afvalstoffen uit lichaam paard, winterperiode

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

afvalstoffen uit lichaam paard, winterperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 10:14

Ik hoop dat ik duidelijk uitleg ga geven.

mijn hafje staat in een mooie hitactiefstal. Hij moet naar achteren lopen om schoonwater te drinken. In de zomer doet hij dit natuurlijk keurig,en op land drinkt hij wat uit de sloot, wat stromend is.

Maar nu willen op sommige zandplekjes wat water blijven staan, en ipv na achter te lopen waar schoonwater is en ook stukje sloot met stromend water. Wilt hij nog wel eens uit de stilstaande plassen drinken

dit zelf vind ik geen fijn idee, maar goed hij is liever lui dan moe. Nu vroeg ik me af wat voor suplimenten bestaan om afvalstoffen op gezonde manier uit te scheiden.

ik weet van puur en phytonics dat er detox enz bestaad. Echter moet dan 2 tot 3x per dag gegeven worden en ik ben er maar 1x per dag. En dan mag het liever niet door het voer.

nu weet ik dat er iets als moeder aarde bestaat van bio ron. Maar vroeg me af zijn er nog meer kruiden/natuurlijke producten.

ik weet dat brandnetel ook goed kan zijn


troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: afvalstoffen uit lichaam paard, winterperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:44

Ik zou me vooral druk maken om het zand dat binnen kan komen en maandelijk een psylliumkuur geven. De darmen kunnen de rest prima zelf aan zo doorgaans

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 10:46

troi schreef:
Ik zou me vooral druk maken om het zand dat binnen kan komen en maandelijk een psylliumkuur geven. De darmen kunnen de rest prima zelf aan zo doorgaans


dat ben ik ook zeker van plan om te geven. vooral nu ook met droge weilanden van de zomer.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: afvalstoffen uit lichaam paard, winterperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:54

Als je wilt dat je paard meer afvalstoffen eruit gooit, kan je ervoor zorgen dat hij meer gaat plassen. Ik geef elke week biertje door de slobber, gaat ze net wat extra plassen.
Verder zou ik me niet teveel zorgen maken, een paard weet zelf wel goed water te herkennen. Ik zou me meer zorgen maken over het zand zoals troi zegt.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: afvalstoffen uit lichaam paard, winterperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 11:03

oke ja ik wil hem zeker zo kuur gaan geven. En dat dan elke 2/3 maanden. Aangezien hij niet heel gevoelig op de darmen enz. hij krijgt ook dagelijks 50 ml lijnzaadolie door zijn voer. Maar ga zeker een kuur psyllium geven.

plassen doet hij wel goed


Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:07

ik zou er zeker niet te veel aan knutselen nee. Een paard kan uit water drinken waar een mens ziek van zou worden, hun lichaam is daar veel meer op gebouwd. Waar denk je dat wilde paarden hun vocht vandaan halen? ;) Als je te veel detox kuren etc gaat geven, heb je juist de kans dat je je paard daar zwakker mee maakt. En dat is natuurlijk flink nadelig voor hem. Hoogstens inderdaad opletten op het zand maar dat doe je al.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: afvalstoffen uit lichaam paard, winterperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:20

Een extra waterton zetten dichtbij het hooi?

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: afvalstoffen uit lichaam paard, winterperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:31

De kruidenmixen van de Paardendrogist bevallen mij erg goed. Voelen en ruiken knisperend vers en paarden zijn er gek op. Het eerst de detoxmix gegeven en nu de wintermix.

Het effect blijft altijd discutabel, maar mijn jonkie had vorig jaar rond deze tijd mok en nu niet. Ze zien er allebei stralend uit. :)

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: afvalstoffen uit lichaam paard, winterperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:20

Ik ben heel tevreden over Oerbalans. Dit bevat alle kruiden wat een paard nodig heeft.

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: afvalstoffen uit lichaam paard, winterperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:40

wortels geven gaan ze meer van plassen

some of my best friends, never say a word to me...

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: afvalstoffen uit lichaam paard, winterperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 10:11

plassen doet hij genoeg. Zelf meer dan vroeger, dan vertikte hij het om op vreemd terrein/trailer of op buitenrit te plassen.

nu plast hij op vreemd terrein/trailer en op buitenrit. Ook na het rijden plast hij en als ik hem uit t land wilt halen ook.. Dus daar ben ik niet zo bang voor.

Wortels zitten weer suikers in en ik moet al op zn gewicht letten. Maar ik ga de psylliumkuur geven.

Princesj

Berichten: 4545
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: afvalstoffen uit lichaam paard, winterperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:32

Voor het verwijderen van de afvalstoffen in het lichaam zou ik je manuele lymfedrainage aanraden.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 10:40

Princesj schreef:
Voor het verwijderen van de afvalstoffen in het lichaam zou ik je manuele lymfedrainage aanraden.


ik zit al heel wat jaren in de paardenwereld. En ook al heel wat behandelingen zoals carnio carnaal (of hoe je het ook typt) tot dryneelding, chirpractorie, en massages


maar werkelijk nog nooit van dat gehoord. ik ga eens googlen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers