Onzeker..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 23:26

er zijn hier vast veel meer vrouwen en meisjes die onzeker over zichzelf zijn..

hoe gaan jullie daar mee om?

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:37

Ik ben zo onzeker als het maar kan! :7

Mn ogen, haar, mond, neus, oren, huid, maar vooral m'n lichaam! Hoe ik ermee omga? Ehh… Nouja, heb het laatste jaar toch wel een moeilijke tijd ermee gehad. Ik schaam me al heel m'n leven voor mezelf, en daarmee dus heel onzeker, m'n stem, kleding, écht alles. Hoe je ermee omgaat doet iedereen anders, sommige doen alles om 'perfect' te zijn, sommige accepteren het denk ik. Ik probeer het te accepteren, maar jee, dat is moeilijk. O:)

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:49

Iedereen is wel ergens onzeker over!
Ik denk dat dat je ook kwetsbaar maakt als mens en je kunt dat ook positief zien.
Ik ben met name onzeker in mijn rol als werkgever. Ik heb een aantal jaar een bedrijf en sinds dit jaar personeel. Echter vind ik het erg lastig om de leiderrol te pakken.

Ik weet niet of ik het goed doe.
Ondernemen en leiding geven leer je niet echt in mijn opleiding.

Bepaalde keuzes ben ik onzeker over en heb ik meer input van mijn naasten nodig. En daardoor kan ik een keuze maken.

Ik ga ermee om door te leren zien waar mn grenzen liggen en wat ik eraan kan doen om te zorgen dat men daar niet overheen gaat.
Als dit wel gebeurt wordt ik namelijk nog onzekerder.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:38

Ik lijk soms heel zeker, maar ben onzeker als de pest :+ Vooral in mijn hoofd! Als ik aan een tafel moet eten met anderen, ben ik bang dat ik raar/vies eet of dat ik knoei. Als ik iemand die goed gebekt is in een team werk en we staan te kletsen dan klap ik dicht en als ik dan wat zeg dan struikel ik over mijn woorden, waardoor ik daarna helemaal niks meer durf te zeggen :+
Ik ben eigenlijk vaak bang dat iemand mij afkeurt of niet mag, en dan met name om mijn karakter. Ben best wel een people pleaser, maar gelukkig niet op een vervelende manier voor anderen (aan blijven dringen of hangen).. alleen voor mezelf :D

Mijn lichaam ben ik ook lang onzeker over geweest, maar dat is nu wel weg aan ‘t trekken :j

Dat eerste probleem weet ik niet of dat ooit weggaat, maar ik kan het al veel beter los laten. Ik probeer gewoon te eten en te praten op zulke momenten en uiteindelijk valt het vaak wel mee. Maar het beginnetje blijft lastig :)) Verder hoef ik niet perse iedereen te vriend te hebben/houden en heb ik geleerd wat meer aan mezelf denken. Ik heb dit jaar mijn grenzen leren kennen en durf nu (wel goed onderbouwde) nee uit te delen als ik iets niet wil.

Dat tweede is weg aan’t gaan door lekker te sporten. Ik had overgewicht en ben nu in een fijne flow qua eten en sporten, dus ook afgevallen en nu dat zichtbaar is voor anderen (=complimentjes) geeft dat ook een boost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:15

Ik denk dat iedereen wel (ergens) onzeker (over) is.

Voor mij helpt het om, als ik even onzeker ben, feiten te bedenken.
Ze hebben me aangenomen omdat ik in hun team pas, op school heb ik dat cijfer met gemak gehaald omdat ik daar daadwerkelijk goed in ben, twee jongens hebben mij eens op date gevraagd dus ik ben leuk genoeg. (Nu passen de jongens que type nooit bij mij, maar afijn :') )

Dus bedenken welke punten goed gaan, en als er iets niet goed gaat... Fouten maken mag, daardoor groei je en leer je!

