hij is niet helemaal 100 procent schoon omdat mijn wasmachiene te klein is. Maar hij is wel waterdicht.

Mocht ik ooit de deken weer wassen door een dekenwasserij dan spray ik hem extra in. Maar ik denk dat ik eens opzoek ga naar van die grote wasmachines die sommige tankstations hebben. En dan was ik gewoon zelf.

ik ben nu op mijn bucas turnout light aan het wachten. Mijn haf heeft gewoon zijn bucas smartex rain op en doet het er verder prima mee. hij heeft het daar aangenamer mee dan met zijn 200 grams harry horse deken.

Alleen de weervoorspellingen vind ik niet zo tof..t gaat waarschijnlijk een koude winter worden met sneeuw. mijne staat 24/7 buiten met ijzers... (voor met zooltje dus kan geen sneeuw in komen) en anders achter er maar weer af laten halen of sneeuwbeslag.

maar goed daar gaat dit topic niet over

ik vind bij mijn haf wel lastig te beslissen of hij het net niet te koud heeft.. Al heeft meneer het eerder warm dan te koud, en vind hij koud fijner


Bucas heeft een plastic laagje aan de buitenkant om ze waterdicht te maken. Wanneer je kiest voor gewoon waterdicht maken, heb je kans dat de dekens na het wassen onder een warme blower wordt gezet en daarna worden gesprayed. Wanneer een bucas deken te warm wordt, smelt het buitenste laagje en is je deken niet meer waterdicht. Je zou nog wel kunnen kijken of het werkt met een spray, maar in feite is je deken dus versmolten. Bij sommige deken wasserijen kun je kiezen voor de bucas special. Dan worden ze dus niet onder een blower gezet, waardoor dat plastic laagje dus niet gaat smelten. Wanneer de deken dan droog is, wordt hij nog ingesprayed. Dit is aan te raden om te doen voor bucas, rambo en rhino dekens :)

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Deni11

Berichten: 1215
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:05

Wat doen jullie op? Ik had hier voor 24/7 200 met nek net geschoren, net ff met de zon 0 g en nu weet ik het niet meer wat ik nu op moet gaan leggen :+

S <3

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:52

Ik ga zo voelen. Had vandaag 100 op liggen.

RianneH

Berichten: 28218
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:54

Vandaag overdag de deken af gehad en ik denk dat ik hem voor de nacht ook lekker af laat. Weliswaar ongeschoren en niet in het werk dus de deken voornamelijk ter ondersteuning :)

"Een draver, is gaver" :D

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:11

Hier vandaag 0 grams op ipv 200 van eergisteren. pony voelde er warm onder aan dus nu de 0 grams weer op. ze hebben onbeperkt ruwvoer dus eten zich wel warm. en ze heeft een windvrije schuilstal

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:28

Vandaag me nieuwe irish 150gram opgelegd (geschoren paard,buitenbox)
Afbeelding

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:29

Vind de nacht temperaturen lastug nu. Rond de 8 graden.
Ze zijn geschoren en heb momenteel alleen hun 200 grams en 0 grams. De 100 zijn kapot.

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:32

200, iig voor de nachten

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:50

Heb nu voor vannacht een 0 grams opgedaan. Het wordt op het koudst 8 graden en ze staat in een binnenstal. Morgen werd het ook weer warm. Ik vond haar vandaag te warm onder haar dek staan.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.


ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:52

rayoow schreef:
Vind de nacht temperaturen lastug nu. Rond de 8 graden.
Ze zijn geschoren en heb momenteel alleen hun 200 grams en 0 grams. De 100 zijn kapot.


Ik heb net bij mijn geschoren paard weer de 0 gram opgelegd. Heeft lekker bloot gestaan vandaag. Paard staat in een binnenstal. Daar was het net nog 15 graden binnen.

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:01

Ze hebben de middag idd bloot gestaan. Had ze net de 200 op gedaan, straks voelen en eventueel wisselen.

xPearl

Berichten: 3270
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:12

Hier heeft mijn paard vanmiddag een uurtje bloot gestaan, ongeschoren. Stond eigenlijk prima onder de 50g, maar wei zat half in de zon, dus kon mooi :).
Verder vannacht de 50g weer op gedaan, hij staat in een binnenstal.

Caitlin_K
Berichten: 3746
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:14

Hier gewoon onder 200 met hals. Helemaal geschoren. Stalletje met uitloop. Voelde net gewoon lekker aangenaam eronder.

Never make eye contact with anyone while eating a banana


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers