[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:49

Dan heeft ze een hele mooie vader :) is er iemand die hier in de achterhoek woont omgeving Borculo die een goede hoefsmid weet

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.
ღ Max - patchღ
ღ Steven - Jesper - Mira - Mira's Filim - Jack - Russel <3


urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:13

Onlylienn: ow dat komt helemaal goed joh, dat zwaart dan sowieso nog uit!

30 november gaat Luna verhuizen naar de nieuwe stalling! Eigenaresse was aardig en eigenlijk alles was mogelijk in overleg dus dat is fijn. De nieuwe bak is wat kleiner en staat her en der wat gras in :') maar die wilden ze wel lostrekken en ooit ook eens helemaal aanpakken. Stallen zijn mooi en voor zusje goede uitrij mogelijkheden. Ben benieuwd.

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:53

Super fijn dat je een nieuw plekje hebt gevonden waar je ook echt wel een goed gevoel bij hebt.

Een goede plek voor je paard geeft voor jezelf ook altijd zoveel rust.

Filim vandaag weer opgezocht hij mocht het land op voor het eerst sinds tijden en met de nieuwe kudde. Hij mocht heel stoer voorop van de paddock naar het land lopen en liep ook zo braaf mee. Toen we aankwamen werden we al luid begroet door hem.

Hij was altijd te doerak maar nu die de oudste is is die echt een stuk rustiger geworden. Van de week was er een van de veulens een beetje ziek en toen zijn ze met ze tweeën tegen hem aan gaan liggen.

Afbeelding
Afbeelding

Nu alleen nog een goede hoefsmid vinden hij heeft achter erg stijl hoeven en de huidige smid een natuurlijk bekappen zegt er niks aan te kunnen doen. Dit had die toen die bij ons stond nog niet dus wil een andere smid raadplegen en dit mag gelukkig ook van de. Vrouw van de opfok

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.
ღ Max - patchღ
ღ Steven - Jesper - Mira - Mira's Filim - Jack - Russel <3


Onlylienn

Berichten: 124
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:41

Altijd fijn als je een plekje hebt gevonden die beter aanvoelt dan je huidige plek, laat je je paard toch met een rustig gevoel achter :j

@ellen_xx: Altijd leuk die kleintjes! En ook om te zien hoe ze veranderen, niet alleen qua uiterlijk maar ook van innerlijk! Hoe oud is hij nu?

Ik heb gisteren maar eens gebruik gemaakt van mijn halve vrije dag met het prachtige weer en het prachtige bos, ik mag me met veel geluk prijzen dat ik met me paard 10m van een groot natuurgebied af sta, dat verveelt nooit :=

Ook gelijk nog even wat fototjes geschoten, als je mij zo naast haar ziet staan is ze behoorlijk groot.. terwijl ze nog zo klein oofgt, dacht echt toen ik de fotos zag “ maar God, waar maak je je toch druk om..”


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze foto is gewoon echt Pleun.. vreet gewoon het liefst alles..

Afbeelding

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:22

Urosa fijn dat je een nieuwe stal hebt gevonden!

Onlylienn welkom :)
Ik verwacht ook dat ze nog wel gaat groeien hoor, zeker als ze over een tijdje ook nog een beetje aan het werk komt.
Je bent zelf ook niet heel groot, komt vast goed :)
Wat heerlijk dat jullie zo dicht bij een buitengebied staan!
Leuke foto's!

Mallow gefeliciteerd met de goeie uitslag, en daarmee dus ook gelijk gefeliciteerd met je paard *\o/*

Knappe fief is echt super braaf!

Knappe Filim lekker in het land, genieten <3

Splash en natuurlijk ook Eef, staan lekker fluffy te zijn met hun knappe koppies <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:18

Nou ik heb t idee dat mouse (alweer!) uit haar zadel is gegroeid of beter gezegd aan het groeien is :roll: Dus nu opzoek naar een goede zadelmaker die beide zadels wil inruilen op een nieuw zadel.. wat n drama :')

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Onlylienn

Berichten: 124
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:30

MariekeTV schreef:
Urosa fijn dat je een nieuwe stal hebt gevonden!

Onlylienn welkom :)
Ik verwacht ook dat ze nog wel gaat groeien hoor, zeker als ze over een tijdje ook nog een beetje aan het werk komt.
Je bent zelf ook niet heel groot, komt vast goed :)
Wat heerlijk dat jullie zo dicht bij een buitengebied staan!
Leuke foto's!

Mallow gefeliciteerd met de goeie uitslag, en daarmee dus ook gelijk gefeliciteerd met je paard *\o/*

Knappe fief is echt super braaf!

Knappe Filim lekker in het land, genieten <3

Splash en natuurlijk ook Eef, staan lekker fluffy te zijn met hun knappe koppies <3

[ [url=m/kokFw5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2F0hKv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uZzswR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat heeft die eerste foto toch lekker van die wollige oortjes <3


Afbeelding

Deze foto is van gisteren, overbouwd? 8)7

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:01

Haha ja en hij heeft ook echt van die schattige kleine oren <3

Och ja, ze gaat echt nog wel wat bij groeien hoor.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:47

Afbeelding

Afbeelding

Warm weer, dat betekent dat de jas weer even uit kan! <3

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:10

eef ziet er gaaf uit zeg!!

en mooie foto,s in de bos! ik heb zelf ook een driekleur staan van 3,5 jaar is ook wat aan de kleine kant nog , of ja wat is klein denk 1.45 ofzo inmiddles maar nu al breder dan paddy van 1/55
we wachten het af hij is vooral erg braaf dat is het belangrijkste aangezien hij van mijn dochter is.. *\o/*


heerlijk weer vandaag! lkkr buitengereden vanmorgen *eeuuhh ik rijd altijd buiten maar goed :') *

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:44

Ellen_xx: wat lief zeg dat hij zich zo goed als oudste gedraagt nu, hij ziet er echt schattig uit van de foto's <3 hoefsmid in die omgeving kan ik je helaas niet aan helpen.

Onlylienn: wat is ze leuk! Je ziet er echt beide rassen goed in terug. En zou me absoluut geen zorgen maken, lijkt zo makkelijk goed te komen.

MariekeTV: heerlijke hoofdjes zo <3

paddraigh: ook weer lekker buiten gereden! En klein? dat is al groter dan Luna haha

Kimley: ochjeej, zadels is ook altijd wat! Ik weet nog dat je zo blij was met je nieuwe haha.
Die Fries lijkt echt giant zo :') Was idd heerlijk weer! Heb ook nog zo'n soort foto van vorige week :+

Afbeelding

Ik had gisteren nog gereden maar Luna zat onder de groene poep drek, hele achterbenen en staart. En voelde wel dat ze niet lekker in haar vel zat dus even kort gehouden. Sinds vandaag staat ze op de paddock, maar was alleen maar kuilachtig voer op terrein te vinden. Als het donderdag nog niet beter is gaan we zelf hooi kopen, dat mocht nu wel omdat ze op de paddock blijft tot vertrek.

Verder vandaag bij CP112 geweest, en dat was heel leuk! Mooie paarden gezien en veel gekletst.
Daarna even langs mijn moeder gegaan om werk foto's te maken, ben bezig met haar nieuwe website.

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:16

mooie fotos weer :) is t twaspan mischien iets voor je kimley wat betreft een nieuw zadel

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:00

Haha urosa, die merrie is maar 1.60 hoor _O-
Super leuk dat je bij Chantal bent wezen kijken! :D

Ja ach die zadel drama's.. blegh

Olejon, ik hoor daar hier in de buurt niet echt positieve verhalen over. Hebben een pension klant, die daar ook een zadel heeft laten aanmeten die ik persoonlijk echt slecht vind liggen ook :)

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Onlylienn

Berichten: 124
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:44

@urosa: Dankjewel, je ziet zeker de Haflinger erin, maar de Tinker ook, zal haar eens over een half jaartje weer eens meten :=
Hopelijk doet Luna het straks beter op haar nieuwe hooi :(:) , dit is ook niet grappig meer..

cp112

Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:17

@Urosa, ik hoop dat het op de nieuwe stal gauw verbeterd met Luna.
Was gezellig even gisteren :)



Hier komt vanavond iemand van de bereden politie voor mijn rijpaard merrie kijken. Ben wel benieuwd :)



De dames hadden weer met hun pony gekeuveld vandaag.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:37

Wat gaan jullie hard!! Zal vanavond even alles rustig door lezen, dan ben ik weer helemaal bij.
Zie wel super leuke foto's voorbij komen. Wat een knapperds zijn het toch allemaal.

Vanmorgen heeft onze Silvy (11 jaar) op onze Storm gereden. We hadden na elkaar les maar ze kon niet kiezen of ze zou rijden of grondwerk ging doen. Toen zei ik dat ze ook op Storm mocht rijden. Dan kan ze eens voelen hoe een iets verder getraind paard voelt. Nou dat was niet tegen een doven gezegt hahahaaa. Ze heeft het super gedaan. Ze kwam er wel achter dat je Storm wel echt moet rijden, hij gaat het niet zomaar voor je doen. Nu heeft ze mooi aan haar buitenteugel kunnen werken. En Storm deed natuurlijk braaf zijn best. Ze draafde heerlijk op aanleuning op een nette volte hahaaa.
Daarna moest ze op Woody. Daar zijn we net mee begonnen om die op de buitenteugel te krijgen. Vind hij heel erg moeilijk, maar nu Silvy op Storm had kunnen voelen wat de bedoeling was, was het voor haar een stuk makkelijker om het aan woody uit te leggen. Jeetje wat heeft dat kind goed gereden. En dan ook nog eens een dik uur super geconcentreerd naar haar lesgeefster geluisterd. Vind dat zo knap hahaaaa.

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 16:52

Ik ga zo is even bijlezen.

Mira wordt steeds braver met vreemde op haar rug gister heeft een stalgenootje gereden omdat ik al 4 dagen barstende koppijn heb en mira toch iets moest en ze heeft haar nieteens in de maling genomen dat is toch wel een unicum :')

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.
ღ Max - patchღ
ღ Steven - Jesper - Mira - Mira's Filim - Jack - Russel <3

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:15

Gefeliciteerd Ellen! Y)(^)
Fijn dat Mira rustiger word :)

Hier komt vrijdag de 16e de zadelmaker om wat zadels te passen *\o/*
Echt enorm veel zin in!

Vandaag weer even opnieuw gevlochten <3

Afbeelding

Afbeelding

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:51

Ellen: van harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*
Fijn dat Mira ook door anderen wat makkelijker te rijden is! Wel vervelend van je hoofdpijn :(:)

Kimley: knappe Mouse weer strak inde vlechten! Ow leuk! Hopelijk kun je daarna wat langer met je zadel haha

Jane2: fijn dat je dochter zo lekker en goed heeft gereden met beide paarden.

Cp112: zou gaaf zijn zeg als je haar dan straks kan volgen als politiepaard!

Luna had vandaag, na 2 dagen in de paddock, eindelijk weer vaste ontlasting en droge benen! Hele poos bezig geweest om haar staart van de gedroogde poep te ontdoen.. Pff. Dat beest heeft ook de dikste staart die ik ooit heb gezien :+ Vervolgens fijn gereden en goed getraind!

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:02

dank jullie wel
Ja dat had ik een half jaar geleden nog niet durven dromen dat dat kon

super fijn dat de zadelmaker komt kim hopelijk nu een zadel waar je wat langer mee door kan.

Fijn he die dikke staarten urosa hier zit die ook altijd onder de mest nu maar voor de helft gevlochten zo blijft die het langste schoon. I.v.m. de voorspelde regen gaan ze er vandaag van het land en als het goed is lijft dat dan ook zo tot nieuwe weide seizoen. Kunnen mira haar darmen eindelijk weer tot rust komen.

cp112: onwijs gaaf hoe is het afgelopen?

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.
ღ Max - patchღ
ღ Steven - Jesper - Mira - Mira's Filim - Jack - Russel <3

cp112

Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:24

Fien is gisteren opgehaald en staat nu bij de bereden politie in Groningen. Ze is daar 2 weken op proef.
Als ze daar door komt dan gaat ze naar Amsterdam.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:04

spannend. ik weet van oud stal genoot (die bij de bereden politie den haag werkt) dat het altijd heel erg moeilijk is om een geschikt paard te vinden.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.
ღ Max - patchღ
ღ Steven - Jesper - Mira - Mira's Filim - Jack - Russel <3

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:09

Bedankt Ellen en Urosa! Ik hoop ook dat we nu eindelijk een goed zadel voor beide gaan vinden :)
En dan mijn 2 andere zadels maar verkopen :') Dus als iemand nog op zoek is <<)

Spannend Chantal!

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:31

cp112 schreef:
Fien is gisteren opgehaald en staat nu bij de bereden politie in Groningen. Ze is daar 2 weken op proef.
Als ze daar door komt dan gaat ze naar Amsterdam.


wat leuk! mijn eerste eigen paard kwpn is toendertijd *alweer 12 jaar terug* ook verkocht aan de bereden politie


succes met de zadels kimley,, drama lijkt me dat


iedereen alvast een fijn weekend

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:19

Jane, wat fijn dat je dochter zo goed gereden heeft.
Altijd wel makkelijk al ze even kunnen voelen hoe het ook kan.

Kim ik hoop dat je dan weer een fijn zadel kan vinden :)
Knappe Mouse <3

Urosa fijn dat haar poep weer verbeterd is, hopelijk voor jullie komen ze nu niet meer op het gras!
Splash heeft ook zo'n mega staart, gelukkig is hij niet erg vies en heeft hij een makkelijke staart.
Dus een beetje cowboy magic erin en borstelen maar :)

Ellen wat fijn dat ze makkelijker word!

Chantal spannend, hoop dat het slaagt.

Anita dank je :D vanuit hier ook een fijn weekend voor iedereen.

Gezien ik geen boxen meer mag doen van mijn ouders, kom ik alleen nog om te knuffelen bij de paarden <3
Niks mis mee, voelt bijna als vakantie O:)

Vanmorgen was Splash de "banketstaaf" hij had er alleen niet veel zin in := Dikkont
Afbeelding

Of toch wel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 100 bezoekers