De meegetrokken man wil leren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thomean
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-11-18

De meegetrokken man wil leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 23:07

Goede avond bokkers!

Ik zal mijzelf even voorstellen. Ik ben Thomas en ben door mijn vriendin Flux het paardenwereldje in getrokken. Waar het in de eerste jaren niet verder kwam dan kijken hoe zij aan het paardrijden was hebben wij een dik jaar terug samen Déjà aan de familie toegevoegd.

Nu merk ik dat ik het steeds vervelender begin te vinden dat mijn kennis van paarden en de paardenwereld zo beperkt is. En dat is dan ook de reden dat ik mij hier aanmeld. Ik wil meer leren over de paardenwereld en paarden over het algemeen.
Dus elke tip is handig om mij hierin op weg te helpen!

Nu krijg ik natuurlijk ook al veel informatie van Flux, maar ik wil toch ook graag mijn eigen mening en standpunt kunnen vormen zonder dat ik haar enkel papegaai :)

Nu verder nog wat info over mijzelf. Ik ben zelf een groot fan van bordspellen en fietsen. Ook studeer ik op het moment verpleegkunde.
Heb je vragen over mij of tips voor mij hoor ik het graag! :)

Groetjes,

Thomas

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: De meegetrokken man wil leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:10

Welkom!

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:11

Hoi Thomas, welkom op Bokt! Als je hier gewoon mee gaat lezen wat je interesseert kom je vast heel wat te weten. Bokt bevat een schat aan informatie over paarden voor wie wil lezen en leren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: De meegetrokken man wil leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:15

Wat leuk dat je meer wil leren! Er is genoeg te lezen hier! :)

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:17

Welkom!
Ken je de boekjes 'de man van' die zijn hilarisch en vertellen precies jouw verhaal. De man is getrouwd met een dressuur amazone en hij vertelt wat hij zoal meemaakt als nieuwbakken paardenman.
Erg leuk om te lezen!

Daarnaast is er een boek 'paardrijden voor dummies' waarin heel veel uitgelegd wordt.

Maar weet vast vantevoren dat je over paarden nooit uitgeleerd bent.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: De meegetrokken man wil leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:17

Welkom op bokt !

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: De meegetrokken man wil leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:22

Welkom!
Claim de nieuwe aanwinst door er alvast lekker mee te gaan wandelen :) Onderweg kom je vanalles tegen (wil mss eens niet mee lopen, vind iets eng, loopt je omver, ...) en met een open instelling vogel je vanalles uit. Je kan je helemaal knettergek lezen en iedereen heeft een andere methode. Zolang je open staat om iets te proberen en je taktiek aan te passen als het niet werkt, terwijl je je gezond verstand en gevoel volgt, dan komt het allemaal wel goed.

Ik ben nu pas weer mijn pony aan het terug claimen nadat ze helemaal stapel op mijn vriend was :')
Gelukkig heeft die nu zijn eigen :D :P

Thomean
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 11:37

Bedankt voor het welkom allemaal! :)

Haha, ik ben nog niet van plan een eigen paard aan te schaffen, maar ik ga zeker jullie tips eens bekijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:39

cissy schreef:
Welkom!
Ken je de boekjes 'de man van' die zijn hilarisch en vertellen precies jouw verhaal. De man is getrouwd met een dressuur amazone en hij vertelt wat hij zoal meemaakt als nieuwbakken paardenman.
Erg leuk om te lezen!

Daarnaast is er een boek 'paardrijden voor dummies' waarin heel veel uitgelegd wordt.

Maar weet vast vantevoren dat je over paarden nooit uitgeleerd bent.


Die wou ik net opperen, ontzettend leuk om te lezen!

En wat tof dat je dit doet, heel veel succes ermee en hoop dat je wat van Bokt kan leren! :D

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: De meegetrokken man wil leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:44

Welkom! :D

Flux

Berichten: 2492
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:16

Thomean schreef:
Bedankt voor het welkom allemaal! :)

Haha, ik ben nog niet van plan een eigen paard aan te schaffen, maar ik ga zeker jullie tips eens bekijken!


>;) je hebt dus al een eigen :')

<3
Afbeelding

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:07

En je hebt al groene rubber laarzen.

mala26

Berichten: 4996
Geregistreerd: 05-02-13

Re: De meegetrokken man wil leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:32

Welkom!

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:08

Britta31 schreef:
En je hebt al groene rubber laarzen.


Komt dus helemaal goed zo te zien. Uitermate handig die dingen.

Welkom Thomas!

Thomean
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-11-18

Re: De meegetrokken man wil leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 18:44

Haha, zoals jullie horen hoef ik er niet nog 1 aan te schaffen!

Nogmaals bedankt! En de laarzen zijn idd handig. Als ze nu ook nog eens comfortabel waren... :P

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:46

Thomean schreef:
Nogmaals bedankt! En de laarzen zijn idd handig. Als ze nu ook nog eens comfortabel waren... :P


Tip voor het volgende setje: Dunlop Purofort. Daar krijg je geen steenkoude voeten in. Leg er een paar goede zooltjes in en je kunt er de 4-daagse op lopen.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:26

Thomean schreef:
Goede avond bokkers!

Ik zal mijzelf even voorstellen. Ik ben Thomas en ben door mijn vriendin Flux het paardenwereldje in getrokken. Waar het in de eerste jaren niet verder kwam dan kijken hoe zij aan het paardrijden was hebben wij een dik jaar terug samen Déjà aan de familie toegevoegd.

Nu merk ik dat ik het steeds vervelender begin te vinden dat mijn kennis van paarden en de paardenwereld zo beperkt is. En dat is dan ook de reden dat ik mij hier aanmeld. Ik wil meer leren over de paardenwereld en paarden over het algemeen.
Dus elke tip is handig om mij hierin op weg te helpen!

Nu krijg ik natuurlijk ook al veel informatie van Flux, maar ik wil toch ook graag mijn eigen mening en standpunt kunnen vormen zonder dat ik haar enkel papegaai :)

Nu verder nog wat info over mijzelf. Ik ben zelf een groot fan van bordspellen en fietsen. Ook studeer ik op het moment verpleegkunde.
Heb je vragen over mij of tips voor mij hoor ik het graag! :)

Groetjes,

Thomas


Wat leuk :) wat wil je allemaal weten?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: De meegetrokken man wil leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:56

Geweldige topic titel!

Welkom, veel plezier met lezen en leren :)

Thomean
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 20:51

Elisa2 schreef:
Wat leuk :) wat wil je allemaal weten?


De vraag is eerder wat niet! Maar ik zou het gewoon echt leuk vinden om wat mee te kunnen praten met mn vriendin als we beslissingen maken over ons paardje. Of in ieder geval weet waar het over gaat haha.

Dus ik denk dat ik in ieder geval eens begin met het speuren naar topics hier die me interessant lijken om wat meer informatie te vergaren. (en zoeken op andere plekken natuurlijk)

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:09

Haha, ja gewoon iedere keer als zij wat roept eerst even op Bokt over dat onderwerp neuzen voordat je antwoord. :+

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: De meegetrokken man wil leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:26

Haha, wat leuk! Mijn vriend loopt met tien meter achter een paard langs (niet verkeerd, staat een beetje awkward op stal :Y) ).

Veel plezier met lezen!

Thomean
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-11-18

Re: De meegetrokken man wil leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 19:13

@ Elisa2: Ik zie het al helemaal voor me. 'Wacht even! Ik ben even bokt aan het doorspitten.'

@ AlwaysH: Had ik in het begin ook wel! Echter ben ik door de jaren heen regelmatig mee naar de manege geweest toen ze daar nog heen ging. Dan komt je daar vanzelf overheen haha. Alleen wel altijd erbij gezeten als de vriend die meegenomen werd naar de manege. Nu toch eens tijd om zelf ook wat over paarden te leren :D

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: De meegetrokken man wil leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:22

Super leuk Thomas! Welkom hier, je gaat vast veel nuttige en leuke informatie op doen!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:23

Ik wou als tip geven: koop een vos met een bles en 4 witte benen. Je blijkt een natuurtalent te zijn..

Welkom!