Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 01:12

Vanochtend was bus 604 ook kwijt en vanmiddag de 314 van 20 over vier. Was lekker vol in die van 10 minuten later. _O-

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:07

Ik pak altijd vanuit Driebergen de 371 naar school! Mn trein stopt er, dus ben ik gek als ik dat niet doe. Gelukkig zit ik er alleen voor de minor en maar 2 dagen in de week.

Bus 12 vind ik ook altijd drama, net als bus 10 in Nijmegen voor de HAN.

daantjuhhh

Berichten: 26864
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:24

Ik denk dat wij gisteren ook een irritatie bron waren van mede reizigers.

Wij moesten van het werk naar een bijeenkomst in Amersfoort vanuit assen.
Met ongeveer 50 collega's in een trein.
Heenweg nog aardig rustig. Maar ja de terugweg onder invloed van een paar biertjes en wijntjes was het heel gezellig. Hahaha.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:13

Zo’n vrouw wilde naast me zitten, en ze keek me zo aan dus ik wilde mn tas oppakken, zucht ze geirriteerd en gaat ze erop zitten. Grootste bonje in de trein... What the hell.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:37

Ik ben volgens mijn ovkaart dinsdag vergeten uit te checken, maar het leuke is: het is gebeurd op een station met poortjes, dat kan dus helemaal niet. Ik weet ook zeker dat dat niet gebeurd is en ik controleer altijd wat afgeschreven is. Foutje dus. En niet van mij.

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:54

Bij station Amsterdam Zuid staan zoveel straatverkopers. Van de metro naar de bus door 4 verschillende aangesproken.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:42

Tilburg station is een grote chaos atm, bijna niks rijdt en de rijen voor de snelbussen lopen tot aan binnen het station. Ik moest de sprinter naar weert hebben, die komt altijd op spoor 1 om 38, en hij reed ook gewoon. Sta een beetje te appen kijk ik toevallig op, staat er opeens een sprinter met ‘weert’ bij spoor 2. Ik dus maar naar beneden gerend met nog 2 minuten op de teller want dan twijfel je wel. Zegt de machinist ja deze trein is naar weert, maar op het bord staat Arnhem. Ook de berichtgeving in de trein zelf werkt niet. NS kan het weer eens niet aan. :+

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:53

Heel Gouda lag ook plat zag ik de hele dag. Wat een gedoe voor iedereen die via Gouda reist -O-

Foaly

Berichten: 4829
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:01

Er was een springer in de buurt van Tilburg, toch? Hoorde zoiets omgeroepen worden

daffieduck83

Berichten: 1747
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:03

Net voorbij Gouda is er een bovenleiding kapot, daardoor rijden er weinig/geen treinen tussen Gouda-Den Haag, Gouda-Rotterdam en Gouda-Alphen aan den Rijn. Sterkte voor iedereen die er vertraging door heeft.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:08

Foaly schreef:
Er was een springer in de buurt van Tilburg, toch? Hoorde zoiets omgeroepen worden

Jup, daardoor niks naar links van het land, en vgm bij Arnhem ook iets met een kapotte leiding ofzo.

Intercity naar ehv reed niet maar mijn sprinter wel - die langs ehv gaat. Denk dat jullie wel een filmpje gaan zien van de rij in tilvurg want iedereen was aan het snappen haha.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:34

Nayomie schreef:
Heel Gouda lag ook plat zag ik de hele dag. Wat een gedoe voor iedereen die via Gouda reist -O-

Wat is dat toch met die bovenleiding daar? Waar maken ze die van? Nat karton ofzo? Of hebben ze bij Gouda een tweedehandsje uit de Schipholtunnel opgehangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:41

Weet niet waar het precies is gebeurd maar kan wel gokken......Gouda heeft een beweegbare brug met een helaas nogal kwetsbare bovenleiding.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:45

Goed, ik heb te vroeg gejuicht. Ik sta nu in Groningen en moet naar Zwolle. Zie ik net dat we niet verder kunnen rijden dan Groningen Europapark. Dus, daar sta je met je goeie gedrag dan. :+
Ik word straks gelukkig opgehaald dus dat is fijn. In de tussentijd maar gebruik maken van de starbucks. :9
Afbeelding

Edit: nu ik iemand heb gevraagd me te halen, rijdt alles weer bijna normaal. Stom dit :')

oomens schreef:
Nayomie schreef:
Heel Gouda lag ook plat zag ik de hele dag. Wat een gedoe voor iedereen die via Gouda reist -O-

Wat is dat toch met die bovenleiding daar? Waar maken ze die van? Nat karton ofzo? Of hebben ze bij Gouda een tweedehandsje uit de Schipholtunnel opgehangen?

Of besteld via AliExpress :))

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:15

Man man man :n
Ik ben onderweg naar mijn ouders met het OV. Ze wonen in een dorpje en één of twee jaar geleden is het hele OV in het dorp omgegooit. Nu moeten ze bijvoorbeeld via Helmond reizen terwijl Eindhoven een veel populairdere bestemming is (en eerder ook de eindbestemming). Daarnaast rijd er nu zo'n dom 8 personen busje op de hele route (route van ongeveer een uur). Toen ik nog thuis woonde was dat vaak al niet genoeg. Vaak zitten er op de busjes chauffeurs die weinig of gebrekkig Nederlands spreken.
In het weekend na 8 uur 's avonds rijden er ook geen bussen meer :n

Ik ben zo blij dat ik uit huis ben...

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 14:55

Steeph schreef:
Man man man :n
Ik ben onderweg naar mijn ouders met het OV. Ze wonen in een dorpje en één of twee jaar geleden is het hele OV in het dorp omgegooit. Nu moeten ze bijvoorbeeld via Helmond reizen terwijl Eindhoven een veel populairdere bestemming is (en eerder ook de eindbestemming). Daarnaast rijd er nu zo'n dom 8 personen busje op de hele route (route van ongeveer een uur). Toen ik nog thuis woonde was dat vaak al niet genoeg. Vaak zitten er op de busjes chauffeurs die weinig of gebrekkig Nederlands spreken.
In het weekend na 8 uur 's avonds rijden er ook geen bussen meer :n

Ik ben zo blij dat ik uit huis ben...


Bravo Flex? Ik ben nu wel benieuwd welk dorp dit is :') Maar ik heb wel een vermoeden welk dorp.

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:13

Enorm irritatie moment. Iemand drukte mij net de trein in waardoor ik mijn evenwicht verloor en met mijn benen tussen de trein en het perron kwam. Kon er zelf niet tussen weg komen dus de conducteur mij tussen uit trekken omdat niemand anders hielp? :n Conducteur woedend op al die mensen met haast, mocht daarna eersteklas reizen en kreeg een kop gratis koffie met een kaasbroodje. Echt enorm lief, wel hele benen kapot en kan bijna niet lopen van de pijn.

Snap best dat mensen willen zitten in de trein maar om zo te duwen is ontzettend irritant en gevaarlijk

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:27

Ah jeetje zeg! Dat vind ik echt enorm asociaal.
Hoe gaat het nu met je :(:)?

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:27

Oh wat ontzettend rot zeg! Hoe gaat t verder met je benen?

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:39

Doen enorm zeer, zijn helemaal blauw , dik en stijf. Ga nu maar gelijk richting mn kamer, lekkere warme douche en dan maar even mijn bed in kruipen.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:09

Jeetje wat aso zeg! :oo Snap dat je graag wilt zitten maar drukken heeft totaal geen zin!
Veel sterkte met je been

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:16

Beterschap Elitedeux, dat lijkt me inderdaad heel naar!
(En die mensen. Hoe durven ze!)

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:19

Jeetje wat schrikken zeg! Beterschap :(:) kan me voorstellen dat dat erg pijn doet. Waar gaat het heen met de mensen, dat niemand je even helpt :n

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:55

Verhuftering van de maatschappij.. als je met krukken loopt of met rolstoel of wandelwagen kan je ook alleen hulp verwachten van mensen die in eenzelfde situatie zitten of de situatie zelf voorgehad hebben of de conducteur. Ik erger me stuk aan de egoïsme-maatschappij en help daarom zelf iedereen als het nodig is. Of dat nou iemand helpen met inpakken in de supermarkt is of instappen bij de trein. Zelf de wereld maar een beetje mooier maken.

Ik moet morgen met de trein van 06:08 in Beilen richting Nieuwegein Ziekenhuis voor revalidatie. Lekker lang ritje :))

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:08

Zo was er vorige week geloof ik ook een mevrouw tussen de trein en het perron gevallen op Leiden CS... dat geduw :n word er altijd zo niet goed van.

Heel veel sterkte met je benen Elitedeux, hopelijk is het wat beter na een hete douche! Lekker rustig aan doen. En sterkte ook met de schrik, lijkt me heel naar om er tussen de komen :oo wel lief opgelost van de conducteur trouwens!