Paardenmarkt Hedel 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:13

tiwi1969 schreef:
Voor tere zieltjes misschien schokkend, ik zag vooral veulens die op wen beetje eigen manier de vrachtwagen uit sprongen. Tja, die zijn nog niet zoveel gewend en namen de snelste weg naar beneden.


Precies, en paard op ijzers wat uit vrachtwagen sprong vd laadklep..

Over het algemeen vond ik de conditie best ok te noemen. Geen grote wonden of afwijkingen.
Zag veel hooi, met name in de ochtend, daarna liepen er veel mensen overheen.

Ik heb 3 echt leuke pony’s gezien, dat gave Welsh hengstje, heb deze niet zien lopen.
Een cremello hengstveulen.
En een jaarling/2 jarige schimmel, deze was recent gecastreerd denk ik, mooi hoofd vriendelijke blik.
Geen handelaar daarbij te bekennen.. ik was er oprecht benieuwd naar !
Hij staat nog op 1 vd foto’s hier.



sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:19

Elke markt zijn er toch weer dezelfde berichten en filmpjes. Ze kunnen ze net zo goed knippen en plakken, zijn ze sneller klaar ook. :j

Caesar
Berichten: 9298
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:36

@rayoow; en dan gebeurd dus zoiets als je ze zelf niet wegbrengt. Ook met die paarden met slechte beenstand. Dat komt nu met hoop bombarie op de markt, wordt over gesproken, foto's van gemaakt. Maar de handelaar die ruimt de rotzooi uit de gewone markt op... een gewone bokker of manege klant. Als iedereen zelf de verantwoording nam was er gewoon geen handel in slecht spul, voorkom je al dat gesleep en kun je op een markt misschien nog weleens iets kopen wat nog goed is...

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:12

WendyLotte schreef:
[ [url=m/7aMVlw.jpg]Afbeelding[/url] ](niemand echt herkenbaar toch)
Ik heb ze gezien vanmorgen.... Klein shetje gekocht en achter in de auto geladen. Zijn Hedel niet uit gekomen. Verkeersregelaars zette ze 1 straat verder aan de kant.


Die hadden ze bij mij gekocht :-p en kwamen bij mij terug dat de pony terug moest omdat ze haar niet meer mee mochten nemen.

StalNollie

Berichten: 9101
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:13

En wat doe je dan? Ik zou niet terug nemem

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:14

Ik ook niet..... of iig geen geld terug, hadden ze maar na moeten denken

moonday

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:14

Mijn eerste paardenmarkt ervaring zit er ook weer op.
Zo veel verschillende paarden en pony's, zo veel verschillende leeftijden en ja dan zie je af en toe een wondje, paard iets minder op conditie en een paard in de stress.Maar totaal geen schrijnende gevallen.
Er was veel hooi en links en rechts een watertank met veel emmers. Als een paard vast zat werd het binnen een sec geholpen. Ik vond het allemaal erg mee vallen met wat ik had gelezen op internet.
Ik vond het vooral leuk om een keer gezien te hebben. Helemaal het handjeklap tussen de oude handelaren vond ik een mooi gezicht.
Er stonden echte leuke paarden en pony's tussen.
Ik werd wel op het laatste moment nog verliefd op een 2,5 jarige haflinger merrie. In de paspoort heet ze Sandy. Super gebouwd en vriendelijk.
Ik was al bijna in het handjeklap beland. Maar gelukkig op tijd mijn verstand terug gekregen en niet gekocht. (heb mijn handen al vol aan mijn 3 thuis haha) maar toch had ik haar graag mee genomen. Hopelijk heeft iemand anders haar mee genomen naar huis.
Ze stond hier naast.
Afbeelding

Deze stoere hengst zag ik al voorbij komen, maar volgens mij was hij wel blind aan zijn linker oog.
Afbeelding


Afbeelding

If you can dream it, you can do it!!

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:18

SaraViavia schreef:
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... rkt-hedel/
Daar gaan we weer.. Pfff. Van horen zeggen was het allemaal wel aardig in orde.

Edit: best een kunst om precies alle misstanden vast te leggen. Zou eigenlijk een keer een filmpje gemaakt moeten worden met juist alleen de GOEDE dingen (paarden die beschikking hebben tot voer en water, paarden in goede conditie, iemand die een halsklopje geeft etc...) Zo wordt de realiteit toch nog gecompenseerd _/-\o_



Ik was erbij toen die ene viel, eerste shot van het filmpje. Die man heeft echt elk paard heel vriendelijk van de vrachtwagen gehaald, hadden daarin volop water en hooi. Daarbij het beestje wat viel eerst rustig de tijd gegeven om zelf op te staan en daarna helemaal nagekeken of hij wonden ed zag.
Heel jammer dat ze nu dan net dit beeld laten zien! Heb het met die meneer er ook nog over gehad, maar hier was hij al bang voor.

Dus het filmpje is inderdaad weer lekker suggestief!

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

MallyBelly

Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:26

Op de terug weg toch nog eentje meegenomen... Had n al n x of 4 zien staan. Dacht ach waarom niet.

Dus nu 2 hengstjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:30

StalNollie schreef:
En wat doe je dan? Ik zou niet terug nemem


Was een heel leuk veulen, dus we hebben haar voor 100 euro minder als waar de mensen haar voor kochten, weer terug gekocht en nog geen 10 minuten later was ze alweer verkocht.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:33

Caesar schreef:
@rayoow; en dan gebeurd dus zoiets als je ze zelf niet wegbrengt. Ook met die paarden met slechte beenstand. Dat komt nu met hoop bombarie op de markt, wordt over gesproken, foto's van gemaakt. Maar de handelaar die ruimt de rotzooi uit de gewone markt op... een gewone bokker of manege klant. Als iedereen zelf de verantwoording nam was er gewoon geen handel in slecht spul, voorkom je al dat gesleep en kun je op een markt misschien nog weleens iets kopen wat nog goed is...


Huh? Ik reageerde op 1 foto in dit topic. Snap deze reactie nier

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:39

Melissa1996 schreef:
Op de terug weg toch nog eentje meegenomen... Had n al n x of 4 zien staan. Dacht ach waarom niet.

Dus nu 2 hengstjes.
[ [url=m/j9BY74.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/k4inT8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SkEnfr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Echt een leuk ding die zwarte! 4 witte voetjes en witte kop is zowiezo altijd goed bij mij :))

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:39

@moonday; bij de hengst zag ik ook iets aan zijn oog.

@melissa: wat een leukerd!

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:41

Leuke foto’s komen er voorbij. :)
Die hengst, die zal wel moeite hebben gehad vandaag met zijn hormonen :))

Gefeliciteerd iedereen met zijn/haar nieuwe aanwinst.

Onderschrift

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:45

Melissa1996 schreef:
Op de terug weg toch nog eentje meegenomen... Had n al n x of 4 zien staan. Dacht ach waarom niet.

Dus nu 2 hengstjes.
[ [url=m/j9BY74.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/k4inT8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SkEnfr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat zwarte hengstje heb ik ook veel voorbij zien komen, Superleuk !

StalNollie

Berichten: 9101
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:49

ilse_89 schreef:
StalNollie schreef:
En wat doe je dan? Ik zou niet terug nemem


Was een heel leuk veulen, dus we hebben haar voor 100 euro minder als waar de mensen haar voor kochten, weer terug gekocht en nog geen 10 minuten later was ze alweer verkocht.


Ja dat zou ook nog een optie zijn!

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:51

Er stonden verschillende hengsten, die knappe bruine had het wel moeilijk toen er een hengstig shetje voor zn neus stond. Gelukkig haalden ze het shetje weg voor die er op kon springen.
Het oog is me niet opgevallen.
De overige hengsten waren over het algemeen heel relaxt.