Over mijn lichaam ben ik een poos onzeker geweest, want... Vroeger gepest. Nu niet vaak meer onzeker daarover, stiekem vind ik mezelf best een mooie meid! Neem jezelf zoals je bent, en hou van jezelf zoals je bent.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:02

Dreamy schreef:
Ik lijk soms heel zeker, maar ben onzeker als de pest :+ Vooral in mijn hoofd! Als ik aan een tafel moet eten met anderen, ben ik bang dat ik raar/vies eet of dat ik knoei. Als ik iemand die goed gebekt is in een team werk en we staan te kletsen dan klap ik dicht en als ik dan wat zeg dan struikel ik over mijn woorden, waardoor ik daarna helemaal niks meer durf te zeggen :+
Ik ben eigenlijk vaak bang dat iemand mij afkeurt of niet mag, en dan met name om mijn karakter. Ben best wel een people pleaser, maar gelukkig niet op een vervelende manier voor anderen (aan blijven dringen of hangen).. alleen voor mezelf :D

Mijn lichaam ben ik ook lang onzeker over geweest, maar dat is nu wel weg aan ‘t trekken :j

Dat eerste probleem weet ik niet of dat ooit weggaat, maar ik kan het al veel beter los laten. Ik probeer gewoon te eten en te praten op zulke momenten en uiteindelijk valt het vaak wel mee. Maar het beginnetje blijft lastig :)) Verder hoef ik niet perse iedereen te vriend te hebben/houden en heb ik geleerd wat meer aan mezelf denken. Ik heb dit jaar mijn grenzen leren kennen en durf nu (wel goed onderbouwde) nee uit te delen als ik iets niet wil.

Dat tweede is weg aan’t gaan door lekker te sporten. Ik had overgewicht en ben nu in een fijne flow qua eten en sporten, dus ook afgevallen en nu dat zichtbaar is voor anderen (=complimentjes) geeft dat ook een boost!


cher dat had ik totaal niet verwacht. Hoe jij zo bezig bent met sporten en eten. echt super knap!! respect. Ik blijf het maar lastig vinden, de knop wilt bij mij niet om. Dit wil niet zeggen dat het voor jouw niet lastig is, integendeel jij moet er ook hard voor werken.


Maar TS herkenbaar ik ben ook vrij snel onzeker, of denk dat ik het niet kan. Complimenten ontvangen kan ik ook niet.. Denk jaja zal wel haha. Maar ik probeer ze nu wel te ontvangen haha. Ze geven ze niks voor niks.

tips. probeer er boven te staan. Waar wij onzeker van worden, zien soms mensen niet eens als onzeker of als een probleem. Ons hoofd maakt er een probleem van.

zo heb ik moeite om bj mij op stal in de kleine buitenbak te rijden als er mensen aan de picknick tafels staan die daar zitten. Ik doe veel grondwerk (academische manier) en dat zijn ze op mijn stal niet echt gewend. haha En dan wordt ik onzeker. Maar ja als de andere 2 bakken mensen aan het rijden zijn, dan 'moet' ik wel in de voorste bak. En dat doe ik dan ook maar.. maar ben dan vaak wel met 15 min klaar haha

Over mijn uiterlij ben ik ook vaak onzeker. Maar vreemdgenoeg sinds ik aan vloggen doet, en dus met men hoofd voor de camera staat. Zie ik uiteraard wel dingen maar ik acepteerd het beter, want zo ben ik eenmaal. Ik ben niet iemand die make up op doet. soms wel maar krijg ik soms last van oog iritatie. Dus heel vaak doe ik geen make up op

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:13

Ik ben ook verschrikkelijk onzeker. Vraag altijd van doe ik dit goed, zit dit goed etc... En zeker als ik dan thuis ben, twijfelen of ik alles wel heb gedaan. Verschrikkelijk. Ook qua houding en zit, ik vind zelf altijd dat ik enorm slordig zit en gisteren zei iemand anders ineens dat ze duidelijk kon zien dat ik veel les had gehad. Voor mijn gevoel zit er dan gewoon geen verbetering in, maar anderen valt het wel op.

Pluto, ik gebruik qua concealer enzo echte mineralen make-up en ik moet zeggen dat ik er nog geen reactie op heb gehad! (En ik was altijd zo'n kind wat geen schmink op wilde, omdat de kans nogal bestond dat ik uitslag ervan kreeg.evt wil ik het merk wel even opzoeken? Voor als je ooit eens iets van make--up wil gebruiken, want zelf wilde ik het ook nooit, tot ik me begon te storen aan mijn puistjes :Y)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 11:03

qua uiterlijk ben ik heel onzeker.
dat zit me dagelijks enorm in de weg. lastig dit te doorbreken.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:07

SecretLIN schreef:
er zijn hier vast veel meer vrouwen en meisjes die onzeker over zichzelf zijn..

hoe gaan jullie daar mee om?


Ten eerste : heel rot dat je je zo voelt!
Ten tweede : ik wil nog wel eens roepen: ga niet om met angst en onzekerheid, er is zoveel leuker gezelschap! Draai die onzekerheid de nek om...!
...uiteraard hoort daar een kleine analyse bij van wat en hoe (of: wie...?) jou onzeker maakt.
En dan korte metten maken. :(:)

Edit: ik lees 'uiterlijk'.
Nou, anno 2018 worden we daar behoorlijk in bedrogen en mee getreiterd.
Ik ben de documentaire 'beperkt houdbaar ' nog niet vergeten, dat alle fotomodellen worden gefotoshopt.

Ik ben mijn woede nog niet vergeten, niemand had mij verteld dat die vetkussentjes op mijn heupen gewoon een hormoonkwestie zijn (geneuzel over 'rondere vormen' had ik als 'je krijgt borsten' gehoord).

En wat belangrijk is: vriendjes zijn met jezelf. Ik ben ik en dat is goed.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 05-11-18 11:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:07

SecretLIN schreef:
qua uiterlijk ben ik heel onzeker.
dat zit me dagelijks enorm in de weg. lastig dit te doorbreken.

Maar waarom zit het je in de weg?

Ik ben ook super onzeker, heb onder andere absoluut geen borsten.
Tja, dat is dan zo.
Het blijkt dat anderen daar lang niet zo zwaar aan tillen als ik zelf, zijn zat mensen die mij knap vinden al geloof ik het zelf niet echt :+

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:16

onzekerheid zit hem voor in, denken wat anderen van je zullen denken. Anderen denken altijd wat van je. Als de ene groep je super knap,stoer, leuk enz vind, zal een andere groep daar anders over denken.
Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.
Wat je het beste kunt leren is tevreden zijn met jezelf. Je bent zoals je bent en als sommige mensen je niet goed genoeg vinden,gaan ze maar niet met je om.
Leer van jezelf houden. Als je dat eenmaal voor elkaar hebt, straal je zelfverzekerdheid uit. de meeste mensen zijn graag bij zelfverzekerde mensen.
Dus het eerste wat je moet doen, leer van jezelf houden, ga objectief voor de spiegel staan en zeg tegen jezelf. Zo kanjer, daar sta je dan.
We zijn allemaal anders op deze aardbol. Niemand is perfect, en allemaal hebben we het recht om er te mogen zijn.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 12:44

het tevreden zijn met je zelf dat is al moeilijk zat daar worstel ik elke dag mee..

janneke2 wel mooi verwoord

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 12:55

secrett.IN: het leven is zo veel mooier als je jezelf acepteerd, En ik weet makkelijk gezegd dan gedaan.

Ik heb er ook geworsteld. En acepteer mezelf ook nog niet zo heel lang. hah, en kan altijd nog steeds beter.

Heb zelf 3 kaakoperaties gehad. Als ik dat niet had gedaan was ik nu nog steeds in strijd met mijzelf.
iedereen is mooi,knap op hun manier zo ook jij.

het is een kwetsie van loslaten. Kijk niet naar de modellen, want ook hun zijn zonder make up ineens een stuk minder knap haha. En geloof me hun zien er slank uit ik vind soms zelf te mager.

