Anatomica zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 14:37

Wie van jullie heeft er een Anatomica zadel?

http://anatomica.nl


Sinds ik begin dit jaar op een Anatomica Octant gereden heb, weet ik zeker dat ik dit zadel wil hebben als ik een eigen paard heb. Het paard is er nu, dus nu begint ook het sparen voor een Anatomica zadel. Mijn jonge hengst is nog niet bijzonder goed gespierd op de rug, dus voorlopig kan een nieuw zadel op maat nog wel even wachten, eerst eens even zijn rugspieren sterker trainen.
Dat maakt de voorpret er niet minder om en ik droom al van de custom aanpassingen die mogelijk zijn.

Welke regio zitten jullie en wie heb je laten komen om het zadel aan te laten meten?

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


MayoNeighs

Berichten: 164
Geregistreerd: 28-07-15

Re: Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 14:47

Ik had een tweedehands Anatomica Octant. Totaal niet tevreden van! Zadel was amper mee gereden dus zgan en pastte op mijn paard. De eerste maanden ging dit goed, maar na verloop van tijd begon het écht scheef te liggen. Wat bleek; kussens waren scheef gestikt. Geen fout dus van zadelpasser of vorige eigenaar maar van de fabriek zelf. Dit was ook pas duidelijk na een paar maanden dus kon ik niets aan doen toen ik het kocht.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:05

Ik denk dat heir met de zoekfunctie al genoeg over te vinden is. Ik heb een octant monoblad, erg fijn zadel

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:06

Ik heb sinds een ruim jaar een Cygnus Short Roll op mijn C-pony liggen. Ik ben zelf niet heel groot, maar heb in verhouding tot mijn bovenlichaam wel hele lange benen en kon deze in dit zadel het fijnst kwijt. Wat ik vooral merk is dat pony met meer schoudervrijheid en een beter ruggebruik is gaan bewegen. Hij is ook over de gehele bovenlijn verbeterd in de bespiering. Hij heeft het onder z'n oude zadel nooit slecht gedaan, maar switchen heeft in de ontwikkeling wel net voor de 'kers op de taart' gezorgd.

Ik heb via PB wel foto's voor je :)

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:08

Ik ben ook eeuwig blij met mijn anatomica octant!

L2+3

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 15:12

SuperZodiaX schreef:
Ik denk dat heir met de zoekfunctie al genoeg over te vinden is. Ik heb een octant monoblad, erg fijn zadel


Oh vast wel, maar ik heb geen topic speciaal voor Anatomica zadels kunnen vinden, ik heb het als prettig ervaren om van andere merken de ervaringen bij elkaar te kunnen lezen, dus ik denk dat er wel meerdere zullen zijn die het prettig vinden om een centraal topic te hebben over Anatomica zadels, ik wel in ieder geval.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Re: Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:21

Ik heb ook een Anatomica zadel gehad, maar niet tevreden. Zadel bleek scheef te zijn en dealer/zadelmaker bleek het niet te kunnen zien. Na twee second opinions van andere zadelmakers gelukkig de koop terug kunnen draaien. Voor mij nooit meer zo'n zadel.

Contendro-HKlareina † ♡ Por Dios RSPura Vida-B

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:22

Twee maal zadels aangeleverd gekregen die scheef waren. Enorm gekloot mee gehad. Natuurlijk is dit tevens te wijten aan zadelpasser die dit niet checkt/inziet. Mijn vertrouwen is weg. Voor mij voor nu geen Anatomica meer.
Laatst bijgewerkt door leanR op 04-11-18 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:24

Emperor schreef:
Ik heb ook een Anatomica zadel gehad, maar niet tevreden. Zadel bleek scheef te zijn en dealer/zadelmaker bleek het niet te kunnen zien. Na twee second opinions van andere zadelmakers gelukkig de koop terug kunnen draaien. Voor mij nooit meer zo'n zadel.


Exact dus dezelfde ervaring! Maar ik heb nog een nieuw Anatomica zadel uit de fabriek gekregen en toen uiteindelijk met heel veel moeite en stoten (toen deze óók scheef bleek te zijn) de koop terug kunnen draaien. En ik denk vooral ook aan hoe negatief deze zadels mijn jonge paard hebben beïnvloed destijds.

Absolem

Berichten: 2763
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:43

Jeetje ik schrik hier toch wel van.

Ik ben rustig aan het oriënteren wat voor zadel ik straks voor titus wil gaan gebruiken als niet meer zo explosief uitzwaard.

Ik had de anatomica short roll op het oog. Maar als ik het zo lees moet ik dus ver weg blijven van anatomica?

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

cp112

Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:45

Ik heb een nieuwe besteld :D geloof een octant, weet niet precies eigenlijk. Nieuwste model in ieder geval.
In het bruin.

Duurt nog een maandje voor hij binnen komt.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

ilsetessa

Berichten: 65
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:46

Ik heb sinds november 2011 een Anatomica Octant, heb het zadel al 7 jaar op mijn beide paarden liggen, en tussendoor ook nog op 5 andere paarden gelegen. Ik wil nooit meer anders, vind ze erg prettig en de paarden lopen er erg goed onder.

Arsita Champ Z1+5, Eliwando Z2+0, Ontario
Schutsboom's Tessa In memoriam

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:02

leanR schreef:
Emperor schreef:
Ik heb ook een Anatomica zadel gehad, maar niet tevreden. Zadel bleek scheef te zijn en dealer/zadelmaker bleek het niet te kunnen zien. Na twee second opinions van andere zadelmakers gelukkig de koop terug kunnen draaien. Voor mij nooit meer zo'n zadel.


Exact dus dezelfde ervaring! Maar ik heb nog een nieuw Anatomica zadel uit de fabriek gekregen en toen uiteindelijk met heel veel moeite en stoten (toen deze óók scheef bleek te zijn) de koop terug kunnen draaien. En ik denk vooral ook aan hoe negatief deze zadels mijn jonge paard hebben beïnvloed destijds.


Pff inderdaad, de schade van de paarden.. De zadelmaker(dealer) kreeg de kans om haar fout te herstellen, maar achteraf is dit wel ten koste van het paard (en mijn zelfvertrouwen) gegaan. Ze begreep er gewoon niets van en deed ook niet de moeite om het te leren (door bijvoorbeeld andere zadelmakers te vragen of in iedergeval advies aan te nemen). Ik heb nu een ander zadel, maar mijn paard zal door het Anatomica zadel altijd een gevoelige rug blijven houden.

Wat een domper dat het tweede zadel ook scheef was! Ik kan me voorstellen dat het nogal een gedoe was om de koop terug te draaien, dat was hier ook niet gemakkelijk. De zadelmaker waar ik het Anatomica zadel wegkocht (ook nieuw!) zei dat ik het zadel maar zelf moest verkopen, omdat zij het niet terug wou nemen. No way dat ik het op mijn geweten heb dat er een ander paard kapot wordt gereden door een verkeerd zadel!

Contendro-HKlareina † ♡ Por Dios RSPura Vida-B

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:45

Absolem schreef:
Jeetje ik schrik hier toch wel van.

Ik ben rustig aan het oriënteren wat voor zadel ik straks voor titus wil gaan gebruiken als niet meer zo explosief uitzwaard.

Ik had de anatomica short roll op het oog. Maar als ik het zo lees moet ik dus ver weg blijven van anatomica?


De zadels zitten inderdaad fijn voor de ruiter, ongetwijfeld. Natuurlijk zitten er ook wél succesverhalen tussen.
Ik heb de gok destijds genomen helaas. En ik weet dat het nieuwe scheve zadel die ik heb teruggebracht ook weer is verkocht.


Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 22:53

leanR schreef:
Absolem schreef:
Jeetje ik schrik hier toch wel van.

Ik ben rustig aan het oriënteren wat voor zadel ik straks voor titus wil gaan gebruiken als niet meer zo explosief uitzwaard.

Ik had de anatomica short roll op het oog. Maar als ik het zo lees moet ik dus ver weg blijven van anatomica?


De zadels zitten inderdaad fijn voor de ruiter, ongetwijfeld. Natuurlijk zitten er ook wél succesverhalen tussen.
Ik heb de gok destijds genomen helaas. En ik weet dat het nieuwe scheve zadel die ik heb teruggebracht ook weer is verkocht.


Mag ik vragen wanneer dat was? Je zou verwachten dat er wat opstartproblemen waren, maar dat het inmiddels echt niet meer voor mag komen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:58

ilsetessa schreef:
Ik heb sinds november 2011 een Anatomica Octant, heb het zadel al 7 jaar op mijn beide paarden liggen, en tussendoor ook nog op 5 andere paarden gelegen. Ik wil nooit meer anders, vind ze erg prettig en de paarden lopen er erg goed onder.

Zelfde hier, al heel wat jaren een anatomica octant.
Al jaren veel plezier van het zadel.

Wij hebben hem via drunensruiterhuis.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Harry72
Berichten: 107
Geregistreerd: 20-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:18

Bij ons op de manege zelfde verhaal. scheef zadel en zadelmaker wou het zadel niet terug nemen omdat zij vond dat het zadel vrij recht was en er niks aan kon/wou doen. zadel is weer verkocht via marktplaats.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 23:39

Jeetje, dat klinkt bijna als dezelfde vrouwelijke zadelpasser bij jullie allemaal.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:41

Lizz schreef:
ilsetessa schreef:
Ik heb sinds november 2011 een Anatomica Octant, heb het zadel al 7 jaar op mijn beide paarden liggen, en tussendoor ook nog op 5 andere paarden gelegen. Ik wil nooit meer anders, vind ze erg prettig en de paarden lopen er erg goed onder.

Zelfde hier, al heel wat jaren een anatomica octant.
Al jaren veel plezier van het zadel.

Wij hebben hem via drunensruiterhuis.


Ik heb ook een octant, via drunens ruiterhuis gekocht. Heel tevreden mee :j

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 00:07

Ik supertevreden met mijn Octant :D nu een jaartje oud, zit lekker en zat gewoon direct goed op paardlief

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 00:11

Ik heb een Anatomica Cygnus Shortroll. Erg fijn zadel. Ben er heel blij mee :D Afbeelding

❥ Esprit

denisesilver

Berichten: 2870
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 00:12

Hier ook een Anatomica, het zit lekker maar ik ben van de kwaliteit niet echt te spreken. Ene kussen is dikker dan het ander. Of dat nou door verkeerd vullen of scheef zitten komt geen idee, maar zit wel zo'n verschil in. Heel apart. Verder heb ik een slijt plek op het zweetblad, gelukkig valt mijn been erover, er zit gewoon een klein gaatje. Ik merk ook dat dit zadel vaker opgevuld moet worden dan mijn andere zadel. Kan komen door het type leer, is stofachtige?

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 00:54

Ik heb ook een Anatomica (Orion) Ben er tevreden mee en rij er erg fijn mee.

Is in April nagekeken door een betrouwbare zadelmaker; Hij zei inderdaad dat er veel maandagmorgen zadels bij zitten. Gelukkig heb ik er één van de dinsdag. :')

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Anatomica zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:12

Mijn ervaring is van begin dit jaar en gaat trouwens niet om een vrouwelijke zadelfitter, maar een hele bekende.

_Nicky

Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:29

Ik heb in 2008 mijn eerste Anatomica gekocht, een Orion. In 2011 een Octant gekocht en nog steeds super blij mee! Leer blijft mooi, past makkelijk op meerdere paarden. Bij beide geen scheve kussen of iets. Hopelijk past hij ook weer op mijn veulen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, SharonIndezz en 91 bezoekers