[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:20

Mijn geschoren staat onder 100 grams met hals. Warm zat komende dagen.
Als het overdag weer onder de 10 komt dan weer 250 varilayer erop

Vossie <3
B+11L1+14L2+9


Sweetdreams
Berichten: 131
Geregistreerd: 20-05-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:47

Weet iemand waarom het halsstuk van de Bucas Power Turnout alleen ongevoerd verkrijgbaar is? Vind Bucas het niet nodig om de hals van de Power Turnout met 300gr te maken?
Andere lijnen van Bucas hebben wel de keuze om een gevoerde hals erbij te kopen...

Jorex

Berichten: 9924
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:49

Mijne staat nu onder een oude 200 gram (dus ik reken even 150 gram) en heeft het daar dus als het donker wordt kil onder, dus dan komt ie onder mijn gloednieuwe 300 gram. Hij stond daar vanochtend eigenlijk ook niet te heet onder, maar heb hem toch maar gewisseld want de zon schijnt af en toe nu.

Alex en Jorie <3

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:06

Hier ook geschoren onder 100

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:29

Zidore schreef:
ValkWhitney schreef:
Omdat ik Nu aan het mennen ben met mijn 3,5 jarige Welsh pony(zit in de winter altijd dik in de vacht) is Ze daarna heel zweterig en voelt ze warm aan. Ik heb daarom een fleecedeken gekocht van het merk harry's horse. Ik stap dan daarna met de fleecedeken uit aan de hand. Ze heeft maat 135 bij die deken. Maar ik wil ook graag voor in de winter een deken voor in de wei. Ik wil haar niet scheren want ze staat hele dag buiten behalve in de nacht. Nu is mijn vraag wat voor deken zou het handigst zijn en hoeveel grams?

daarom heb ik voor die bucas turnout light gekozen, die mag je gewoon op een nat paard leggen, zo fijn is dat

En in welke prijsklasse valt die deken?

Whitney en Birthday

Spenk
Berichten: 21738
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:52

Sweetdreams schreef:
Weet iemand waarom het halsstuk van de Bucas Power Turnout alleen ongevoerd verkrijgbaar is? Vind Bucas het niet nodig om de hals van de Power Turnout met 300gr te maken?
Andere lijnen van Bucas hebben wel de keuze om een gevoerde hals erbij te kopen...

DIe kan je gewoon bestellen hoor... Hij is er wel

https://www.bucas.com/nl/product/power-turnout-7/

Yelizaveta

Berichten: 770
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: België

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:38

Ik heb net even een onverwacht koopje gedaan maar ik ben in blijde verwachting 8-)
Bucas smartex rain besteld, de fleece gevoerde.
Dat valt ongeveer zoals 100 gram niet?
Paard is niet geschoren en heeft normale wintervacht

Your best friend doesn't always have to be human

nien81
Berichten: 56
Geregistreerd: 02-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:50

Een vraagje;ik werk al een aantal jaren met het linersysteem van horseware in combi met rhino dekens. Ook al eens een amigo bravo gehad. Maar toch krijgt mijn paard telkens schuurplekken. Hij is nog maar vorige week geschoren en staat onder 200 gram liner met rhino lite deken. Vandaag zag ik op zijn nek al een beetje schuurplekken en op zijn borst voelt zijn haar wat ruw. Zou het kunnen dat dit door de liner komt? De deken ligt echt wel goed maar heb bij die liners altijd een beetje het idee dat ze misschien te klein zijn. Wie heeft er nog ervaring hiermee of weet een oplossing?

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:50

Voor de mensen die zelf hun dekens wassen, hebben jullie nog tips? Manlief is bang dat de wasmachine kapot draait van het zand, wat je er natuurlijk van tevoren er nooit echt helemaal uitkrijgt met de matteklopper.

Spoiler:
You’re nosy, I like you already!