Elisa2

Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:03

Caesar schreef:
@rayoow; en dan gebeurd dus zoiets als je ze zelf niet wegbrengt. Ook met die paarden met slechte beenstand. Dat komt nu met hoop bombarie op de markt, wordt over gesproken, foto's van gemaakt. Maar de handelaar die ruimt de rotzooi uit de gewone markt op... een gewone bokker of manege klant. Als iedereen zelf de verantwoording nam was er gewoon geen handel in slecht spul, voorkom je al dat gesleep en kun je op een markt misschien nog weleens iets kopen wat nog goed is...


Inderdaad, sneu voor die belg..

Qua uiterlijk staan er wel een hoop leuke paarden tussen. :)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:09

Ja dat vind ik dus ook Elisa, maar goed ze is niet van mij ik heb haar alleen als 'verzorg'paard gehad.
Neemt niet weg dat ik moeite heb met deze beslissing.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:10

Die welsh hengst heb ik ook zien dekken :+ was een mooi dier.

Hier een rijpaard merrie mee genomen. Goed papier en mooi model. Thuis ff geprobeerd en goed te rijden! Volgend jaar mooi een veulen erin :))

Elisa2

Berichten: 36977
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:17

Leuk, wat voor een papier? en niet bang dat ze van binnen niet goed is?

Dat snap ik Yvje, lijkt me erg zuur om te zien voor je.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:01

Amiigo schreef:
Die welsh hengst heb ik ook zien dekken :+ was een mooi dier.

Hier een rijpaard merrie mee genomen. Goed papier en mooi model. Thuis ff geprobeerd en goed te rijden! Volgend jaar mooi een veulen erin :))


Benieuwd naar een foto ook en papier ! :)
Fijn dat ze goed te rijden is, hopelijk blijf dat ook zo :D

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:04

Blijft natuurlijk altijd een risico op de markt :) maar mocht ze goed blijven rijden we er lekker mee rond, als ze kreupel wordt gaat ze de wei op bij de andere merries.

Ik vond de toestand van de meeste paarden helemaal niet ellendig! Ja er stonden uitzonderingen tussen maar als die ergens op de wei lopen hoor je er niemand over. Die filmpjes die je ziet zijn ook vooral moment opnames, gebeurd toch ook regelmatig met een jong paard dat die van de wagen vallen of springen ?

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:20

Barbabientje schreef:
SaraViavia schreef:
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... rkt-hedel/
Daar gaan we weer.. Pfff. Van horen zeggen was het allemaal wel aardig in orde.

Edit: best een kunst om precies alle misstanden vast te leggen. Zou eigenlijk een keer een filmpje gemaakt moeten worden met juist alleen de GOEDE dingen (paarden die beschikking hebben tot voer en water, paarden in goede conditie, iemand die een halsklopje geeft etc...) Zo wordt de realiteit toch nog gecompenseerd _/-\o_



Ik was erbij toen die ene viel, eerste shot van het filmpje. Die man heeft echt elk paard heel vriendelijk van de vrachtwagen gehaald, hadden daarin volop water en hooi. Daarbij het beestje wat viel eerst rustig de tijd gegeven om zelf op te staan en daarna helemaal nagekeken of hij wonden ed zag.
Heel jammer dat ze nu dan net dit beeld laten zien! Heb het met die meneer er ook nog over gehad, maar hier was hij al bang voor.

Dus het filmpje is inderdaad weer lekker suggestief!


Ah serieus, dat maakt het nog erger. Her en der vind ik een enkele handelaar wat ruw met zn dieren omgaan, maar ten eerste vind ik het verschrikkelijk dat die dierenactivisten PRECIES de mindere dingetjes publiceren en ten tweede als zo n handelaar dan ook nog daarna zn dier even de tijd geeft en op zn gemak stelt dan kun je die activisten toch al helemaal wel n draai om de oren geven. Stelletje debielen. Mij spraken ze toen aan omdat ik op de markt een stok vast had. Ze zien alles als een probleem bah.

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

StalNollie

Berichten: 9101
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:22

Hier geholpen met afladen van haflinger veulens vanuit de vrachtwagen kwamen van melkerij en onwij aardige man met rust voor zijn dieren!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, sallinara en 24 bezoekers