Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:06

Hallo,

Wat fijn dat je mijn verhaal wil aanhoren. Ondanks dat ik er met heel veel mensen IRL over praat, zelfs met een professional, blijf ik zoekende... Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik voel me ongelukkig en radeloos.

Dit speelt zo'n drie jaar nu. Misschien iets langer. Het is dus niet echt kort samen te vatten, maar alvast een paar punten op een rij:
- Ik heb 10 jaar een relatie met mijn eerste vriend en ben zelf 27 jaar.
- Een jaar of 3 geleden zijn er enkele dingen gebeurd waardoor ik steeds meer ben gaan twijfelen over de toekomst van deze relatie.
- Ik ben vrij onzeker, loslaten en doorgaan is tot nu toe geen optie geweest voor mij.
- We hebben samen een koophuis en ik heb 4 huisdieren (inderdaad, we delen deze niet).

Jarenlang heb ik het gevoel gehad dat ik er alleen voor stond. De huisdieren hadden voor hem niet gehoeven en hij wil er dan ook geen moeite voor doen/geld aan uitgeven. Als het niet anders kan, laat hij de honden uit en voert hij ze. Vaak vergeet hij ze water te geven en dit vind ik heel erg. Mijn dieren betekenen zo veel voor me.

Drie jaar geleden liep het een poosje stroef. Ik ben zelf vrij onzeker en kan snel jaloers worden. Ik vind nog steeds dat het terecht was toentertijd, hij vindt dat ik het zelf ernaar gemaakt heb. Mijn beste vriendin van die tijd en hij praatten enorm veel. Mijn vriend is GEEN prater, niet met mij, met niemand. Dus dat triggerde me al. Maar goed... praten is niet erg, en ik had er geen problemen mee. Als we samen ergens waren, zaten ze vrij veel aan elkaar. Kietelen, grapjes maken, ze streelde zelfs een keer zijn wang (dit beeld raak ik nooit meer kwijt), innige knuffels bij vertrek. Mij negeren in een gesprek terwijl ik er wel bij sta. Ik gaf aan dat ik het niet zo leuk vond en toen barstte de bom. Volgens hem was ik onmogelijk jaloers en zorgde ik er zelf voor dat hij zo met haar om ging. Ik werd er nog onzekerder van, maar heb het maar zo gelaten...

Tot ik op een dag hoorde dat hij berichtjes ontving via Whatsapp in de browser. Die had hij nog open laten staan. Hij was zelf al bij mijn vriendin en haar vriend, ik zou ook zo komen (nog even douchen na paardrijden). Met de gebeurtenissen van laatste tijd in gedachten kon ik het niet laten om even te gaan kijken. Erg fout... I know. Ik wou dat ik het nooit had gedaan. Ik las dingen die hij haar zei die ik nooit had willen weten.
"Ik hou haar alleen voor het huis"
"Als ik het uitmaak, krijg ik geen vriendin weer"
"Aan 't eind van de dag is ze best leuk"

Mijn hart.. Die ging als een gek tekeer. Ze maakten nog wat grapjes over me en toen zei mijn vriendin in de app tegen hem "Ze vermoordt me als ze dit leest". Mijn handen trilden toen ik mijn mobiel pakte om hem te bellen.
Ik zei: Het spijt me, maar ik heb je berichten gelezen. Je komt nu terug om het uit te leggen.
Hij zei: Prima, ik drink even rustig mijn biertje op en dan kom ik.

... Rustig je biertje opdrinken?! Ongelooflijk. Als ik er nu aan denk word ik weer zo verdrietig.

Eenmaal thuis vertelde hij dat ik het niet had mogen lezen (duh). Heb ik ook veel spijt van. Was beter geweest als ik dat nooit had geweten. Maar het is ook wel weer goed geweest. Hij zei ook dat het een momentopname was en dat hij het niet meende. Maar ik vind dat moeilijk om te geloven.

We hebben daarna heel veel heftige ruzies gehad. Ruzies waarin hij agressief kan worden, waarin hij manipuleert, intimideert en me uitscheldt. Er zijn heel veel dingen gezegd en gedaan die ik niet kan vergeten.

Kort daarna krijgt hij een depressie. Ik mag niet met hem praten als hij thuis is uit werk, hij gaat direct naar bed zonder te eten. Als ik bij hem kom om te vragen of ik iets kan doen, negeert hij me. Ik word helemaal wanhopig en voel me machteloos. Ik wil hem graag helpen, maar dat mag ik niet.

Drie jaar verder trek ik het niet meer. Zijn depressie is gelukkig weg, ik heb mijn depressieve periode ook gehad. Toch voelt het niet goed. Mijn schouders zitten permanent vast vanwege de stress. Ik huil regelmatig uit wanhoop. Toch kan ik de knoop niet doorhakken... Ik heb hem regelmatig een brief geschreven, de eersten leken niet aan te komen. De laatste waarin ik smeek of hij met iemand kan gaan praten over zijn uitbarstingen en zijn depressie is eindelijk verhoord. Voor het eerst in tien jaar werkt hij aan zichzelf: hij luistert met interesse naar wat ik vertel, kijkt me dan zelfs aan, doet lief (hierdoor voel ik me heel erg schuldig, ook al komt zijn liefde met korte vlagen). Maar ik ben bang dat mijn gevoelens nu gedoofd zijn. En wees eerlijk: kan iemand in essentie veranderen hoe hij is? Dat blijf ik mezelf maar afvragen.

Daarnaast mis ik essentiële dingen bij hem. Hij is bijvoorbeeld totaal geen familieman. Ik wijt het aan een stroeve scheiding van z'n ouders en alle trammelant die erbij kwam kijken.. Maar ook dat gaat helaas niet veranderen ooit, vrees ik.

Gisteren zei hij dat hij zich niet meer geliefd voelt. Volgens hem doe ik er niets aan om hem nog het gevoel te geven dat ik van hem hou. Als hij naar me kijkt, ziet hij lege ogen. Ik kan er niets aan doen.. Ik denk dat het te laat is. Toch vind ik het moeilijk om dit onder ogen te zien. Al zie ik geen toekomst met hem. Waarom is het zo moeilijk? Ik hoor graag advies.. Heb je vragen, stel ze gerust. Ik hoop op steun.

Groetjes Y;(


Warboel
Berichten: 14632
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:44


Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:50

Ik mag hopen dat die vriendin inmiddels ook exit is, zo iemand is niet jouw vriendin.

Als je geen toekomst ziet met hem dan moet je weggaan. Hoe moeilijk dat ook is..

Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:52

'Ik zie geen toekomst met hem'.
Die uitspraak is heel duidelijk TS. Dat is niet makkelijk, maar als dit echt is zoals je het ziet doe je er slim aan dit eerlijk te bespreken en dingen te gaan regelen. Houd hem ook niet aan het lijntje, dat is niet eerlijk.
Sterkte.

Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:54

Ik denk dat je diep van binnen wel weet wat het beste is voor jou om te doen. Je leeft maar 1 keer, wil je dat de rest van jouw leven doen met iemand over wie je zo twijfelt? Ook ‘klinkt’ het in je bericht alsof je hem de dingen die er gebeurt zijn niet volledig gaat vergeven/vergeten, kies voor jezelf TS! Heel veel sterkte, jullie zijn al lang samen en dan is het niet makkelijk om zo’n keuze te maken.

Annumarie

Berichten: 370
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:54

Meisje....... Pak je biezen en vertrek bij die kerel!!!!!

Ik snap dat je je onzeker voelt; zit wrs deels in je karakter, deels omdat je allang niet meer alleen geweest bent en deels omdat hij je zo maakt met zn manipulatie...Maar de ellende die je jezelf (of eigenlijk die vent jou) aandoet is het niet waard!!!!

Het is doodeng om die stap te maken maar ik beloof je dat je er NOOIT spijt van gaat krijgen.... helaas zelf ervaringsexpert..... ik bleek uiteindelijk heel sterk te zijn en veel zekerder dan ik ooit voor ogen hield voor mezelf... geef jezelf de ruimte om nieuwe dingen over jezelf te ontdekken!

En last but not least; die vriendin ook gelijk dumpen.... wat een kreng is dat, dat ze hier zo in mee gaat...
Laatst bijgewerkt door Annumarie op 05-11-18 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Berichten: 10713
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:54

Heel makkelijk gezegd vanaf de zijlijn:

Weg bij hem. Dat is het enige wat ik je kan zeggen. Hoe leeg hij ook kijkt, hoe depressief hij ook is, dit had hij je nooit mogen flikken. Hij legt ook nog eens de schuld bij jou dat jij in zijn telefoon keek. Ik hoop dat je vriendin inmiddels geen vriendin meer is.

Heel snel weg daar.


Edit: Helemaal vergeten maar onwijs veel sterkte. Wat je keuze ook is, volg je hart. :(:)
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 05-11-18 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Niet perfect is ook goed

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:55

Wat een rot situatie zeg :n Ik denk dat jij diep in je hart weet wat je wil en onbewust al een keuze hebt gemaakt, maar dat jij die keuze nu wegdrukt.

Jouw laatste alinea zegt voor mij al genoeg..


Wat er ook speelt op de wereld;
laat het vooral de kinderen zijn.
The first thought that goes through your mind is what you have been conditioned to think.
What you think next defines who you are.

Myfairytale
Berichten: 5357
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:56

Ik kan je niet echt advies geven... maar wil wel meegeven dat het logisch is, dat het moeilijk en zwaar is.
Het is allemaal niet niks zeg én je bent al lange tijd samen. Dan breek je niet zo snel zomaar even.
Misschien is het een idee om te kijken of je het alleen aan zou kunnen? Bedoel financieel gezien, heb je andere woonruimte, etc?
Misschien geeft dat al iets meer lucht, als je weet dat je weg zou kunnen als je zou willen.

Ik heb zelf ook in een vervelende relatie gezeten en heb er na 7 jaar de stekker uitgetrokken. Was heel moeilijk, maar ik wist zeker dat ik met hem niet nog jaren samen wilde zijn. Dat toekomstbeeld gaf voor mij de doorslag.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe!

Jolynne

Berichten: 2291
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:57

Ik vraag mij af waarom je nog 3 jaar verder gaat in deze relatie, terwijl je al die tijd ongelukkig bent.
Kies voor je geluk en die vriendin, die zou ik geen vriendin meer noemen..ik zou het in ieder geval niet meer zien als vriendin. :)

Yellona

Berichten: 308
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:00

Zou het toch uitmaken en kiezen voor jezelf.
Ik snap wat je voelt, heb ook jaren geleden die stap zelf gezet en het is met mij ook goed gekomen


Yellona, Saphyra, Stefanie. I love you

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:01

Anoniem schreef:
Al zie ik geen toekomst met hem. Waarom is het zo moeilijk? Ik hoor graag advies.. Heb je vragen, stel ze gerust. Ik hoop op steun.



Ik snap wel dat dit moeilijk is.
Ook al zie je geen toekomst meer...je wil hem geen pijn doen.

En je weet dat je hem pijn gaat doen door bij hem weg te gaan.

Maar als je zelf geen toekomst meer ziet dan is het het beste om toch de knop door te hakken en uit elkaar te gaan.

Liefdeloos bij elkaar blijven doet uiteindelijk veel meer pijn.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 01-04-19 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote geanonimiseerd.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:03

Heel eerlijk, ik zou echt geen 3 jaar nog bij hem gebleven zijn..
Ik snap dat het eng is om die stap te maken en dat je twijfelt, maar manipuleren, uitschelden, belachelijk maken.. Nee, dat is echt heeeel fout.
Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke situatie.

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:04

Je hebt in je verhaal eigenlijk alleen maar negatieve gevoelens naar hem toe. Je hebt samen gelukkig ook nog geen kinderen. En het feit dat je ooit een relatie met iemand aangaat, hoeft niet te zeggen dat je de rest van je leven samen moet blijven. Ik zeg kies voor jezelf! Ga bij hem weg. Dan kost het je maar geld, maar daarna heb jij een gelukkig leven alleen met je dieren! Neem niet meteen weer een vriend, maar probeer een tijdje alleen te blijven en weer van jezelf te gaan houden. Pas dan ben je klaar voor een nieuwe relatie als je jezelf bent! Enne die vriendin ook niet meer vertrouwen, weg ermee!

Heb je steun van je ouders?

Heeeeel veel geluk en sterkte! Ik heb ook in vergelijkbare situaties gezeten, mijn pb staat voor je open!

Op Marktplaats, heb ik meer dan 500 advertenties actief. Zie link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/12778728.html

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:04

Hij zegt de meest lelijke dingen over je tegen een vriendin, dat heb je hem vergeven en vervolgens geeft hij jou de schuld want jij doet te weinig om hem te laten merken dat je van hem houdt.

Wat een sjappie. Je verdient veel beter, hij is echt niet goed genoeg voor jou. Je verdient iemand die volledig voor jou wilt gaan en waar jij volledig voor wilt gaan. En die zijn er ook.

[o]

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:05

Makkelijk praten,maar: weg bij hem. Iemand die zo respectloos over je praat,is je niet waard

Silenna

Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:08

Rokken op en rennen, heel hard.

Jij verdient iemand die jou met respect behandelt en bij wijze van s'nachts voor je deur gaat liggen om bij je te mogen zijn. Iemand die je op handen draagt.

pmarena

Berichten: 47828
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:10

Ik ben normaal niet zo van het simpelweg schreeuwen van "wegwezen" maar dit verhaal lijkt zo klaar als een klontje: dit is niet wat je wilt van het leven of van een partner en eigenlijk besef je dat zelf ook wel heel goed zo te lezen :j

Natuurlijk blijft het heel sneu als een langdurige relatie zo eindigt, maar het is wat het is.
Nu moet je het alleen nog onder ogen (durven) zien.

De relatie is over. Maar wat weerhoudt jou om daar naar te handelen?
Nu hou je jezelf (en hem) alleen maar gevangen in iets waar geen fijne toekomst in zit :(:)

BigOne
Berichten: 37974
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:11

Het enigste advies?? Lees nog eens wat je net geschreven hebt!!!! En wanneer je daar niet je conclusies uit kunt trekken dan heb je echt een probleem. Ik had hem drie jaar geleden al de deur uitgeschopt en dan maar geen eigen huis.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Urbanus

Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:11

Hoe leuk vind jij jezelf? Dat deze relatie stervende is, lijkt me duidelijk. Maar gun je jezelf ook een leven waar je wel blij van wordt?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:11

Ik was al vertrokken toen hij zo met je vriendin bezig was. Zo ga je niet met elkaar om.
Vraag jezelf af of je oud met hem wil worden. Kinderen? Een leven lang zo leven? Denk dat je het antwoord wel weet ts..

Geen leven zonder horsies!

xPabloBokt

Berichten: 9265
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:14

Neem even afstand en lees wat je geschreven hebt alsof je iemand bent die jou niet kent.

Ik zeg namelijk, heel snel de knoop doorhakken en vertrekken. Hij is mentaal niet in orde blijkbaar en leunt hiermee op jou. Hij geeft jou onterecht de schuld van dingen waar hij zelf een erg groot aandeel in heeft.

Als je niets meer voelt is er geen reden meer om door te gaan. En blijf alsjeblieft niet om die 10 jaar niet weg te gooien. Wat niet werkt, werkt niet. Of het nou na 10 maanden is of na 10 jaar.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Urbanus

Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:14

Hey wacht... pb Robijntjuh eens, die zat in jouw situatie en die is er zoveel sterker uitgekomen! Het helpt vast om het met iemand te delen die weet hoe moeilijk het is.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:16

Jammer genoeg is het gewoon zo, als het op is, is het op. En ik herken ook dat gevoel dat jij beschrijft maar langer samen blijven lost dat niet op. Ik zag er ook echt tegenop om het uit te maken maar daarna voelde ik mij ineens zo vrij, het was eigenlijk echt een last die van m'n schouders af viel. Want dat was het geworden, hoe erg het ook klinkt. Voor jou is het niet leuk maar voor hem ook niet. Ik heb mij daarna zoveel mogelijk gefocust op de dingen die ik leuk vond om te doen. Afspreken met vrienden, volop met de paarden bezig zijn, weer meer gaan sporten. Echt terug 'me-time' genomen. Dat heeft zo ongelofelijk veel deugd gedaan! Ik heb het contact ook volledig verbroken om mezelf te beschermen. Dat werkt voor mij eigenlijk wel het beste.

Ik weet niet of je schrik hebt om 'alleen' te blijven en dat dat misschien ook speelt of is het puur schrik om hem te kwetsen? Wat zijn de oorzaken waarom je het niet durft/wil/kan uitmaken?

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen


Elisa2

Berichten: 36485
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:22

Oef, ik was al weggeweest als ik zoiets gelezen had..wat moet dat kwetsend zijn geweest en het feit dat je onderbuikgevoelens had wbt ontrouw is ook niet goed in een relatie en ik denk niet perse dat je TE jaloers was.

Wat geeft je vriend je qua positieve gevoelens? wegen die af tegen de negatieve gevoelens? wat is het wat jou in deze relatie houdt? hoe zie je een toekomst zonder hem? wat voel je dan als je je dat voorstelt?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, DotBot, Zil en 23 bezoekers