Ik heb respect voor mensen die gewoon slank zijn en gezond zonder zich zelf uit te hongeren. Maar ze werken er keihard voor!! Ik ken maar weining mensen die kunnen eten wat ze willen niet aankomen. Ja ze zijn er zeker maar iedere bouw/lichaam is anders. Al zou ik 10 kg afvallen en nee ik ben niet dik. Dan nog hou ik stevigere bovenbenen en armen. omdat het gewoon mijn bouw is. Mijn benen worden niet ineens 10 cm langer,al zou dat wel mooier zijn (ik ben maar 1.60)

dus kortom acepteer jezelf

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:28

Ik denk zelf dat iedereen wel wat onzeker is, maar er op hele andere manieren mee om gaat.

Ik zelf was op de middelbare school super onzeker, durfde niet van mezelf te laten horen, durfde niet aan te trekken wat ik zelf wilde maar paste het een beetje aan. Daardoor heb ik heel veel spanningen opgebouwd. Sinds dat ik met mn opleiding begon in 2013 ben ik me zelf pas gaan ontplooien. dat stukje onzekerheid is zo goed als weg. moet nu gewoon leren meer te durven.
Waar ik nu heel slecht op ga zijn zenuwen/spanningen. al merk ik al dat dat op komt klap ik dicht, kan ik niet meer eten, gooi ik soms mijn eten er uit. waar dit vandaan komt? geen idee. al ga ik iets leuks doen knaagt het in mijn achter hoofd: al word ik nu maar niet gespannen of wat dan ook. ja dat is iets wat mij nu onzeker maakt.

Maar ik blijf me proberen te ontwikkelen en uit eindelijk zet ik me hier ook weer over heen.

Het is echt een kwestie van er mee leren omgaan, accepteren hoe je bent en dat je goed bent zoals je bent.
Dat vind ik het mooie aan mijn werk, ik werk in de Gehandicapten zorg. hun hebben die onzekerheden niet, ze zijn wie ze zijn en dat vind ik prachtig! tuurlijk zijn ze soms gespannen of zitten ze niet lekker in hun vel maar dat uiten ze en wij zijn gewent om dat voor ons te houden. ik heb van hun zo veel geleerd dat als je jezelf bent dat je eigenlijk perfect bent op je eigen manier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:35

Lieve TS, ook ik ben onzeker. Al zal ik er voor vele niet zo uit zien. Qua uiterlijk wordt het niet begrepen, maar ook niet qua uitstraling en alles wat ik verder heb (leuk paard, goede baan, fijne vrienden). Dat maakt het vaak wel extra lastig, dat mensen zeggen 'hoe kan jij nou onzeker zijn?!' Nou ja, dat kan :j

Ik ben erg "bang" dat ik iets verkeerd doe waar een ander last van heeft. Maar vooral, vraag ik niet om hulp als ik die nodig heb omdat ik een ander niet tot last wil zijn. Dat is afgelopen periode goed mis gegaan helaas, en iets waar ik nu heel hard aan werk! Iets wat van buiten niet te zien is, maar ik werk mijzelf nog liever "kapot" tot ik niet meer kan dan dat ik een ander om hulp ga vragen en lastig ga vallen met mijn problemen. Want wat als ze het nou complete onzin vinden dat ik mij daar druk om maak? Ik ben te onzeker om aan te geven dat ik het niet meer alleen kan, bang dat men mij als last ziet en laat vallen...

Iedereen heeft zo zijn onzekerheden. Probeer vooral niet te hard te zijn voor jezelf, en eraan te werken waar kan :)

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:38

Afbeelding

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:38

Hier nog eentje die best onzeker is. Ik ben hard aan mezelf aan het werken. Door bepaalde dingen van eerder ben ik best onzeker geworden, zowel over mijzelf als over mijn doen. Ik ben nu fulltime aan het werk en soms staat het in de weg. Dus ik ben sinds kort begonnen met gesprekken en er wordt heel veel duidelijk uit. Oa waar mijn faalangst door komt.

Ik zeg niet dat er bij jou ook een oorzaak achter zit, (lijkt me altijd goed om dit te onderzoeken natuurlijk) maar staat het je echt verschrikkelijk in de weg, en belemmert het je leven dan zou ik je aanraden om eens wat gesprekken te voeren. Soms kan 1 of 2 gesprekken gewoon al heel wat opleveren.

En vergeet niet,iedereen is weleens onzeker. Dit is hartstikke normaal en helemaal niet erg. Accepteer dat! Als je het accepteert kom je vaak al veel verder en kan je veel meer overal van genieten!

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:44

Ik ben ook wel eens onzeker, maar ik probeer te denken: schaadt het jou als anderen iets over je denken? Beïnvloed het direct jouw levenskwaliteit? Zo lang jij gewoon de dingen doet die je leuk vindt en jou gelukkig maken, zijn al die meningen onbelangrijk :) Als mensen je niet mogen; jammer, hun probleem! Als ze je wel mogen/met je om willen gaan: is mooi meegenomen!

Juist de mensen die heel snel over je oordelen, missen denk ik ook de informatie om in te zien dat jij waarschijnlijk helemaal niet zo bent, maar dat je juist veel positieve eigenschappen hebt :) Die mensen hebben alleen niet de moeite genomen om je te leren kennen.

TheNovelist

Berichten: 1497
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:18

Hier ook eentje!
Voornamelijk, net zoals bij Dreamy, ben ik bang dat ik word afgekeurd.
Ik hou er niet van om met anderen te eten, dus thuis heb ik zelfs mijn eigen tafeltje in de keuken waar ik aan zit. Als ik ergens anders aan tafel eet is dat vaak ook lastig voor mij en kan ik ineens niet meer zo veel eten. Gewoon omdat ik bang ben dat ik perongeluk rommelig eet of iets laat vallen. Ik weet dat dat niet erg is, maar ik kan er zo lang mee zitten!
Alles was genant kan worden vermijd ik het liefst. En dat kunnen best veel dingen zijn!

Mijn vrienden zijn voor mij een grote hulp hiermee. Ze weten wat ik wel comfortabel vind en wat niet, en helpen mij hierbij. Zo word het stapje bij stapje wat makkelijker :)

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:04

Tot halver wege de middelbare, droeg ik wat ik wou, maakte andere hun mening mij niet uit. Maar nu ben ik ook zo onzeker, ik durf wel dingen te zeggen in een groep bb. Maar gesprekken voeren met mensen met ‘aanzien’ of waar ik iets van moet hebben bv sollicitatie etc klap ik docht, rood hoofd en heb ik zelf door dat ik ongemakkelijk weinig oogcontact maakt (en dat realiseren maakt het niet minder ongemakkelijk haha)

Dit houdt mij ook tegen voor mijn opleiding. Ik denk dat ik weet wat ik wil maar er is een zeer strenge selectie met grote focus op persoonlijkheid en persoonlijke ontwikkeling. Ik heb het idee dat ik mijzelf meer moet challengen om gewoon voor de klas te staan zonder trilhandjes, want ik vind bv presenteren leuk! Ook wil ik gewoon net zo open en makkelijk kunnen praten als thuis, daar ben ik wel goed gebekt. Maar alleen zo onzeker over uiterlijk/meningen etc. Geen idee waar dat opeens vandaan kwam die onzekerheid, denk dat het de pubertijd is en het uitvinden van ‘wie ik ben’. Maar ik hoop dat ik er overheen groei. Mijn pb is open :)

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Re: Onzeker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:14

Ik vind het zo rot, maar zo begrijpelijk dat zoveel mensen zo onzeker zijn. Iedereen is zo prachtig op zijn haar eigen manier en vaak zijn er zoveel mensen in hun omgeving die hen prachtig vinden, maar overschaduwen we dat met onze eigen onzekerheid.

Ik ben ook ontzettend lang onzeker geweest over mezelf. Mijn uiterlijk speelde daarbij een grote rol, maar ook mijn dominante karakter en het feit dat ik altijd wel iets te zeggen kan hebben :')

Maar... ik word geaccepteerd en geliefd en daardoor merk ik dat ik steeds vaker door de bril van anderen kan kijken. Het is echt een proces dat stukje bij beetje gaat, maar wel iets dat steeds beter en sneller gaat nu ik besef 'ook IK ben goed genoeg'. Als ik anderen kan accepteren zoals zij zijn, kan ik mezelf ook leren accepteren hoe ik ben.

@Deni11 niet geschoten is altijd mis. Het zou zo zonde zijn als je niet over de drempel heen durft, terwijl je straks misschien wel een fantastische selectie neerzet. Als je thuis makkelijk en open kan praten en lekker goed gebekt bent, dan kun je dat uiteindelijk ook ooit in een andere situatie. Het zit dan gewoon in je! Maar dat is mijn mening. Ik heb ook heel lang getwijfeld of ik wel geschikt ben voor mijn opleiding, maar ik wilde het heel graag en dus 'gewoon' de stap gezet. En het gaat nog goed ook!
Die succeservaring gun ik jou ook.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:21

Deni11 schreef:
Tot halver wege de middelbare, droeg ik wat ik wou, maakte andere hun mening mij niet uit. Maar nu ben ik ook zo onzeker, ik durf wel dingen te zeggen in een groep bb. Maar gesprekken voeren met mensen met ‘aanzien’ of waar ik iets van moet hebben bv sollicitatie etc klap ik docht, rood hoofd en heb ik zelf door dat ik ongemakkelijk weinig oogcontact maakt (en dat realiseren maakt het niet minder ongemakkelijk haha)

Dit houdt mij ook tegen voor mijn opleiding. Ik denk dat ik weet wat ik wil maar er is een zeer strenge selectie met grote focus op persoonlijkheid en persoonlijke ontwikkeling. Ik heb het idee dat ik mijzelf meer moet challengen om gewoon voor de klas te staan zonder trilhandjes, want ik vind bv presenteren leuk! Ook wil ik gewoon net zo open en makkelijk kunnen praten als thuis, daar ben ik wel goed gebekt. Maar alleen zo onzeker over uiterlijk/meningen etc. Geen idee waar dat opeens vandaan kwam die onzekerheid, denk dat het de pubertijd is en het uitvinden van ‘wie ik ben’. Maar ik hoop dat ik er overheen groei. Mijn pb is open :)


Soms is een uitdaging verstandig, soms niet.
In tegenstelling tot het woord : hoe hoog de spanning of dat wat op het spel staat: zorg voor uitdagingen die bijna niet kunnen mislukken.

En verder zijn er een boel fabeltjes over angst in omloop. Het is geen gedachte en geen gedrag, maar meer een soort instinctief jezelf afschermen.
En er is veel tegen te doen, waarbij ik goede ervaringen heb met emdr, gespecialiseerde kinesiologie en hypnose. Somatic experiencing staat nog op mijn lijstje. (Dat is ook wat ik eerder aanduidde met 'ga niet om met angst, er is zoveel leuker gezelschap, draai het de nek om!)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:25

Ik vind mijn uiterlijk niet perfect maar wel prima. Daar kan je toch niks aan veranderen. Mijn karakter en bepaalde eigenschappen vind ik echt vreselijk. En ik krijg ook echt golven van buikpijn en misselijkheid als iemand daar wat over zegt.

Krijg er binnenkort hulp voor trouwens.

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:26

MarlindeRooz schreef:
Ik vind mijn uiterlijk niet perfect maar wel prima. Daar kan je toch niks aan veranderen. Mijn karakter en bepaalde eigenschappen vind ik echt vreselijk. En ik krijg ook echt golven van buikpijn en misselijkheid als iemand daar wat over zegt.

Krijg er binnenkort hulp voor trouwens.


Ook als het positief is?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:27

Werecat schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik vind mijn uiterlijk niet perfect maar wel prima. Daar kan je toch niks aan veranderen. Mijn karakter en bepaalde eigenschappen vind ik echt vreselijk. En ik krijg ook echt golven van buikpijn en misselijkheid als iemand daar wat over zegt.

Krijg er binnenkort hulp voor trouwens.


Ook als het positief is?

Soms, dan draai ik dat negatief naar mezelf toe. Heb hele hoge verwachtingen aan mezelf en ben ook altijd bang dat mensen dat ook van mij hebben.