Paard, Verweg, Ouders, Iemand Advies?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Paard, Verweg, Ouders, Iemand Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 12:56

Hee Bokkerss

Ik heb een paard gezien die aan alle eisen voldoet. Maar hij staat wel 2 uur en 30 min rijden bij me weg. ( Me ouders en ik zoeken een paard maar ze willen er niet lang voor rijden.) Me ouders vinden hem leuk maar, het is te ver weg vinden ze. En als ze er heen willen rijden willen ze hem wel meteen meenemen. Heeft er iemand advies wat ik het beste kan doen of gewoon vergeten dat paard?

Xx

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Paard, Verweg, Ouders, Iemand Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:13

Ik heb toen ik een leuk paard zag en mijn ouders te druk waren om mee te gaan, de trein gepakt en bus. Ben naar het paard gaan kijken, samen met een goede vriendin. Veel filmpjes gemaakt en iedereen rondgestuurd. Mijn ouders wilden ook liever 1x gaan met de trailer erachter.

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 13:15

Froemel schreef:
Ik heb toen ik een leuk paard zag en mijn ouders te druk waren om mee te gaan, de trein gepakt en bus. Ben naar het paard gaan kijken, samen met een goede vriendin. Veel filmpjes gemaakt en iedereen rondgestuurd. Mijn ouders wilden ook liever 1x gaan met de trailer erachter.


Ohh dankje dat is echt heel goed advies! Dank je

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:20

Nooit meteen meenemen dat paard! Eerst rustig een keer kijken, dan eventueel nog een keer kijken, dan overeenstemming over de prijs bereiken, dan afspraken maken over het keuren en daarna pas afspraken maken hoe het paard naar jou komt. Soms brengen ze hem ook als je dat overeen kan komen.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paard, Verweg, Ouders, Iemand Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:29

Ga erheen op eigen gelegenheid en neem iemand mee. Als je ouders niet willen rijden voot eventueel ophalen, bel je een paardentaxi.

Shar_Angel

Berichten: 615
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:35

Lolaxx18 schreef:
Hee Bokkerss

Ik heb een paard gezien die aan alle eisen voldoet. Maar hij staat wel 2 uur en 30 min rijden bij me weg. ( Me ouders en ik zoeken een paard maar ze willen er niet lang voor rijden.) Me ouders vinden hem leuk maar, het is te ver weg vinden ze. En als ze er heen willen rijden willen ze hem wel meteen meenemen. Heeft er iemand advies wat ik het beste kan doen of gewoon vergeten dat paard?

Xx


ik zeg altijd dat als hij echt aan je eisen voldoet en hij spreekt je aan dat je moet kijken. tuurlijk hangt alles vaak van het keuren af. zoek niet te overhaast en ga hoe moeilijk het ook is er altijd van uit dat hij of zij afgekeurd kan worden. geen hand maar een land vol paarden! volg je hart, een paard aanschaffen doe je niet dagelijks het moet echt je maatje zijn!

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:41

Mijn advies is, ga kijken met iemand die verstand van paarden heeft (instructrice bijvoorbeeld) en ga eerst met haar(of hem natuurlijk) kijken. Dan aankoopkeuring en dan pas ophalen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Paard, Verweg, Ouders, Iemand Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:41

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 17:24

RoyceMack schreef:
Ga erheen op eigen gelegenheid en neem iemand mee. Als je ouders niet willen rijden voot eventueel ophalen, bel je een paardentaxi.


Een paardentaxi is een goed idee maar wel heel duur als hij meer dan 200 Km bij me weg is

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Paard, Verweg, Ouders, Iemand Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:39

Je ouders de eerste keer zeker NIET meenemen. De kans lijkt me groot dat je je onder druk gezet voelt om het paard leuk te vinden omdat jullie al zo'n trip gemaakt hebben. Het paard líjkt leuk, op afstand, maar dit kan toch flink tegen vallen hoor wanneer je gaat proefrijden.
En stel dat hij dan toch echt wel bevalt, overwegen jullie dan niet op zijn minst een klinische keuring? De kans dat dat diezelfde dag nog geregeld kan worden, lijkt me klein.
Dus, ga eerst zelf een keertje heen met iemand die verstand van paarden heeft, of op zijn minst alles kan filmen, en bekijk het dan verder.

Anoniem

Re: Paard, Verweg, Ouders, Iemand Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:28

Ik vind de adviezen als ik eerlijk moet zijn best een beetje apart richting een 14/15 jaar oud meisje..
Vooral alleen gaan, desnoods met OV, niet je ouders mee nemen etc..
Je kan altijd kijken of je nog iemand kent die verstand heeft van paarden die wel met jou mee wil en mág.
Overleg deze dingen wel met je ouders en zet het pas door als je ouders hier ook oké mee zijn.
Als je ouders het echt niet willen, en alleen 1 keer willen rijden en dan het paard gelijk mee nemen zou ik toch verder gaan kijken in de buurt.
Wat je ook altijd nog kan doen is overleggen met de verkoper of diegene mogelijk het paard wil brengen naar jullie of dat je (al vind ik dat niet een heel goed idee) halverwege afspreekt of noem maar op.
Genoeg opties denk ik. Succes!

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 22:02

Annet_Dottie schreef:
Ik vind de adviezen als ik eerlijk moet zijn best een beetje apart richting een 14/15 jaar oud meisje..
Vooral alleen gaan, desnoods met OV, niet je ouders mee nemen etc..
Je kan altijd kijken of je nog iemand kent die verstand heeft van paarden die wel met jou mee wil en mág.
Overleg deze dingen wel met je ouders en zet het pas door als je ouders hier ook oké mee zijn.
Als je ouders het echt niet willen, en alleen 1 keer willen rijden en dan het paard gelijk mee nemen zou ik toch verder gaan kijken in de buurt.
Wat je ook altijd nog kan doen is overleggen met de verkoper of diegene mogelijk het paard wil brengen naar jullie of dat je (al vind ik dat niet een heel goed idee) halverwege afspreekt of noem maar op.
Genoeg opties denk ik. Succes!


Ze willen echt maar 1x rijden en zelf vind ik het niet zo goed idee dat we hem meteen meenemen. En halverwege afspreken lijkt me niet echt een goed plan. Maar heel erg bedankt voor het meedenken! Het zet me zeker even aan het denken en dat je niet te makkelijk moet denken

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Paard, Verweg, Ouders, Iemand Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 22:22

Ik ben wel samen met mijn moeder 2 uur enkele reis gaan rijden om bij een paard te kijken en wezen proefrijden. Toen een week later trailer mee en dierenarts erbij en toen alles oke was meegenomen.

Ik zou zelf niet zo maar de trailer gelijk meenemen bij een eerste keer want dan kan je snel de druk voelen om dan toch maar ja te zeggen omdat je de trailer al mee hebt terwijl je eigenlijk een beetje twijfelt.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Paard, Verweg, Ouders, Iemand Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:07

TS is toch ook geen kind van 7 jaar ? Met OV met een leeftijdsgenoot of een andere volwassene dan haar ouders naar het paard gaan kijken is nu toch niet zó vreemd? Op die leeftijd ging ik ook met een vriendinnetje met de trein een dagje naar zee :j

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 23:29

Lukasje schreef:
TS is toch ook geen kind van 7 jaar ? Met OV met een leeftijdsgenoot of een andere volwassene dan haar ouders naar het paard gaan kijken is nu toch niet zó vreemd? Op die leeftijd ging ik ook met een vriendinnetje met de trein een dagje naar zee :j


Dat kan vast wel. Want iets vaker kijken is beter dan hem in 1x mee nemen :j

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:31

Ik mocht open 14e echt niet met het ov naar de andere kant van het pand hoor :n
En als verkoper zou ik ook niet zitten wachten op twee 14/15 jarige meiden zonder volwassene :n

Ts: geen hand vol, maar een land vol :j

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 23:38

LadyMadonna schreef:
Ik mocht open 14e echt niet met het ov naar de andere kant van het pand hoor :n
En als verkoper zou ik ook niet zitten wachten op twee 14/15 jarige meiden zonder volwassene :n

Ts: geen hand vol, maar een land vol :j


Ik zou ook zeker niet gaan met alleen een vriendin. Je weet nooit met wie je echt te maken krijgt. Dan zou er altijd een volwassene mee gaan zoals me instructrice of andere mensen die ik goed ken en in de sport zitten

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Paard, Verweg, Ouders, Iemand Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:42

En als je nu eens meer paarden in die omgeving zoekt zodat jullie er meerdere tegelijk kunnen kijken?
En misschien iemand waar je ouders vertrouwen in hebben met ze laten praten dat het nooit verstandig is paard meteen mee te nemen. En klinische keuring wel heel verstandig is.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 00:10

Andersom gezien, als ik een paard te koop hebben staan en er komen 2 meisjes van 14/15jaar met de bus om te kijken dan zou ik dat niet heel serieus nemen.
Gewoon een stel penny's die een moooe advertentie hebben gezien en wel eens op die pony willen rijden

Waarom is dit paard het ideale paard denk je? Kunnen de verkopers filmpjes sturen?
Ik zou toch een verder kijken wie weet wat er in de buurt staat.

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 09:12

Gillbo schreef:
Andersom gezien, als ik een paard te koop hebben staan en er komen 2 meisjes van 14/15jaar met de bus om te kijken dan zou ik dat niet heel serieus nemen.
Gewoon een stel penny's die een moooe advertentie hebben gezien en wel eens op die pony willen rijden

Waarom is dit paard het ideale paard denk je? Kunnen de verkopers filmpjes sturen?
Ik zou toch een verder kijken wie weet wat er in de buurt staat.


Ja dat zou ik ook denken maar ik zou altijd met een volwassene gaan die vaker paarden koopt en verkoopt. Bij ons in de buurt staat echt niks.

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 11:09

Shar_Angel schreef:
Lolaxx18 schreef:
Hee Bokkerss

Ik heb een paard gezien die aan alle eisen voldoet. Maar hij staat wel 2 uur en 30 min rijden bij me weg. ( Me ouders en ik zoeken een paard maar ze willen er niet lang voor rijden.) Me ouders vinden hem leuk maar, het is te ver weg vinden ze. En als ze er heen willen rijden willen ze hem wel meteen meenemen. Heeft er iemand advies wat ik het beste kan doen of gewoon vergeten dat paard?

Xx


ik zeg altijd dat als hij echt aan je eisen voldoet en hij spreekt je aan dat je moet kijken. tuurlijk hangt alles vaak van het keuren af. zoek niet te overhaast en ga hoe moeilijk het ook is er altijd van uit dat hij of zij afgekeurd kan worden. geen hand maar een land vol paarden! volg je hart, een paard aanschaffen doe je niet dagelijks het moet echt je maatje zijn!


Hij voldoet echt aan alle eisen behalve dat hij beetje ver weg is. Zeker ga ik er vanuit de hij afgekeurd kan worden of zomaar verkocht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:33

Hoezo weet je zeker dat er in de buurt niks staat? Heb je je wel aangemeld bijvoorbeeld via FB bij diverse verkoop/aankoopsites? Daar komen meerdere keren per dag diverse paarden en pony's voorbij. Ook kun je zelf een advertentie plaatsen met daarin de vraag wat je zoekt, en welke omgeving. Ik gok zomaar eens dat er dan een hoop mensen reageren die bij jullie in de buurt iets te koop hebben staan.

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:43

De uitspraak "Wat je van ver haalt is lekker" zou nog wel eens een duwtje in de rug kunnen zijn voor jouw ouders. :D
Ik heb mijn paardje indertijd ook zo'n 2,5 uur bij ons vandaan gekocht. Wel zelf opgehaald, want ik heb (onlangs nog) geen goede berichten gehoord over dat de verkopers hem komen afleveren. Een oud-stalgenootje van mij heeft dit vorig jaar nog zelf ondervonden: had een aanbetaling van 600 euro gedaan, paard werd nooit gebracht, telefoon werd niet meer opgenomen, mail werd niet meer beantwoord, advertentie was verwijderd, paard stond in Duitsland en zij woont in het westen van het land. Dus brengen is oké, maar dan wel zonder aanbetaling. Of een paardentaxi, wat hier al eerder genoemd is.
Maar ja, hoe en wat dan met keuren? Je wilt toch wel zelf een VA kiezen en niet een 'bevriende' VA van de verkoper. Ik snap dat het ver weg is, maar bedenk dat het niet het plan is dat je het dier volgende week al weer gaat verkopen. En als het paard eenmaal bij jullie is, dan ben je die reistijden ook alweer snel vergeten. Maak er gewoon een leuk dagje uit van! ;)

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 16:42

SusanH schreef:
Hoezo weet je zeker dat er in de buurt niks staat? Heb je je wel aangemeld bijvoorbeeld via FB bij diverse verkoop/aankoopsites? Daar komen meerdere keren per dag diverse paarden en pony's voorbij. Ook kun je zelf een advertentie plaatsen met daarin de vraag wat je zoekt, en welke omgeving. Ik gok zomaar eens dat er dan een hoop mensen reageren die bij jullie in de buurt iets te koop hebben staan.


Het zijn niet het type paarden bij ons in de buurt of ze komen van heel ver of echt heel duur van boven de 10K

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Paard, Verweg, Ouders, Iemand Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:53

Wat zoek je dan ? Want in deze tijd staan er echt veel paarden te koop