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:14

nien81 schreef:
Een vraagje;ik werk al een aantal jaren met het linersysteem van horseware in combi met rhino dekens. Ook al eens een amigo bravo gehad. Maar toch krijgt mijn paard telkens schuurplekken. Hij is nog maar vorige week geschoren en staat onder 200 gram liner met rhino lite deken. Vandaag zag ik op zijn nek al een beetje schuurplekken en op zijn borst voelt zijn haar wat ruw. Zou het kunnen dat dit door de liner komt? De deken ligt echt wel goed maar heb bij die liners altijd een beetje het idee dat ze misschien te klein zijn. Wie heeft er nog ervaring hiermee of weet een oplossing?


Heb je foto's van hoe de dekens liggen? Want als ze goed liggen, horen er geen schuurplekker te ontstaan. Je hebt kans dat ze toch te krap zijn dan.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:29

ValkWhitney schreef:
Omdat ik Nu aan het mennen ben met mijn 3,5 jarige Welsh pony(zit in de winter altijd dik in de vacht) is Ze daarna heel zweterig en voelt ze warm aan. Ik heb daarom een fleecedeken gekocht van het merk harry's horse. Ik stap dan daarna met de fleecedeken uit aan de hand. Ze heeft maat 135 bij die deken. Maar ik wil ook graag voor in de winter een deken voor in de wei. Ik wil haar niet scheren want ze staat hele dag buiten behalve in de nacht. Nu is mijn vraag wat voor deken zou het handigst zijn en hoeveel grams?

daarom heb ik voor die bucas turnout light gekozen, die mag je gewoon op een nat paard leggen, zo fijn is dat

En in welke prijsklasse valt die deken?

https://www.agradi.nl/bucas-power-turno ... silver.htm nu dus 187.. heb er vorig jaar 243 voor betaald... -O-


Yelizaveta schreef:
Ik heb net even een onverwacht koopje gedaan maar ik ben in blijde verwachting 8-)
Bucas smartex rain besteld, de fleece gevoerde.
Dat valt ongeveer zoals 100 gram niet?
Paard is niet geschoren en heeft normale wintervacht

ik wil je blijde verwachting niet verpesten maar die deken heb ik vorig jaar gehad en ben overgestapt op de power turnout light.. heeft een bredere warmte/kou mogelijkheid, reflecteert zon (onder die blauwe werden ze snel warm) en kost maar 10 euro meer.. plus dat de turnout light staydry voering heeft, wat betekent dat je hem op een nat paard kan leggen..

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:34

nien81 schreef:
Een vraagje;ik werk al een aantal jaren met het linersysteem van horseware in combi met rhino dekens. Ook al eens een amigo bravo gehad. Maar toch krijgt mijn paard telkens schuurplekken. Hij is nog maar vorige week geschoren en staat onder 200 gram liner met rhino lite deken. Vandaag zag ik op zijn nek al een beetje schuurplekken en op zijn borst voelt zijn haar wat ruw. Zou het kunnen dat dit door de liner komt? De deken ligt echt wel goed maar heb bij die liners altijd een beetje het idee dat ze misschien te klein zijn. Wie heeft er nog ervaring hiermee of weet een oplossing?


Ik weet niet of je ook verschillende diktes buitendekens hebt maar misschien eens zonder liners proberen of insulators ipv liners?

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:03

Ik denk dat mijn rambo outdoor duo niet meer waterdicht is. Paard heeft em op met liner.. maaar de binnenkant van alleen de deken was klammig na de regen m gisteren.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:16

Banyu schreef:
Ik denk dat mijn rambo outdoor duo niet meer waterdicht is. Paard heeft em op met liner.. maaar de binnenkant van alleen de deken was klammig na de regen m gisteren.


Dan heb je ook n bingo geval.

Ook laten wassen?

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:28

Heb m 5 jaar en altijd laten wassen en goed gegaan!

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:28

JJ4Photoz schreef:
Voor de mensen die zelf hun dekens wassen, hebben jullie nog tips? Manlief is bang dat de wasmachine kapot draait van het zand, wat je er natuurlijk van tevoren er nooit echt helemaal uitkrijgt met de matteklopper.


Waszak gebruiken, werkt super en je machine blijft schoon en haarvrij.

