Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:19

Mensen op Rotterdam: dat babyflesje op het spoor is van mij :') mocht hem niet redden van de conducteur :')

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:26

:') .
Oud klasgenoot heeft ooit haar ov op het spoor laten vallen. Mochten m niet zelf pakken, wachten tot de trein weg was en de heldhaftige conducteur heeft m gepakt.
We kregen een ijsje “voor de schrik” van m. Maar ook omdat het hartje zomer was :')

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:31

Ik had van de week toch iets opmerkelijks:
Zat een (denk jaar of 50) Chinees of Japans of zo iets dametje te wachten op de tram, zit ze op het bankje bij de halte. Begint ze ineens haar neus leeg te snuiten. Tussen haar benen, zonder zakdoek. Heel goor. Ik zat naast haar op het bankje, maar ben direct weggegaan. Wat ontzettend goor, en asociaal. Al die klodders snot door de lucht op de grond. Bah bah bah. :r

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 11:37

in die cultuur vinden ze een zakdoet net vies :')
Maar ik vind dit ook erg vies !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:44

Dat babyflesje doet me denken aan een verhaal hier op Bokt van Inoterry, ff opzoeken _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:46

Onderwerp: Met de trein - deel 4

Inoterry schreef:
Ik sta met de trein in Weesp, komt er een aziatische mevrouw naar me toe, die had iets inder de trein laten vallen. Goed nederlands kon ze niet, ik verstond eigenlijk dat het om flessen ging. Ik ga kijken, ligt er een kil of 3 aan bevroren kipfilet in het spoor :oo . Ik leg duidelijk uit dat ik er weinig voor voel om dat er uit te halen, want dat ga je toch niet meer opeten lijkt mij := . Een bemoeizieke mevrouw in de trein kwam er nog tussenin dat het toch verpakt is, dus dan maakt dat toch niet uit. Alsof die verpakking niet beschadigd als zo'n pak in de ballast mieterd :roll: .
Maar goed, die mevrouw wilde haar fleesses terug, en wilde desnoods zelf onder die trein duiken. Nu lag de kipfilet nogal onder een rotplek, en die mevrouw zag er niet echt als de meest handige uit. Ik zag het scenario dus al helemaal voor me dat ze haar hoofd zou stoten en gewond of bewusteloos onder die trein zou liggen := . Ik dus onder de trein, en de onverpakte :r kipfilet gepakt en aan die mevrouw teruggegeven, met daarin duidelijk de hoop uitgesproken dat ze dat toch hopelijk niet meer op zou eten. De kipfilet is weer keurig terug in het tasje gegaan, en dat tasje werd keurig meegenomen in de trein................................... :oo := :x :r

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 12:10

Zoe_97 schreef:
in die cultuur vinden ze een zakdoet net vies :')
Maar ik vind dit ook erg vies !

Ja, opzich het is hun cultuur. Maar doe het dan lekker ergens in de bosjes. En niet waar de spetters nog net niet tegen mijn been aan vliegen :')

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 12:17

Thanks, beelddenker hier :')

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 12:18

Es_ther schreef:
Thanks, beelddenker hier :')

:')

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 12:23

Hanafubuki schreef:
Onderwerp: Met de trein - deel 4

Inoterry schreef:
Ik sta met de trein in Weesp, komt er een aziatische mevrouw naar me toe, die had iets inder de trein laten vallen. Goed nederlands kon ze niet, ik verstond eigenlijk dat het om flessen ging. Ik ga kijken, ligt er een kil of 3 aan bevroren kipfilet in het spoor :oo . Ik leg duidelijk uit dat ik er weinig voor voel om dat er uit te halen, want dat ga je toch niet meer opeten lijkt mij := . Een bemoeizieke mevrouw in de trein kwam er nog tussenin dat het toch verpakt is, dus dan maakt dat toch niet uit. Alsof die verpakking niet beschadigd als zo'n pak in de ballast mieterd :roll: .
Maar goed, die mevrouw wilde haar fleesses terug, en wilde desnoods zelf onder die trein duiken. Nu lag de kipfilet nogal onder een rotplek, en die mevrouw zag er niet echt als de meest handige uit. Ik zag het scenario dus al helemaal voor me dat ze haar hoofd zou stoten en gewond of bewusteloos onder die trein zou liggen := . Ik dus onder de trein, en de onverpakte :r kipfilet gepakt en aan die mevrouw teruggegeven, met daarin duidelijk de hoop uitgesproken dat ze dat toch hopelijk niet meer op zou eten. De kipfilet is weer keurig terug in het tasje gegaan, en dat tasje werd keurig meegenomen in de trein................................... :oo := :x :r

Wat was het probleem dan met die kip? Zolang het beweegt of bewogen heeft of weer opnieuw beweegt, is het daar gewoon te eten. Zolang gutter oil gegeten wordt, is een beetje roest, grint en treinwc-spetters aan bevroren kip geen enkel probleem toch?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:42

Ik heb de afgelopen weken tentamens gehad en reis daar door buiten de spits. Ik kom met mijn trein langs de zaanse schans wat heel veel toeristen betekent. Ik kan zeggen dat de meeste stereotypen wel kloppen:
De meeste Engelsen zijn vaak dronken, aso en luid. Chinezen zijn heel erg aso en laten vaak winden. Spanjaarden/Italianen zijn heel enthousiast en daardoor vaak luid. Japanners zijn daarentegen dan weer heel beleefd en stil. Zij kijken 20 keer of ze wel de juuste trein hebben en of ze wel op het juiste station uitstappen.
Maar vooral die ruftende chinezen heb ik wel genoeg gehad. Ik klaag niet meer als ik weer in de spits moet reizen :=

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:03

ierusju schreef:
Ik heb de afgelopen weken tentamens gehad en reis daar door buiten de spits. Ik kom met mijn trein langs de zaanse schans wat heel veel toeristen betekent. Ik kan zeggen dat de meeste stereotypen wel kloppen:
De meeste Engelsen zijn vaak dronken, aso en luid. Chinezen zijn heel erg aso en laten vaak winden. Spanjaarden/Italianen zijn heel enthousiast en daardoor vaak luid. Japanners zijn daarentegen dan weer heel beleefd en stil. Zij kijken 20 keer of ze wel de juuste trein hebben en of ze wel op het juiste station uitstappen.
Maar vooral die ruftende chinezen heb ik wel genoeg gehad. Ik klaag niet meer als ik weer in de spits moet reizen :=

Iewl :').

Ik word soms hier moe van de mensen die de Arriva treinen als "metro's of bussen" zien.
Echt, elke keer de vraag: is dit wel een trein? Hij is zo klein en hij heeft geen bovenleiding.
Welkom in de wondere wereld van dieseltreinen :') .

Of, in Arnhem hebben ze trolleybussen. Super fijn, behalve als de bus geen verbinding kan maken met de bovenleiding. Dan kan je echt beter lopen naar je bestemming.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:09

Jezus wat heftig! Altijd mijn nachtmerrie en ook die van mn moeder toen ik klein was. Aso’s tegenwoordig...

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:27

Iemand die naast je gaat zitten en een wandelend parfumflesje is :')

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:52

Nayomie schreef:
Iemand die naast je gaat zitten en een wandelend parfumflesje is :')


Haha could be me :P ik wil nog wel eens te kwistig zijn met deo en een luchtje, maar dat is omdat ik niet wil stinken haha. Nooit bij stil gestaan dat, dat ook een ergernis kan zijn :D

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:55

_sharonnn schreef:
Nayomie schreef:
Iemand die naast je gaat zitten en een wandelend parfumflesje is :')


Haha could be me :P ik wil nog wel eens te kwistig zijn met deo en een luchtje, maar dat is omdat ik niet wil stinken haha. Nooit bij stil gestaan dat, dat ook een ergernis kan zijn :D


Pff....vorige week nog een in parfum gedrenkte dame bij mij op kantoor gehad. Toen ze na een uur weg ging ben ik maar een kwartiertje gaan wandelen. De geur in mijn kantoor was niet te harden. Letterlijk adembenemend.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:14

Oh beetje parfum is niet erg hoor, maar dit was zo erg dat het op mijn longen sloeg. :))

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:18

Ik ben ook altijd bang dat ik stink, maar ik ga geen deo bus per dag spuiten :') .

Ergernis weet ik niet, maar vond het gister wel een beetje raar dat iemand haar kat los liet in de trein en dat die op het tafeltje liep te dansen (4zits en dan dat tafeltje bij het raam). Als ik de konijnen meeneem blijven die lekker in het mandje, of ze het leuk vinden of niet :+.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:30

Je kat los in de trein?? Wat een mafkees. Zeker niet op tafel :r

Gut, kreeg vorige week een klacht binnen, was een halte voorbij gereden kennelijk. Denk erover om dit terug te sturen naar mijn nieuwe teamleider :x

Ik zou zeggen, wees blij dat ik op de route zat.
Ik vind het wonderlijk dat *** van mensen verwacht dat ze hun werk correct uit kunnen voeren zonder ze daarvoor de juiste handvatten te bieden.
Wanneer er geïnvesteerd zou worden in lijneninstructie (ik ben niet de enige collega met deze ervaring) dan kun je dit soort klachten allicht ondervangen.

Als ik met routeboek op schoot op pad ga om jullie te helpen de formatie rond te krijgen, is het laatst wat ik verwacht van *** om dit soort klachten serieus te nemen richting de chauffeur, ik zou het als een klacht aan het beleid zien.
Derhalve verwacht ik ook dat de klacht niet in mijn dossier komt.

Met vriendelijke groet,

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:51

Ineke2 schreef:
Sterkte geweest...is niet niks...

Vergeet echter niet dat dit een ergenissen topic is en het aan de andere kant heel vervelend is voor de mensen die hierdoor inderdaad ( heel veel) later op hun bestemming komen. Zeker als dat regelmatig voor komt kan ik hun ergenis helemaal voorstellen.

Beetje relativeren van beide kanten kan best.
Ook als het om de eerste plaats om een trieste gebeurtenis gaat.

Precies het is een ergenis topic niet meer niet minder.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:55

Da's waardeloos Corine! Ik snap je frustratie - en minstens 50% van mij vindt dat je groot gelijk hebt om het zo te sturen (mits de *** gewoon voor de naam van bedrijf/leidinggevenden zijn en geen weggecensureerde scheldwoorden :) )

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:57

corine1981 schreef:
Je kat los in de trein?? Wat een mafkees. Zeker niet op tafel :r

Gut, kreeg vorige week een klacht binnen, was een halte voorbij gereden kennelijk. Denk erover om dit terug te sturen naar mijn nieuwe teamleider :x

Ik zou zeggen, wees blij dat ik op de route zat.
Ik vind het wonderlijk dat *** van mensen verwacht dat ze hun werk correct uit kunnen voeren zonder ze daarvoor de juiste handvatten te bieden.
Wanneer er geïnvesteerd zou worden in lijneninstructie (ik ben niet de enige collega met deze ervaring) dan kun je dit soort klachten allicht ondervangen.

Als ik met routeboek op schoot op pad ga om jullie te helpen de formatie rond te krijgen, is het laatst wat ik verwacht van *** om dit soort klachten serieus te nemen richting de chauffeur, ik zou het als een klacht aan het beleid zien.
Derhalve verwacht ik ook dat de klacht niet in mijn dossier komt.

Met vriendelijke groet,



Maar het is dan toch terecht dat mensen een klacht indienen als hun halte voorbij wordt gereden? Ik zou daar ook niet blij van worden. Jij bent toch degene die de bus bestuurt of begrijp ik het nu verkeerd?

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:04

Ik begrijp niet goed hoe het iemand anders zijn schuld kan zijn als de buschauffeur een halte voorbij rijdt.

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:09

Wat ik begrijp kent ze de lijn niet goed en wist ze niet dat ze daar moest stoppen?

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:09

Dat je als passagier zijnde gaat klagen dat de chauffeur door rijd bij een halte die snap ik. Maar deze klacht hoort niet in het dossier van de chauffeur thuis omdat deze een route rijd met een routeboek en je dus en je aandacht moet hebben bij het verkeer en je aandacht bij het routeboek en je aandacht bij de bus besturen en je aandacht bij voorbijrijdende haltes en je aandacht bij de passagiers in de bus. Dit is gewoon veels te veel. Dit is totaal niet de juiste manier om een route te leren.