Hoe vieren jullie de feestdagen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
xxxmh

Berichten: 3459
Geregistreerd: 21-06-11

Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 12:23

Hoi,

Hoe vieren jullie de feestdagen en voornamelijk kerst want...

Wij vierden altijd Sinterklaas met de familie met cadeautjes en surprises maar aangezien mijn oma allemaal onzin cadeautjes koopt hebben we dit jaar besloten om geen Sinterklaas te vieren. Maar omdat we al cadeautjes deden tijdens Sinterklaas hebben we dit nooit gedaan met kerst en zijn we dit jaar van plan om met kerst cadeautjes te doen maar hoe is de vraag.. Wij zijn met mijn ouders, ik (23), broertje (19), oma en tante.

Hoop op leuke ideeën. Oja.. Wij vierden kerst altijd op 1e kerstdag met steengrillen of gourmetten maar nu komen er dus nog cadeautjes bij.

Xx

♡ Summer ♡
B+11 L1+3


xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:27

Wij vieren wel Sinterklaas!
We zijn dan met m'n opa en oma, tante, oom, neefje (18) nichtje (21), m'n moeder, broertje (20) en ikzelf (23). En dan nog eventuele aanhang.

We trekken lootjes, schrijven dan een gedicht en kopen een cadeautje a 25 euro.
Daarnaast kopen we voor elkaar nog wat leuks. Iig voor eigen gezin & oma vaak voor iedereen.

We eten dan ook vaak gezellig samen!

Met kerst plannen we 1 diner, maar verder geen cadeautjes. Plannen is vaak wat lastig want 2 horeca mensen en 1 zorg _O-
Maar tot nu toe lukt het haha

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:29

Voor ons ook voor het eerst geen Sint. Onze zoon en de 2 kinderen van mijn zus geloven niet meer. We gaan dit jaar surprises maken voor kerst en dus lootjes trekken, en daarna met zn allen pizzarette. Voor ons dus ook de eerste keer totaal iets anders maar wel leuk.

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:31

Sinterklaas vieren we meestal bij oma, waar we dan zelf gewoon de cadeautjes kopen en die dan bij oma neerleggen. Verder weet ik niet hoe dat echt gaat met het geld (of mijn ouders het terugkrijgen of het zelf betalen) maar zo heb je wel sowieso iets wat je leuk vind. Thuis doen we meestal kerst, behalve als ik al een duur verjaardag cadeau heb gehad, want ben in dezelfde maand jarig :+

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 19:46

Wij hebben tot een paar jaar geleden altijd surprises en lootjes gedaan met Sinterklaas, maar nu de kinderen van mijn zus pubers zijn was iedereen er wel klaar mee. Ik wil echter wél Sinterklaas vieren met zijn allen (mijn ouders zijn de jongste niet meer en ik ben blij dat het nog kan) dus komende sinterklaas gaan wij, mijn ouders en mijn broer met zijn gezin naar mijn zus. Heb ik voor iedereen kleine kadootjes geregeld en komen er wat gedichtjes bij en dan gewoon een gezellige avond met hapjes drankjes en kadootjes. Wij doen er geen spel omheen ofzo, nooit gedaan.

Kerst is hier voornamelijk gezellig samen eten met gezin van mijn zus en soms doen we een klein kadootje voor elkaar maar ook niet altijd.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3


Anoniem

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 19:52

Wij doen hier altijd het sinterkerstspel, maar dat wordt pas leuk vanaf 6 personen denk ik zo :P
Dat is dan 3 kadotjes kopen van €10/€15/€20.- totaal en dan een spel met dobbelen. Eerste ronde moet je 6 gooien, dan mag je een kado pakken en uitpakken. Als alle kados verdeeld zijn is ronde 1 afgelopen. Dan kun je bijv gaan eten. Daarna gaat ronde 2 beginnen, weer met dobbelsteen en (zelfgemaakte) kaartjes. 1 en 3 is een kaartje pakken, 6 is een kado pakken bij een ander.
De kaartjes hebben tekst zoals:
wat een pech, geef op 1 na al je kadotjes weg aan nummer ...
Pak het grootste kado bij nummer ...
schuif allemaal 1 plaats door naar links/rechts en laat je kados liggen
ruil van plaats met nummer...

Hilariteit gegarandeerd :P

xxxmh

Berichten: 3459
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 20:31

Spel lijkt me ook heel leuk maar mijn vader wilt dat niet helaas :(

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:10

Wij vinden het ook elk jaar lastiger worden om te bedenken wat we gaan doen.
Eigenlijk elk jaar met 6 personen iets van 8 boodschappentassen vol met cadeaus, maar dat vinden we toch iets te veel van het goede. De een wil niet onder doen voor de ander. Daarom vorig jaar helemaal geen cadeaus en alleen gezellig eten.

Dit jaar willen we toch wel weer iets van een cadeautje doen, maar hoe of wat hebben we nog geen idee van. Misschien worden we hier op een goed idee gebracht!

~if the world falls apart, just fall in to space~

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:44

Met sinterklaas gaan wij gezellig met mijn ouders, mijn broer met zijn vriendin en 2 kinderen borrelen en eten. Meestal hebben mijn ouders voor iedereen wel een kleinigheidje, maar officieel doen wij geen kado's.
Week voor kerst gaan we met de schoonfamilie uit eten voor kerst. Vanwege alle verplichtingen van iedereen is het haast niet te doen om dit met de kerstdagen zelf te doen. Met kerst komen mijn ouders bij mij eten, mijn moeder kan heel goed koken en kookt bij mij.
Oud en nieuw vieren mijn man en ik met zijn 2en thuis. Hond is doodsbang voor vuurwerk, die laten we dus niet alleen zitten.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Mischa

Berichten: 3491
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:50

Wij hebben de traditie om op sinterklaasavond (inclusief bijpassende vreterijen :D ) lootjes te trekken om voor kerst cadeau te doen. Ik vind het zelf wel gezellig.
Kerstavond is van m’n vriend en mij, 1e kerstdag gaan we naar zijn ouders want dan is zijn moeder jarig. En dan gaan we tweede kerstdag naar mijn ouders want dan is mijn vader jarig. Ik vind de invulling altijd heel geslaagd.

Everywhere... is just a journey away

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:28

Ik vier kerst alleen en ga kerstavond de secret santa doos die we via het hondenforum ontvangen openen met de hond.
Eerste kerstdag ga ik in de middag de zelf gekochte cadeaus uitpakken, dat zijn dan kleine dingetjes en 1 groter ding.
Maar de tafel waar de kerstboom op staat ligt tegen die tijd vol met cadeautjes. :D

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:30

Sinterklaas is bij ons 1 december jarig en dan gaan we met het gezin (ik, aanhangsel, zus, aanhangsel en mn moeder) bij iemand eten.

Kerstavond vier ik en aanhangsel bij mam, want die werkt met kerst.
Eerste kerstdag met schoonouders uit eten en tweede kerstdag naar mn zus voor een pizza/filmavond!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:32

ik vier t thuis niet :)

Een koude trui, is geen goede trui.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:33

Ik vier 1 dag bij mijn ouders, gewoon lekker niks moeten, kerstfilms kijken en lekker eten "met de kleine pannetjes". Gewoon eens even lekker niks verplicht. HEERLIJK!

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:21

Ik ben sinds ongeveer 8 jaar niet meer vrijgezel, dus mijn kerst ziet er anders uit dan andere jaren. :))
Hoe precies weten we nog niet. Waarschijnlijk 1 dag bij zijn ouders en 1 dag bij mijn ouders.

Anoniem

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:43

Geen sinterklaas , heb de kerstboom al week staan bijna 2 weken

Eerste kerstdag komen er 8 man en 2 kinderen ,tweede kerstdag lekker alleen en dan even zien .

Oud en nieuw ook alleen

Hutcherson

Berichten: 7291
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:50

Wij doen geen sinterklaas. Bij ons komt de kerstboom tevoorschijn op 1 december en we beginnen dan ook met de inkoop van kados. Wij pakken met kerst vaak letterlijk uit. Met verjaardagen doen we 1 cadeau maar met kerst krijg je zeg maar alles wat je wel op je lijstje had staan maar niet had gekregen nog :')
Vorig jaar lag er voor een klein kapitaal onder de boom.
Normaal moeten we met kerstavond op audientie bij schoonfamilie. Dat is de enige keer per jaar dat ik ze zie. Zitten ook drie kids bij en die noemen mij tante?! (ik heb ze 1x gezien en ik heb geen broers en zussen).
Maar dan is het thank god gourmetten want ik ben een hele moeilijke eter.
En met kerst nodigen we vaak mn moeder uit bij ons en 1 dag lekker zelf gourmetten.
Dit jaar krijgen we op 8 december onze pup in huis dus ik wil geen kerstmis vieren ergens anders.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:59

Oh jeetje, wij doen eigenlijk nooit echt iets.
Samen eten, waarschijnlijk weer op 2e kerstdag, want bij ons thuis zijn we altijd te laat en mijn zusje heeft schoonfamilie die altijd op tijd de 1e kerstdag claimt :')

Cadeautjes doen we ook al jaaaaren niet meer. Als je alles al hebt is het heel moeilijk om iets te vragen. Mijn ouders geven elkaar ook eigenlijk niets op hun verjaardag. "Als ik iets nodig heb/graag wil hebben, koop ik het wel als ik het zie."

Maar ik vind het wel leuk om altijd even iets van een cadeautje te doen. Vorig jaar heb ik wat klaargemaakt voor mijn ouders en zusje + man en zoontje. Om vervolgens stiekem aan de deur te hangen hard aan te bellen en wegrennen :')

Ik denk dat ik dit jaar voor sokken ga op de 24e 's avonds laat.

Maar dat is vooral omdat ik het ontzettend leuk vind om cadeautjes te geven.

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:02

Wij vieren Sinterklaas met mijn moeders familie ( oma, ooms en tantes en mijn neven met aanhang en dan ook mijn zusjes met aanhang en mijn ouders) We trekken al vrij vroeg lootjes, vaak ergens einde van de zomer en dan worden er surprises en rijmen gemaakt. Cadeau koop je voor 25 euro van een verlanglijstje.
Omdat iedereen zo druk is trekken we de lootjes vroeg zodat iedereen genoeg tijd heeft om wat leuks te maken maar ook inspiratie op te doen.
De dag zelf komen we in de middag al bij elkaar en eten we ergens gedurende de avond patat. Lekker simpel maar heel gezellig.

Met kerst vieren wij het ook met mijn moeders familie. Wij doen dan een Ludi ( lunch en dinner). Iedereen maakt een gerecht of twee of koopt de drank. Allemaal in overleg. De dag is een beetje afhankelijk van wanneer de meeste mensen kunnen. Dit gaat zonder cadeautjes.

Met het gezin doen wij vaak ook nog kerst vieren dit doen wij met Cadeautjes. Wanneer en hoe we dit vieren is een beetje afhankelijk van wanneer iedereen kan ( een zusje en mijn vader werken op Schiphol, de ander met haar man heeft een horeca zaak). We doen dan Cadeautjes kopen voor een bedrag wat je zelf wilt geven. Als het kan gaan we gourmetten en anders komen we enkel gezellig samen en geven wij de cadeautjes.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:07

Geen Sinterklaas meer voor ons, want heb op 5 december mijn paard in moeten laten slapen 2 jaar geleden.
Kerst vieren we wel, maar alleen met cadeaus voor mij, want dan ben ik jarig. :D
Wij hebben geen kinderen overigens.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:21

Hoe wij het deden: Sint met de opa's en oma's.
Kerst lootjes bij schoonfam
Bij mijn vader kocht iedereen iets kleins voor iedereen. Bij mijn moeder geen cadeautjes.

Dit jaar zijn we geen stel meer..
Sint vieren we wel met ons mannetje maar gewoon met zijn 3e. Kerst ga ik nog wel naar mijn ex schoonfam en doen we lootjes
De rest is nog niet bekend al heb ik wel langzaam al wat kleine cadeautjes verzameld haha

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:26

Heel saai waarschijnlijk maar ik helemaal niet... Ik heb totaal niets met kerst.. En oud en nieuw zit ik tegenwoordig thuis voor de kat. Vorig jaar serie gekeken op bed van me ouders met kat op me benen :') kat mag niet op mijn kamer komen dus toen maar op kamer van mijn ouders gegaan haha.

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hoe vieren jullie de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:52

Kerstavond verjaardag (met een beetje pech 2, als beide jarigen het de dag zelf vieren). Eerste kerstdag bij mijn ouders, tweede kerstdag is vriend jarig dus komt de hele bende bij ons eten.
Volgens mij zitten bijna alle avonden van 21 december tot en met 2 januari alweer volgepland :7
Sinterkerstennieuw vieren we ergens tussendoor nog met mijn familie. Of we verzetten het naar februari (want volle weken) en doen dan kleintje sinterkerst.

❤️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:08

Al jaren geen sinterklaas meer vanwege geen kinderen die geloven. Kerst is wel echt ons feest. Dit jaar ben ik kerstavond uit eten met mijn vriend. Eerste kerstdag ga ik met mijn vriend naar mijn moeder en opa en oma om te eten en tweede kerstdag hetzelfde maar dan met schoonfamilie.

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:28

Sinterklaas gaan we bij mijn ouders eten en een spelletje doen. Gewoon een gezellig avondje.

16 dec. vieren we Sinterklaas/kerst met mijn schoonfamilie met een cadeautje voor iedereen van € 5,-. Dan gaan we pannenkoeken eten.
22 dec vieren we Sinterklaas/kerst met mijn familie met cadeautjes voor mijn nichtjes en neefje.
Dan zijn wij kerstavond lekker samen.
Eerste kerstdag met mijn schoonfamilie met alle ooms en tantes van mijn schoonmoeders kant.
Tweede kerstdag gezellig met mijn ouders.

En over O&N heb ik nog niet nagedacht :+

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, DotBot, Fair, Igniss, Jasia, Kaetibangsi, Kim1300, Lalidan, MalaQ, Mirre1415, Mo_Noah, moOby, Moonfight, Muronia, Prairy, Saskiaa_, Sica, sunshine, Suusw, YandexBot en 71 bezoekers