Deze is perfect:
https://www.dochorse.nl/horsewear-waszak-jumbo.html


Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:56

JJ4Photoz schreef:
Voor de mensen die zelf hun dekens wassen, hebben jullie nog tips? Manlief is bang dat de wasmachine kapot draait van het zand, wat je er natuurlijk van tevoren er nooit echt helemaal uitkrijgt met de matteklopper.


Ik was de zware en dikke dekens bij een plaatselijk tankstation met grote wasmachines. De zweetdekens en dunne dekens thuis in de wasmachine. Meestal stofzuig ik ze eerst even. Dan ben ik al zo veel zand en haren kwijt.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:48

Zidore schreef:
ik wil je blijde verwachting niet verpesten maar die deken heb ik vorig jaar gehad en ben overgestapt op de power turnout light.. heeft een bredere warmte/kou mogelijkheid, reflecteert zon (onder die blauwe werden ze snel warm) en kost maar 10 euro meer.. plus dat de turnout light staydry voering heeft, wat betekent dat je hem op een nat paard kan leggen..

Alle Smartex dekens kunnen op een bezweet of nat paard gelegd worden, de Stay-dry voering voert het vocht af, droogt uw paard en de voering blijft droog op de huid van uw paard.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Melvern
Berichten: 4407
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:15

Ik zoek ervaringen over de Bucas smartex dekens. zijn er hier mensen die deze deken hebben
en me kunnen vertellen hoe fijn ze zijn? Ze geven een ruimte aan qua warmte ( -10 tot +12 en nog anderen ) en ik zoek een fijne deken die dus idd die ruimte juist heeft zodat ik niet zoals nu elke dag een andere deken om moet doen omdat het ene moment het vriest en het volgende moment in de zon best wel warm word.

Wie heeft er 1 en welke en hoe bevalt het? Ik heb een recuptex deken die perfect past bij mijn barock pinto dus ga er van uit dat ook de andere types goed zullen passen.

Ook voor mijn oude ruin die 24/7 buiten staat wil ik gaan kijken voor een deken die zo'n ruim mogelijk bereik heeft.

Welke bevelen jullie aan?

Dit is mijn merrie met haar recuptex deken. Blij dat ik hiermee ben. De verandering in haar lopen is zo groot. Ze vind de deken ook echt heerlijk. Staat te doezelen en ontspant helemaal.
Afbeelding

horsii

Berichten: 7585
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:55

Ik heb op beide hafs de smartex medium en die hebben ze van plus tien tot min 7 opgehad geschoren en dag en nacht buiten, voelden er super onder.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

iiSunshine

Berichten: 1221
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:11

heeft iemand ervaring met zowel bestellen als dekens van paardendekensenzo?

you are my sunshine
my only sunshine
you make me happy when skies are grey
you’ll never know dear how much i love you
please don’t take my sunshine away

nien81
Berichten: 56
Geregistreerd: 02-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:20

Heb je foto's van hoe de dekens liggen?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij wat fotos.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij een heel gevoelig velletje heeft. Aan het einde van de winter staat de rand van de zadeldekjes er ook helemaal in. Wat denken jullie?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:24

Hier 24/7 buiten onder ca 150 grams, eigenlijk nu weer wat warm maar 'nachts was vorst voorspeld. Dan baal ik weer dat Bucas niet ligt, al heb ik de BN nooit geprobeerd.

Ik kan het niet goed beoordelen of je deken nou echt slecht ligt, wel heb ik hier ook een gevoelig paardje en die kreeg plekken door de stuge emblemen van de sluitingen (bij de V-sluiting dan) bij haar zitten die net ter hoogte van het einde van de schouder zeg maar (dus bottig deel). Wellicht dat dit voor jou paard ook zo is? Ik zat er zelf gister aan te twijfelen om een split in de liner te maken, wellicht dat dit bij die van jou ook kan helpen?

nien81
Berichten: 56
Geregistreerd: 02-09-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:44

Ja inderdaad op het bottige deel. Maar ook een rand in de nek helaas. En toch lijken ze niet strak te zitten. Ik dacht misschien de optimo liner te proberen maar weet niet of die onder een rhino deken past.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:49

Mijne staat weer lekker even zonder deken. Vannacht wordt het wel fris, maar dan staat ze binnen.
Heerlijk weer dit!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers