Paardenmarkt Hedel 2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:06

Sclimpre schreef:
SeaSide schreef:
Ik zou bij de wat magere paarden eerst graag willen weten hoe oud ze zijn. Kan ze wel de stempel zielug of mishandeld geven maar misschien zijn ze wel op leeftijd.

Juist als ze al zo oud zijn dat ze daardoor mager zijn, horen ze niet op een markt. Een oud paard verzorg je zelf of wanneer je dat niet wil moet je maar zo flink zijn er een einde aan te maken. Het is triest die paarden zo tentoongesteld te zien.


Vertel je dat even aan de vorige eigenaren van die ‘arme oude paarden’?
Want die hebben hem in eerste instantie verkocht aan een handelaar. Waarschijnlijk met de reden dat ze willen rijden en vooral geen dure grasmaaier willen.

Verder is dit inderdaad niet het topic voor discussie.
Die bruine pony hengst met witte bles is echt wel heel gaaf. Is al meerdere keren voorbij gekomen hier.


Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:10

Ja uiteraard gaat het om de mensen die iets beslissen. Eigenaren, handelaren, organisatoren. 'De markt' zelf beslist niets.
Maar het feit dat een dergelijke organisatie bestaat maakt het mogelijk dat mensen die beslissing nemen voor hun paard.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:14

Want paardenhandelaren verkopen alleen op paardenmarkten? Nee. Er worden iedere dag paarden doorverkocht via handelaren. Dus de markt maar het niet mogelijk. Het is gewoon een grote verzamelplek waar veel handelaren (maar ook particulieren) bij een komen om hun dieren te verkopen.
Dat heeft niks met wel of geen paardenmarkt te maken. Die handel wordt buiten de markt ook in stand gehouden.

Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:17

sanso schreef:
Want paardenhandelaren verkopen alleen op paardenmarkten? Nee. Er worden iedere dag paarden doorverkocht via handelaren. Dus de markt maar het niet mogelijk. Het is gewoon een grote verzamelplek waar veel handelaren (maar ook particulieren) bij een komen om hun dieren te verkopen.
Dat heeft niks met wel of geen paardenmarkt te maken. Die handel wordt buiten de markt ook in stand gehouden.


Klopt het is er sowieso, alleen zichtbaar voor publiek op een markt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:17

Wel een weinig comfortablele manier voor de paarden. Bij gewone handel gaan de kopers naar de paarden, terwijl de paarden rustig op hun stek blijven staan. Tegelijk is er dan wat controle op de manier waarop ze gehouden worden.
Ik vind niet dat paardenhandel een amusement moet zijn voor de mensen, ten koste van de paarden.

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:24

Wij vorig jaar nog 2 hele leuke rijponys van deze markt afgehaald! Staat er echt wel een paar mooie goede pony's tussen hoor, en zijn zo ook bij mooi huisje terecht gekomen dus vind die discussie over paardenmarkten een beetje onnozel. Tuurlijk staan er een paar zielige paarden tussen, maar of ze nou daar staan of ergens anders ze blijven er toch.

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Luna2006

Berichten: 3158
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:25

Als ze hedel al erg vinden. Wacht maar tot lottum volgende week :+ das de laatste volgens mij en daar staat alles wat ze nog niet kwijt waren.
Hedel vind ik echt super netjes verzorgd en gaat ook allemaal fijn vind ik. Qua hoeven, ik heb al erger gezien bij particulieren en heb ze al met ergere schepen gekregen van particulieren.

Vandaag komen mijn kleintjes naar huis. Eens kijken of we dat NAS hengstje ook NMPRS in orde krijgen.

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:28

Ik tem dit even. Dit is helemaal niet het principe van dit topic.


Ik had graag willen gaan en kon ook, maar weet dat ik niet moet gaan. Dus braaf thuis gebleven en dit topic in de gaten gehouden haha

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:38

Ik moest werken, vorig jaar was ik nog even voor mijn werk gegaan maar dit jaar geen zin om zo vroeg op te staan :+
Kon toch niks meenemen helaas.

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:52

Ik vond het dit jaar ook weer goed georganiseerd hoor. Ik was er snachts om 12 uur en ging smiddags om half 2 pas naar huis.. Heb weinig "ellende" gezien eigenlijk. Wij hadden veel paardjes bij en hebben nog wat paardjes bij gekocht op de markt. We zijn met 6 paardjes naar huis gegaan. Ik ben niks leuks tegen gekomen om zelf iets mee te gaan doen helaas.

MallyBelly

Berichten: 3522
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:58

Ze hebben de nacht overleefd :D :D stonden nog netjes op hun plek.

Het welshje is iets makkelijkere te benaderen dan het shetje.
Afbeelding

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

Knolselder

Berichten: 4316
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:02

Ik kocht er vorig jaar ook mijn held Hilton. Beste aankoop ooit. 4 jarige shet hengst. Die pony is ondertussen echt mijn kameraad. Had er toen nochtans meteen spijt van toen hij mij heel de markt over sleurde _O-
Thuis 1x mee gewerkt, hij maakte de klik in zijn hoofd en ondertussen denderen we overal aangespannen rond <3

Ik wou dit jaar graag komen, kon niet... kreeg een foto doorgestuurd van eentje waar ik heel graag meer over wou weten, maar had niemand die reageerde of hem eventueel mee kon nemen.
Ging over deze
Afbeelding
Leek me een leuk mannetje om binnen 3j mee aan de slag te gaan wanneer Hilton en ik al meer ervaren zijn.

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:23

Ach de fotos van simonedanton circuleren op Facebook en zijn niet eens van haar zelf.
Ofwel ik vraag me af of die daadwerkelijk is geweest of gewoon iets deelt zonder nadenken.
Of het is een account met een verscholen persoon erachter. _O-

Wat een discussie ook weer, imo hier niet nodig. Je hebt voor en je hebt tegenstanders punt.
Idd activisten die wel met een hond liepen _O- _O- _O- hoe waardeloos is dat

Melissa wat een leuke stelletje <3 ik vind die zwarte zo cute

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:34

Ezel x fjord vroeg hier iemand naar toch stuur me pb denkt te weten welke handelstal

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:53

StalNollie schreef:
Ezel x fjord vroeg hier iemand naar toch stuur me pb denkt te weten welke handelstal


Je hebt pb!

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:00

LukieBradley schreef:
Ach de fotos van simonedanton circuleren op Facebook en zijn niet eens van haar zelf.
Ofwel ik vraag me af of die daadwerkelijk is geweest of gewoon iets deelt zonder nadenken.
Of het is een account met een verscholen persoon erachter. _O-

Wat een discussie ook weer, imo hier niet nodig. Je hebt voor en je hebt tegenstanders punt.
Idd activisten die wel met een hond liepen _O- _O- _O- hoe waardeloos is dat

Melissa wat een leuke stelletje <3 ik vind die zwarte zo cute


Want dat ze gedeeld worden mét nadenken is natuurlijk niet mogelijk, want mensen die het dierenleed in de markten zien zijn maar een stel debiele, domme ondenkende figuren volgens velen hier. Ongelooflijk. Dat er veel wél goed gaat is geen vrijbriefje om verder maar onnodig leed of stress goed te keuren (vind ik). Maar iedereen die een tegengeluid geeft wordt meteen denigrerend weggeschoven als gekke henkie de dierenactivist. Kennelijk is dit topic er uitsluitend om het concept paardenmarkt en alles wat daar gebeurt toejuichen, in plaats van ook eens kritisch kijken of op de mindere kanten in gaan.

NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:05

Je bent toch vrij om een algemeen discussietopic te openen over paardenmarkten?

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:06

Eigenlijk wel eens met voorgaande reactie. De dieren met slechte hoeven, ruggen, en benen die getoond werden op de foto's moeten eigenlijk gewoon niet toegelaten worden tot de markt. Ik heb niks tegen paardenmarkten maar zulke paarden vervoeren en tentoonstellen als slachtvee heeft niemand iets aan.

Dicha v. Johnson
M1+9

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:06

Komen ook wel weer leuke dieren voorbij! Als ik een shetlander nodig heb weet ik waar ik moet wezen. Iemand nog die Welsh pony hengst gekocht?

Dicha v. Johnson
M1+9

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:07

NinaCharlie schreef:
Je bent toch vrij om een algemeen discussietopic te openen over paardenmarkten?


Waarom zouden de beelden die de mindere kant van deze specifieke markt laten zien niet in dit topic over deze specifieke markt thuishoren?


StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:17

Fotos zijn welkom maar de discussie hoort hier niet Thuis

Electra63

Berichten: 17794
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:17

NikkiDeKerf schreef:
LukieBradley schreef:
Ach de fotos van simonedanton circuleren op Facebook en zijn niet eens van haar zelf.
Ofwel ik vraag me af of die daadwerkelijk is geweest of gewoon iets deelt zonder nadenken.
Of het is een account met een verscholen persoon erachter. _O-

Wat een discussie ook weer, imo hier niet nodig. Je hebt voor en je hebt tegenstanders punt.
Idd activisten die wel met een hond liepen _O- _O- _O- hoe waardeloos is dat

Melissa wat een leuke stelletje <3 ik vind die zwarte zo cute


Want dat ze gedeeld worden mét nadenken is natuurlijk niet mogelijk, want mensen die het dierenleed in de markten zien zijn maar een stel debiele, domme ondenkende figuren volgens velen hier. Ongelooflijk. Dat er veel wél goed gaat is geen vrijbriefje om verder maar onnodig leed of stress goed te keuren (vind ik). Maar iedereen die een tegengeluid geeft wordt meteen denigrerend weggeschoven als gekke henkie de dierenactivist. Kennelijk is dit topic er uitsluitend om het concept paardenmarkt en alles wat daar gebeurt toejuichen, in plaats van ook eens kritisch kijken of op de mindere kanten in gaan.


+:)+ +:)+

NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:21

NikkiDeKerf schreef:
NinaCharlie schreef:
Je bent toch vrij om een algemeen discussietopic te openen over paardenmarkten?


Waarom zouden de beelden die de mindere kant van deze specifieke markt laten zien niet in dit topic over deze specifieke markt thuishoren?


Dat zie je mij nergens zeggen. Ik ben het namelijk met je reactie eens. Ik ben niet vóór markten maar op basis van wat ik met eigen ogen gezien heb ben ik niet overal op tegen. Het is een interessant discussiepunt en denk dat je met een algemeen topic meer mensen bereikt. Je kan dan ook voorbeelden van andere markten gebruiken.

Lous

Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:29

Moderatoropmerking:
Zouden jullie ontopic willen blijven? Dit topic staat op EV omdat het specifiek over de paardenmarkt in Hedel gaat. Discussies over paardenmarkten in het algemeen horen hier niet thuis. Wie zich geroepen voelt mag elders een discussietopic hierover openen. :)

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Luna2006

Berichten: 3158
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:45

Heb een foto van mijn hedel markt aanwinstje :+ eindelijk een fatsoenlijke haha.

Monty van de vijfhoeven, 1ste premie NAS Fewspot hengstje :D
Afbeelding

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers