[HK] Show je aquarium II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:53

Een beetje on-orthodox maar het werkte wel: Ik hab een berg eierschalen van kippen tot poeder gemalen, en strooide dat toendertijd in m'n filter. Had wel het idee dat dat hielp. Zijn ook wel gewone stenen die behoorlijk kalk afgeven. :)

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:10

Ja idd dat kan ook, weet niet precies welke maar voor in chicliden aquaria. In een goede winkel weten ze dat wel

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:21

Altijd lastig die waterwaardes.

Iemand suggesties voor een mooi gekleurd plantje, rood ofzo? Ik mis kleur in mijn bak...

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:17

@pluttersplut: sorry voor de late reactie, er kwam even een bevalling tussendoor :P := de praecox is inderdaad een hele mooie vis, wordt veel gehouden, is vriendelijk naar andere vissen en lijkt me met jouw bestand goed kunnen. Ze zullen waarschijnlijk vooral midden/boven zwemmen. Normaal houd je ze met minimaal 8, maar in zon grote bak zou ik er mooi een grote groep indoen, super gaaf! Ik weet eigenlijk niet hoe de verdeling man/vrouw het beste is bij deze vis. Ik zou wel kijken of je ze dan via een hobby kweker oid kan krijgen, iig niet kopen bij de eerste de beste dierenzaak. Het is bij regenboogvissen wel zo dat ze echt pas met de tijd mooi op kleur komen.

Ik ga nog even de rest bijlezen :)

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:37

Bedankt voor je post! Qua geduld hebben, dat zit wel goed. Maar ik las op andere fora dat vooral deze soort veel vissen tbc heeft, en dat je idd daarom op moet passen met aquariumzaken.
Vooralsnog ga ik eerst eens langzaam mijn corys per groep aanvullen tot 15, een groep neons introduceren waarvan ik er uiteindelijk 30 wil hebben, en ik heb vandaag 8 japonica garnalen gescoord. Ik weet niet zeker of ik er daarna nog wat groters bij ga zetten, want ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn dwergjes in combinatie met de garnalen ook al erg leuk vindt. En dan strakjes nog neons erbij, die niet zo groot worden.. misschien houd ik het allemaal wel in de kleine vissen...

Voor het beeld, nog wat fotos van mijn nieuwe skatjes!

Afbeelding

Afbeelding

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:57

Hi iedereen,

Mag ik mij hier ook melden?

Wij hebben sinds vorige week een juwel 180. En de vorige eigenaar heeft er weken niet naar omgekeken. Dus wij zijn helemaal opnieuw begonnen. ik heb alleen de achterwand, led verlichting, filter en ornamenten mee genomen.

Vandaag laatste zand erin gedaan en morgen plantjes halen en erin zetten. Dan is het wachten en indraaien.

Staat van aankoop

Afbeelding

Staat van nu

Afbeelding

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:21

Hi smurfje! Mooie bak! Ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit komt te zien :)

Onze 150cm is inmiddels ook mooi ingedraaid dus we hebben vandaag nog wat nieuwe bewoners gescoord :D ons huidige visbestand ziet er zo uit:
25x hasemania nana
8x pseudepiplatys annulatus
2x apistogramma cacatuoides
2x apistogramma borelli
3x sewellia sp (Albisuera?)
3x pangio kuhlii
Als de sewellia’s het zo goed blijven doen als ze nu doen komen er daar waarschijnlijk nog een paar van bij. En we hebben nu al (na een week!) een hele club baby apistogramma cacatuoides!! Maar ik betwijfel of die het lang overleven nu de h. nana (koperzalmen) er bij zijn gekomen. Beetje crappy kwaliteit foto’s, maar geeft toch een leuk beeld:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 21:45

95Ellen schreef:
Hi smurfje! Mooie bak! Ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit komt te zien :)

Onze 150cm is inmiddels ook mooi ingedraaid dus we hebben vandaag nog wat nieuwe bewoners gescoord :D ons huidige visbestand ziet er zo uit:
25x hasemania nana
8x pseudepiplatys annulatus
2x apistogramma cacatuoides
2x apistogramma borelli
3x sewellia sp (Albisuera?)
3x pangio kuhlii
Als de sewellia’s het zo goed blijven doen als ze nu doen komen er daar waarschijnlijk nog een paar van bij. En we hebben nu al (na een week!) een hele club baby apistogramma cacatuoides!! Maar ik betwijfel of die het lang overleven nu de h. nana (koperzalmen) er bij zijn gekomen. Beetje crappy kwaliteit foto’s, maar geeft toch een leuk beeld:

[ [url=m/BOjwsn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/B4idhE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5IvkQ6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TW7WdR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SlzDbo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1MmyuY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2xaQ9T.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die onderste zijn zooo leuk! Wij hebben ze ook, net alsof je roggen hebt zwemmen!

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 22:58

95Ellen schreef:
Hi smurfje! Mooie bak! Ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit komt te zien :)

Ik ook.

Qua vissen ben ik er ook nog niet uit. Heb alleen nog bodem vissen. En midden/bodem vissen op het lijstje staan.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 09:48

Ik heb eindelijk een nieuwe koppel. Mijn bestand was zo mager en deze paste er precies tussen en was t nou ook mijn voorkeur!

Mijn nieuwe parel’s

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:23

Die vind ik zo mooi!
Jammer dat ze nooit zo lang mee gaan, wij kopen ze om die reden ook niet meer.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:03

Goof schreef:
Die vind ik zo mooi!
Jammer dat ze nooit zo lang mee gaan, wij kopen ze om die reden ook niet meer.

Meen je dat? En wat is niet lang? Ik dacht een jaar of 3/4?

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:36

In de afgelopen jaren hebben wij er meerdere gehad en die hielden het nooit langer dan een half jaar vol helaas. Ik hoop dat die van jou langer meegaan.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:38

Ow wow half jaar is wel heel kort... ze zijn ook niet goedkoop. Nou hou ze in de gaten

Ze vertelde mij dat ze geen gekke eisen hebben en lussen graag diepvries. Nog meer tips om ze gezond te houden?

tessaroos

Berichten: 505
Geregistreerd: 26-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:55

PanamaD schreef:
Ow wow half jaar is wel heel kort... ze zijn ook niet goedkoop. Nou hou ze in de gaten

Ze vertelde mij dat ze geen gekke eisen hebben en lussen graag diepvries. Nog meer tips om ze gezond te houden?


Gemiddelde leeftijd in een "gewone" gezelschap aquarium is 5-6 maand. Dit komt doordat ze behoorlijk zijn door gekweekt en vaak verkeerd worden gehouden. In de juiste omstandigheden kunnen ze ouder worden dan een jaar.


Aquarium minimaal 60 cm
Temperatuur: 25 – 28 graden
PH: 5 – 6
GH: 0 – 4

Ze zijn ontzettend gevoelig voor verkeerde waterwaardes en o.a. de PH waarde maakt het moeilijk om ze in een gemiddelde gezelschap aquarium te houden.

Verder zijn het ontzettend leuke visjes om naar te kijken, ook in hun gedragingen etc.

LieveLoes

Berichten: 1687
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:14

PanamaD schreef:
Ik heb eindelijk een nieuwe koppel. Mijn bestand was zo mager en deze paste er precies tussen en was t nou ook mijn voorkeur!

Mijn nieuwe parel’s

[ [url=m/nYGqFV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/f01Pz5.jpg]Afbeelding[/url] ]



Prachtig! Wat zijn dit voor vissen?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:28

5-6 maanden... oke heb niet genoeg ingelezen dus.

Ph waarde heb ik tot nu toe nooit zo in verdiept, heel slecht... ik heb wel strips om mn water te checken maar die geven altijd het zelfde aan? Zal t dan wel stabiel zijn? Of zal ik een druppeltjes test aanschaffen?

Is 23,5 te koud voor ze? Bak is 60 en er zitten verder neons en cory’s in dus ze hebben de ‘ruimte’.

Lieveloes, electric blue’s!

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:06

Je kan ook even bij de aquariumwinkel laten testen, doen ze vaak gratis. :)

En 23,5 is wel een behoorlijk stuk onder 25. :(

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:09

Ga ik de temp rustig opvoeren naar 25 en vd week even langs met wat water! Thanks

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 14:11

Idd mooie visjes. Bij ons bleven ze ook nooit lang leven, helaas. Zou leuk zijn als ze het bij jou wel zouden doen!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:01

Vind ze nu nog erg tam, zitten wel veel voor maar ook veel verstopt en doen nog niet veel. Hoop dat ze snel op hun gemak zijn

Hoop ook dat ze wat langer blijven leven! Stress van de andere vissen zal het niet aan liggen haha

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:32

Wij hadden er ook 2 die redelijk snel dood gingen helaas... Zijn wel prachtig dus hebben ze nog een keer aangeschaft. Hoop dat ze het nu langer uithouden, en zo niet, kopen wij ze ook niet meer.

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:11

Dat ze zo snel doos gaan. Is een rede voor mij om er niet voor te gaan. En dacht dan te kiezen voor Dario Dario. Maar ik heb al bodem vissen uitgekozen. En weet niet goed is dat wel matched

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:22

Ik heb dario’s gehad en kan zeggen dat ik ze 3 keer heb gezien en daarna nooit meer. Voor mij is dat een vis eens maar nooit weer. Super jammer want ze leken mij heel leuk maar ze konden totaal niet mee komen in mijn rustige, vredelievend en totaal geen stress vis bestand

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:08

Smurfje wellicht is een ander koppel apistogramma’s een idee? :) wij hebben dus cacatuoides en borelli en ik vind beide soorten echt fantastisch. Cacatuoides staan er om bekend dat ze sterk zijn en bij ons zijn ze echt totaal niet schuw. Wel redelijk dominant, zitten wel eens achter andere vissen aan. De borelli zijn vredelievender maar ook iets schuwer